Türkiyede clio 4 1.5 dci start&stop satışı sona erdi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ilinsor
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
1.2 de hiç olmadı s&s, ikincisi değişken geometrili değil bu turbolar diye diğer forumda destan yazdın, şimdi tersini söylüyorsun. Diyorum ya bi sen renault motor uzmanısın ve renault fransa, türkiye dahil çalışan mühendisler stajyer ve senin tek sayfa pdf ten çıkarabildiğin sonuçları tüm teknolojik imkanlarla yanlış yapmışlar, 3 sene boyunca bu motoru bu haliyle tüm dünyada öyle satmışlar. Şimdi hatalarını fark etmişler ve Türkiye de bunu satmaktan vaz geçmişler :) haklısın hocam senşnle tartışmayacağım. 2 ay sonra yerden yere vurduğun clioyu nasıl övmeye başladıysan bunuda översin.
 
1.2 de hiç olmadı s&s, ikincisi değişken geometrili değil bu turbolar diye diğer forumda destan yazdın, şimdi tersini söylüyorsun. Diyorum ya bi sen renault motor uzmanısın ve renault fransa, türkiye dahil çalışan mühendisler stajyer ve senin tek sayfa pdf ten çıkarabildiğin sonuçları tüm teknolojik imkanlarla yanlış yapmışlar, 3 sene boyunca bu motoru bu haliyle tüm dünyada öyle satmışlar. Şimdi hatalarını fark etmişler ve Türkiye de bunu satmaktan vaz geçmişler :) haklısın hocam senşnle tartışmayacağım. 2 ay sonra yerden yere vurduğun clioyu nasıl övmeye başladıysan bunuda översin.



hocam ömründe eline motor almamış, aküyü bile ömründe muhtemelen hayatı boyunca 2 kere almış bir satın almacısın, hayatında yediğin ruffles cips kadar motor toplamış biriyken kalkıp seninle laf dalaşına girmeyceğim.

ayrıca sana geometrik turbo demedin hocam az önce oku iyice oku anla öyle yaz çünkü ben değil asıl sen git gide yerden yere düşen,komik duruma düşen olmuş oluyorsun.

Geometrik turbo ile geometrik su pompası aynı şeyler değil dostum gerçi muhtemelen sen onlarıda görsen birbirinden ayıramayacakken neyi kime anlatıyorumki :)
 
He hocam he sen volvo iş makinaeleri satıcısı iken bşr anda volvo kamyon servis müdürü nasıl olup o motorlardan anlıyorsan o kadar anlıyorum. Hadi diyelimki sen volvo kamyon motoru topluyorsun, bu seni renault motorlarından sorumlu ar-ge ya da renault motor uzmanı yapmıyor. Borçlar uzmanı ve boşanma uzmanı gibi dersem senin her motor konusunda uzman olma gibi saçma iddiana cevap olurmu bilmiyorum. Sediğim gibi şimdi bu forumda olmaz haliyle ama başka foruma gidersen 2 ay sonra bu sistemide savunursun. Edc ye de salladığın zamanları hatırlıyorum geçmişten, 2 gün önce fordun powershiftini savunacağım diye edc yi de savundun. Neyse sana bu son cevabım, ilk mesajındaki sataşmana istinaden yazmıştım. En azından ben ilk durduğum yerdeyim senin gibi sabah başka akşam başka yorum yapmıyorum. Bu forumuda senin atarlarına cevap vererek kirletmek istemiyorum çünkü buradaki seviye daha farklı.
 
He hocam he sen volvo iş makinaeleri satıcısı iken bşr anda volvo kamyon servis müdürü nasıl olup o motorlardan anlıyorsan o kadar anlıyorum. Hadi diyelimki sen volvo kamyon motoru topluyorsun, bu seni renault motorlarından sorumlu ar-ge ya da renault motor uzmanı yapmıyor. Borçlar uzmanı ve boşanma uzmanı gibi dersem senin her motor konusunda uzman olma gibi saçma iddiana cevap olurmu bilmiyorum. Sediğim gibi şimdi bu forumda olmaz haliyle ama başka foruma gidersen 2 ay sonra bu sistemide savunursun. Edc ye de salladığın zamanları hatırlıyorum geçmişten, 2 gün önce fordun powershiftini savunacağım diye edc yi de savundun. Neyse sana bu son cevabım, ilk mesajındaki sataşmana istinaden yazmıştım. En azından ben ilk durduğum yerdeyim senin gibi sabah başka akşam başka yorum yapmıyorum. Bu forumuda senin atarlarına cevap vererek kirletmek istemiyorum çünkü buradaki seviye daha farklı.


dostum sana gözlük alacam yada ilk okula yazacam ALİ TOPU AL , ALİ TOPU at dan başlarız çünkü gerçekten yazma okuma sorunun var belliki.


eğer adam gibi okursan anlarsınki ben Forduda edcyide aynı dedim o konu başlığında yorumum o şekilde yani edc iyi oluyorda ford nasıl oluyor ikisi birebir aynı şanzımankendi, kapiş?


do you speak english? would you like me to express my self and explain in english brother?


hangi dili konuluyon kardeş söyle Google da çevirecem öyle yazışak???


eğer yine okumasını becerebilirsen sana Volvo Servis müdürüyüm firmamız hem İş makinası,hem kamyon hem otomotiv üzerineydi ama şimdilik sadece iş makinası ile devam etmek yönünde karar aldık demiştim, hatta 1-2 gün önce Allahtan tesadüf bu sitedede önceki konulardada bunu aynen böyle belirtmiştim Allahtan o örnek varki arkadaşlar aramızda hangimiz sorunlu daha rahat anlarlar!!!

zaten biraz mantıklı biri olsan aslında iş makinasının motorununda dizel, o motorunda pistondan,kranktan,sensörden vs yapıldığını anlar saygı duyardın ama senin dünyanında herhalde Gofret var Volvo iş makinalarının içinde :)
 
söylediğiniz konularda teknik olarak donanımlı değilim ben bildiğiniz son kullanıcıyım, ama şu soru aklıma geliyor madem mekanik aksamda potansiyel problem sebebi neden avrupada s&s satışı sürüyor
ikinci bir husus kendi deneyimlerime göre arabayı yüksek devirle uzun süre kullandığımda s&s mümkün değil uyarısı çıkıyor ve s&s i devreye sokmuyor hadi diyelim mekanik aksam avrupada daha kalitelidir (ki bu bile endüstriyel olarak toplu üretimin maliyetleri düşürdüğü gerçeği ile çelişir, ama olabilir zira meganelar için çok konuşulur ithal olanlar daha iyi diye) ama dijital altyapı ve programlama parça bazında ekstra maliyet getirmez yani tüm clioların ülke ayrımı olmaksızın programlamaları aynı, renault un s&s i turbo soğutmasını koruyacak şekilde programlanması bu kadar mı zor? bunu cidden merak ediyorum, tutupta motor mekaniğini değiştirmek zahmetine girip, özellik kırparak imajı zedelemektense (eğer gerçekten böyle bir problem varsa) bu problemi niye bu şekilde aşmak yoluna gitmediler? yani durum dediğiniz gibiyse epik bir hata ve sorun illa garanti sonunda ortaya çıkacak diye birşey yok, eğer durum buysa araçları geri çağırarak s&s i kalıcı olarak kapatmak ilerleyen zamanlarda ortaya çıkacak maliyetlerden firmayı kurtarmaz mı? hiç biryerden aklıma yatmıyor, bilemiyorum
 
bu arada yanlış anlamazsanız ikili diyalog yerine hepimizle mevcut birikiminizi ve fikirlerinizi paylaşsanız forum amacına ulaşır diye düşünüyorum, yazılı olarak gerçekleşen ikili diyaloglar hep tartışmaya dönme eğilimindedir zira karşımızdakinin mimiklerini ve ses tonunu bilmiyoruz.. belki de kendi aracam s&s dci olduğundan problem olabileceği ihtimalini eleme eğilimindeyim ama bir önceki mesajımdaki sorular yine de kafamı kurcalıyor, belki de bu şekilde düşünmek istiyorum :), bir yandan da merak ediyorum özellikle s&s programlaması hususunu
 
söylediğiniz konularda teknik olarak donanımlı değilim ben bildiğiniz son kullanıcıyım, ama şu soru aklıma geliyor madem mekanik aksamda potansiyel problem sebebi neden avrupada s&s satışı sürüyor
ikinci bir husus kendi deneyimlerime göre arabayı yüksek devirle uzun süre kullandığımda s&s mümkün değil uyarısı çıkıyor ve s&s i devreye sokmuyor hadi diyelim mekanik aksam avrupada daha kalitelidir (ki bu bile endüstriyel olarak toplu üretimin maliyetleri düşürdüğü gerçeği ile çelişir, ama olabilir zira meganelar için çok konuşulur ithal olanlar daha iyi diye) ama dijital altyapı ve programlama parça bazında ekstra maliyet getirmez yani tüm clioların ülke ayrımı olmaksızın programlamaları aynı, renault un s&s i turbo soğutmasını koruyacak şekilde programlanması bu kadar mı zor? bunu cidden merak ediyorum, tutupta motor mekaniğini değiştirmek zahmetine girip, özellik kırparak imajı zedelemektense (eğer gerçekten böyle bir problem varsa) bu problemi niye bu şekilde aşmak yoluna gitmediler? yani durum dediğiniz gibiyse epik bir hata ve sorun illa garanti sonunda ortaya çıkacak diye birşey yok, eğer durum buysa araçları geri çağırarak s&s i kalıcı olarak kapatmak ilerleyen zamanlarda ortaya çıkacak maliyetlerden firmayı kurtarmaz mı? hiç biryerden aklıma yatmıyor, bilemiyorum


sorularınız gayet mantıklı kardeşim,


o soruların aynısını bende kendi kendime soruyorum , 2013 başında bu araba ile ilk tanıştığımda neden bu sistemi (geri olan teknoloji) tercih ettiklerini acep bir başka anlamadığım önlemimi aldıları vs baktım ve bir türlü anlamadım ve sadece tahmin ettim kesin sorun çıkacak diye, aynende öyle oldu zaten.


ama soru benim içinde aynı, bu adamlar neden buraada bunu iptal edip avrupada devam etmişlerdi soru.


yine kendi kendime bunu sorduğumda acep buradaki koşulların son derece trafikli ve dur kalklı olması olabilirmi oldu, yani bir istanbuldaki dur kalk ve start stop çalışma sayısı ile avrupadaki arasında dağlar denizler var bunda olsa gerekti kendi kendime yanıtım.

yada acaba o araçlarda yeni sisteme geçilmiş olunabilirmi diyede sormadım değil.




ama start stop ile ilgili sizin yanlış yorumladığınız start stop mümkün değil uyarısı, o uyarı artık koşulların en tavanda olduğu anlar için sadece stop etmemek demektir.


yani turbo inanılmaz sıcak ise yada klima açık ve içeriyi henüz istediğiniz noktaya kadar soğutamamış ise vs vs anlarında aracı sadece stop ettirmez.


asıl sorunlar stop ettiğinde olanlar, orada olanlara bir önlemi yok, bugün aracınızı akşam park edin araç buz gbi olsun sabaha ve 1inci vitesde aracı uçurun tam gaz 3000rpme ve birden durun bakınız göreceksiniz araç start stop çalışacaktır ve az önce bunu yaptığınızda turbo inanın uçurum bir +120,000 rpm deydi ve şimdi soğuk olmak ve korunamamak bir yana birde yağsız kalacaktır =bye bye turbooo :(
 
Sanırım motor ömrünü uzatmak için temkinli kullanmakta fayda var, ben yoğun dur kalk ve uzun yolda s&s i kapalı tutuyorum bir süredir, ama neticede umarım renault böyle bir hata yapmamıştır
 
Sanırım motor ömrünü uzatmak için temkinli kullanmakta fayda var, ben yoğun dur kalk ve uzun yolda s&s i kapalı tutuyorum bir süredir, ama neticede umarım renault böyle bir hata yapmamıştır

hocam etrafımdaki kaliteli,hakkını veren araba tutkunu dolu olan mühendislerin %90 start stopu aşağıdaki gibi kullanır sanada tavsiyem o şekilde kullanmak olur.


1) eğer durmaya gelmeden önce boşa attıysan ve devir rodaj devri olan 800-900 devirlerde 4-5sn kaldıysa korkma bırak araç kendi kendine stop etsin

2) eğer yukarıdaki gibi değil aslında az önce vitesdiysen ve orta sertlikte kullanıyorduysan 4-5, çok sert kullanıyorduysan 10sn ayağınız araç durmasına rağmen debriyajda tut ve bekle (bu şekilde start stop stop edemez) ama untumaki araç durmadan önce debrijaya basman lazım, araç durduk,start stop devreye girdikten sonra değil.

bu sayede start stop debriyajdan çekince sen tarafından kontrolü şekilde duracaktır, bekletiğinde süreç boyuncada turbo hem yavaşçalacaktır hem yağ soğacaktır.

eski Mitsubishi evo değil bu öyle 30sn bekle, bizim araçlar için 4-5 maks 10sn yeterlidir bu şekilde kullan, 4-5 sndende baskı balata fln yemezsin korkma onuda şimdi bilim adamı çıkar atar ortaya :)
 
arabada 1,5 yaşında çok kıymetli bir yolcum oluyor genellikle tabi bu sebeple oldukca sakin sürüyorum :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst