clıo ve kangoo ıntercool takma ve 105 hp lık türbin ve kompresör pervanesı uygulama

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan turbo27
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
dizelde çalışma prensıbı benzınlı gıbı 1/15 yakıt hava karısımı değilki sorun yasansın,burada amaç havanın daha yogun bısekılde silindir ıcınde bulunması ve daha sıddetlı bı patlama,silindir dekı havaya püskürtülen mazotun bellı bı artırılma toleransı vardır ondan sonrası dumana kaçar,azaltılması zaten sözkonusu bıle değil,chıpten bahsedıyorsunuz,yanlıs anlasılmasın,kımsenın işini yada meslegını sorgulamıyorum,piston çapı aynı strok aynı ve turbo basıncı ve debisi aynı bır motorda nasıl bır guc artısı uyguluyorsunuz bende bunu merak edıyorum,evet bı kactane fırmaya bu ısı yaptırmıslıgım var,gercekten samımı soyledım duman atma ve rolantıde aptal calısma sorunu oldu,neden oldugunu acıklarsanız sevınırım
 
beyinlerdeki haritalar karışık haritalar. mesela her araçta aynı sistem değil. işin sadece yüzeysel mantığının öğrenen bir insan sadece turbo basıncını ve enjektör püskürtmesini bir miktar açınca herşey bitiyor sanabiliyor. rolantinin bozulması için rolanti ile alakalı kısımlarada ellemek lazım ki bunu niye yapmış olabilir anlamam. o mapperın kafası güzel anına denk gelmiş olabilir. yani amatörlük etmiştir. ne varsa açayıp kafasıyla iş yapmıştır.

normalde güç almak için yakıtla hava püskürtmeyi ideal oranda yükseltirsiniz. ancak bunu yaparken haritada hangi devir için hangi oranda yükseltmeniz gerektiği konusunda hem eğitimli hemde tecrübeli olmanız gerekir. yani bu işin eğitimini almadan sadece cihazları alıp internetten araştırıp öğrendikleriyle bu işleri yapanların rolanti sapıtması motor kırması dumanın olması gerekenin çok üstünde sonuçlar çıkarmasıda gayet normaldir. ancak kaliteli firmaların bayileri olan kişiler kendileri kurcalamadıklarından böyle sorunlar yaşatmazlar çünkü gelen mapler test edilmiş daha önce aynı marka model araçlarda kullanılmış uzun dönem gözlenip sorunsuz olduğu anlaşılmış dosyalardır.

grande punta yapmıyorum mesela? neden yapamayacağımdanmı? çünkü testi yapılmış dosya yok ve kendim kurcalamak istemiyorum yoksa şuan aktif olarak online eğitimlere ücreti mükabilinde katılmaya devam ediyorum. eğitim aldığım halde kurcalamazken ben millet sadece mekanik bilgisiyle bu işe girişip kendi kendine öğrenerek açmaya çalışırsa bahsettiğiniz sorunlar olması olasıdır.

şimdi benzinli gibi değil hava yakıt karışımı değil ki sorun yaşansın dediniz. evet benzinli gibi wideband takıp afr şu v.s gibi bir durum değil diyelim. peki neden o zaman sadece turbo wastegate inden basınç açmakla bu iş çipli gibi olamıyor. bir arkadaşımız ısrarla wastegate ile oynarak güç aldırıcam dedi. bende kırıcaksın dedim. sadece basınç açtı ve kırdı :) haklı çıkmayı istemezdim ama çıktım.

yine şu mantığı sorayım yakıtı yükseltmeden sadece basınç yükseltirseniz dizelinde egt si yükselmeye başlıyor. benzinli kadar olmasada. neden yükseliyor? tek başına sadece basınç açmak heyecan aramaktır stok araçlarda. araçlar neden motor kırar? yüksek egt ve vuruntu sebebi ile motor kırar. yani aracın dizelde olsa benzinlide olsa tek başına sadece basınç açmak vuruntuya ve egt ye sebep olmaktadır.

ben kimseye çip yaptırın demiyorum yaptığım işi savunmaya çalışmıyorum. sadece iyisi yapılırsa 1000 tl harcanan işi zaten sadece yazılımla o sonucu alabilirler diyorum. ve aracına anahtarda deydirmezler. sizi tenzih ederim ama ben garantili iş yapan tek bir turbocu görmedim. böyle bir işe girişileceksede orjinal turboyla girişilmeli ki orjinal turbolarda öyle gidip dışardan alınan 500 600 liralık turbolar kadar ucuz değil malesef.

ben turbo ellendikten sonra bozulduğunda garantili denen turboyu turbocuya götürüldüğnde bunu yağsız bırakmışsınız ondan garanti dışı kalır cümlesini kullanmayan turbocuda görmedim. o yüzden bu işe açıkcası güvenemiyorum.
 
500 tl bulur bulmaz ilk işim gökhan abime chip yaptıracagım :eyv
 
gökhan kardeşim ıyı guzel anlatmışsın,ben sunu anlamıyorum,turbo mekanık bı parca,motor ne kadar calısırsa oda o oranda çalısır,ıstedıgın yerden mudahale et sonuc alınmaz,yakıt olayı desen yıne oyle bellı bı mıktarın ustune cıkarsan yakıt vermede ki, bu hangı devır olursa olsun, bence duman yapar fazla yakar,bılmıyorum bu yazılım konusunu, yanılıyor olabılırım,gaz potansının vazıfesıde bu zaten gaza basmana gore mazot verıyor.sımdı dıyelım beyınden daha fazla mazot verme komutunu yaptın duman atmazmı bu araba? clıo kango 70 hp lerde wasgate manuel.beyın le motorla da mudahale edemezsın,turboda aynı kalacagına gore nasıl bı guc artıyor,enjektördekı basıncı artırabılrsın ona lafım yok,enjektör hücreye 1600 bar değilde 2000 bar basıyor dersen o lafına katılırım,cunkı basıncın artması hem yakıt sarfıyatını düşürür hemde cekısı artırır...
 
gökhan kardeşim ıyı guzel anlatmışsın,ben sunu anlamıyorum,turbo mekanık bı parca,motor ne kadar calısırsa oda o oranda çalısır,ıstedıgın yerden mudahale et sonuc alınmaz,yakıt olayı desen yıne oyle bellı bı mıktarın ustune cıkarsan yakıt vermede ki, bu hangı devır olursa olsun, bence duman yapar fazla yakar,bılmıyorum bu yazılım konusunu, yanılıyor olabılırım,gaz potansının vazıfesıde bu zaten gaza basmana gore mazot verıyor.sımdı dıyelım beyınden daha fazla mazot verme komutunu yaptın duman atmazmı bu araba? clıo kango 70 hp lerde wasgate manuel.beyın le motorla da mudahale edemezsın,turboda aynı kalacagına gore nasıl bı guc artıyor,enjektördekı basıncı artırabılrsın ona lafım yok,enjektör hücreye 1600 bar değilde 2000 bar basıyor dersen o lafına katılırım,cunkı basıncın artması hem yakıt sarfıyatını düşürür hemde cekısı artırır...

Abi şimdi ben sana bi veri paylaşıcam. wastegate kolundan oynayarak basınç açılmış.
3ncuvitestapagaz.jpg


sarı olan turbo basınç çizgisi. mavi olan gaz kelebeği. araçta elektronik selenoid valfi var. yani wastegate den hortum çıkıyor elektronik selenoid walfine giriyor. onan cıkan hortumda turboya giriyor. valf bi ucundan turbonun basıncını anlıyor diyer yandan wastegate e hava basarak wastegate kolunun ne kadar açılması gerektiğini ona basınç olarak iletiyor.

ancak kolla oynandığı için tüm bunları yanlış iletiyor. ve sonuç ortada. mavi olan gaz kelebeği çizgisi en tepede dümdüz gitmesi gerekirken sürekli kapatıp aşağı düşmüş. çünkü manifolddaki pressure (basınç) sensör olması gerekenden fazla basınç geldiğini anlayıp kelebeği kapamıştır.

dolayısı ile bu araç kesiklikler yaşamaktadır. tabiri caiz ise su gibi akıp gidememektedir. sebep? pervanesi büyük ve wastegate kolu ile oynanmış.

peki nasıl oluyorda böyle oluyor? çünkü yeni renaultların hepsi elektronik. sen 2001 model kangodan örnek verirsen tamam derim mekanik olarakta emek gerekiyor olabilir derim. ama bi clio 3 bir new kango dersen hepsinin wastegate ine giden bir elektronik selenoid valfi var. dolayısı ile kolla oynarsan pervaneyle oynarsan ideal ayarı yapmak için benim gibi kelebek kapatmak nedir ne değildir bilen birinin bütün gününü ayırıp kelebek kapatmadan en yüksek basınçı alıp akıcı gitmesi için tüm uğraşcak birini bulman lazım ki. benim o kadar zamanım yok malesef. yani ekstra emek ekstra masraf gerektirir.

o yüzden turbo büyütmek kara düzen araçlarda verimli olabilir. ama elektronik araçlarda büyütmek yetmiyor. verdiğim resimide güvenemeyene canlı test edip gösterebilirimki aytuğ ile beraber bununla ilgili video çekeceğiz yakında. çünkü elektronik araçlarda herşey eski düzendeki gibi değil.
 
3ncuvitestapagaz.jpg


fotoğrafı tekrar paylaşıyorum ayrıca farklı bir duruma daha dikkat çekmek istiyorum. solda ignition avance yazıyor YEŞİL OLARAK. aracın avansı 16.88 görünüyor ve avans çok iyi yani sıkıntı olcak bir değer değil ve bu araç çipli.

geçen gün chipli bir araç geldi ve bizim 5250de 16.88 gördüğümüz bu avans o aracın daha 2500 devrinde 25 30 arası geziniyordu. sebebide sizin bahsettiğiniz o sorunlar yaşatan yazılımcılardan birine çip yaptırmaya çalışmış. aracın basıncına injection duty sine hiç elleyememiş yanlışlıkla avans vermiş araca. yani araba orjinal gücünde ama vuruntu olma ihtimali ile geziyordu.

yani bazı araçları tanımak gerek. bi revo renaulta çip yapamazken cupradan 500 600 beygir güç alıyorlar. çünkü onlar alman araç uzmanı.

ama bi ingilterede seatdan iyi güç alamazken renaultdan çok güzel sonuçlar alıyor çünkü onlarda renaulta yoğunlaşıyorlar.
 
çok güzel... motorun stok gücü çok zorlanınca, 3-5 sene sonra rektefe istermi... performans yapılmış araçlar 3-5 sene sona neden bolca satışa düşüyor.... ilerde motor-ayar düzen tutmama sorunları olabılırmı... gibi korkutucu soruların net cevabı varmııı.... :cool::confused:
 
çok güzel... motorun stok gücü çok zorlanınca, 3-5 sene sonra rektefe istermi... performans yapılmış araçlar 3-5 sene sona neden bolca satışa düşüyor.... ilerde motor-ayar düzen tutmama sorunları olabılırmı... gibi korkutucu soruların net cevabı varmııı.... :cool::confused:

zır stok araçların kırmama garantisi varmı. birinin yüksek devirde yanlışlıkla vites küçültmesine bakar motorun zarar görmesi. aracın yazılımı güzelse hiç bir sorun yaşanmaz. ki yaşansa anlaşılır. ama bazen insanımız doymaya bilir bu güç yetmedi dahada aç dahada aç v.s gibi istekler olabiliyor. o zaman biraz dikkatli olmak lazım.

araçlarımız konusunda titiz isek. aldığımız yakıta bakımlarına dikkat ediyorsak performansda profesyonelce yapılmış ise sorun yaşama ihtimali yok. mesela arasıra geri çevirdiğim müşteriler oluyor. araba gelmiş 200bine, kaputu kaldırıyorum her yer leş gibi. bir sürü yamalı bohça v.s öyle araçlara ellemiyorum bile. çünkü arabasına özen gösteren adam bakımlarınada gösterir. öyle insanlara garantili iş yapılır. ama diğer türlüsü stok arabayıda bozar.
 
gökhan ben zaten bıcaklı yanı değişgen geometrılı turboları kastetmedımkı,ben clıo 2 ve kango 68 hp lerı kastetmıstım konunun baslıgıda zaten oyle,tabıkı bıcaklı turbolarda bu sıstem beyınden mudahale etmeden olmuyor.bu araclar manuel wasgate zaten.
 
bu blow off meselesi bu ara benimde gündemimde..
fakat o cuf cuf etmesi ayar eder beni..
sevmem öyle sesleri.. mümkün olduğunca sessiz olsun.. :)
benimki hem biraz daha güç elde etmek hemde turboyu korumak
 
Geri
Üst