Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz mesajı

Çift kavrama edc dsg vb. Araç durduğunda daima kendini boşa atar durmana gerekte yok yavaş seyir halinde giderken 20 30km hızda zaten otomatik olarak boşa alır aracı gaza basmadığın sürece gaza basarsan tekrar vitese geçer. Sen kavrayamamışsın demekki otomatik vitesi biraz bilgisiz kaldın.

EDC hareket halindeyken ayağını gazdan çeksen de boşa atmaz. Ben sana resmi bilgiyi vereyim sizde başkalarını cahillikle suçlamadan önce öğrenin. Sizin bahsettiğiniz olay DSG şanzımanların 2 sene önce 45. haftadan sonra üretilen örnek Passat B7 kasa ve üzeri araçlarda yılın son çeğreğinden sonra üretilen yazılımda, halkın yelken modu aslen ayarlarda serbest sürüş modu diye tabir edilen özelliktir. Ayağınızı gazdan çekerseniz aracın beyninde gittiği hıza en uygun vites ayarlanır ama kavrama devreye girmez taki siz gaz verene kadar. Bu özellik edc'lerde yok! EDC'ler durur halde fren pedalına tam bastığınız uygulanan Pa kuvvetine göre kavramayı ayırır bir nevi boşa atar yani sizin tekrar N ye almanıza gerek yok ama çok uzun bekleyecek ve frende ayagınızı tam basılı sabit tutmak sizi yoracağı için N ye alıp el freni çekebilirsiniz. Bizim bu araçlar 12 km hızdan sonra sanırım yanlışım olabilir değerde 2. Vitese atmaktadır fakat birinci viteste harekete kalmış fakat 12 km üzerine çıkmamış hafif eğimli bir Yolda hafif hafif frenle kayıyorsanız yine edc vitesi boşa alabilmektedir fakat araç hızlanmaya başladığı anda yani frenden çektiğinizde vitesi 1e alır, uygun motor çekişini beyinde tespit ettikten sonra 2. Vitese alır. Kimi zamanlar yokuş inerken devirin yükseldiği vitesi geç attığı bu sebeptendir. Sebebi aracı motor çekişiyle birlikte eğimde hızlandırdığı için ölçümü net gerçekleştiremez gecikebilir fakat bu bir sorun değildir. Neyse sonuca gelince siz DSG ile EDCyi karştırıyorsunuz ikisi de çift kavrama olsa da özellikleri, yazılımları davranışları aynı değildir.
 
Ben sorunu geçen sene beyni değiştirerek çözdüm ama şunu da görerek emin oldum: Araç servisteyteyken bir yere istiflenmiş bir sürü beyin gördüm, açılmış birini aldım, içi baştan sona PCB (elektronik devre) ortasında 2 DC motor. Biri 1-3-5 diğeri 2-4-6 ve geri viteslere bakıyor. Yanlız sorun şu: elektronikte gri yoktur, ya siyah ya beyaz. Yani arızalnırsa, bir daha çalışmaz. PCB nin bir yüzeyi tamamen termal macun kaplı ve beynin dış alüminyum yüzeyleri de daha fazla havayla temas edecek şekilde tasarlanmış fakat zamanla (özellikle 60.000km ye yaklaşırken) bu termal macun iyice deforme olup özelliğini yitiriyor ve devre de beynin bulunduğu konumdan dolayı aşırı ısınıyor ve elektronik devre kendini korumaya alıyor. Soğuduğu zaman da hiçbir şey olmamış gibi çalışmaya devam ediyor. İsterseniz, yapabiliyorsanız beyni Bir özel serviste açtırın, termal macunun durumuna bakın. Muhtemelen kuru toprak gibi olmuştur. Macunu yenileyip beynin yerini değiştirin, hatta üstüne bir 2 tane 12x12cm PC fanı koyun öyle deneyin. Benim bunları yapma şansım olamadı ama her türlü iddia ederim ki sorun ve çözümü bu.

Mi Note 10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Merhaba arkadaşlar. 2013 model dizel otomatik icon model aracım var bu aracın 1 den 2 ye geçerken kararsız kalması ve vuruntu yapması ayrıca 5 den 6 ya geçerken yada 6 dan 5 e geçerken cırt sesi sorunu vardı araç 160000 km de geçenlerde sanayide şanzıman yağını değiştirdim. Çamur gibi olan yağ yerine usta 75-80 mannol yağ koydu. Çok kolay bir işlem oldu. 5 dk da değiştirdiler 2-2.5 lt yağ aldı. Araca bindiğimde şanzıman geçişleri mükemmel vuruntu ve cırtlama sesi gitti sanki araba yeniden doğmuş gibi oldu size tavsiyem şanzıman yağını hemen değiştirin. Önce değiştirseydim diyeceksiniz. Daha önce akü eskidiği için 2-4-6 ya geçmiyordu akülüde değiştirdim. Araç kendine geldi. Size tavsiyem hem şanzıman yağı ve aküye iyi bakın araç mükemmel oldu.
 
Aracım 2012 1.5 dcı ext. ed. 110bg 162000 de. Bundan 1 yıl önce vites kutusunu kontrol ettirin diye uyarı aldım. Şanzımancı direk beyni değiştirecez dedi. Aracı aldım elektrikçiye götürdüm akü ve şarj dinomusu sıkıntılıymış bakımlarını yaptırdım hiçbir sorun kalmadı. 1 yıl geçti ve bugün yine aynı uyarıyı verdi ve geçişlerde zorluk yaşıyor ibre seri hareketler segiliyordu :) "daha önce böyle birşey olmamıştı" önce elektrikçiye götürdüm kodda eskiden beyin uyarısı verdiğinden elektriksel olabiliyormuş ama bu sefer direk çatal veya kavrama hatası tam hatırlamıyorum böyleydi. Direk şanzımancıya gitmen gerek dedi ve bakalım artık şanzıman inip çatal mı yoksa kavramamı bir bakılacakmış. Şanzımana bakıldıktan sonra ne olduğunu buraya yazarım.
Yanlız kimsenin ümidini kırmak istemem ama bu şanzıman araçta belli bir km den sonra istediğinizi yapın sonunda o şanzıman iniyor. Usta değilim tabiki ama gerek bu forumda bu arızayla ilgil gerekse başka yerlerde bir çok yeri araştırdım sonuç bu oluyor maalesef. Fluence modelini çok seviyorum ama şanzıman hem güzel hem sıkıntı. :) Yanlış hatırlamıyorsam 2015 modilyle şanzıman düzeliyor diye okumuştum.
 
Bu tip şanzımanlar mutlaka belli kilometrelerde bakıma girmesi gerekiyor ömürlük olamaz, çünkü otomatikleştirilmiş manuel şanzıman bunlar. Manuel şanzımanda nasıl kavrama baskı balata değişiyorsa aynısı bunlarda da geçerli . Sıkıntı olan Renault un bu şanzımanın parçalarının çok pahalı olması
 
Geri
Üst