Vites Kutusu Problemi

upaMP
Arkadaşlar merhaba.En son şanzıman yağını değiştirmiştim ama takılmalar yine gitmemişti son olarak araç titremeye başladı.1. viteste kalkarken sanki 2 de kalkıyormuş gibi yapmaya başlayınca tırstım:) debriyajı değiştirmeye karar verdim.Araç 103 binde.Ama şanzıman inmişken senkromeçlerede baktırdım.Onlarda problem yoktu fakat vites burçları parçalanmış dediler.Vites kolunda yamukluk olmuş.Bunları düzelttirdim.Volana torna attırdım.Debriyaj alt rulmanı ve setiyle birlikte 2 bin verdim.Şuan vites geçişlerindeki sorun çözülmüşe benziyor 3 haftadır takılma yok.Yalnız 1. vites ve geri vites bazen zorluyor.Aracı yaptırdıktan sonra yokuş kalkış devreden çıktı hemde arıza yakmadan.Foruma baktım hemen, olabiliyormuş.Sonra arıza yandı.Kaygan zemin işaretide yandı.Araç direksiyon açı sensörü arızası da gösterdi.Akü sökülünce oluyormuş.Tamir yaptırdığım yer yetkili servise götürdü tekrar hallettiler.
Çıkan parçalar
https://imgyukle.com/i/upYBN
https://imgyukle.com/i/upNXY
https://imgyukle.com/i/upLnq
https://imgyukle.com/i/upaMP
 
Son düzenleme:
Merhaba geçmiş olsun. Aracınıza sürekli bakımını asla ihmal etmeyin.
 
Merhaba geçmiş olsun. Aracınıza sürekli bakımını asla ihmal etmeyin.
Teşekkür ederim kardeş sağolasın.Aracı alırken experde anlamadı bizde anlayamadık.Satıcıda değişti deyince sorun yok dedim ama debriyajdanmış. Ayrıca usta dediki abi sen fazla ayağını debriyajda tutuyorsun.Yani kullanımında etkisi var.Biraz daha dikkat ediyorum artık.
 
2014 model Clio 4 Dci Joy araca sahibim. 1. viteste 2.vitese büyütürken; 2.viteste ise 1.vitese küçültürken veya 3.vitese büyütürken takılma oluyor ve bulunduğu vitesten ayrılırken zorluyor. Zorluyor derken, metalik bir takılmayı ifade ediyorum. Sanki yağsız kalmış mekanik bir düzenekteki gibi takılma hissediyorum. Vitesten ayrılma sorununu sadece 1 ve 2. viteslerde yaşıyorum. 3,4,5 ve geri viteste sorun yok. Bu sorunu günde birkaç kere yaşıyorum. Motor ve şanzıman sıcakken de soğukken de oluyor. Sorun birkaç aydır vardı, ancak önemsememiştim. 2 gün önce ön balataları değiştirmek için servise gittim. Bu sorunu da yazdırmıştım servis danışmanına. Balata değişiminden sonra verilen servis kontrol formunun ilk fırsatta yapılması gerekenler bölümüne: "Vites kutusu sökülüp vites milleri alıştırması yapılacak, araç 2 gün serviste kalacak" notu düşülmüş. Danışman, problemin garanti kapsamında halledilmesi için hemen randevu vermek istedi ama işlerim dolayısıyla birkaç hafta ileriye öteledim. Açıkça söylemek gerekirse yazılan nota da şüpheyle yaklaştım. Bildiğim kadarıyla vites millerinin alıştırılması gerekseydi aracı aldığım ilk günlerde veya aylarda bu sorunla karşılaşmam gerekirdi, 2,5 yıl sonra değil. Şimdiye kadar çok da önemsemediğim bu sorun için şanzımanı indirtmek de istemiyorum. Böyle bir sorunla karşılaşan veya konu hakkında bilgisi olan varsa, izlemem gereken yol hususunda yardımlarını bekliyorum. Herkese kazasız belasız günler dilerim.

Hocam aynı sorun birebir bende de var. Benimde aracım 2014 joy. Çok önemsemedim. Büyük birşey olduğunu da sanmıyorum. Debriyajı bırakıp tekrar dip basıyorum vites geçiyor. Üst üste olmuyor bende bir kere yapıyor sonraki geçişlerde sorun yok. Birkaç günde bir yaşıyorum bu durumu.
 
Arkadaslar bi sorum olacakti. Edc lerde hiz kacta iken 1. Vitese gecer. Benim araba dikkat ediyorum neredeyse hizim 5 olacak ancak 1 e atiyor. Geneldede 2 ile kalkiyor.
Ancak 20 ile giderken yada 10 km hiz ile giderken manuele aldigimda otomatikman 1e aliyor kendisi. Ancak d konumunda 2 ile kalkis yapmaya devam ediyor. Sizde durum nasil. Program atildi bu arada. Yine degisen bisiy Yok.
 
Arkadailar merhaba,Uzun suren maısle gorusmeler sonucunda aracım servıse cekıldı ve vıtes sılındırı denen parca degıstırıldı ve su an durum harıka tek bır takılma yok tıkır tıkır ıslıyor hersey.hakkınızı arayın .ayrıca parca uretım arızalı cıktı malesef.bagırıp cagırınca bazen ısler cozuluyor!
 
konuyu yeni gördüm bu kadar kişinin bu kadar uğraştığını bilmiyordum, belki aynı şeyden değildir ama benim aracımda 150bin civarı aldım ara sıra 2 den çıkarken zorlayarak geçiyordu, tekrar debriyaj çek bırak yapınca sıkıntı olmadan geçiyordu, bunu yaptığı zaman motor devrinin normal debriyaja bastığımdaki gibi düşmediğini gördüm daha yavaş düşüyordu devir ve sanki kompresyona binmiş gibi hafiften bi ses geliyordu, direk debriyaja yoğunlaştım ayırmıyor diye, muhtemelen debriyajda hava var diye düşündüm, ama havasını almaya fırsatım olmadı o sırada debriyaj üst merkez diyorlar herhalde direk pedalın bastığı silindir pedala eğilince üstte direk görünüyor ondan gıcırtı geliyordu arada onu sıvı gressle bir iyice gresledim sanki sorun kalmadı baya oldu bu işlemi yapalı belki 15k km ama unuttum bile bu olayı belki arada yine yapıyordur ben farketmiyorumdur, ama eskiye göre çok azaldı. tavsiye ederim sonuçta zor bi işlem değil belki wd 40 veya sprey slikon, sıvı gressden daha iyi sonuç bile verebilir.
 
Merhabalar herkese bende 2005 model clio 1
.2 hacbek modeli var bugün işimden evime gelirken vites 3 den 2 cektim fakat vites kutusundan tak diye Bi ses geldi araba stop etti sonra bişey oldu sandım tekrar çalıştırdım sıkıntı yok acaba dişliler tam geçmedi attımı bir anda neden oldu ilk defa başıma geldi
 
1'den 2'ye geçerken takılma bende de vardı. Eşime araba kullanmayı öğretirken çok oluyordu. Ama son 2 aydır hiç olmadı.
 
Beyler bende size bir yorum yapim bi deneyin bakalım.
bende aracı yeni aldım aynı sorunu bende hissettim.
1.si debriyaja sağlam basın tam kavrasın.
2.si bende şunu anladım ki bu sert geçişler Araç vites yükselt yada düşür simgesi çıkmadığı zamanlarda oluyor, bana sanki aracı devirsiz geçişlerde vites atmayı engelleyen sistemmiş gibi geldi, bunu bi sizde deneyin yorumlarda paylaşın herkes bilgilensin bu konuda
 
Geri
Üst