clıo ve kangoo ıntercool takma ve 105 hp lık türbin ve kompresör pervanesı uygulama

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan turbo27
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
 
bu blow off meselesi bu ara benimde gündemimde..
fakat o cuf cuf etmesi ayar eder beni..
sevmem öyle sesleri.. mümkün olduğunca sessiz olsun.. :)
benimki hem biraz daha güç elde etmek hemde turboyu korumak

megane modifiye bölümüne bak abi benim arabanın blow videosu konusunu goruceksin acıp kapama dügmesi var cok kafan siserse cuflamaktan kapatıyorsun blowu cufflamıyor :)
 
65 hp lık motor ıle 105 hp lık megane motorları aynı,tek fark turboları, ıntercool olması ve enjektörlerının çalısma verımı..65 lık motora 105 lık megane turbosu takılacak değil demek ıstedıgım,zaten 105 lık değişgen geometrılı,105 lıgın türbin ve kompressör pervanesı takılması, artı ıntercool montajı abartısız 90 hp lere gelmesı demek..65 lık hıc bır zaman 105 lık olamaz,olsada piston erıtır,yanı vgt megane turbosu,ıntercool hemde megane enjektörlerı,su ankı 65 lık motorları patlatır,hatta uygulasak bıle 105 değil 120 hp lere ulasır,motor cıddı bır mekanık güce maruz kalabılır,bunun ıcın sıkıstırma oranını ındırmek gerekırkı buda kolay olmayan bır iştir.
 
65 hp lık motor ıle 105 hp lık megane motorları aynı,tek fark turboları, ıntercool olması ve enjektörlerının çalısma verımı..65 lık motora 105 lık megane turbosu takılacak değil demek ıstedıgım,zaten 105 lık değişgen geometrılı,105 lıgın türbin ve kompressör pervanesı takılması, artı ıntercool montajı abartısız 90 hp lere gelmesı demek..65 lık hıc bır zaman 105 lık olamaz,olsada piston erıtır,yanı vgt megane turbosu,ıntercool hemde megane enjektörlerı,su ankı 65 lık motorları patlatır,hatta uygulasak bıle 105 değil 120 hp lere ulasır,motor cıddı bır mekanık güce maruz kalabılır,bunun ıcın sıkıstırma oranını ındırmek gerekırkı buda kolay olmayan bır iştir.
sizin dediğinize göre 65 lik 85 lik ve 105 lik dci motorların hepsi aynı. sadece turbo farkı mevcut. mesela benim 85 ik megane 3 de sstandart geometrili turbo, 105 likte ise değişken geometrili turbo mu ne varmış. bide şanzuman farkı var biri 6 ileri benim araba 5 ileri. kısaca 2 motor arasındaki tek fark bunlar mı? yani ben yazılımı korkmadan yaptırabilirim yani...
 
Son düzenleme:
Ben mekaniğe kesinlikle karşı değilim aracımın içi komple forged. gt2876r turbo sipariş ettim yakında da onu takıyorum. Ancak alt yapı hazır ve amacım yarış. Yani günlük kullanım değil. 2 adet aynı model dizel aracın 65 lik ve 85 lik motoru söküp dağıttığınızda bir sürü farklar çıkıyor. Dıştan bakınca aynı görünsede aynı değiller.
gökhan kardeşte böyle demiş. şimdi hangisi doğru :)
 
standart geometrılı turbo yoktur,düz tahlıyelı turbo ve değişgen geometrılı turbo vardır,ayrıca tek fark turbo değil:) enjektör çalısma şeklıde değişiktir,motorlar aynı evet,yalnız 105 lıklerın piston hücresı farklı oldugunu bılıyorum,yani sıkıstırması daha düşük olması lazım,gökhan kardeşin işi chıp tunıng işi,o da kendıne gore meslekı bılgıler dahılınde acıklama yapmış,85 lık turbo değişgen değil,türbin pervanesı ve kompresör pervanesı 105 lık,yani değişgen geometrılı turbonun aynısı..
 
bana 1 tane 65lik birtane 85lik ruhsatları lazım. temin edebilirsem yarın tüm farklarına bakayım. söylendiği gibi fark turbo intercooler enjektörde olabilir. mekanik değişikliklerde olabilir. motor kodlarını temin edebilirsem yarın detaylı incelicem. birebir aynıysa zaten bende kango alıcam yakın zamanda ona göre gerekirse 65lik alır. chipi coolerı filan halleder daha ucuza mâl ederim.
 
şimci hocam ikinizede sorayım 85lik megane3 ü 105 ik megane 3 ile aynı yapmak için turbo değiştirmek yeterli mi? (turbo değiştirdikten sonra 105liğin yazılımı atılır herhalde)
turbo27 hocam 65likle 105 lik aynı motor demiştin. sadece turbo intercooler ve enjektörlerin çalışma verimi farklı demiştin. son mesajında da piston hücresi farklı diyorsun. daha daha farklar var mı bu motorlar arasında? piston hücresi farklı ise direk kafadan bu motorlar farklı demektir...
 
bana 1 tane 65lik birtane 85lik ruhsatları lazım. temin edebilirsem yarın tüm farklarına bakayım. söylendiği gibi fark turbo intercooler enjektörde olabilir. mekanik değişikliklerde olabilir. motor kodlarını temin edebilirsem yarın detaylı incelicem. birebir aynıysa zaten bende kango alıcam yakın zamanda ona göre gerekirse 65lik alır. chipi coolerı filan halleder daha ucuza mâl ederim.
sana zahmet hocam bide 85likle 105lik arasındaki farklara baksana.
 
senin aracı zaten sadece yazılımla 105hpye çıkartabilirim mekanik hiç bişey yapmana gerek kalmadan.
 
Geri
Üst