Clio 4 - Kış lastiği zorunluluğu ve lastik ebadı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hidobur
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
lastik takmayanlar, toros, flash, megane, spring bunlardır...reno içinde...
alt-orta kesim ....

eğer kazayı daha çok bunlar yapıyorsa hay hay...ama kazayı son model arabalar yapar her zaman...
araştıralım...kış lastiği takmanın kazalara etkisi yüzde 2 den fazla ise alalım...

kazalar en çok kavşaklarda olur...gece saatlerinde olur..

avrupa birliği diyorsun da..
avrupa birliği gibi lastikçilerin de torkunda sıksın...
yazın yaz, kışın kış lastiğıyle gezerim...

ayrıca avrupa da sanayi diye bişi yok...
yetkili servis ile aynı derecede çalışıyo adamlar..
az para verince sanayide parçalamıyolar arabaları...
çoğu da hobisine bahçeli evlerinde kendileri yapıyo arabalarını..

arabada stepne taşıyoz...stepne taşımayanlara ceza var...
lastikleri açamıyom yahu..
öyle bi sıkıyorlarki lastikçiler...bizi arasın diye..çekiciyi arasın diye..
sonunda büyük bir demir yaptırdım da...onunla açıyom :D
ama çok sıktıkları için bijon kırma tehlikesi var:D

Hocam merhabalar üzülerek söylediğiniz bazı şeylere katılamıyorum. kış lastiği takmamanın birden fazla dezavantajı var maalesef.. kış lastiği takmadığı için kayarak üzerine gelen bir araçtan kaçayım derken kaza yapan tanıdığım var. direkt olarak kaçamayıp durduğu yerde kazaya karıştırılan insanları zaten görüyoruz televizyonlarda. Yüzde kaçı kazaya sebebiyet verir bilemem. Bırakın yüzdeyi bir kenara sadece tek bir insanın canından daha değerli bir şey asla olamaz. dünya üzerindeki bütün araçlara da kış lastiği taksanız o ölen kişinin canını geri getiremezsiniz. o sebeple kazalara etkisi az-çok bilmiyorum ama insan hayatı söz konusu ise 1 kişi bile yeterince fazladır. kış lastiği kullanmayan o insanlar Allah korusun, sizin bahsettiğiniz %2 lik kazalardan birini size veya sevdiğiniz, canınızdan çok değer verdiğiniz insanlara yaşatırsa o zaman ne düşüneceksiniz? gerekirse yediğinden içtiğinden kısarak (ben wr d4'ü o şekilde aldım) kışın kış, yazın yaz lastiği alınıp kullanılmalı ya da hiç araca binilmemeli. ayrıca lüks araçların da kazalar yapıyor oluşu sizin gerekli önlemleri almamanız için bir mazeret oluşturamaz.

Neyse hocam konuyu fazla uzattım bu arada ek olarak bijon konusuna değinmek istiyorum. Bijonları gereğinden fazla ne siz ne lastikçi ne de başka bir kimse sıkamaz. bijonlar ayarlıdırlar ve tam sıkılma noktasına geldiklerinde boşa dönmeye başlarlar, daha önce lastik değiştirdiyseniz zaten sona gelince gırç gırç diye ses yaparak çok yavaş döndüğünü farketmişsinizdir. bijonların tam sıkılmadığında ne olacağını ise hiç öğrenmeseniz daha iyi. peki neden açarken zorlanıyoruz.. sebebi çok basit hava koşulları. hava ısınıp soğudukça bijonlar yuvalarında genişleyip daralırlar. bir şekilde nem girerse o da hafiften bir paslanmaya yol açabilir. bu tür etkenler birleştiğinde bijon da durduğu yerde sıkışabilir. ve evet ben de herkese uzun bir (güç kolu) boru alıp bu tip durumlarda kolay açmalarını tavsiye ederim.
 
Hocam merhabalar üzülerek söylediğiniz bazı şeylere katılamıyorum. kış lastiği takmamanın birden fazla dezavantajı var maalesef.. kış lastiği takmadığı için kayarak üzerine gelen bir araçtan kaçayım derken kaza yapan tanıdığım var. direkt olarak kaçamayıp durduğu yerde kazaya karıştırılan insanları zaten görüyoruz televizyonlarda. Yüzde kaçı kazaya sebebiyet verir bilemem. Bırakın yüzdeyi bir kenara sadece tek bir insanın canından daha değerli bir şey asla olamaz. dünya üzerindeki bütün araçlara da kış lastiği taksanız o ölen kişinin canını geri getiremezsiniz. o sebeple kazalara etkisi az-çok bilmiyorum ama insan hayatı söz konusu ise 1 kişi bile yeterince fazladır. kış lastiği kullanmayan o insanlar Allah korusun, sizin bahsettiğiniz %2 lik kazalardan birini size veya sevdiğiniz, canınızdan çok değer verdiğiniz insanlara yaşatırsa o zaman ne düşüneceksiniz? gerekirse yediğinden içtiğinden kısarak (ben wr d4'ü o şekilde aldım) kışın kış, yazın yaz lastiği alınıp kullanılmalı ya da hiç araca binilmemeli. ayrıca lüks araçların da kazalar yapıyor oluşu sizin gerekli önlemleri almamanız için bir mazeret oluşturamaz.

Neyse hocam konuyu fazla uzattım bu arada ek olarak bijon konusuna değinmek istiyorum. Bijonları gereğinden fazla ne siz ne lastikçi ne de başka bir kimse sıkamaz. bijonlar ayarlıdırlar ve tam sıkılma noktasına geldiklerinde boşa dönmeye başlarlar, daha önce lastik değiştirdiyseniz zaten sona gelince gırç gırç diye ses yaparak çok yavaş döndüğünü farketmişsinizdir. bijonların tam sıkılmadığında ne olacağını ise hiç öğrenmeseniz daha iyi. peki neden açarken zorlanıyoruz.. sebebi çok basit hava koşulları. hava ısınıp soğudukça bijonlar yuvalarında genişleyip daralırlar. bir şekilde nem girerse o da hafiften bir paslanmaya yol açabilir. bu tür etkenler birleştiğinde bijon da durduğu yerde sıkışabilir. ve evet ben de herkese uzun bir (güç kolu) boru alıp bu tip durumlarda kolay açmalarını tavsiye ederim.

tanıdığın için üzüldüm...
tabiki tanıdıklarım veya tanımadıklarım, kimsenin kaza yapmasını istemem...

olayı can olayları gibi gösterip mal olaylarına çekiyorlar...

o zaman spring, broadway, flashta da hava yastıkları yok..
madem çok değerli 1 insan hayatı bile sizin için...
para toplayakta adamlara hava yastığı yaptırak :D

bazen olaylara tamamen kader girer...
sen durursun kamyon üstüne devrilir ezer, karşı yoldaki sana uçar ölürsün..
mesele videoda adamın tekeri patlamış...adamın takdir ilahi eceli gelmiş...

 
gampanyaaa yapıyorum :D

1 insan hayatı bile bizim için önemlidir..insanlar ölmesin

hava yastığı olmayan toros, spring, broadway, flashlara hava yastığı taktıralım...

:D

hehe


demek istediğim işin edebiyatını bırakalım da...olaylarda dönen paralara bakalım..:D

tabiki durumu olsa adamın kış lastiğini de alır, hava yastıklı arabasını da alır demi...
 
Neyse hocam konuyu fazla uzattım bu arada ek olarak bijon konusuna değinmek istiyorum. Bijonları gereğinden fazla ne siz ne lastikçi ne de başka bir kimse sıkamaz. bijonlar ayarlıdırlar ve tam sıkılma noktasına geldiklerinde boşa dönmeye başlarlar, daha önce lastik değiştirdiyseniz zaten sona gelince gırç gırç diye ses yaparak çok yavaş döndüğünü farketmişsinizdir. bijonların tam sıkılmadığında ne olacağını ise hiç öğrenmeseniz daha iyi. peki neden açarken zorlanıyoruz.. sebebi çok basit hava koşulları. hava ısınıp soğudukça bijonlar yuvalarında genişleyip daralırlar. bir şekilde nem girerse o da hafiften bir paslanmaya yol açabilir. bu tür etkenler birleştiğinde bijon da durduğu yerde sıkışabilir. ve evet ben de herkese uzun bir (güç kolu) boru alıp bu tip durumlarda kolay açmalarını tavsiye ederim.

mesela bijonun sıkılma torku 30 diyelim..
fazla sıktıkça bu bijonun sıkılma torku artar ve bozulur..
40 sıktın diyelim...bi dahakine 40 tutar bunu en iyi...

gırc gırc sesi gereğinde fazla sıkılmasından olur...
eninde sonunda ya bijon ya da bijon yuvası sıyıracaktır..

bijonun sıcaktan soğuktan genleşmesi olayı sanayideki 1-2 kuruşluk vidalar için geçerlidir..
araba üreticileri sıcaktan etkilenmeyen vidaları takarlar...
ve vidanın kolayca açabileceği bijon ve krikosunu koyarlar...

mesela geçen liastikçiye gittim..
ben bile öğrendim...çapraz sökülürmüş bijonlar..
adam hepsini söktü...çapraz mapraz olayı yok :D
en sonunda 1 tane kaldı...açıldmıyo bu dedi...büyük havalı makineyle açabildi..
bi çekiç vursa kolaylıkla açabilirdi..
yaniii bijonu veya yuvasnı kırmaya zorladı da kıramadı :D
 
Siz demek istediğimi anlamamışsınız sanırım. biraz önce de bahsettiğimiz şekilde lüks arabalar da kaza yapabiliyor. kış lastiği olsun olmasın. bu ölümlerin, yaralanmaların ve hayatların kararmasının önüne tamamen geçebilecek şeklinde bir şey değil. önemli olan ihtimalleri azaltmak. otobüs dolmuş kullanmak yerine arabanın konforunu tercih ediyorsak ya da bulunduğumuz bölgedeki toplu ulaşım yetersizse ve araç kullanmak zorundaysak aracın yaz/kış ekipmanlarını da hangi araç olursa olsun sağlamamız gerekir. bu her türlü yasadan evvel vicdani bir sorumluluktur. acaba bu kış lastiğini takmadım diye bu gün birinin canını alır mıyım ya da kendi canımdan olur muyum şeklinde düşünürsek zaten hiç bir yasanın bunu bize şart koşmasına gerek kalmayacaktır. insanlar arabalarını bile zar zor almış olabilirler. kış lastiğine ayıracak paraları da olmayabilir buna kimsenin sözü olamaz. ama kardeşim çıkma o zaman arabanla sokağa bir zahmet. binmeyi ver özel otomobile öyle durumlarda... ya da al zincirini tak arabana öyle çık yavaş git ama güvenli git.. hiç kimse sen kış lastiği almaya paran yok diye ölmek/yaralanmak zorunda değil.
Her işte bir şekilde bir para döner.. yaz lastiğinde de dönüyor o para ama tıpış tıpış gidip alıyorsunuz değil mi yaz lastiğini..
Kaderin önüne elbet geçilemez ama tevekkül diye de bir şey var. herkes elinden geldiğince engellemeye çalışacak oluşacak kazaları. lastik bile alacak durumu yoksa da binmemeli aracına o dönemde.. sizin gibi düşünen insanları gördükçe daha bir hak veriyorum devletin yasa çıkararak zorla taktırmasına... keşke tüm ama tüm araçlara zorunlu olsa ve çok sıkı denetimlere tabi olsa bu tarz güvenlik önlemleri
 
mesela bijonun sıkılma torku 30 diyelim..
fazla sıktıkça bu bijonun sıkılma torku artar ve bozulur..
40 sıktın diyelim...bi dahakine 40 tutar bunu en iyi...

gırc gırc sesi gereğinde fazla sıkılmasından olur...
eninde sonunda ya bijon ya da bijon yuvası sıyıracaktır..

bijonun sıcaktan soğuktan genleşmesi olayı sanayideki 1-2 kuruşluk vidalar için geçerlidir..
araba üreticileri sıcaktan etkilenmeyen vidaları takarlar...
ve vidanın kolayca açabileceği bijon ve krikosunu koyarlar...

mesela geçen liastikçiye gittim..
ben bile öğrendim...çapraz sökülürmüş bijonlar..
adam hepsini söktü...çapraz mapraz olayı yok :D
en sonunda 1 tane kaldı...açıldmıyo bu dedi...büyük havalı makineyle açabildi..
bi çekiç vursa kolaylıkla açabilirdi..
yaniii bijonu veya yuvasnı kırmaya zorladı da kıramadı :D

Tamam siz öyle bilmeye devam edin zarar etmezsiniz :) ha çapraz sıkıp çapraz açma konusunda hak veriyorum elbette
 
mesela bijonun sıkılma torku 30 diyelim..
fazla sıktıkça bu bijonun sıkılma torku artar ve bozulur..
40 sıktın diyelim...bi dahakine 40 tutar bunu en iyi...

gırc gırc sesi gereğinde fazla sıkılmasından olur...
eninde sonunda ya bijon ya da bijon yuvası sıyıracaktır..

bijonun sıcaktan soğuktan genleşmesi olayı sanayideki 1-2 kuruşluk vidalar için geçerlidir..
araba üreticileri sıcaktan etkilenmeyen vidaları takarlar...
ve vidanın kolayca açabileceği bijon ve krikosunu koyarlar...

mesela geçen liastikçiye gittim..
ben bile öğrendim...çapraz sökülürmüş bijonlar..
adam hepsini söktü...çapraz mapraz olayı yok :D
en sonunda 1 tane kaldı...açıldmıyo bu dedi...büyük havalı makineyle açabildi..
bi çekiç vursa kolaylıkla açabilirdi..
yaniii bijonu veya yuvasnı kırmaya zorladı da kıramadı :D
Mekanikte hersey capraz sokulur capraz acilir bunun sebebi basit fizik kurallarina dayanir. Karsilikli sikmaz yada acmazsaniz malzemeyi malzeme kasar yani sikmaya calistiginiz 2 yuzuy birbirine paralelligini kaybeder bunun icin karsilikli civatalarda islem yapilir. Lastikle felan alakali bir durum degil herturlu mekanikte gecerli bir durumdur bunu bilmiyen kisi eline anahtar almasin zaten.
Tork ayarli bijon diye birsey yoktur. Bijonlar belirli bir torkla sikilmalidir ama bunu tork anahtariyla sikabilirsiniz. Zaten bijinda belirli bir torka kadar sikilma ozelligi olsa hic bir sartta o tork degerinden fazla sikamazsiniz ama bijonlarda boyle bir ozellik yok.
Girc girc diye gelen ses 2 metalin birbirine surtmesi sonucu gelen sesten ote birsey degildir. Sikildikca bu sesin artmasinin sebebi sikmaya calistiginiz bijon janta daha fazla surter. Yani surtunme katsayisi aynidir ama suttunme yuzeyine uygulanan dik kuvvet arttigindan surtunmede artar ve ses gelir.

Gelelim normal vatandasin kullanimina. Bu tarz konulrda cok hassassaniz gidip bi tork anahtari birde arabanizin bijonuna uygun tork anahtatina kafa alacaksiniz arabanizin uretici bilgilerine bijon torklarina bakacaksiniz ki bunu yapmadan once bijonlariniz orijinalmi buna bakin bi. Serviste v.s biyerde orijinal olmayan malzeme kulanilmis olabilir. Sonra kendiniz sikacaksiniz bu tork degerlerine gore. Aksi bir durumda sanayide lastikcide servisde kullanilan hava tabancalari sabit bir tork a ayarlanmis olarak dururlar sizin bijonlarinizda bu torklarda sikilmis olur. Hatta bu tabancalarin cogunda tork ayarlanabilir degildir makina sabit hep ayni torkta calisir.

Yakıt dediğin yakılır
 
bu her türlü yasadan evvel vicdani bir sorumluluktur.

acaba bu kış lastiğini takmadım diye bu gün birinin canını alır mıyım ya da kendi canımdan olur muyum şeklinde düşünürsek zaten hiç bir yasanın bunu bize şart koşmasına gerek kalmayacaktır.

Her işte bir şekilde bir para döner.. yaz lastiğinde de dönüyor o para ama tıpış tıpış gidip alıyorsunuz

sizin gibi düşünen insanları gördükçe daha bir hak veriyorum devletin yasa çıkararak zorla taktırmasına...

keşke tüm ama tüm araçlara zorunlu olsa ve çok sıkı denetimlere tabi olsa bu tarz güvenlik önlemleri


işte benim de ben hava yastığıyla gezerken..sprgin, flash, broadwayın hava yastıksız gezmesine vicdanım el vermedi:D
gampanya yapıyom...hava yastıksız araba kalmasın :D

barbar, kasap değiliz...kimsenin canını almak istemeyiz...ihtimaller dahilinde, kış lastiği olanda can alabilir..

yaz lastiği de yeni çıktı...yaz lastiği varsa kış lastiği olur...
yakında ilkbahar ve sonhaber lastikleri de çıkmasa bari :D

devletin içindeki sanayiciler, lastikçiler çıkartmıştır o kanunu...

kış lastiği güzel bişey...bişey demiyoruz da...arkadaş kış lastiği takan adam kaza yapmaz gibi bi algı oluşuyor..
taşıtların etkisi 0.6 imiş kazaya adamlar araştırmış...

öyle bi algı varki...kışın kaza yapmışsa adam..kış lastiği takmamıştır :D
 
Peki hocam nasıl gırçlamaya geçtikten sonra 6-7 tur daha çevirilebilir o zaman vida yarım santim bile daha içeri girmeden hemde? Yıllar önce ilk lastiğim patladığında ve değiştirmek zorunda kaldığımda herhalde tam sıkamadım diye gırçlamaya geçtikten sonra 6-7 tur attırmıştımbaktım sonu gelmiyor bıraktım. ve ardından lastikçiye gitmiştim. adam da gırçlamaya başlayınca bırakabilirsin sona ulaşmıştır o ondan sonra 100 tur da çevirmeye devam etsen bir şey değişmeyecektir zararı da faydası da olmaz, bijon dişini yeme ve diye boşa düşer demişti. ben de sonuçta lastikçi de değilim porya/bijon üreticisi de değilim. başıma gelen olaydan dolayı bu şekilde söyleyebiliyorum. ha belki de farklı araçların kendine göre farklı yapıları vardır. henüz clioda hiç kendim değiştirmedim, clionun sistemini bilemiyorum.
 
güzel gavur kızı nasıl söküyo bak lastiği :D
neden bana istenmeyen hava çıkışları yaptırmaya çalışıyonuz arkadaş hehe

demi ya...bagajımda büyük bir demir var da şimdi zorlanmıyom fazla ama hehe

 
Geri
Üst