Herkese merhabalar, 2009 Clio 3, 2010 Megane 3 coupe ve 2012 Megane 3 coupe'den sonra 4 yıl ara verip 1.3 Tce alarak tekrar Clio'cu oldum
Yeni kasayı hem iç-dış tasarım olarak beğenmiştim hem de Daimler ile ortaklaşa geliştirilen (A serisinde de kullanılan) bu yeni 1.3 motor çok dikkatimi çekmişti. Ağırlık/güç oranı da ufak bir cazibe yarattı.
Opsiyon olarak Boğaz mavi renk, 17" jant, geri görüş kamera + ön park sensörü var. Stepne de var ama heralde her araçta geliyor. Bir de ekstra olarak showroomdan orijinal spor pedal seti ve orijinal shark anten taktırdım, ikisinin de görüntüsü baya hoşuma gitti. Arabayı teslim alalı 19 gün olmuş, malum sebeplerden ötürü anca 200 km binebildim, 1000-1500 km yapayım da sonra motorun tadını çıkarayım diye içim gidiyor
Start-stop ile ilgili bir arıza denk gelmedi bana ama az binebildiğim ve bindiğimde de genelde trafiğe denk gelmediğim için karşılaşmamış olabilirim. Zaten sevdiğim bir özellik değil, en son şirket arabamda da (2016 focus 1.5 dizel otomatik) alışkanlık olmuştu arabayı çalıştırdığım anda tuştan kapatıyordum, bunda da sürekli kapatırım muhtemelen.
İç mekan malzeme kalitesi çok hoşuma gitti (B sınıfına göre tabii). Bolca yumuşak plastik kullanılmış, ön koltuk yan destekleri çok iyi, bir de suni deri kaplama yapmışlar beyaz da fitil geçerek, şık durmuş. Apple carplay zaten kullanıcı deneyimini epey güzelleştiriyor, Google maps, Spotify vb arabanın ekranından kontrol etmek çok keyifli. Ses sistemi tatminkar, yüksek seslerde dağılmıyor. Hayalet gösterge sevmediğim için, gösterge ekranı dünyanın en güzel hayalet göstergesi olsa dahi, keşke analog olsaydı diyeceğim bir şey. Onu da fonksiyonel yapmışlar, beygir/tork göstergesi dahi var.
Muhtemelen 17" jant ve 205/45 yanak ölçüsünden dolayı, beklediğimden bir tık sert bir arabayla karşılaştım, bir yandan da 130hp araba için aslında iyi diye hoşuma gitti ama yumuşak bir araba bekleyeni rahatsız edebilir. Performans konusunda tabii daha 200 km kullanabildiğim için pek bir yorum yapmam doğru olmaz, sıkıştırmadım haliyle. EDC'nin vites geçişleri ve gaz kullanımına göre vites arttırma/düşürme kararları hoşuma gitti. F1 vitesi bir kaç kere denedim, tepki hızını pek hatırlayamadım şimdi, onunla ilgili bir şey yazmam doğru olmaz fakat spor kullanımda F1 vitese pek gerek olacağını da sanmıyorum, şanzıman gaz tepkilerini güzel okuyor gibi.
Cruise control ilk denediğim detaylardan biri ki benim için çok önemliydi, orda üzdü maalesef. Cruise kontrol fren özellikli değil, aşağı eğimlerde maalesef arabayı ayarladığınız süratlerde tutmuyor. Çoğu B ve C segmenti arabada da muhtemelen böyle ama buna ailemizdeki diğer araba 118i'den çok fena alışmıştım, yeni kasa yeni teknolojiler vs kisvesi altında yeni Clio'dan da bekledim
Sorularınız olursa elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım, sevgiler