Sifir araç rodaj dönemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mr.Clio
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yazınızı sonuna kadar itina ile okudum ve eliniz sağlık demek istiyorum. Ancak biraz kafam karıştı benim. Nasipse Şubat sonu gibi 1.2 benzinli clio yu teslim alacağım da.
Rodaj dönemi boyunca devri 3000 e getirip vitesi o zaman atmam ,3000 devire çıkıncaya kadarda gaza yüklenmem lazım ve aracı park edince vitese takılı şekilde bırakmam lazım değil mi? Yani aracı sert kullanmam gerekli?
 
aman ha aman yok kardeşim, tamamen tersini anlamışsın.


asıl yapmaman gereken 90la cruise control ile beraber otobanda gitmektir.


yapman gereken tercihen aracı şehiriçinde gazı sakınmadan vererek ve 2500devirde vites değiştirerek atmaktır, eğer çok zorda kalır otoban yada e5 te sürmek zorunda kalırsanda aracı sabit hızda tutmamak gerekir, mesela 120de gidersin 2dk sorna 90a düşersin ve 90dan tekrar 120ye kadar tam gaz geri ivmelenirsin ve bunu tekrar tekrar yaparsın.


özetle araca gerekli olan şey sürekli devir değişimleridir ve bunu yük altında yani ne kadar gaz verebilirsen okadar iyi , ama tabi bunların hepsini yaparken 2500rpm geçememek gerekir.

eğer edc olan aracın D moda bunu sağlamak zor olursa aracı M modunda triptonik olarak kullanabilirsin.
4000 5000 devirli kullanma ve hız denemelerii hangi aşamada yapmak gerekir?
 
Benim gibi ilk sıfır araba deneyimi olacaklar için oldukça faydalı bir bilgi teşekkürler.
 
4000 5000 devirli kullanma ve hız denemelerii hangi aşamada yapmak gerekir?

Kitapçıkta ilk 6000 km araçtan performans beklemeyin diyor.Bence 6000 km sonra rahat takılırız :)
 
Yazınızı sonuna kadar itina ile okudum ve eliniz sağlık demek istiyorum. Ancak biraz kafam karıştı benim. Nasipse Şubat sonu gibi 1.2 benzinli clio yu teslim alacağım da.
Rodaj dönemi boyunca devri 3000 e getirip vitesi o zaman atmam ,3000 devire çıkıncaya kadarda gaza yüklenmem lazım ve aracı park edince vitese takılı şekilde bırakmam lazım değil mi? Yani aracı sert kullanmam gerekli?


ha şükür sonunda tam anlamıyla anlayan birisi :)


arkadaşlar araçlarınız dizel ise devir limitiniz 2500, benzin ise 3000 devir.

bu deviri asla ama asla geçmemek kaydı ile sürebildiğiniz kadar sert bir şekilde sürmeniz gerekiyor gibi algılayın (ancak bu şekilde anlaşılacak :) )

özetle tam gaz verin verin ve 2500rpm gelince bir üst vitese geçin, yapamadığınız noktalardada tam gaz veremiyorsanızda yolun müsait olduğu kadar sert sürün.


burada amaç yüksek devirlerdeki ısıya motoru maruz bırakmadan motora yüklenmektir.



bunun yanısıra stop ettiğinizde, alışveriş merkezinde eşinizi dışarıda beklediğinizde vs aracı çalışır vaziyetde 1dkdan fazla bekletmeyin.


asla ama asla sabit hızda gitmeyin !

bir motor en güzel trafiği az olan şehirci yollarında açılır (trafik= olduğu yerde uzun süre beklemekki bu motorun istemediği bir şey yukardada bahsetiğim gibi) özetle 1 numarlı tercih az trafiğin olduğu yolları,saatleri tercih edip bol bol hızlanmak sonra ışıklarda yavaşlamak ve tekrardan hızlanmak vs vs vs.

ha bu mümkün değil ise çıkarsınız otobana hızlanırsınız 120ye sonra bir 90a düşer bir 120ye hızlanır durursunuz 200km boyunca (bu hızlanmalar tam gaz olmak kaydı ile)

fakat kesinlikle tercihiniz şehir içi yolları olsun çok daha iyidirdaha çok baskı yapar motora.




anlayabilmeniz için söylüyorum aklınıza 2005 model ve öncesi dizelleri getirin yada yazılımlı chipli bu dizel araçları, amacınız onlardaki gibi duman çıkarmak olmalı,
kendi kendinize sormanız lazım o araçlar ne durumlarda duman atıyor?

şehir içinde kalkarken, 1000-2500 rpm arasındaki devirde tam gaz verince değilmi?o araçlar otobanda veya 2500rpm üzerinde pekte öyle duman atmazlar motorun en sıkıştığı nokta kalkış ve yavaş hızlardaki hızlarda seyrederkenki ani ivmelenmelerdedir sizinde amacınız bu olmalı.
 
4000 5000 devirli kullanma ve hız denemelerii hangi aşamada yapmak gerekir?

aracınız 1000km olduğunda sadece 10dklıkta olsa yokuş yukarı dizelse 4000rpmde benzinliyse 5500-6000rpmde vites değiştirerek hızlanmak ve o gün bol bol ani hızlanmalar yapıp bu devirlere çıkmak amacınız olmalı, bu sayede motorda varsa biraz sağırlık, enjektörde birikmiş ufak kurum ve en önemlisi rulmanların vs yerlerine güzelce oturmalarını sağlamanız sağlanır.

bu 10dkmden sonra yerinizde olsam diğer arkadaşında dediği gibi 6000kmlik renaultun verdiği rodaj süresi doluncaya kadar sakin dururdum :)
 
Arabayı aldığımız günden itibaren mi devirli kullanicaz? Yoksa ilk bi 200 km efendi efendi, sakin sakin takılıp sonra mi devirli kullanicaz?

devirli kullanmak deyince akla 4000rpmde vites atmalar vs geliyor , tam aksine bunu yapmaktan kaçınmamız gerekiyor.


yapmak istediğiniz 2500rpmde vites değiştirmek ama bu 2500rpme öyle az gaz yada çeyrek pedal yaparak değilde daha çok gaz pedalına abanarak veya tam gaz vererek 2500rpme ulaşmak ve vites değiştirmek gerekiyor. ve evet bu özellikle aracı aldığıızda bir 10dk izin verin motor ısısını yakalasın termostat açsın yani ısısın ve sonrasında hemen bu uygulamaya başla.
 
Abi sanki arabayı zoramıyormusuş gibi geliyor insan acaba diyosun?, araba bazı yerlerde 2500 de değişince şişiyor inşallah layıkıyla yapabilirim.Çok özen gösteriyorum her arada basıyorum patlamazsam biyere iyidir :) arabanın tadına varamıyorum gözüm hep devir saatinde sonumuz hayır olsun :)

devirli kullanmak deyince akla 4000rpmde vites atmalar vs geliyor , tam aksine bunu yapmaktan kaçınmamız gerekiyor.


yapmak istediğiniz 2500rpmde vites değiştirmek ama bu 2500rpme öyle az gaz yada çeyrek pedal yaparak değilde daha çok gaz pedalına abanarak veya tam gaz vererek 2500rpme ulaşmak ve vites değiştirmek gerekiyor. ve evet bu özellikle aracı aldığıızda bir 10dk izin verin motor ısısını yakalasın termostat açsın yani ısısın ve sonrasında hemen bu uygulamaya başla.
 
Abi sanki arabayı zoramıyormusuş gibi geliyor insan acaba diyosun?, araba bazı yerlerde 2500 de değişince şişiyor inşallah layıkıyla yapabilirim.Çok özen gösteriyorum her arada basıyorum patlamazsam biyere iyidir :) arabanın tadına varamıyorum gözüm hep devir saatinde sonumuz hayır olsun :)

en güzeli nedir biliyormusun, çıkarsın saat 22:00de ana yola bunuda haftaiçi yaparsın ve sarhoşlar kol gezmemiş olur, yollar müsait olur rahat rahat uygulayarak tek yol gidersin 100km sonra dönersin 100km bir kerede en temel işlemi bitirmiş olursun.

22:00de yola çıksan 00:30da evdesin yanında kokoreç yada mumbar patlatırsan ona 30dk ekle :)


emin ol fazlasıyla değer! geriye kalan 800km de yine durakayarak aracı park halinde çalış vaziyetde bırakmazsın, sabit hızda sürmemeye dikkat edersin ve sıkıştırabildiğinde sıkıştırışın olur biter. yılda 20bin yapan adam için 800km 2 haftada biter ztn.
 
İçerik olarak faydalı ve aydınlatıcı bir konu olmuş, emeğinize sağlık...:eyv
 
Geri
Üst