Barış kardeşim ; Tecrübelerime istinaden diyebilirim ki %90 arka park sensör kablolarından. Aracı geri vitese takınca uzunca gıcık bir ses ötüyorsa kesin kabloların bir yada bir kaçında kopma veya oksitlenme var. bizzat 3 arkadaşın scenicte bunu tecrübe ettik. kablolar kısa olduğundan el çok çalışmasa da ; arka park sensöre giden kabloları ve soketleri tek tek konrol edin. hatta bir arkadaşın scenicte kablolar sağlam görünüyordu. soket diplerini sıyırdığımızda kablo ezilmiş ve çok oksitlenmiş ; yemyeşil olmuştu. kabloyu oksit kısmını kesip attıktan sonra lehim yapıp kabloların tamamını güzelce baştan izole bant ile sardık. canavar gibi çalıştı. Birde aklınızda bulunsun ; 4 sensörün 3 er kablosu var . her hangi bir sensörün bir kablosunda veya soketindeki bir problem komple sistemi arıza veriyor. Dijital ekranda herhangi bir uyarı almıyor ama geri vitese aracı alınca çok gıcık bir ses uzunca öttüğünden anlaşılıyor. Arka park sensörlere ve kablolarına ulaşmak için illede aracın arka tamponunun sökülmesine gerek yok. sadece araç bir rampada yada arkası hafif havada olacak şekilde parkedilmesi yeterli. sonarsında sensöre giden soketin tırnağı kaldırılıp çekince soket çıkıyor. böylece soket pinleri ve kablo kontrolü yapılabiliyor.