Yeni Laguna- Latitude-Yeni Passat-Peugeot 508 ??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan L.Gkhn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Buyrun... :)

  • Yeni Renault Laguna

    Oy: 14 20.6%
  • Renault latitude

    Oy: 15 22.1%
  • Yeni Volkswagen passat

    Oy: 32 47.1%
  • Peugeot 508

    Oy: 7 10.3%

  • Kullanılan toplam oy
    68
508 harika araç
 
çok değil 5 sene sonra passat harıcındekıler adamın elınde kalır ama passat her daım alırkende satarkende yuz guldurur
 
508 Vs. Yeni Passat

Peugeot 508 1.6 e-HDi Allure Auto6R: Menzil rekortmeni

14 Mayıs 2012 11:30:00Fransız aslanının D segment modeli Peugeot 508, markanın iki güçlü modelinin birden yerini aldı. 407 ve 607 modellerinin üretimden kalkmasıyla üst sınıfta markayı tek başına temsil eden 508, zengin donanımı ve motor seçenekleriyle iyi bir seçenek olmaya çalışıyor. Peugeot 508, ülkemizde en fazla rağbet gören versiyonu 1.6 e-HDi ile bu haftaki test konuğumuz oluyor. Sınıfının en çok satan modeli VW Passat’a ciddi bir rakip olan Peugeot 508’in iyi ve kötü yönlerini ele alıyoruz.

Tasarım
Yazının başında da bahsettiğimiz gibi 508, Peugeot’nun iki modelinin yerini aldı ve 407 ile 607 modellerinin arasında boyutlara sahip. Peugeot’nun yeni tasarım anlayışını yansıtan ilk model olan 508’in izlerini yeni 208’de de göreceğiz. Büyük havalandırma ızgarası ve kaslı kaputuyla iyi görünen 508’in test aracımızdaki far sistemi de çok teknolojik görünüyor. Virajlarda yön değiştiren farlar, gündüzleri de LED destekleriyle çok çekici duruyorlar. Arka kısımda ise Fransız zarafetini görüyoruz. Şık ve sade tasarlanmış arka bölüm bu sınıfın ağırlığını yansıtıyor. 4792 mm uzunluğundaki Peugeot 508, profilden bakıldığında boyutlarını gizlemek için hiç uğraşmıyor. Kromaj detaylar ve şık alüminyum alaşımlı jantlar 508’i her yerde ön plana çıkarıyor. Peugeot 508, yerini aldığı 407 modelinden 10.1 cm, Volkswagen Passat’tan ise 2,3 cm daha uzun. Peugeot’nun amiral gemisi, Renault Latitude’dan ise 10.5 cm daha kısa. Peugeot 508 geniş yükleme ağzına sahip bagajıyla 545 litrelik hacim sunuyor. Bagaj kapağının uzaktan kumanda ile el değmeden tamamen açılabiliyor oluşu gayet pratik.







İç mekan
Üst donanım test aracımız çok gösterişli bir iç mekana sahipti. Büyük navigasyon ekranının süslediği orta konsol çok iyi görünüyor. Bu konsol yapısını Passat ile karşılaştırdığınızda Passat’ın bir gömlek altta kaldığını görüyoruz. Yumuşak yapılı plastik kullanımıyla arttırılan kalite hissi bu sınıf müşterisini rahatlıkla tatmin edecektir. Anahtarsız çalıştırma sistemine sahip araçta motor çalıştırma düğmesi ve elektronik el freni butonu pek alışık olmadığımız şekilde direksiyonun soluna konumlandırılmış. Bol sayıda eşya gözüne sahip 508’de arka kapılardaki geniş cepler çok hoşumuza gitti. Zaten 508’de ön koltuklarda yolculuk yapanlar ne kadar rahat yolculuk yapıyorsa, arkadaki yolcular da aynı konfora sahipler. Arka koltukta oturanlar için çift bölgeli otomatik klima bu sınıf için lüks sayılabilir. Deri kombinasyonlu koltuklarında elektrikli hareket desteği ve bel bölgesi şişirme avantajı sunması çok güzel ama bu kadar donanıma bir de koltuk ısıtma yakışırdı!
508 yeni direksiyon simidiyle, gelecek Peugeot modellerinin direksiyonları hakkında da ipuçları verdi. Bol düğmeli direksiyona alışmak zaman gerektiriyor ve bazı butonlara istemeden basılabiliyor oluşu ergonomik kusur sayılabilir. Test aracımızdaki en güzel detaylardan biri de renkli Head-up ekranıydı. Hızınız gözünüzü yoldan ayırmadan görmenizi sağlayan sistem aynı zamanda navigasyonla da adapte edilmiş ve yol ayrımlarını renkli olarak gösteriyor.






Motor
1.6 litrelik dizel motorlu versiyon, Peugeot 508’lerin en ekonomik olanı. Zaten düşük tüketimli olan HDi, ünite yapılan geliştirmeler ve eklenen Start&Stop sistemi sayesinde tüketimini daha da düşürmüş. 3600 d/d’de 112hp güç üreten HDi motor, 1750 d/d’de sunabildiği 270 Nm torku sayesinde 508’i zorlanmadan taşıyor. Her ne kadar dinamik olarak nitelendirilemeyecek olsa da, bu performans pek çok D segmenti kullanıcısını tatmin edecektir. 6 kademeli Auto6R robotize şanzımanla güç aktarımını yapan 508, bu tip şanzımanların ortak sorunu olan vites geçişlerindeki sarsıntıyı yaşatıyor. Neyse ki sistem çok fazla kararsızlık yaşamıyor ve yokuşlarda kaydırmadan aracı kaldırabiliyor. Otomatik şanzımanın çalışma karakterini öğrendiğiniz zaman sarsıntıları azaltabiliyorsunuz ve vites değişim kulakçıklarını kullanarak konforu arttırabiliyorsunuz. Sıkışık trafikte durmaya yakın 508’in start&stop sistemi motoru kapatıyor ve ayağınızı frenden çekmenizle birlikte yıldırım hızıyla tekrar çalıştırıyor. Sistemin son zamanlarda test ettiğimiz araçlar içerisinde en iyilerden biri olduğunu söylemeliyiz. Ekonomi iddiasını testte de kanıtlayan Peugeot 508, ortalama 6.1 lt/100 km yakıt tüketimiyle yüzleri güldürecek bir otomobil.
Konfor ve yol tutuş
Bu segmentin birinci önceliği olan konfor disiplininde üzerine düşen yapan 508, rahat koltukları, sessiz iç mekanı ve iyi çalışan süspansiyon sistemiyle beğenimizi kazandı. 120 km/s sürate kadar sessiz bir şekilde yol alan araç, yoldan gelen darbeleri başarılı şekilde emebiliyor. Arka koltuklarında sunduğu geniş diz mesafesi sayesinde arka koltukta oturanlar için de uzun yolculuklarda sıkıntısız olan araç, donanımlarıyla da konforu arttırıyor. Yolculuk konforunu bozan tek unsur ise otomatik şanzımanın vites geçişleri esnasında yaşattığı yığılmalar.
508’in virajlarda verdiği tepkiler de bu sınıf araçtan beklenen dinamikleri sağlıyor. Direksiyon sistemi alıştığımız Peugeot tepkilerinden daha iyi hale getirilmiş ve son derece başarılı. Limitlerini zorladığınızda önden kaymaya başlayan 508, ESP sisteminin hayat kurtarıcı hamleleriyle yolunu bulmakta gecikmiyor. 508’in hisli frenleri panik frenlerde aracı güvenlik sınırlarının altında durdurmayı başarıyor.
Güvenlik
Peugeot’nun yeni amiral gemisi 508, EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak kendini kanıtladı. Önden çarpışma testinde Peugeot 508’in kabini sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs, uyluk ve diz bölgesi gayet iyi korundu. Sadece sürücünün bir ayağı biraz daha fazla darbe aldı. Farklı boydaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında yapılan testlerde de Peugeot aynı başarıyı gösterdi. Yan çarpışma testinde de mankenleri iyi koruyan 508’un sürücüsünün alt kısmı hafif darbe aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korundu. Peugeot 508 koltukları, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisinde iyi koruma sağladı.


selim.JPG

Yorum –Selim ERKEK
Kaliteli ve modern iç mekanında bulunmaktan zevk aldığım Peugeot 508, şık dış tasarımıyla da dikkat çekiyor. Test aracımız gibi üst donanım paketinde farlar çok modern görünüyor, zaten kaliteli olan iç mekan eklenen donanımlarla daha elit hale gelmiş. Teknoloji meraklıları 508’in head up ve navigasyon ekranını çok sevecekler. Araçta eleştirilecek noktaların başında şanzıman geliyor. Vites geçişlerindeki gecikme bu tip şanzımanlarda engellenemiyor maalesef. Peugeot çift kavramalı şanzımanını bir an önce geliştirmeli. Otomobilin en iyi yönü ise tüketim değerleri… Bu büyüklükteki bir araçta 6 lt/100 km yakıt tüketimiyle yol almak harika bir duygu. Üstelik 1200 km’yi hiç zorlanmadan tek depo ile kat etmek de keyif verici.


[TABLE="width: 450"]
[TR]
[TD="colspan: 3"]Teknik Özellikler[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Motor:[/TD]
[TD]1,6 e-Hdi FAP[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Motor Hacmi:[/TD]
[TD]1560 cc[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Silindir Adedi:[/TD]
[TD="align: right"]4[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Maksimum Güç:[/TD]
[TD]112 hp 3600 d/d[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Maksimum Tork:[/TD]
[TD]270 Nm 1750 d/d[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Performans[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]0-100 km/s Hızlanma[/TD]
[TD]11,9 s[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Maksimum Hız:[/TD]
[TD]201 km/s[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Frenler[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Ön:[/TD]
[TD]Disk[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Arka:[/TD]
[TD]Disk[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Yakıt Türü[/TD]
[TD][/TD]
[TD]Dizel[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Yakıt Tüketimi[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Şehir İçi:[/TD]
[TD]4,9 lt[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Şehir Dışı:[/TD]
[TD]3,8 lt[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Karma:[/TD]
[TD]4,2 lt[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Test:[/TD]
[TD]6,1 lt[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Boyutlar[/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Uzunluk:[/TD]
[TD]4792 mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Genişlik:[/TD]
[TD]1853 mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Yükseklik:[/TD]
[TD]1456 mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Dingil Mesafesi:[/TD]
[TD]2817 mm[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Bagaj Hacmi:[/TD]
[TD]545/1581 lt[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Yakıt Depo Kapasitesi:[/TD]
[TD]72 lt[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Boş Ağırlık:[/TD]
[TD]1405 kg[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD]Lastik Boyutu:[/TD]
[TD]215/55 R17[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


Alıntıdır arabam.com

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: panel-main2, width: 100%"]Renault Latitude
[/TD]
[TD="class: panel-right2"]
blank.gif
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="class: border-left2"]
blank.gif
[/TD]
[TD="class: table-body2"]
[TABLE="width: 340"]
[TR]
[TD]

[TD="align: center"]
renault-latitude.gif

[TD="width: 180"]

[TD="class: teknik"] Fiyat

[TD="class: teknik, width: 100, align: center"]
2.gif

[TD="class: teknik, align: left"] Sürücü Hava Yastığı

[TD="class: teknik, width: 25, bgcolor: #F1F1F1, align: center"]
var.gif

[TD="class: teknik, width: 80"] Tüketim [/TD]
[TD="class: teknik, width: 100, align: center"]
3.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 80"] Performans [/TD]
[TD="class: teknik, width: 100, align: center"]
4.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 80"] Güvenlik [/TD]
[TD="class: teknik, width: 100, align: center"]
0.gif
[/TD]
[/TD]
[/TD]
[/TD]

[TD="align: center"] [/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, align: left"] Yolcu Hava Yastığı [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, bgcolor: #F1F1F1, align: left"] Yan/Perde Hava Yastıkları [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, bgcolor: #F1F1F1, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, align: left"] ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, bgcolor: #F1F1F1, align: left"] EBD/HBA/BAS (Fren Güç Dağılım Sistemi) [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, bgcolor: #F1F1F1, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, align: left"] ESP/DSC/ESC (Elektronik Denge Sistemi) [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, bgcolor: #F1F1F1, align: left"] ASR/TCS (Çekiş Düzenleme Sistemi) [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, bgcolor: #F1F1F1, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, align: left"] Klima/İklimlendirme [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, bgcolor: #F1F1F1, align: left"] Sis Farları [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, bgcolor: #F1F1F1, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, align: left"] Direksiyondan Kumanda Sistemi [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, bgcolor: #F1F1F1, align: left"] Çelik/Alaşım Jantlar [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, bgcolor: #F1F1F1, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, align: left"] Park Sensörü [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, bgcolor: #F1F1F1, align: left"] Yol Bilgisayarı [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, bgcolor: #F1F1F1, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, align: left"] Cruise Control (Hız Sabitleme Sistemi) [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, align: center"]
var.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, bgcolor: #F1F1F1, align: left"] Hill Holder (Yokuş Kalkış Destek Sistemi) [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, bgcolor: #F1F1F1, align: center"]
yok.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, align: left"] Start&Stop Sistemi [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, align: center"]
yok.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, bgcolor: #F1F1F1, align: left"] Sunroof/Açılır Tavan [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, bgcolor: #F1F1F1, align: center"]
yok.gif
[/TD]

[TD="class: teknik, width: 315, align: left"] Navigasyon/Multimedya Sistemi [/TD]
[TD="class: teknik, width: 25, align: center"]
var.gif
[/TD]
[/TD]
[/TD]

[TD="align: center"] [/TD]
[/TD]
[TD="width: 480, align: center"]

[TD="class: teknik, align: left"] Fiyatı

[TD="class: teknik, width: 140, align: right"] 97,400 TL
up.gif

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Yakıt Türü [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] Dizel[/TD]

[TD="class: teknik, width: 120, align: left"] Şanzıman Tipi [/TD]
[TD="class: teknik, width: 120, align: right"] Otomatik Vites[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Vites Sayısı [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 6 ileri[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Şehir İçi Tüketim [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 8.4 lt[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Şehir Dışı Tüketim [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 5.5 lt[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Ortalama Tüketim [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 6.5 lt[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Km Başı Tüketim [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 24 Krş[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Maksimum Hız [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 205 km[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] 0-100 Km Hızlanma [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 9.9 sn[/TD]

[TD="class: teknik, width: 120, align: left"] Yıllık Vergisi [/TD]
[TD="class: teknik, width: 120, align: right"] 2.129 TL [/TD]
[/TD]
[TD="width: 240"]

[TD="class: teknik, align: left"] Silindir Hacmi [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 1995 cc[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Beygir Gücü [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 175 hp[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Maksimum Tork [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 360 nm[/TD]

[TD="class: teknik, width: 120, align: left"] Karoser Tipi [/TD]
[TD="class: teknik, width: 120, align: right"] Sedan [/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Uzunluk [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 4897 mm[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Genişlik [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 1832 mm[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Yükseklik [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 1483 mm[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Boş Ağırlık [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 1620 kg[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Bagaj Hacmi [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] --[/TD]

[TD="class: teknik, width: 160, align: left"] Yakıt Deposu [/TD]
[TD="class: teknik, width: 80, align: right"] 60 lt[/TD]

[TD="class: teknik, width: 120, align: left"] Garanti Süresi [/TD]
[TD="class: teknik, width: 120, align: right"] 3 Yıl/100.000 km[/TD]
[/TD]
[/TD]
[/TD]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Sonuc oalrak benim görüşüm. Tasarım olarak peugeot un amiral gemisi 508 liderliğe oynuyor olsada deneyimlerimde içinin dar ve basık oluşu aracın eksi özelliklerinden.Bu kadar buyuk bir araca bukadar basık ve dar bir iç mekan olmamış.Bu sebeple latitude yi de ekonomik oalrak solayarak aynı paralara yine Alman kalitesini Passatı tercih ederim gibi gözükmekte.
 
Son düzenleme:
​Bekleyelim ve görelim ama bu 508 ortamda tahta çıkamasada epey bir sarsacaktır derim ben:eyv
 
Geri
Üst