- Katılım
- 1 Eki 2019
- Mesajlar
- 533
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Çift kavrama edc dsg vb. Araç durduğunda daima kendini boşa atar durmana gerekte yok yavaş seyir halinde giderken 20 30km hızda zaten otomatik olarak boşa alır aracı gaza basmadığın sürece gaza basarsan tekrar vitese geçer. Sen kavrayamamışsın demekki otomatik vitesi biraz bilgisiz kaldın.
EDC hareket halindeyken ayağını gazdan çeksen de boşa atmaz. Ben sana resmi bilgiyi vereyim sizde başkalarını cahillikle suçlamadan önce öğrenin. Sizin bahsettiğiniz olay DSG şanzımanların 2 sene önce 45. haftadan sonra üretilen örnek Passat B7 kasa ve üzeri araçlarda yılın son çeğreğinden sonra üretilen yazılımda, halkın yelken modu aslen ayarlarda serbest sürüş modu diye tabir edilen özelliktir. Ayağınızı gazdan çekerseniz aracın beyninde gittiği hıza en uygun vites ayarlanır ama kavrama devreye girmez taki siz gaz verene kadar. Bu özellik edc'lerde yok! EDC'ler durur halde fren pedalına tam bastığınız uygulanan Pa kuvvetine göre kavramayı ayırır bir nevi boşa atar yani sizin tekrar N ye almanıza gerek yok ama çok uzun bekleyecek ve frende ayagınızı tam basılı sabit tutmak sizi yoracağı için N ye alıp el freni çekebilirsiniz. Bizim bu araçlar 12 km hızdan sonra sanırım yanlışım olabilir değerde 2. Vitese atmaktadır fakat birinci viteste harekete kalmış fakat 12 km üzerine çıkmamış hafif eğimli bir Yolda hafif hafif frenle kayıyorsanız yine edc vitesi boşa alabilmektedir fakat araç hızlanmaya başladığı anda yani frenden çektiğinizde vitesi 1e alır, uygun motor çekişini beyinde tespit ettikten sonra 2. Vitese alır. Kimi zamanlar yokuş inerken devirin yükseldiği vitesi geç attığı bu sebeptendir. Sebebi aracı motor çekişiyle birlikte eğimde hızlandırdığı için ölçümü net gerçekleştiremez gecikebilir fakat bu bir sorun değildir. Neyse sonuca gelince siz DSG ile EDCyi karştırıyorsunuz ikisi de çift kavrama olsa da özellikleri, yazılımları davranışları aynı değildir.