Soğutma suyu eksiltme ve Renault un yaklaşımı.

Basit bir problemden motor yanacaktı. Çok dikkatli olmak gerekir

İşte tam bu noktada Allah dedi kulum bak arabanı kontrol et. Havaların da o sırada soğuk gitmesi bizi kurtardı.

Servis aslında Egr Cooler değişimi ile işi çözmüş idi. O süreçte teknisyen arkadaşa kapağın değiştirilmesi hususunda ısrar etmiştim. O da sıfır başka araçtan almış. Değiştirmiş.

Egr cooler değişimi öncesi 350 km de suyu eksilen araç 3500 km de eksiltme yaptı.

Mühendis geldi kapağı test etti 1.3 barda açtı basıncı kapak. Yeni kapak istedi onu denedi 2.0 barda açtı kapak.

Böylece sıkıntının kapakta olduğu anlaşıldı ve bu kapak orijinal ile değişince sorun düzeldi.

Sonrasında teknisyen arkadaştan aldığım bilgiye göre Dacia aracın kapağını takmış.

Demek ki kapakların basınç altında açma değerleri farklı. Ancak arkadaş hepsinin aynı olduğu konusunda ısrar edince bi şey demedim.

Lakin bence o Dacia araçta benim aracın kapağı var şu an alan kişinin başını ağrıtacak gibi geliyor bana.....


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
hocam bende haftasonu (3 gun önce) açtım kaputu bı göz gezdırdım baktım su min. sevıyesınde duruyor ufak su aldım bakkaldan koydum,şişe tam bıtmeden max oldu. aracın bakımı 250 km once yapıldı. servısten cıktım kaputu acıp bakmadım tahmınım max doldurmuşlardır yönünde ancak,250 km de bır ufak su kadar eksıltme yapmıştı.
olayı takıpteyım 100 km sonra bakıcam eksıltme varmı dıye.
varsa önce kapagı değiştiricem. kapak zaten actıgımda bölmelı bölmelı dandık bişey gibi geldi bana birazda dagılmış gıbıydı.
dacia kapagımı alayım peki?

bu arada aracım megan 3 yenı aldım aracı yenı tanıyorum.
 
hocam bende haftasonu (3 gun önce) açtım kaputu bı göz gezdırdım baktım su min. sevıyesınde duruyor ufak su aldım bakkaldan koydum,şişe tam bıtmeden max oldu. aracın bakımı 250 km once yapıldı. servısten cıktım kaputu acıp bakmadım tahmınım max doldurmuşlardır yönünde ancak,250 km de bır ufak su kadar eksıltme yapmıştı.
olayı takıpteyım 100 km sonra bakıcam eksıltme varmı dıye.
varsa önce kapagı değiştiricem. kapak zaten actıgımda bölmelı bölmelı dandık bişey gibi geldi bana birazda dagılmış gıbıydı.
dacia kapagımı alayım peki?

bu arada aracım megan 3 yenı aldım aracı yenı tanıyorum.

Bence min seviye altına düşmedikçe su ilavesi yapmak mantıksız ve gereksiz. İşlemleri kesinlikle servis aracılığı ile yapınız. Kendi insiyafitiniz ile kapak vs değiştirmeyiniz. Servis teki eleman iş güzarlık yaparak Dacia kapağı taktığı için başım ağrıdı.
Aslında bende ki su eksiltme problemi Egr Cooler değiştirildiğinde bitmiş idi. Gerekirse özelimden mesaj atın numaramı vereyim. Telefon ile görüşelim uygunsa.
 
Bence min seviye altına düşmedikçe su ilavesi yapmak mantıksız ve gereksiz. İşlemleri kesinlikle servis aracılığı ile yapınız. Kendi insiyafitiniz ile kapak vs değiştirmeyiniz. Servis teki eleman iş güzarlık yaparak Dacia kapağı taktığı için başım ağrıdı.
Aslında bende ki su eksiltme problemi Egr Cooler değiştirildiğinde bitmiş idi. Gerekirse özelimden mesaj atın numaramı vereyim. Telefon ile görüşelim uygunsa.
hocam dacia kapagı takıldı sorun kalmadı yazmıstınız ona istinaden bu yola gırecektım.minimum çizgisinde duruyordu su. bende max. çizgisine kadar doldurdum. gerek yokmuydu?
 
hocam dacia kapagı takıldı sorun kalmadı yazmıstınız ona istinaden bu yola gırecektım.minimum çizgisinde duruyordu su. bende max. çizgisine kadar doldurdum. gerek yokmuydu?

Yazıyı anlaşılan iyi okumamışız.

Asıl eksiltme Egr Cooler değişimi sonrasında çözüldü aslında. Lakin ben teknisyen den kapağı değiştirmesini isteyince o da sıfır Dacia dan almış değiştirmiş kapağı.

Yani suni arıza oluşturmuş kendi kafasına göre hareket ederken.

Genleşme tankı kapağı sadece kapak değil.
Sistemde aşırı basınç oluşursa tesisata zarar vermeden kapaktan basıncı atsın diye emniyet var ve belli basınç sonrası atıyor.

Dacia basınç set değeri ile Megane aynı değil. Erken açan Dacia kapağı olduğundan aracın üzerinde uzun süreli kullanım sonunda su eksiliyordu.

Orijinal Megane kapağı takılınca sorun kalktı.
 
hocam dacia kapagı takıldı sorun kalmadı yazmıstınız ona istinaden bu yola gırecektım.minimum çizgisinde duruyordu su. bende max. çizgisine kadar doldurdum. gerek yokmuydu?
Komşu serviste yapılan bakımda soğutma suyu değişti ise yada herhangi bir sebepten boşaltılıp yeniden dolduruldu ise aracını bir müddet kullandıktan sonra motor soğutma suyunu kontrol edip ilave etmek gerekir bu normaldir akabinde eksilme devam etmiyor ise sorun yok
 
Yazıyı anlaşılan iyi okumamışız.

Asıl eksiltme Egr Cooler değişimi sonrasında çözüldü aslında. Lakin ben teknisyen den kapağı değiştirmesini isteyince o da sıfır Dacia dan almış değiştirmiş kapağı.

Yani suni arıza oluşturmuş kendi kafasına göre hareket ederken.

Genleşme tankı kapağı sadece kapak değil.
Sistemde aşırı basınç oluşursa tesisata zarar vermeden kapaktan basıncı atsın diye emniyet var ve belli basınç sonrası atıyor.

Dacia basınç set değeri ile Megane aynı değil. Erken açan Dacia kapağı olduğundan aracın üzerinde uzun süreli kullanım sonunda su eksiliyordu.

Orijinal Megane kapağı takılınca sorun kalktı.

evet ben çok farklı anlamışım hocam teşekkurler.
 
Komşu serviste yapılan bakımda soğutma suyu değişti ise yada herhangi bir sebepten boşaltılıp yeniden dolduruldu ise aracını bir müddet kullandıktan sonra motor soğutma suyunu kontrol edip ilave etmek gerekir bu normaldir akabinde eksilme devam etmiyor ise sorun yok

abi 2 haftadır kontrol edicem hep unutuyorum ya

eksiltirse yazarım komsum, saol
 
25 Nisan 2017 tarihinde İstanbul'dan gelen mühendis aracı güzelce kontrol etti. Genleşme tankı üzerindeki kapakta sorun olduğu ortaya çıktı. Halbuki burada bazı arkadaşlar da uyarmıştı ben de servise her defasında basınç testine tabi olmayan tek yer kapak diye ısrarla belirtmeme rağmen kaale alınmamıştı. Mühendis Hilmi Bey sağolsun tecrübesi kişiliği ve olaya yaklaşımı ile güven verdi. Mağdur bırakılmayacağımı gerekli inceleme ve sonuca ulaşacağını ulaşılamaması durumunda gerekli olan her şeyin yapılacağını belirtti.

Ben her defasında su ilavesinin ardından yavaş yavaş su kaybını gözlemlerken yaklaşık 250-300 km sonunda bu durumun ortadan kalktığını gördüm ama yine de bir müddet gözlem gerekecek. Yaklaşımlarından ötürü Hilmi Beye teşekkür ediyorum.


Merhaba İyi Günler Ben Bursa dan yazıyorum, 3 Ocak 2020 tarihinde 2016 model Megane 4 araç aldım.43.000 km de ,1000 km de bir yarım litre kadar su eksiltiyor.Şu Genleşme tankının kapağı dediğiniz şey nedir .
 
Merhaba İyi Günler Ben Bursa dan yazıyorum, 3 Ocak 2020 tarihinde 2016 model Megane 4 araç aldım.43.000 km de ,1000 km de bir yarım litre kadar su eksiltiyor.Şu Genleşme tankının kapağı dediğiniz şey nedir .
Motor soğutma suyu konulan kabın kapağı
 
Geri
Üst