söylediğiniz konularda teknik olarak donanımlı değilim ben bildiğiniz son kullanıcıyım, ama şu soru aklıma geliyor madem mekanik aksamda potansiyel problem sebebi neden avrupada s&s satışı sürüyor
ikinci bir husus kendi deneyimlerime göre arabayı yüksek devirle uzun süre kullandığımda s&s mümkün değil uyarısı çıkıyor ve s&s i devreye sokmuyor hadi diyelim mekanik aksam avrupada daha kalitelidir (ki bu bile endüstriyel olarak toplu üretimin maliyetleri düşürdüğü gerçeği ile çelişir, ama olabilir zira meganelar için çok konuşulur ithal olanlar daha iyi diye) ama dijital altyapı ve programlama parça bazında ekstra maliyet getirmez yani tüm clioların ülke ayrımı olmaksızın programlamaları aynı, renault un s&s i turbo soğutmasını koruyacak şekilde programlanması bu kadar mı zor? bunu cidden merak ediyorum, tutupta motor mekaniğini değiştirmek zahmetine girip, özellik kırparak imajı zedelemektense (eğer gerçekten böyle bir problem varsa) bu problemi niye bu şekilde aşmak yoluna gitmediler? yani durum dediğiniz gibiyse epik bir hata ve sorun illa garanti sonunda ortaya çıkacak diye birşey yok, eğer durum buysa araçları geri çağırarak s&s i kalıcı olarak kapatmak ilerleyen zamanlarda ortaya çıkacak maliyetlerden firmayı kurtarmaz mı? hiç biryerden aklıma yatmıyor, bilemiyorum
sorularınız gayet mantıklı kardeşim,
o soruların aynısını bende kendi kendime soruyorum , 2013 başında bu araba ile ilk tanıştığımda neden bu sistemi (geri olan teknoloji) tercih ettiklerini acep bir başka anlamadığım önlemimi aldıları vs baktım ve bir türlü anlamadım ve sadece tahmin ettim kesin sorun çıkacak diye, aynende öyle oldu zaten.
ama soru benim içinde aynı, bu adamlar neden buraada bunu iptal edip avrupada devam etmişlerdi soru.
yine kendi kendime bunu sorduğumda acep buradaki koşulların son derece trafikli ve dur kalklı olması olabilirmi oldu, yani bir istanbuldaki dur kalk ve start stop çalışma sayısı ile avrupadaki arasında dağlar denizler var bunda olsa gerekti kendi kendime yanıtım.
yada acaba o araçlarda yeni sisteme geçilmiş olunabilirmi diyede sormadım değil.
ama start stop ile ilgili sizin yanlış yorumladığınız start stop mümkün değil uyarısı, o uyarı artık koşulların en tavanda olduğu anlar için sadece stop etmemek demektir.
yani turbo inanılmaz sıcak ise yada klima açık ve içeriyi henüz istediğiniz noktaya kadar soğutamamış ise vs vs anlarında aracı sadece stop ettirmez.
asıl sorunlar stop ettiğinde olanlar, orada olanlara bir önlemi yok, bugün aracınızı akşam park edin araç buz gbi olsun sabaha ve 1inci vitesde aracı uçurun tam gaz 3000rpme ve birden durun bakınız göreceksiniz araç start stop çalışacaktır ve az önce bunu yaptığınızda turbo inanın uçurum bir +120,000 rpm deydi ve şimdi soğuk olmak ve korunamamak bir yana birde yağsız kalacaktır =bye bye turbooo