Sifir araç rodaj dönemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mr.Clio
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar merhaba,
hayatımı Volvo iş makinalarında servis müdürlüğü yaparak kazanıyorum ve makine mühendisiyim, işim gereği 13 yıldır dizel motorları üzerinde artık bir nebze bilgi sahibi olduğumu söylemek yanlış olmasa gerek, yılda ortalama 40 adet büyük hacimli dizel motorlarını rektifye ediyor , yüzlercesinide tamir ediyoruz...

Bilgi olarak çok faydalı olmuş ellerinize, emeğinize sağlık. Yine kafamız karıştı rodaj vardır yoktur meselesinde şu aklımdan geçmedi değil;
Türkiye'de bazı tıp profesörleri "kolesterol zararlıdır" derken bazıları "kolesterol diye bir şey yoktur hatta faydalıdır" diyorlar. Konular içerik olarak farklı olsa da iki konu da bilimsel somut verilere dayandığı halde bu işin uzmanları farklı görüşlere sahipler. :)
 
Ağzına yüreğine sağlık abi Allah razı olsun....çok faydalı bir bilgi verdin keşke aracını aldığımda okumuş olsaydım 4 yıl önce tanissaydik :)
 
Emeginize sağlık. ..
Cok faydali bir yazi olmuş.
Şimdi özetle;

ilk 200 km vitesleri 2500 deviri göre göre değiştiriyoruz. Yük bindire bindire yol yapiyoruz. Sabit hiz yok.

200-1000 km.de farklı bir uygulama var mi?

2000 km gibi de yağ değişimi uygun olacaktır.

Aynen bende bu şekilde yapıcam hocam.Yine 2000 km ye kadar 200km den sonra 2500 devire dikkat etmeye çalışıcam ama tabi ilk 200 kadar itinalı olmaz az bir rakam değil.
 
yeni dizel araç almış biri olarak çok faydalandım teşekkür ederim,ancak benim aracım edc şanzuman ,devir ve vitec geçişlerine çok müdahale edemiyorum,yazınızdan anladığım kadarıyla uzun bir yolda cruse kontrol ile sabi 90 km gibi hızlarla gitmem gerekiyo,doğrumu anlamışım.şimdiden teşekkür ederim
 
yeni dizel araç almış biri olarak çok faydalandım teşekkür ederim,ancak benim aracım edc şanzuman ,devir ve vitec geçişlerine çok müdahale edemiyorum,yazınızdan anladığım kadarıyla uzun bir yolda cruse kontrol ile sabi 90 km gibi hızlarla gitmem gerekiyo,doğrumu anlamışım.şimdiden teşekkür ederim

aman ha aman yok kardeşim, tamamen tersini anlamışsın.


asıl yapmaman gereken 90la cruise control ile beraber otobanda gitmektir.


yapman gereken tercihen aracı şehiriçinde gazı sakınmadan vererek ve 2500devirde vites değiştirerek atmaktır, eğer çok zorda kalır otoban yada e5 te sürmek zorunda kalırsanda aracı sabit hızda tutmamak gerekir, mesela 120de gidersin 2dk sorna 90a düşersin ve 90dan tekrar 120ye kadar tam gaz geri ivmelenirsin ve bunu tekrar tekrar yaparsın.


özetle araca gerekli olan şey sürekli devir değişimleridir ve bunu yük altında yani ne kadar gaz verebilirsen okadar iyi , ama tabi bunların hepsini yaparken 2500rpm geçememek gerekir.

eğer edc olan aracın D moda bunu sağlamak zor olursa aracı M modunda triptonik olarak kullanabilirsin.
 
devirli kullanma hızlı gitme işini ne zaman yapmak gerekir?
 
Arabayı aldığımız günden itibaren mi devirli kullanicaz? Yoksa ilk bi 200 km efendi efendi, sakin sakin takılıp sonra mi devirli kullanicaz?
 
tekrar teşekkür ederim aracım şimdi 1100 km oldu tarif ettiğiniz şekilde kullandım :) sabit hızda değil yani..araç yağ değişimi 20000 km demişlerdi servisten ,sizce çok değilmi bildiğim kadarıyla ilk yağ değişimini erken yapmak gerekiyor ,sizde 2000 km demişsiniz ,900 km sonra değiştirtiyim ama 2000 kmde değişim yaptırırken yağ filtresinide değiştirtiyimmi sizce,şimdiden teşekkür ederim,yoksa uzun yolda sabit hızda gidecektim sayenizde işin doğrusunu yapmış oldum
 
2000 km de yağ değişimini kalipso arkadaşımız önermiş,şimdi fark ettim :) sizcede 2000 km de yağ değişimi yapılmalı mı?
 
hocam 2000 km deki yağ değişimi ile sorularımı formda daha önce açıklamışsınız tekrara düştüğüm için kusura bakmayın formun acemisiyim,verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkürler
 
Geri
Üst