Laguna III'üm hakkında görüşlerim.

Bu arada aklıma takılan konuları da aktarmak istiyorum. Tecrübesi olan arkadaşlara danışmış olayım.

1.) Aracın direksiyonu normale göre biraz sert sanki, araştırırken birçok kişinin bundan şikayet ettiğini okumuştum ama bazen de ilginç bir şekilde yumuşuyor. Sanki kontrol eden mekanizma bazen tam güçte çalışıyor bazen de güç kısıtlanıyor gibi. Sokak dönüşlerinde bazen çok sert bazen de çok rahat anlam veremedim, acaba bir sorun mu var?

2.) Çukurlardan ve tümseklerden dikkatsiz veya hızlı geçtiğim zaman ön takımlarda ki sarsıntıyı pedallarda ve direksiyonda çok fazla hissediyorum. Acaba bu süspansiyonun çok sert olmasından mı yoksa ön takımda veya amortisörlerde bir sorun olabilir mi?

3.) Şehir içi kullanımda yakıt tüketimi 8.2 ile 8.5 arasında sürekli. Sizlerde durum nedir?

4.) Malum İstanbul'da frekans kirliliği ve radyo kanallarının kaliteli yayın yapanı çok az olduğundan sadece radyo ile yetinmek zor. Aux ve USB bağlantısı için önerebileceğiniz bir parça veya usta var mı? İnternetten satış yapan birini arayıp parçayı istedim, teybin resmini yollamamı istedi ve görünce de bu modele uymuyor dedi. Aranızda bu işe çözüm bulabilen var mı?

5.) CD kullanmak da zor, yok çizildi yok okumuyor derken insanın tadı kaçıyor. Ön konsolda dokunmatik ekranlı eğlence sistemi takacak yer yok sanırım. Double din sistemler 2 teyp sığacak kadar yer istiyor, böyle bir şey bağlatan var mı?

6.) Dizel motorla hiç kullanmaktan öte bir ilgim olmamıştı, artık dizel motorları tanımak ve dikkat edeceğim konuları bilmek zorundayım :) İnternette çok araştırdım ama çok fazla bilgi kirliliği var bilen de yazıyor bilmeyen de. Ustalarımızdan ve tecrübeli arkadaşlardan, nelere dikkat etmem gerektiği ve "şurasını da burasını da ihmal etme, şu bakımlarına dikkat et, şu servis veya ustaya güvenebilirsin biz oraya gidiyoruz" gibi tavsiye ve bilgi paylaşabilir misiniz?

Şimdiden hepinize teşekkür ederim. Keyifli forumlar.
 
Anlaşılan pek de bilgi alabileceğim kimse yok. Neyse sağlık olsun.
 
Laguna 3 umu bende 2012 yılında ilk aldığımda önceki aracım laguna 2 2003 model 2.0 benzinli 140 hp üzerine her yönüyle süper gelmişti. Sessiz 170 hp lik motoru ve virajlarda yana yaslanmayıp düz yolda gider gibi gaza yüklenerek dönebilmesi çok hoşuma gitmişti. hatta abarttığım bir yonca dönüşünde koltuktan savrulup kapıya yaslanmıştım neredeyse kaza yapacaktım yol tutuşu da harikaydı. bu güzel hisler zamanla normalleşiyor zamanla alışır gerçekleri görürsünüz. lag 2 mi 2007 de almıştım on yıldır lagunalara biniyorum ve forumları takip ederim. ilk kez yaklaşık 1600 kg olan lag 3 ü 1.5 DCI motorla beğenen hatta şahlanıyor diyen birine rastladım. hadi kalkışta torkuyla idare eder desek bile 3000 devirden sonra o torkta söner üst devirlere çıktıkça. sanırım daha önce kullandığınız güçlü ve hızlı araçlar emanet olduğundan ve de şu an anahtarı cebinizde olan sahip olduğunuz arac dünyanın en iyisidir :) tamamen psikolojik dediğim gibi zamanla alışırsın merak etme. sorularının çoğu göreceli kesin ve net cevapları ancak iyi bir ustası olan yetkili servisten alabilirsin. öyle bir servis bulursan bizlerede haber ver çünkü çoğu yogunluktan işlerinin çoğunu yarım yamalak yapıp sallamakta... dizel iş makinasıdır ve hiç dizel araç sahibi olmadım ayrıca dizel ucuzdur da hayatım boyunca hep güldüğüm bir şehir efsanesidir. usb konusunda aracımda orjinal usb kiti var renaultun torpitoda takılı sigara paketi büyüklüğünde. üzerine usb takıp mp3 dinleyebiliyorum. ayrıca telefonumu bluetooth ile baglıyabiliyorum. yada you tube tan araştır aracına obd2 modulu ile birlikte tablet takıp hertürlü motor torq hp vs bilgileri, geri görüş kamerası navigasyon mp3 video hatta tv vs bile
taktırabilirsin. hatta 7inc tablet küçük demezsen mevcut ekranın yerine bile uydurabilirler... dizel bilmem:) güle güle kazasız belasız keyifle kullan...

Sent from my SM-N9100 using Tapatalk
 
Bu arada aklıma takılan konuları da aktarmak istiyorum. Tecrübesi olan arkadaşlara danışmış olayım.

1.) Aracın direksiyonu normale göre biraz sert sanki, araştırırken birçok kişinin bundan şikayet ettiğini okumuştum ama bazen de ilginç bir şekilde yumuşuyor. Sanki kontrol eden mekanizma bazen tam güçte çalışıyor bazen de güç kısıtlanıyor gibi. Sokak dönüşlerinde bazen çok sert bazen de çok rahat anlam veremedim, acaba bir sorun mu var?

2.) Çukurlardan ve tümseklerden dikkatsiz veya hızlı geçtiğim zaman ön takımlarda ki sarsıntıyı pedallarda ve direksiyonda çok fazla hissediyorum. Acaba bu süspansiyonun çok sert olmasından mı yoksa ön takımda veya amortisörlerde bir sorun olabilir mi?

3.) Şehir içi kullanımda yakıt tüketimi 8.2 ile 8.5 arasında sürekli. Sizlerde durum nedir?

4.) Malum İstanbul'da frekans kirliliği ve radyo kanallarının kaliteli yayın yapanı çok az olduğundan sadece radyo ile yetinmek zor. Aux ve USB bağlantısı için önerebileceğiniz bir parça veya usta var mı? İnternetten satış yapan birini arayıp parçayı istedim, teybin resmini yollamamı istedi ve görünce de bu modele uymuyor dedi. Aranızda bu işe çözüm bulabilen var mı?

5.) CD kullanmak da zor, yok çizildi yok okumuyor derken insanın tadı kaçıyor. Ön konsolda dokunmatik ekranlı eğlence sistemi takacak yer yok sanırım. Double din sistemler 2 teyp sığacak kadar yer istiyor, böyle bir şey bağlatan var mı?

6.) Dizel motorla hiç kullanmaktan öte bir ilgim olmamıştı, artık dizel motorları tanımak ve dikkat edeceğim konuları bilmek zorundayım :) İnternette çok araştırdım ama çok fazla bilgi kirliliği var bilen de yazıyor bilmeyen de. Ustalarımızdan ve tecrübeli arkadaşlardan, nelere dikkat etmem gerektiği ve "şurasını da burasını da ihmal etme, şu bakımlarına dikkat et, şu servis veya ustaya güvenebilirsin biz oraya gidiyoruz" gibi tavsiye ve bilgi paylaşabilir misiniz?

Şimdiden hepinize teşekkür ederim. Keyifli forumlar.

Bende bir laguna 3 2.0 dci executive kullanicisi olarak sorularinizi gecte olsa aydinlatayim
1) Benim aracimda en cok sikayetci oldugum sey direksiyonun cok yumusak olmasi. Bu sehir icinde cok konforlu bisey fakat yuksek hizlarda sertlesmiyor ve direksiyonda his hic yok 160-170 derken serit takip etmekyi bile zorlastiran bir yumusaklik var direksiyonda hizlaninca az sertlesse iyi olacakti ama ayni sikinti latitude de var. Siz en iyisi bi gosterin o direksiyonu.
2)pedallarda ve direksiyonda sarsinti hissini anlamlandiramadim suspansiyonlar sert evet ama pedallarda ve direksiyonda hic bisey hissedilmiyor.
3)2.0dci ile kis lastikleri ile ankara da 7.8-8lt yakiyorum tork konventorlu otomatik sanzimanlaki buda bence normal yaz lastikleriyle klimada kullansam yakit tuketimi 0.5lt dusuyor.
4) benim arac tomtom navigasyonlu versiyon benim aracta orijinallde aux ve usb girisi mevcut fakat aux girisi cift girisli bu kabloyu biraz zor buluyorsunuz ama internette bicok yerde satiliyor
5)bendeki multimedyali oldugundan hic arastirmadim ama on konsola birlikte satilan sistemler var onlari arastirin aracinizin bendeki versiyonunda ekran dokunmatik olmasada multimedya var cok istiyorsaniz on konsolu 2010 sonrasi lagunalarinkiyle degistirip bi sistem kurabilirsiniz yaklasik 2000tl ye patlar size.
6) Uzun yillardir dizel motor kullanan bir muhendis olaraktan tavsiyem motor yaginin km sini gecirmeyin sakin. Enjektorlere dikkat edin guvenilir yakit alin. Kotu yakiti bikere koyarsan enjektorleri bozarsin tamir ettirmeye kalksan 800 tl degistirmeye kalksan 2500tl ye patlar sana normalde 250 bin km civari tamir ister enjektorler. Her 5000 km de bir depoya enjektor temizliyici atarsan hem enjektorleri hem egr yi temizler bu sureyi biraz daha uzatirsin. PO dan sakin yakit alma manganat katkili yakit guclu patlama yapar arabanin performansini artirir aaa yakit iyimis dersin ama fazladan karbon birakir. Turbodan felan korkma 200-300 bin de bi revizyon istiyor hepsi zaten cok maliyetli degiller. Buyuk hacimli dizel motorlar cok uzun omurlu motorlardir kucuk hacimli motorlarda benzinli motorlara yakin omurleri vardir enjektorleri yanlis kullanmadiginiz surece kucuk hacimli dizel motor benzinli motor kadar buyuk hacimli dizel motorda daha az masraf cikarir karsiniza . Bide mazot filitresinin onemini unutmayin yakita su karisirsa enjektorleri aninda bozarsiniz. Ayrica renault lar herseye yol bilgisayarinda enjektor hatasi verir korkmayin bu konuda forumda yazdigim bi konu vardi inceliyebilirsiniz. Bakimi servisi ustasi fark etmez turkiyenin her yerinde ayni parcayi/malzemeyi bulabiliyorsun aracinin uzerindeki motorda turkiyedeki araclarin uzerinde en cok bulunan motor kime gorursen ezbere toparlar motoru. Birde anladigim kadariyla senin arac 2010 oncesi euro4 motor ama euro5 motorlu araclar icin diyorum tikandigi gibi partikul filitresini iptal ettirin motorunuz euro4 standartlarina dusmus olur boylelikle. Cevreyi kirleten okadar etken varken euro4 standartinda bir araca binmek kendi ustume duseni yaptigimi dusunmeme sebeb oluyor. Dunyada tasimaciligin %80 ni deniz yoluyla yapilirken gemilere emisyon kisitlamasi sadece abd kiyilarinda kuzey denizinde ve baltik denizinde varken kimse kusura bakmasin benim turkiyede euro dizeli euro4 motorda yakmam 1. Sinif cevrecilik oluyor....



SM-N910H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aynı direksiyon sorunu bendede var.4 yıldır çözemedim.Direksiyon bazen yumuşacık oluyor arabanın sesi soluğu değişiyor ama genelde çok sert ve çok tatsız arabanın bütün keyfini kaçırıyor.Çözümünü bilen varsa yardım lütfen.
 
Geri
Üst