Bende 1 aydan fazla oldu teslim alalı sanırım ama ancak 300 km civarı yol yaptım. Aracın ergonomisi ile ilgili birkaç tecrübemi paylaşmak isterim.
Bir arkadaşımız Carplay'den bahsetmiş. Ben de android auto kullanıyorum. Gayet güzel çalışıyor bilginiz olsun. Youtube music ve spotify kullandığım android auto sistemini direksiyon arkasındaki multimedya kontrol aygıtı (ya da ismi herneyse
) ile kontrol edebilmek çok güzel. Sonraki parça ya da önceki parçaya elimi direksiyondan ayırmadan geçebiliyorum ki bu diğer aracımda yapamadığım birşey.
Google Maps'e direksiyon üzerindeki butona uzun süreyle basıp ses ile nereye gitmek istediğiniz söyleyince bulup rotayı ayarlayabiliyor. Butona kısa süreyle basarsanız aracın kendi navigasyonu ya da yine uygulamaları arasında sesle gezebiliyorsunuz. Google asistan için dediğim gibi daha uzun süreyle basmak gerekiyor.
Kablosuz şarj için ayarlanan bölüm biraz küçük. Benim note10+ ucu ucuna sığıyor. Sadece 1 kez denemek için kullandım, başarılı. Android auto ya da Carplay wireless olmadığından bence şarj kısmı biraz olsa da olur olmasa da. Benim aldığım araçta vardı yoksa ben yapılandırsam seçmezdim.
Sürücü koltuğu ayarlanabilirlik konusunda başarılı. Ön yolcu koltuğu için aynısını söyleyemem. Yükseklik ayarı olmaması yolcunun sanki aracın içinde değil de üstünde oturuyormuş gibi durmasına sebep oluyor. Diğer taraftan uzun yolda kullanamadık malum objektif bir değerlendirme yapamayacağım ama dolgu ve konforu koltukların güzel görünüyor şimdilik. 4-5 saatlik bir yolculuk sonrası nasıl hissettirir bilemiyorum. Ben özellikle icon ile rsline koltuğu karşılaştırdığımda rsline koltuk bana kalıbımdan ötürü biraz dar ve rahatsız edici gelmişti. Ancak sportif kullanımda icon koltuğun yan desteklerinin biraz zayıf kaldığını söyleyebilirim.
Arac uygulamarından Eco göstergesi sanırım uygulamanın adı, verdiği bilgiler ve daha ekonomik bir ivmelenme ve frenlemeye tesvik etmesi güzel. Eco modunda gaz tepkileri tam istediğim gibi. 5.7lt ortalama tüketime kadar gördüm. Ayrıca My Sense modunda tahrik ayarlamasının yapılamaması biraz üzücü. Çünkü kontağı her kapatıp açtığınızda arac otomatik olarak My sense moduna geçiyor. Ben rodaj süresince en azından eco modunu kullanmak istediğimden her defasında eco seçmem gerekiyor. 1.3lt motor bence bu araca acaip bir dinamizm katmış. eğer benim gibi yavas ve sakin kullanıyorsanız, bunun için eco modu bence biçilmiş kaftan. My Sense ya da sport modda hem motor hem şanzıman çok hızlı tepkiler veriyor ve aracı çok seri bir şekilde ivmelendirebiliyor. Farkında olmadan 150km hıza ulaştım birkez ve hızı çok da belli etmeyen bir araç olduğunu söylemeliyim. Yol gürültüsü alfaltın bozuk olduğu yerlerde bolca geliyor. Ancak rüzgar sesi 130km'yi geçmezseniz hiç duyulmuyor. Ayna konumu sanırım bu konuda en büyük etken. Yalıtım çok başarılı bence.
Bagaj acma dügmesinin plakalığın üstüne konumlanması her bagaj açacağınız durumda elinizin kirleneceği anlamına geliyor. Bagajın elektrikli opsiyon olarak bile sunulmaması sıkıntı. Olsa alacaklar benim gibi elbet vardır. Premium araçlarda bu kadar kompakt ve güzel bir araç bence yok. Subjektif birşey tabi güzellik ama görüşüm opsiyon olarak da olsa premium segmentlerde sunulan pekçok şeyi içeriyor bu araç neden elektrikli bagaj kapağı da olmasın
En sevdiğimi en sona bıraktım. 360 derece kamera bence muhteşem bir opsiyon. Her kuruşa değer. Çözünürlüğü sağ ön tekeri ayrıca büyüterek gösterebilmesi, fake tepeden görünüm muhteşem olmuş. Ayrıca eşime direksiyon pratiği yaptırırken de aracın konumunu öndeki objelere mesafesini vs gösterebilmek paha biçilmez. Nefis, nefis.
Sahip olanlar kazasız belasız güzel günlerde keyfini sürsünler. Sahip olmak isteyenler de hiç düşünmesinler.