Vites Kutusunu Kontrol Ettiriniz mesajı

arkadaşlar 2016 sonrası revizyon yok tamamen safsata kardeşim renult tepretoğullarında çalışıyor sorunlu birçok megane 4 edc ler geliyor eğer düzelme olsa megane 4 lerde olmazdı biraz şans işi ayrıca ayırma çatallarında 2013 sonrasıda değişiklik yapıldı megane 3 ün 3. makyajı ile beraber ama sorun çııktımı çıkabiliyor dileyen araştırsın 2016 çatalı diye birşey yok emin olun arkadaşlar ayrıca kullanım çok önemli uzun süreli (20-30 saniye) üstü beklemelerde araç N ye alınmalı herkes kendi alıyor frene tam basınca diyor ama yok öyle birşey aracım şuan 70 bin de 2014 megane 3 dci edc çok şükür şu ana kadar birkez bile o uyarıyı almadım aracı aldığımdan beri beklemelerde N ye alarak kullanıyorum.
 
arkadaşlar 2016 sonrası revizyon yok tamamen safsata kardeşim renult tepretoğullarında çalışıyor sorunlu birçok megane 4 edc ler geliyor eğer düzelme olsa megane 4 lerde olmazdı biraz şans işi ayrıca ayırma çatallarında 2013 sonrasıda değişiklik yapıldı megane 3 ün 3. makyajı ile beraber ama sorun çııktımı çıkabiliyor dileyen araştırsın 2016 çatalı diye birşey yok emin olun arkadaşlar ayrıca kullanım çok önemli uzun süreli (20-30 saniye) üstü beklemelerde araç N ye alınmalı herkes kendi alıyor frene tam basınca diyor ama yok öyle birşey aracım şuan 70 bin de 2014 megane 3 dci edc çok şükür şu ana kadar birkez bile o uyarıyı almadım aracı aldığımdan beri beklemelerde N ye alarak kullanıyorum.

Ben aracı aldığımdan beri N konumunu hiç kullanmadım. Sadece park manevralari gecisi sırasında ekranda N goruyorum o kadar. Ayrıca kullanma kilavuzunda Uzun beklemelerde dahi frende ve D konumunda kullanın N konumuna almaniza gerek yoktur yaziyor. Kullanım mutlaka önemli benim aracım su an 145.000 de şanzıman ile alakalı işlemi suana kadar olmadı. Ufak bir yağ kacagi var ve bu kacak sorun olacak bir işlem değil kece kaynaklı takip edelim son noktada mudahale ederiz yolda birakmaz dendi. Diğer yandan bahsettiğim 2015 yili güncellemesi catallar ve beyin esasli olduğundan kronik olan sorunu cogunlukla cozmus. Be kadar cozmus bilemem tabi ama 2016 Fluence var kuzenimde onda bendeki sorunların hiç biri yok. Benim islemler birazda keyfi olmakla beraber bu durumda kullanirsam da yine ( yağ kacagi durumu hariç ) baski balta bitene kadar mudahale gerektirmedigini de soylediler.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ben aracı aldığımdan beri N konumunu hiç kullanmadım. Sadece park manevralari gecisi sırasında ekranda N goruyorum o kadar. Ayrıca kullanma kilavuzunda Uzun beklemelerde dahi frende ve D konumunda kullanın N konumuna almaniza gerek yoktur yaziyor. Kullanım mutlaka önemli benim aracım su an 145.000 de şanzıman ile alakalı işlemi suana kadar olmadı. Ufak bir yağ kacagi var ve bu kacak sorun olacak bir işlem değil kece kaynaklı takip edelim son noktada mudahale ederiz yolda birakmaz dendi. Diğer yandan bahsettiğim 2015 yili güncellemesi catallar ve beyin esasli olduğundan kronik olan sorunu cogunlukla cozmus. Be kadar cozmus bilemem tabi ama 2016 Fluence var kuzenimde onda bendeki sorunların hiç biri yok. Benim islemler birazda keyfi olmakla beraber bu durumda kullanirsam da yine ( yağ kacagi durumu hariç ) baski balta bitene kadar mudahale gerektirmedigini de soylediler.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

kitapçığın heryerine baktım öyle bir bilgi göremedim ayrıca frene tamda bassanız araç asla N ye almıyor bunu ekranda değil zaten aracın verdiği hisle anlarsınız uzun beklemelerde N ye almak kesinlikle faydalı isterseniz EDC den iyi anlayan ustalara sorun yarı otomatikler maalesef hasssas lar.Memnun olsamda bir daha yarı otomatik çift kavrama araç almam
 
kitapçığın heryerine baktım öyle bir bilgi göremedim ayrıca frene tamda bassanız araç asla N ye almıyor bunu ekranda değil zaten aracın verdiği hisle anlarsınız uzun beklemelerde N ye almak kesinlikle faydalı isterseniz EDC den iyi anlayan ustalara sorun yarı otomatikler maalesef hasssas lar.Memnun olsamda bir daha yarı otomatik çift kavrama araç almam

Onunla ilgili bir gorsel paylaşmıştım bulabilirsem yine eklerim post olarak. Ayrıca aracı durdurduktan sonra yaklaşık 1.5-2 saniye içerisinde devir rolantiye inmesine rağmen sanki araçta devir ceviriyormus gibi çalışıyor evet fakat tamamen durup 2 saniye gectikten sonra motorun çalışma vibrasyonundan da kendini N konumuna aldigini gozlemleyebilirsiniz. Zaten araç sürekli D konumunda olsa duragan halden yürür hale gececeginizde gaza dokundugunuz anda tepki vermesi gerekir fakat böyle olmuyor gaza basinca 1-1.5 saniye kadar bekledikten sonra tepki veriyor. Kaldı ki araç kendini bosa almasa her dur kalkta aracı bosa almak gerekir aksi halde sürekli yari kavramada kalır. Diğer yandan özellikle beklemelerde aracı N konumuna almayin hill holder devre dişi kalacaktir seklinde ibare de mevcut.

Kitapcikta her türlü bilgi yer almiyor olabilir fakat ben renaultun resmi uygulaması olan renault port üzerinden de bazı bilgilere ulasarak ki herkese aciktir bu bilgiler aracınızın sasi no ve email adresinizle kayıt olup kullanabilirsiniz.

Ama kitapcikta zaten ister N konumuna alın ister D konumunda kalsın diye belirtiyor yani o durum kullanicinin yorumuna birakilmis. Benim araç suan 146.000 de ve şanzıman ile ilgili ne bir uyari aldım ne de cekis dusuklugu vs yaşamadım.

f9c86a1a703a96e9952497bb1bfd2b0a.webp


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
yıllardır tartışılır beklerken n ye almalı almamalımı.üreticiler bu soruya gerek yok araç d kalkışa hazır bekler derler.
kimisi dur kalklarda boşa alınacaksa otomatiğin ne anlamı kaldı.
kimileri d de dururken araç boşda oluyor zaten der.
yani otomatik işini tam anlayan anlatan yok.
 
Hiçmi kullanırken aracın davranısından sesınden tıtremısnden anlamıyorsunuz. Yada arabadan hiç anlamıyorsnuz bu kadar basit. Araç D konumunda durucagı zaman yada dusuk hızlarda ayagınızı gazdan cektıgınızde kedını boşa atar sizin onu boşa atmanızın bir anlamı yoktur olmayacaktır aracın yada sanzımanın yıpranmamasını önlemek gibi bi durumda söz konusu degıl. N konumu araç çalışmaz haldeyken kullanılıcak bişeydir aku biter yada herhangi bişey olur alırsınız N ye çekiciye yada saga sola itersiniz bu kadar basit bu durum eski tork konvektörlu sanzımanlarda bile vardır araç D konumunda kendini boşa atar. Otomatik arabayı N alıp bekleyenler manuel kullansınlar bence daha sağlıklı olurç
 
Hiçmi kullanırken aracın davranısından sesınden tıtremısnden anlamıyorsunuz. Yada arabadan hiç anlamıyorsnuz bu kadar basit. Araç D konumunda durucagı zaman yada dusuk hızlarda ayagınızı gazdan cektıgınızde kedını boşa atar sizin onu boşa atmanızın bir anlamı yoktur olmayacaktır aracın yada sanzımanın yıpranmamasını önlemek gibi bi durumda söz konusu degıl. N konumu araç çalışmaz haldeyken kullanılıcak bişeydir aku biter yada herhangi bişey olur alırsınız N ye çekiciye yada saga sola itersiniz bu kadar basit bu durum eski tork konvektörlu sanzımanlarda bile vardır araç D konumunda kendini boşa atar. Otomatik arabayı N alıp bekleyenler manuel kullansınlar bence daha sağlıklı olurç

97 corsa b 1,4 gls tam otm.(3yıl)
ve 2011 fluence bva (2 yıl)şu an kullanmaktayım.
corsada d den n ye alınca biraz değişiklik oluyordu.
bva da şimdiye kadar devamlı boşa alıyorum henüz motor sesi rölanti titreşim farkı hissetmedim
öyleki acaba doğrumu yapıyorum diye tereddüde düşüyorum.

duran araç (d) iken boşa alıyorsa
neden ekranlarda (d) yazıyor
fren bırakılınca neden gidiyor
vitese (n) neden konulmuş
araçla (d) iken durdunuz vitesi ellemeden stop ettiniz yada kendisi stop etti.boşa alıyorsa aracın eğime göre veya iterek ileri geri rahatca gitmesi lazım değilmi.?bunu denedinizmi?
 
97 corsa b 1,4 gls tam otm.(3yıl)
ve 2011 fluence bva (2 yıl)şu an kullanmaktayım.
corsada d den n ye alınca biraz değişiklik oluyordu.
bva da şimdiye kadar devamlı boşa alıyorum henüz motor sesi rölanti titreşim farkı hissetmedim
öyleki acaba doğrumu yapıyorum diye tereddüde düşüyorum.

duran araç (d) iken boşa alıyorsa
neden ekranlarda (d) yazıyor
fren bırakılınca neden gidiyor
vitese (n) neden konulmuş
araçla (d) iken durdunuz vitesi ellemeden stop ettiniz yada kendisi stop etti.boşa alıyorsa aracın eğime göre veya iterek ileri geri rahatca gitmesi lazım değilmi.?bunu denedinizmi?

Corsa ve bva daki şanzıman farklı edc farklı şanzıman. Kitapcikta gerek yoktur diyor ama ben de illa bosa almayin d konumunda kullanın demiyorum isteyen nasıl rahat ediyorsa öyle kullansın elbet. Fakat her iki durumda da degisen bir şey yok. Araç durur halde iken çift kavramalarda araç boş vitese alınır fakat ekranda D konumunu görürsünüz ve bu esnada 1. Viteste hazırda tutulur ama kavramaya sadece gaza bastiginizda alınır. Ayrıca tork konvertorlu sanzimanda durdugunuzda şanzıman kilitli olur ve her an harekete hazır olur. Bu yüzden siz ayaginizi frenden cektiginiz anda daha gaza basmadan yürümeye baslar araç. Fakat çift kavramalarin sistemleri bu diğer tüm sanzimanlardan farklidir. Örneğin ( ikisini de denedim bu arada ) ben yavasladigimda ( gaz pedalı ile bir isim yok bu esnada sadece frene basiyorum ) araç tamamen durdugunda bir iki saniye kadar rolantiden biraz daha yüksek calisir ve rolanti konuma düşer devir. Aynı olayı aracın durmasindan sonra N ye aldigimda da gozlemledim. Dolayısı ile araç gerçekten durduğu vakit hareket etmezken ve D konumunda iken bosta yani N konumunda çalışıyor.

Başta da soyledigim gibi herkes bunu yapain gibi bir beklentim yok ureticinin yazdigi seklini de paylastim. Uretici böyle ön goruyorsa bende böyle kullanirim siz bosa alabilirsiniz bununda bir zarari yok.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Corsa ve bva daki şanzıman farklı edc farklı şanzıman. Kitapcikta gerek yoktur diyor ama ben de illa bosa almayin d konumunda kullanın demiyorum isteyen nasıl rahat ediyorsa öyle kullansın elbet. Fakat her iki durumda da degisen bir şey yok. Araç durur halde iken çift kavramalarda araç boş vitese alınır fakat ekranda D konumunu görürsünüz ve bu esnada 1. Viteste hazırda tutulur ama kavramaya sadece gaza bastiginizda alınır. Ayrıca tork konvertorlu sanzimanda durdugunuzda şanzıman kilitli olur ve her an harekete hazır olur. Bu yüzden siz ayaginizi frenden cektiginiz anda daha gaza basmadan yürümeye baslar araç. Fakat çift kavramalarin sistemleri bu diğer tüm sanzimanlardan farklidir. Örneğin ( ikisini de denedim bu arada ) ben yavasladigimda ( gaz pedalı ile bir isim yok bu esnada sadece frene basiyorum ) araç tamamen durdugunda bir iki saniye kadar rolantiden biraz daha yüksek calisir ve rolanti konuma düşer devir. Aynı olayı aracın durmasindan sonra N ye aldigimda da gozlemledim. Dolayısı ile araç gerçekten durduğu vakit hareket etmezken ve D konumunda iken bosta yani N konumunda çalışıyor.

Başta da soyledigim gibi herkes bunu yapain gibi bir beklentim yok ureticinin yazdigi seklini de paylastim. Uretici böyle ön goruyorsa bende böyle kullanirim siz bosa alabilirsiniz bununda bir zarari yok.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

tam otm.ile edc farklı biliyorum.diğer şanzuman tiplerinin çalışması prepsipleri ve özellikleri hakkındada biraz bilgim var.
yukarıdaki alıntaki sorularım herkesin farklı bir şey demesi.
araç durunca vites otomatikman boşa geçer diyen üretici görmedim.otm.şanzumancıda görmedim.renault otm.şanzuman yağ değişimi bile yok diyor.nekadar güveneceğiz.
dsg ve edc aynı prensipte çalışır ve bunları öldüren şey sıkışık trafikde sık durup kalkmaktır.neticede balataları yiyor.
corsa ve bva şanzumanda farklı her ikiside tork konvertörlü ama corsa 90 la giderken gazı keserseniz araç akıp gidiyor.bva da yavaşladıkça vites düşürerek durmaya çalışıyor.
neticede bu işi tam anlamıyla bilen yok hatta bir kısım medya :) duran aracı n ye almanın şanzumana zarar vereceğini söylüyor.aşağıdaki alıntıda biraz ağır olmuş.arabadan anlarım zaten gerektiği zaman manuele alıp kullanırım.


Hiçmi kullanırken aracın davranısından sesınden tıtremısnden anlamıyorsunuz. Yada arabadan hiç anlamıyorsnuz bu kadar basit.
Otomatik arabayı N alıp bekleyenler manuel kullansınlar bence daha sağlıklı olurç



 
Haklı olarak herkes kendi kullanım deneyimlerini paylasacak elbette. Ben kendi kullanım deneyimimi renaultun onerisi isteği kullanım belirtisi artık ne ise adi bu şekilde tanimlamis onu da paylastim. Sıkışık trafik elbet bu tip sanzimanlarin bas belasi malesef yapacak bir şey yok.

Diğer yandan uslup için gerekli uyariyi yaptım kendilerine.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst