Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz mesajı

Yazılım güncelleştirmesi ve kalibrasyon için önerebileceğiniz bir servis var mı acaba? Araç Düzce de babam kullanıyor renault servisi var orada da ama büyük şehirlerde daha iyi anlarlar diye düşünüyorum, bende anlara da kalıyorum bunun için bir önerisi olan varsa sevinirim, teşekkürler.

İyi günler arkadaşlar bende 2012 fluence otomatik bir aracım var yaklaşık 1 yıl önce aldım şimdi ise aracı çalıştırdığım zaman vites kutusunu kontrol ettiriniz,yokuş kalkınma desteği yardımı gibi ekranda yazılar çıkıyor kontağı çevirdiğim zaman ışıklar söndüğünde şanzıman kısmından sesler geliyor aracı çalıştırıyorum ve ekran yazıları 15-20 sn sonra gidiyor mauelde kullandığım zaman tek rakamlı 3 ve 5 viteslere geçmiyor birçok usta beyin ve şanzıman dedi bende servise götürdüm yazılım güncellemesi yaptı yaklaşık dedi birdaha yaparsa beyin değişeceğini söyledi ve 20 gün sonra birdaha yaptı bu defa her kontağı vurduğumda yapmaya başladı bu olay başından geçen varsa bilgilendirirse yapacağım aşamalar rahat olur benim için Sizin araç düzeldi mi ne yaptınız
 
İyi günler, benim aracı getirmek için müsait bir zamanım olamadı daha malesef ve Allaha şükür o günden beri böyle bir sorunla karşılaşmadım fakat yinede müsait olduğum anda getireceğim çünkü tedbir almak önemli. Ve ayrıca ayda 1 kere felan sadece karşılaştığım sorun şey oluyor, araç 1. Viteste kalkarken kavramayı geç alıyor ve sarsıyor sonra kavradığı anda bir anda atlama yapıyor kavrama yapıştığından dolayı bu sprun neden bilmiyorum gittiğimde onuda söyleyeceğim, yine başına gelen arkadaşımız varsa bilgisini paylaşırsa sevinirim, düşümcem kavrama noktasından kaynaklı olabilir yönünde. Teşekkürler.
 
İyi günler, benim aracı getirmek için müsait bir zamanım olamadı daha malesef ve Allaha şükür o günden beri böyle bir sorunla karşılaşmadım fakat yinede müsait olduğum anda getireceğim çünkü tedbir almak önemli. Ve ayrıca ayda 1 kere felan sadece karşılaştığım sorun şey oluyor, araç 1. Viteste kalkarken kavramayı geç alıyor ve sarsıyor sonra kavradığı anda bir anda atlama yapıyor kavrama yapıştığından dolayı bu sprun neden bilmiyorum gittiğimde onuda söyleyeceğim, yine başına gelen arkadaşımız varsa bilgisini paylaşırsa sevinirim, düşümcem kavrama noktasından kaynaklı olabilir yönünde. Teşekkürler.

Bu sanzimanlarla ilgili bir sıkıntı var bu belli hepimiz yasayacağız da bunu :) fakat üretici firmanın bunu göz ardı etmesi üzücü. Herkes kendince çare bulmaya çalışıyor. Fakat danışmana etki eden en büyük aktör akü. Bu konuyla alakalı kaç ustayla konuştuysam minimum 70 amper akü olması lazım diyor. Eğer akü tamamsa sonrasında yazılım eğer o da tamamsa akabinde baskı Balat’a kalibrasyonu Onur’a yaptıktan sonra yine düzelme olmuyorsa baskı balatanin kendisi, beyin ve geriye en son şanzıman kalıyor. Belli ki bu araçlarda üretim ile alakalı bir sıkıntı var. Zamanla araç km yaptıkça da ortaya çıkıyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ben aküyü o zaman bir an önce değiştireyimde bari gerisine duruma göre sonra bakayım :) şöyle birşey söyliyim bir arkadaşımda iki tane fluence var 2014 model touch paket sordum ona herhangi bir sorun oldumu diye, hiçbir sorun yaşamadığını söyledi ki inşallah yaşamaz, aracın birisini geçen sene 90 binde aldı şu an 160 bindeymiş edc araç ve sorun yaşamamış. Evet üretici firmanın göz ardı etmesi büyük bir sorun bencede bu olayı çünkü küçük bir firma felanda değil türkiyede en çok satış yapan firmalardan birisi ve ayrıca Volkswagen bile sorunu kabullenip müşterilerine şanzuman konusunda çok fazla yardımcı oluyor yine tanıdığım bir kişiden ve diğer Volkswagen kullanıcılarından biliyorum, inşallah Renault' ta bir çözüm yoluna gider.
 
Kardeşim ayni sorun daha 1 ay evvel 2014 edc 110 hp'lik fluencemde oldu,bnmkinde kokuda gelmişti,bunlar çift kavrama sorun olduğunda çift rakamli vitesler iptal olur,benimkinin debriyaj kavramasi değişti.sifiri bilya ile birlikte 6.000 tl.idi ben istanbuldan çikma set aldim 2.200 tl.trabzonda salim ustaya 1.200 tl. Işçilik verdim halloldu ayni işi serviste 9.000 tl.ye hallederiz dediler...eğer beyinse daha ucuz işlem,kavramaysa yandin valla...
 
Bravo gerçekten kuru şanzimani içinde yağ olmayan bir şanziman olarak algilamaniz mükemmel bir yönlendirme birde bu konu hakkinda gerçekten emin gibide yoktur yazmişsiniz..
Içinde pleyt tas ve ufak bikaç parça daha bulunmayan şanzimana kuru şanziman deniliyor birbiri ile temas halindeki iki metalin yağsiz çalişmasi dünyanin hiçbiryerinde ve hiçbir mekaniğinde mümkün değildir.. Saygilarimla
edc lerde yağ yoktur kuru şanzımandır
 
Harun Bey güzel açıklamış.

sharkemre bey size yazdım:

Youtube da Tibet Usta nın şanzıman inceleme videosu var bi onu izle derim. Kuru şanzıman olmaz oldu diyelim zamanla çarklar aşınır yağ aşınmayı önler. Yağ etkisini kaybedince bu sefer yine çarklar aşınır. Şanzıman yağı arabanın kalbidir. Servisler baskı balata değişiminde şanzıman yağ değişir desede siz erkenden önlem alarak 40.000-50000 de şanzıman yağınızı değiştirin. Ben burda maddi zarara üzüntüye girmeyin diye yazdım. Asla düşüncenizi çürütme gibi amacım yok!
 
Fluence otomatik vites arızasının nedeni aküymüş

Pazar sabahı hasta ziyaretine gitmek için arabayı çalıştırdım manevra yapmak için ileri gittim geri vitese taktığımda araba hareket etmedi ekranda vites kutusunu kontrol ettirin yazısı çıktı. Pazar sabah heryer kapalı arabayı ne yapıyım derken araba yolun ortasında kaldı boşa aldım arabayı yiyerek düzelttim ileri vitese taktım arabayı biraz sürüyüm dedim 1. Vitesten 2. Vitese geçerken arabanın canı çıkıyordu yandık dedim. Tanıdığım lastikçinin oraya gidiyim dedim araba 3. Vitese kadar çıkıyordu böyle gittim. Lastikçide kardeşim vardı internetten ne olabilir diye bakıyoruz bu arada tanıdığım bi otomatik şanzıman ustasını arıyorum adam açmıyor. Kardeşim bu arada aküden olabilir diye bi yazı okumuş takviye için kullanılan akü vardı onu paralel bağladık arabanın üstüne koyduk arabayı çalıştırınca geri vitese geçti. Bu arada otomatik şanzıman ustasına ulaştım anlattım aküyü bağlayınca düzeldi dedim sabah arabayı getir yinede bakalım bilgisayar bağlayıp dedi. Pazartesi sabah götürdüm bilgisayarda otomatik vites voltaj hatası çıktı. Çok sevindim hiç aklıma gelmezdi aküden dolayı olacağı benzer durumda olanlar için yazdım. Aküyü değiştirdim üzerinde 60 amp vardı 75 taktırdım. 1. Vitesten 2. Vitese geçerken ses geliyordu oda yok oldu şimdilik güzel çalışıyor.
 
Son düzenleme:
Fluence otomatik vites arızasının nedeni aküymüş
Pazar sabahı hasta ziyaretine gitmek için arabayı çalıştırdım manevra yapmak için ileri gittim geri vitese taktığımda araba hareket etmedi ekranda vites kutusunu kontrol ettirin yazısı çıktı. Pazar sabah heryer kapalı arabayı ne yapıyım derken araba yolun ortasında kaldı boşa aldım arabayı yiyerek düzelttim ileri vitese taktım arabayı biraz sürüyüm dedim 1. Vitesten 2. Vitese geçerken arabanın canı çıkıyordu yandık dedim. Tanıdığım lastikçinin oraya gidiyim dedim araba 3. Vitese kadar çıkıyordu böyle gittim. Lastikçide kardeşim vardı internetten ne olabilir diye bakıyoruz bu arada tanıdığım bi otomatik şanzıman ustasını arıyorum adam açmıyor. Kardeşim bu arada aküden olabilir diye bi yazı okumuş takviye için kullanılan akü vardı onu paralel bağladık arabanın üstüne koyduk arabayı çalıştırınca geri vitese geçti. Bu arada otomatik şanzıman ustasına ulaştım anlattım aküyü bağlayınca düzeldi dedim sabah arabayı getir yinede bakalım bilgisayar bağlayıp dedi. Pazartesi sabah götürdüm bilgisayarda otomatik vites voltaj hatası çıktı. Çok sevindim hiç aklıma gelmezdi aküden dolayı olacağı benzer durumda olanlar için yazdım. Aküyü değiştirdim üzerinde 60 amp vardı 75 taktırdım. 1. Vitesten 2. Vitese geçerken ses geliyordu oda yok oldu şimdilik güzel çalışıyor
 
Fluence otomatik vites arızasının nedeni aküymüş
Pazar sabahı hasta ziyaretine gitmek için arabayı çalıştırdım manevra yapmak için ileri gittim geri vitese taktığımda araba hareket etmedi ekranda vites kutusunu kontrol ettirin yazısı çıktı. Pazar sabah heryer kapalı arabayı ne yapıyım derken araba yolun ortasında kaldı boşa aldım arabayı yiyerek düzelttim ileri vitese taktım arabayı biraz sürüyüm dedim 1. Vitesten 2. Vitese geçerken arabanın canı çıkıyordu yandık dedim. Tanıdığım lastikçinin oraya gidiyim dedim araba 3. Vitese kadar çıkıyordu böyle gittim. Lastikçide kardeşim vardı internetten ne olabilir diye bakıyoruz bu arada tanıdığım bi otomatik şanzıman ustasını arıyorum adam açmıyor. Kardeşim bu arada aküden olabilir diye bi yazı okumuş takviye için kullanılan akü vardı onu paralel bağladık arabanın üstüne koyduk arabayı çalıştırınca geri vitese geçti. Bu arada otomatik şanzıman ustasına ulaştım anlattım aküyü bağlayınca düzeldi dedim sabah arabayı getir yinede bakalım bilgisayar bağlayıp dedi. Pazartesi sabah götürdüm bilgisayarda otomatik vites voltaj hatası çıktı. Çok sevindim hiç aklıma gelmezdi aküden dolayı olacağı benzer durumda olanlar için yazdım. Aküyü değiştirdim üzerinde 60 amp vardı 75 taktırdım. 1. Vitesten 2. Vitese geçerken ses geliyordu oda yok oldu şimdilik güzel çalışıyor

Burda yıllardır anlatmaya çalışıyorum. EDC kolay kolay bozulmaz sizi yarı yolda bırakmaz. Burda yok beyin arızası vs. yazıyorlar bunlar tamircilerin para kazanmak için yaptığı hileler. Akünüz bakımlı ve 72 amper olmalı. 50.000 km şanzıman yağınızı değiştirin. Aracın şanzıman sınırlarını zorlamayın. Bu şekilde manuel vitesle mukayese bile edilmez.
 
Geri
Üst