- Katılım
- 17 Eki 2012
- Mesajlar
- 287
- Tepkime puanı
- 9
- Puanları
- 18
- Yaş
- 31
Turbolu araçlar tamamen soğuksa hareket etmeden önce 1 dakika kadar ısıtılmalıdır, durduktan sonra 30sn kadar rölantide beklenmelidir. Bunları yapmıyorsanız turboya zarar vermiş olabilirsiniz belki sesin kaynağı turbodur. Bu beklemelerin sebebi turbonun motor çalışırken yağ pompası sayesinde yağlanmasıdır. Araç durduğunda yağ pompası duracağından turbo yağlanmayacaktır. Devirli kullanımda turbo çok fazla devir çevirir -araç devrinden fazla- durduğunuzda turbo hemen durmaz yavaşlayarak durur rölantide beklediğinizde turbo yavaşlar ve yağlanır daha sonra stop ettiğinizde zarar vermemiş olursunuz.
Bunlara dikkat ederseniz aracı devirli kullanmanın herhangi bir zararı yoktur. Zaten tasarlayan mühendis motorun kaç devirde zarar göreceğini düşünmüş ona göre kesici koymuş, madem zarar görecek diye 5binden yukarı çıkmıycaz o zaman 5bine koysalarmış kesiciyi Ben motosiklette kesici sesini çok sevdiğimden canım sıkıldıkça kesiciye sokarım -14.000 de giriyor- bu zamana kadar zararını görmedim arabada da görüleceğini sanmam.
Benim bildiklerim ve düşündüklerim bu şekilde
Motosiklet demişken çektiğim videoyu koyayım da konu şenlensin Çekimler forumumuzdan C.Kaan a ait )
http://www.youtube.com/watch?v=-wMfhVkjIx8
Bunlara dikkat ederseniz aracı devirli kullanmanın herhangi bir zararı yoktur. Zaten tasarlayan mühendis motorun kaç devirde zarar göreceğini düşünmüş ona göre kesici koymuş, madem zarar görecek diye 5binden yukarı çıkmıycaz o zaman 5bine koysalarmış kesiciyi Ben motosiklette kesici sesini çok sevdiğimden canım sıkıldıkça kesiciye sokarım -14.000 de giriyor- bu zamana kadar zararını görmedim arabada da görüleceğini sanmam.
Benim bildiklerim ve düşündüklerim bu şekilde
Motosiklet demişken çektiğim videoyu koyayım da konu şenlensin Çekimler forumumuzdan C.Kaan a ait )
http://www.youtube.com/watch?v=-wMfhVkjIx8
Son düzenleme: