Turbo Benzinli Modellerde(0.9 Tce & 1.2 EDC) Çözülemeyen Problem

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Korte
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Turbolu araçlar tamamen soğuksa hareket etmeden önce 1 dakika kadar ısıtılmalıdır, durduktan sonra 30sn kadar rölantide beklenmelidir. Bunları yapmıyorsanız turboya zarar vermiş olabilirsiniz belki sesin kaynağı turbodur. Bu beklemelerin sebebi turbonun motor çalışırken yağ pompası sayesinde yağlanmasıdır. Araç durduğunda yağ pompası duracağından turbo yağlanmayacaktır. Devirli kullanımda turbo çok fazla devir çevirir -araç devrinden fazla- durduğunuzda turbo hemen durmaz yavaşlayarak durur rölantide beklediğinizde turbo yavaşlar ve yağlanır daha sonra stop ettiğinizde zarar vermemiş olursunuz.

Bunlara dikkat ederseniz aracı devirli kullanmanın herhangi bir zararı yoktur. Zaten tasarlayan mühendis motorun kaç devirde zarar göreceğini düşünmüş ona göre kesici koymuş, madem zarar görecek diye 5binden yukarı çıkmıycaz o zaman 5bine koysalarmış kesiciyi :) Ben motosiklette kesici sesini çok sevdiğimden canım sıkıldıkça kesiciye sokarım -14.000 de giriyor- bu zamana kadar zararını görmedim arabada da görüleceğini sanmam.

Benim bildiklerim ve düşündüklerim bu şekilde :o

Motosiklet demişken çektiğim videoyu koyayım da konu şenlensin :D Çekimler forumumuzdan C.Kaan a ait :))

http://www.youtube.com/watch?v=-wMfhVkjIx8
 
Son düzenleme:
aynı sorun bendede var aracım 2013 model 2014 ocakta aldım henüz 6.700 km de bu sesi ilk 4.000 kmlerde fark ettim araca hiç rodaj yaptırmadım hatta aldığım gibi otobanda arkadasla yarıştık hemen stop ederim çalıştırdımı direk basar giderim açıkçası motorunu hiç kollamam + olarak her türlü şeyde var vanalı egzoz blow off fln. fakat bu ses bende herzaman gelmiyo sadece motor çok sıcaksa yani biraz fazla sıkıştırıp stop edip 5 dk fln sonra çalıştırınca geliyo 2-3 sn sürüyo ve bidaha yok bu her seferinde böyle oluyo aracı sıkıştırdıkça hatta bende değil pedal direksiyon bile titriyo geçen gün aracımı bi kaza sonrası servise bıraktım fırsattan istifade kronik sorunlarada baktırayım dedim direksiyon kutusu vs aracı alıp test sürüşüne çıktılar geldiğinde toz içindeydi araç baya bozuk bi yola girdiler heralde hiç bir problem yok dediler direksiyon kutusundan gelen sesi bile duyamadı yetkili ondan sonra aracı lifte aldılar başka bi eleman geldi onunla iyi anlaştık işte blow offu görünce toplandılar zaten hemen araca orda kaynaştıktan sonra daha bi iyi ilgilendiler motorun her yerini kontrol etti usta hiç terleme fln yapmamış yağ eksiltmemiş çok iyi durumda senin kullanımına göre dedi ondan sonra bide bilgisayara bağladı arıza geçmişi varmı fln diye hiç bişey çıkmadı hatta bilgisayarı bana verdi biraz kurcaladım bile :D park sensörünün sesini fln açtım ama bu ses var ve cok basit bişey olmadığıda ortada ileride büyük bi problem yaratmaz umarım
ek olarak yine 0.9 sahibi bi arkadasım bu sesin ilk çalışmada turbonun hava boşalttığı için geldiğini söylemişti enazından servis ona öyle demiş
 
Turbolu araçlar tamamen soğuksa hareket etmeden önce 1 dakika kadar ısıtılmalıdır, durduktan sonra 30sn kadar rölantide beklenmelidir. Bunları yapmıyorsanız turboya zarar vermiş olabilirsiniz belki sesin kaynağı turbodur. Bu beklemelerin sebebi turbonun motor çalışırken yağ pompası sayesinde yağlanmasıdır. Araç durduğunda yağ pompası duracağından turbo yağlanmayacaktır. Devirli kullanımda turbo çok fazla devir çevirir -araç devrinden fazla- durduğunuzda turbo hemen durmaz yavaşlayarak durur rölantide beklediğinizde turbo yavaşlar ve yağlanır daha sonra stop ettiğinizde zarar vermemiş olursunuz.

Bunlara dikkat ederseniz aracı devirli kullanmanın herhangi bir zararı yoktur. Zaten tasarlayan mühendis motorun kaç devirde zarar göreceğini düşünmüş ona göre kesici koymuş, madem zarar görecek diye 5binden yukarı çıkmıycaz o zaman 5bine koysalarmış kesiciyi :) Ben motosiklette kesici sesini çok sevdiğimden canım sıkıldıkça kesiciye sokarım -14.000 de giriyor- bu zamana kadar zararını görmedim arabada da görüleceğini sanmam.

Benim bildiklerim ve düşündüklerim bu şekilde :o

Motosiklet demişken çektiğim videoyu koyayım da konu şenlensin :D Çekimler forumumuzdan C.Kaan a ait :))

http://www.youtube.com/watch?v=-wMfhVkjIx8

bizim 0.9 larda kesici yok ya dizel arabalar gibi direk duruyo 6 binde hatta biraz araştırdım sonradan takıolar kesici kendin ayarlıyosun devrinide ama ustalar hep şahinlere fln yapmışlar distribütör zaten ortada onlarda ama bizim araçlar artık fazla teknolojik kaçmaya başladı sanayicilere biyer bulursam sağlam yaptırıcam onuda hatta 4.500 devre fln ayarlarım direk :D
 
Bu ses ilk aldığım zaman benim araçta da 3-5 kez duyuldu. hatta geçmiş tarihli bir konu vardı bu ses ile ilgili. Uzun zamandır olmuyor. Servise bir kere sorduğumda tam hatırlamıyorum ama klape veya ona benzer birşey demişlerdi.
 
sorun kelimesini bir çok kez telafuz etmişsiniz hatta işin içine servis ve genel merkezi karıştırmışsınız ama sorunun ne olduğunu tam olarak söylememişsiniz. nerden geliyormuş bu ses ne sesiymiş o kadar servise gittiniz söylemediler mi? 18 ayı geçkindir bu aracı kullanıyorum hatta arabamda lpg dahi var daha söylediğiniz şey dikkatimi çekmedi bence siz evham yapmışsınız.bence sorun morun yok ortada. size nacizhane tavsiyem takmayın takılmayın. ha bu arada servis sizin arabanızı o fiyata sayarak bence size bir nevi birşey anlatmaya çalışmış ama anlarsanız.

Turbolu benzinli bir araca lpg taktırarak valla yazık etmişsin dostum
 
o ses bende de var ya yokuş yukarı çıkıp benzin aldığımda oluyor her seferinde gırrr diye bir ses geliyor,bir de ben aracı ilk çalıştırdığım zaman yani motor soğukken gaza basınca sanki ıslık sesi gibi bir ses geliyor motordan,acaba turbo motor daha şimdiden ömrünü mü yedi :-(
 
O sesi bende birkac kez duydum. Dediginiz gibi asiri devir sonrasinda cikiyor. Ama konunun basinda bir arkadasin yazdigi gibi, arac eger sicak ise, yaglamanin devam etmesi icin yaklasik 40-45 saniye kadar bekliyorum. Sabahlari araci calistirmadan once yarim kontakta 10 sn kadar bekleyip sonra tekrar mars a basiyorum (hem tum sistemler sirayla devreye girsin, hemde bujiler yeterince isinsin ve hemen mars alsin diye bekliyorum) Uzun yolda birkac dakikalik duraklamalar icin kesinlikle motoru durdurmam, aracla 173 km yi de gordum hatta o kadar bunalttim motoru. Bu yonergelerle kullandigimdanmidir bilmiyorum ama sonrasinda sesi duymadim. Ses ciktiginda motora zarar veriyor mu bilmiyorum ama bunu direkt mais e yazmak ve istanbulda iseniz istinye yada maltepe tarafindaki direkt mais e bağlı serviste kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Sonucu da paylasirsaniz cok sevinirim.
 

0,9 turbolu bi araba km 23krş yaktığını okudum. bu devirde benzinli araç 25krşun altına iniyor ve daha fazlasını istiyorsanız belanızı istiyorsunuzdur.
benim megane2 225tl mazotla 1000km gidiyor. 25krşa kadar yolu var.
bence bu arabalar gazı verip beygirleri kırbaçlayıp keyif yapmak için yapıldı. süper tork ve süper yakıt var bence daha fazlasını beklemek yanlış.
şahsen ben olsam kesinlikle lpgyi aklımın ucundan bile geçirmezdim.
 
0,9 turbolu bi araba km 23krş yaktığını okudum. bu devirde benzinli araç 25krşun altına iniyor ve daha fazlasını istiyorsanız belanızı istiyorsunuzdur.
benim megane2 225tl mazotla 1000km gidiyor. 25krşa kadar yolu var.
bence bu arabalar gazı verip beygirleri kırbaçlayıp keyif yapmak için yapıldı. süper tork ve süper yakıt var bence daha fazlasını beklemek yanlış.
şahsen ben olsam kesinlikle lpgyi aklımın ucundan bile geçirmezdim.
beygirleri kırbaçlayıp max torka çıktığın vakit bu araba az y-a-k-m-ı-y-o-r fabrika verilerini bende yakaladım lpg den önce 90 km sabit gittiğim zaman aşağıda videosu var ama daha az yakması imkansız hele de şehir içinde beygirleri kırbaçlıyım dersen. bak bu arabanın üretilme amacını ne güzel anlamışsın ama o amaçta sürdüğün vakit 23 kuruş yakması i-m-k-a-n-s-ı-z
https://www.youtube.com/watch?v=m5SqDQT4B7M
 
Geri
Üst