Yazlik lastik ebatlari

Hassas ölçüm değil hocam, birşeyi ne kadar kurcalarsan içine o kadar batarsın misali benimki. Yoksa 2 aydır aracı kullanıyorum 55 yanakla şimdiye kadar yakıt yol tutuş vs gibi sorun bende yaşamadım dediğiniz gibi.

O zaman kafaya takmayin bence [emoji3][emoji3] bende trim sesleri bitsin istiyorum deli gibi takiyorum ama oyle bir dunya olmadigini da anladim [emoji2][emoji2]


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
 
Bana da fikir verin, lastiklerimi değişmeye karar versim 4 yıllık lastikler çatlaklar var 1 ay sonrada uzun yola çıkacağım, neyse bi kaç lastikçi gezdim fiyat almak için bunlardan biri swnşn lastik ölçülerin 205/60/16 dedi. Araçta 205/55/16 var.

İki lastik arasında da acayip fiyat farkı var, 4 lastik üzerinden baya fiyat farkı oluyor. Sizce hangisini almalıyım. Aralarında konfor yol tutuşu vs bi farkı var mıdır.

Bide fiyatlar çok uçuk, bristone ve lassa ya bakıyordum lastikçi Falken vereyim dedi, 205/55/16 800 tl, kamya var dedi, bide 4 adet yol yardımı vs. Falken nasıl bir lastik, bizim türkiye şehir içi yollarına uygun mudur. Etiket değerlerine baktım A-A değerler, bşde 68 desibell.

Açıkçası çok kararsız kaldım. Yardımcı olur musunuz

Ben orjinal ebat 205-60-16 aldim 2017 üretim 325 liraya pahali derseniz sava ya bakin bi goodyear üretimi bir lastik


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Kışlık lastiklerim 205/55/16.Yazlık lastik olarak 205/60/16 alacaktım.Baktım fiyatlar bayağı uçuk.Lassaya 1400 tl bridgestone 1600 tl,petlas 1200 tl fiyat aldım.
Malum bizim araçların çamurlukları biraz şişik.55 yanak olunca lastikle çamurluk arasındaki boşluk bariz belli oluyor.Fiyatlarda yüksek olunca lastikçiden ikinci el 2016 üretim dişlerde gayet iyi durumda olan 205/60/16 bridgestone aldım 4 adet.Sökme takma balans 4 adet sibop hepsine 450 tl verdim.Şuanda gayet iyi.Lastik alacak olan arkadaşlara tavsiyem internette malum sitelerde gayet iyi durumda olan ikinci el lastik baksınlar.Fiyatlarda sıfırıyla yarı yarıya geliyor neredeyse.
 
bu konuşmaların üzerine uzun düşünce ve araştırmalar sonrasında aracıma orjinal ebatları takmaya karar verdim bir kaç yerde okuduğum ve bir yetkili servis tanıdığımın söylediğine göre orjinal ölçü harici bir ebat takılırsa orj clip cihazı ile lastiklerin abs sistemine tanıtılması gerekiyormuş. bunun tam nedenini bilmiyorum sorgulamadım açıkçası ancak bana da tanıtılması maktıklı geldi . tanıtılmazsa olurmu anladığım kadarıyla bir çok kişi tanıtmamış. ve sorun yaşamamış ancak orj ebatların haricinde lastik takacak arkadaşlar bu konuyu araştırsın derim.

lastik seçimine gelince lassa aldım ve çok memnunum araba gitmiyor uçuyor sanki lastiklerin ıslak zeminde frene ve yakıta etkisi B değerinde
 
bu konuşmaların üzerine uzun düşünce ve araştırmalar sonrasında aracıma orjinal ebatları takmaya karar verdim bir kaç yerde okuduğum ve bir yetkili servis tanıdığımın söylediğine göre orjinal ölçü harici bir ebat takılırsa orj clip cihazı ile lastiklerin abs sistemine tanıtılması gerekiyormuş. bunun tam nedenini bilmiyorum sorgulamadım açıkçası ancak bana da tanıtılması maktıklı geldi . tanıtılmazsa olurmu anladığım kadarıyla bir çok kişi tanıtmamış. ve sorun yaşamamış ancak orj ebatların haricinde lastik takacak arkadaşlar bu konuyu araştırsın derim.

lastik seçimine gelince lassa aldım ve çok memnunum araba gitmiyor uçuyor sanki lastiklerin ıslak zeminde frene ve yakıta etkisi B değerinde

Bahsettiginiz tanimlama onemli bir durum degil. Soz konusu tanimlama inc degisikliklerinde yapiliyor ( ornegin 15” ten 16” e gecildigi durumlarda ) bu tanimlamanin sebebi de kadrandaki 2.5-3 km lik hiz gostergesinin sapmasi. Arac kadranda gordugunuz hiz bilgisini abs sensorunden aliyor. Ben 15 ten 16 ya gectigimde bir bucuk sene tanimlama yapilmadan kullandim hiz konusu da olumcul bir hata olmadigindan ayarlatmadim. Gecen hafta bi obd soketi aldim ve ddt4all ile araca taktigim 16 lastiklerin ebatini secerek araca kaydettim. Acikcasi arada pekte bir fark gormedim. Ama siz kafanizin rahat etmesi acisindan orjinal ebat secebilirsiniz. 55 yanak ve 60 yanak arasinda 4 lastikte 300 lira civari fark oluyor ve acikcasi bence o kadar fatk vermeye deger bir farkta yok.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Kışlık lastiklerim 205/55/16.Yazlık lastik olarak 205/60/16 alacaktım.Baktım fiyatlar bayağı uçuk.Lassaya 1400 tl bridgestone 1600 tl,petlas 1200 tl fiyat aldım.
Malum bizim araçların çamurlukları biraz şişik.55 yanak olunca lastikle çamurluk arasındaki boşluk bariz belli oluyor.Fiyatlarda yüksek olunca lastikçiden ikinci el 2016 üretim dişlerde gayet iyi durumda olan 205/60/16 bridgestone aldım 4 adet.Sökme takma balans 4 adet sibop hepsine 450 tl verdim.Şuanda gayet iyi.Lastik alacak olan arkadaşlara tavsiyem internette malum sitelerde gayet iyi durumda olan ikinci el lastik baksınlar.Fiyatlarda sıfırıyla yarı yarıya geliyor neredeyse.

bristone nin hangi modelini aldınız bu fiyata? er300 var bol miktarda, turanza 001 vermezler sanırım.
 
arkadaşlar bu dunlop düşünüyorum fm 800 modeli, 2018 yılında 60 yanakta değilde 55 yanakta adac testinde sıralamada bile yok dunlop. michelin 3, turanza 001, conti şeklinde devam ediyor. dunlop için görüşünüz nedir, varmı kullanan arkadaşlar, memnun mu? dunlop için 300 lira fiyat aldım bayiden. zaten internette 280 lira , ama lastik test konusunda bilgi yok. epey den baktığımda yüzde 95 çıkıyor bu lastik için. ıslak A , yakıt C - değerleri iyi , aynı fiyata lassa driways BB değerlere sahip, premiumlara zaten yanaşmak imkansız. falken Ziex 914 desen 250 lira (bayide 290 ) ancak fren mesafesinin çok uzun olduğu yazılı,
 
Bahsettiginiz tanimlama onemli bir durum degil. Soz konusu tanimlama inc degisikliklerinde yapiliyor ( ornegin 15” ten 16” e gecildigi durumlarda ) bu tanimlamanin sebebi de kadrandaki 2.5-3 km lik hiz gostergesinin sapmasi. Arac kadranda gordugunuz hiz bilgisini abs sensorunden aliyor. Ben 15 ten 16 ya gectigimde bir bucuk sene tanimlama yapilmadan kullandim hiz konusu da olumcul bir hata olmadigindan ayarlatmadim. Gecen hafta bi obd soketi aldim ve ddt4all ile araca taktigim 16 lastiklerin ebatini secerek araca kaydettim. Acikcasi arada pekte bir fark gormedim. Ama siz kafanizin rahat etmesi acisindan orjinal ebat secebilirsiniz. 55 yanak ve 60 yanak arasinda 4 lastikte 300 lira civari fark oluyor ve acikcasi bence o kadar fatk vermeye deger bir farkta yok.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

bahsettiğiniz gibi kişiden kişiye değişir, ancak bence lastik araçta önemli bir parça ve her zaman iyisini ve orjinalini kullanmak faydalıdır diye düşünüyorum. bahsettiğiniz 300 lira fark günümüz şartlarında azımsanacak bir bir miktar değil ancak sonuçta o lastiklerin üzerinde bizler geziyoruz kimsenin sağlığı 300 lira az ödeyecem diye riske atılmaz. evet belki kullanımda hiç bir sorun yaşanmaz ancak dediğiniz gibi kafa rahatlığı

iyi günler
 
arkadaşlar bu dunlop düşünüyorum fm 800 modeli, 2018 yılında 60 yanakta değilde 55 yanakta adac testinde sıralamada bile yok dunlop. michelin 3, turanza 001, conti şeklinde devam ediyor. dunlop için görüşünüz nedir, varmı kullanan arkadaşlar, memnun mu? dunlop için 300 lira fiyat aldım bayiden. zaten internette 280 lira , ama lastik test konusunda bilgi yok. epey den baktığımda yüzde 95 çıkıyor bu lastik için. ıslak A , yakıt C - değerleri iyi , aynı fiyata lassa driways BB değerlere sahip, premiumlara zaten yanaşmak imkansız. falken Ziex 914 desen 250 lira (bayide 290 ) ancak fren mesafesinin çok uzun olduğu yazılı,

bende duplop üzerinde çok durdum ancak bazı lastikçiler balans sorunu olduğunu söyledi yani ilk takıldığında sorun olmayabilir ancak bi kışlık yazlık değişiminde balans sorunu yaşanabilir dediler.
 
bende duplop üzerinde çok durdum ancak bazı lastikçiler balans sorunu olduğunu söyledi yani ilk takıldığında sorun olmayabilir ancak bi kışlık yazlık değişiminde balans sorunu yaşanabilir dediler.

Balans ve balon olayinin fazlasiyla oldugunu okudum dunlop icin. Bende contiden once dunlop dusunuyordum.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst