Türkiyede clio 4 1.5 dci start&stop satışı sona erdi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ilinsor
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Hocam şu anda arabamızda kullandığımız motor civatasına kadar (sadece motorun üstündeki mercedes renault motor üst koruması farklı) mercedes a ve cla serilerindeki motor. Hadi 2013 de renault mal ve eski teknoloji ve bu tarz olumsuzlukları dikkate almadı diyelim. Bu durumda mercedesde mal ve halen bu mallığına devam ediyor ki aynı motorda s&s satışına devam ediyor. Bu arada ankara mais'den bu konuyla ilgili alınan bir bilgi, ki bu forumdaki uzun yıllar renault kullananların bildiği bir durumdur, renault araçtan bir özellik kaldırıyorsa tek nedeni maliyettir.
 
Hocam şu anda arabamızda kullandığımız motor civatasına kadar (sadece motorun üstündeki mercedes renault motor üst koruması farklı) mercedes a ve cla serilerindeki motor. Hadi 2013 de renault mal ve eski teknoloji ve bu tarz olumsuzlukları dikkate almadı diyelim. Bu durumda mercedesde mal ve halen bu mallığına devam ediyor ki aynı motorda s&s satışına devam ediyor. Bu arada ankara mais'den bu konuyla ilgili alınan bir bilgi, ki bu forumdaki uzun yıllar renault kullananların bildiği bir durumdur, renault araçtan bir özellik kaldırıyorsa tek nedeni maliyettir.


dostum bak çok fazla keçisin, çok fazla inatsın, tamam anlıyorum renaultu ve altındaki arabayı seviyorsun ama söylediklerin gram tekniğe , mühendisliğe dayalı şeyler değil.


ben sana video ile parça parça şu eksik bak bu eksik diye gösteriyorum, ve aynende o şekilde 1.5dcidan kaldıırlmış,1.2tce kendi ağzınla söyledin hiç kullanılmamış, 0.9 tce de ama var aynen benim deiğimi haklı çıkarırcasına ve bu video Renault fransa tarafından hazırlanmış video diyorum.

sen yok bilmem nerdeki bilmem hangi merkezin bilmem hangi departmanın yetklisi şunu bunu dedi diyorsun,tek kelime ile saçma ve komik.




ayrıca mercedeste kullanılan Renault motorlarının içindeki su pompası sistemine sen ne kadar hakimsinki? biliyormusun adamların ne tip kullandığınıki?

sonuçta bugün Mercedes yeni C de C200 bluetec çıkardı içinde Renault gt line da bulunan 1.6 dci 130-136 hp dizel motor var ama bak bakalım nerden çekişliymiş, kaç vitesmiş vs sence şanzımanı,alternatörü,su pompası vs renaultmu bir düşün derim.

diyorum ya ortada mühendislik bilgin kısıtlyken çok fazla yorum yapman beni değil seni küçük düşürür oyüzden sana karışmıyorum dostum.
 
Umarım sebep maliyettir gerçekten aklıma yatmıyor tersi, ama temkinli kullanmaktan da zarar gelmez zira ülkemizdeki trafik de akıllara zarar hem arabaları hem psikolojimizi hırpalıyor
 
Umarım sebep maliyettir gerçekten aklıma yatmıyor tersi, ama temkinli kullanmaktan da zarar gelmez zira ülkemizdeki trafik de akıllara zarar hem arabaları hem psikolojimizi hırpalıyor

biraz kaba olacak ama sana mantıklı geliyormu kulağına?

0.9 tce de, 1.2 tce de, 1.5 dci da aynı vergi diliminde araçlarken 0.9 tce de kullanılıp 1.2tce de ve 1.5 dci da ne gibi maliyet mantığı olabilir sizce?


hani bana dersinki biri 0.9 motor diğeri 2lt motor bende derimki evet birince start stop 3000tl iken diğeri sırf extra vergi yüzünden 8000tl oluyor ve ondan kaldırmışlar derim ama öylede bir duurm yokken.

soruyorum 0.9tcede neden kullanılıyor ozaman, madem sebeb maliyet?
 
Sonuçda işin tekniğine hakim değilim yukarıda belirttiğim ve cevabını bulamadığım sorular sebebi ile aklıma yatmıyor siz de aynı soruları kendinize sorduğunuzu belirtmişsiniz tabi sizin açıklamalarınıza ihtimal dışı da diyemiyorum konuya hakim değilim bu yüzden temkinli kullanmakta fayda var diyorum
 
Ayrıca dikkatinizi çekerim mantıksız demedim aklıma yatmıyor dedim, aksiyomunuz kendi içinde tutarlı ve siz bu sektörde çalışıyorsunuz ben değerlendirmenize mantıklı veya mantıksız diyemem bunu yapmam son derece "mantıksız" olur ancak niye Avrupa'da hala satılıyor, niye piyasada kullanımdaki araçlara yönelik firma aksiyon almıyor gibi sorular mevcudiyetini sürdürüyor, tansiyonu yükseltmeye gerek yok belki de bir sorun olduğu ihtimalini kabullenemiyoruzdur hepsi ihtimal dahilinde :)
 
Bu seferde monoloğa döndük belki bu daha iyidir, 1.2 turbo motorda bildiğim kadarıyla Manuel seçeneği yok hatırlarsanız 2013 dci larında edc lerinde start stop yok yani clio 4 çıktığından beri renault turbolu otomatik arabalarına s&s koymuyor bu anlamda değerlendirmenizde boşluk var
 
Rica ederim bence ikinizde gayet güzel bilgiler paylaştınız ve hepimiz için faydalı olduğuna inanıyorum başlığın
 
@Mr clio Turbo soğutması için Turbo intercooler var.Sen yağ soğutma sistemini göstermişsin-Variable capacity oil pump

Gösterdiğin soğutma sistemleri motor haraket halindeyken hava ile yeteri kadar soğutuluyorsa zaten devreden çıkıyor Start/Stopla değil.Bunlar energy sınıfıyla gelen düşük yakıt tüketimi için yapılmış sistemler.Aktif ısı yönetiminde kullanılan yağ pompasının sürekli çalışması yerine gereksiz durumlarda durarak motorun yükünü hafifletilmesi gösteriliyor.Sende onları işaret edip turbo soğutulamaz gibi yazmışsın :)

Senin bahsettiğin kısımla turbonun alakası yok ,sen değişken zamanlı çalışan motor yağ soğutmasını gösterip turboya bağlamışsın :) Turbo ise intercoolerla çoğu diğer markalarda kullanılmayan ama renaultun kullandığı intercoolerla soğutuluyor.

Turboya zararıda olmaz sonuçta sistem motor rölantiye yakın Start/Stop devreye giriyor ve turbo da egzos gazıyla döndüğünden bahsettiğin gibi 1000 lerce devirde değil ,hemen hemen rölanti devrinde zaten devreden çıkmış olduğu zamanda duruyor.

Start/Stop o kadar gerekli mi ?


https://www.youtube.com/watch?v=_nr0h7GXY6E


Renault Türkiye de neden kaldırdı ?? acaba grevlerden mi ?? Dediğin gibi turbodan olmadığı kesin :) Daha fazla kar için olabilir.
 
Son düzenleme:
Start stop . Yakıt ekonomisi için mümmel bir özellik. Ancak ülkemize bu modelin sunulmaması çok ilginç. Fikirlerini en iyi şekilde yazıp anlatan arkadaşlara ayrıca teşekkür ederim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst