- Katılım
- 12 May 2012
- Mesajlar
- 1,583
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 0
Merhaba,
http://www.renaultfanclub.com/showthread.php?t=85154&p=942489&viewfull=1#post942489 konusunda kablo geçirme problemimi çözdükten sonra işlerim kolaylaştı.
Bugün hem follow me home modülünü hemde adaptif sis farı modülü yapmaya niyetlendim. Adaptif sis modülünü ilk önce bağladım, ancak follow me home modülünü bağlamaya başladığımda fark ettimki bu iki modül çakışacak. Çünkü adaptif sis modülü sinyalden tetikleme aldığından, ne zaman sinyal versem follow me home da sisle çalıştığından iki sis farıda yanacaktı ki bu da adaptifin gereksiz olacağını gösterdi.
Modülü yapan Mustafa Bey i aradım, sağolsun sınırsız destek veriyor. Modüllerin çakışmasını engelleyecek küçük bir devre hazırlayıp ücretsiz göndereceğini söyledi. Ürettiği malın arkasında durması çok güzel bir özellik. Bende parça gelene kadar bu haftalık follow me home modülünü yapmaya karar verdim.
Aslında tüm işi modül yapıyor siz sadece size gönderilen açıklamadaki gibi bağlantıları yapıyorsunuz. Her zamanki gibi multimetre bu işte çok önemli. Megane 1 lerin kilit mekanizması + olarak çalışıyor(yaparken öğrenmiş olduk
) ki bu bizim için avantaj çünkü - kilit mekanizması bazı araçlarda ekstra işçilik gerekebiliyor. Biz bu konuda şanslıyız.
Kilit mekanizmasının açma kapatma kabloları torpidonun altında + kapı kilitleme kablosu yeşil, + kapı kilit açma kablosu ise beyaz olarak yer alıyor. En önemli noktalarımız bu iki kabloyu bulmak. Çünkü kapıyı açtığımızda veya kapattığımızda tetikler bu iki kablo olacak. Önceden bağladığım kabloları bu iki kabloya bağlayarak fotoğraftaki gibi beyaz renkli iki adet kabloya bağlıyoruz.
Modüldeki ince yeşil kablo ise +12v kontağa bağlanması gerekiyor. Benim önceden kontaktan ayırdığım hattım olduğu için o da kolay oldu. Bu ise aracı açtığınızda kontağı çevirdiğiniz gibi sistemi kapatıp sislerin boşuna yanmasını engelliyor.
Siyah kablo - , kırmızı kablo ise +12v direkt aküye bağlanıyor. +12v üzerinde sigortası var.
Sarı kablo ise her iki sis farınında + sından çektiğim kabloya bağlanıyor.
En soldaki yeşil kablo ise ışık sensörü. Gündüz gereksiz çalışmaması için bunuda önceden çektiğim hatlardan yedek hattıma bağladım ve ön camın sol üst köşesine monte ettim.
Modülde birde park lambalarını yakmak içinde kablo vardı ben follow me home da parkların yanmasını sevmediğimden park lambalarından hiç hat çekmedim.
Yaptığım işlerin hepsinde bez bant kullandım ve kesinlikle makaron hortum içinden geçirdim, ne olur ne olmaz kabloları korumak lazım.
En sondaki video yu aşağıya inmeye üşendiğimden balkondan çektim idare edin lütfen.
İyi forumlar.


https://www.youtube.com/watch?v=MfykVkNUDYA
http://www.renaultfanclub.com/showthread.php?t=85154&p=942489&viewfull=1#post942489 konusunda kablo geçirme problemimi çözdükten sonra işlerim kolaylaştı.
Bugün hem follow me home modülünü hemde adaptif sis farı modülü yapmaya niyetlendim. Adaptif sis modülünü ilk önce bağladım, ancak follow me home modülünü bağlamaya başladığımda fark ettimki bu iki modül çakışacak. Çünkü adaptif sis modülü sinyalden tetikleme aldığından, ne zaman sinyal versem follow me home da sisle çalıştığından iki sis farıda yanacaktı ki bu da adaptifin gereksiz olacağını gösterdi.
Modülü yapan Mustafa Bey i aradım, sağolsun sınırsız destek veriyor. Modüllerin çakışmasını engelleyecek küçük bir devre hazırlayıp ücretsiz göndereceğini söyledi. Ürettiği malın arkasında durması çok güzel bir özellik. Bende parça gelene kadar bu haftalık follow me home modülünü yapmaya karar verdim.
Aslında tüm işi modül yapıyor siz sadece size gönderilen açıklamadaki gibi bağlantıları yapıyorsunuz. Her zamanki gibi multimetre bu işte çok önemli. Megane 1 lerin kilit mekanizması + olarak çalışıyor(yaparken öğrenmiş olduk

Kilit mekanizmasının açma kapatma kabloları torpidonun altında + kapı kilitleme kablosu yeşil, + kapı kilit açma kablosu ise beyaz olarak yer alıyor. En önemli noktalarımız bu iki kabloyu bulmak. Çünkü kapıyı açtığımızda veya kapattığımızda tetikler bu iki kablo olacak. Önceden bağladığım kabloları bu iki kabloya bağlayarak fotoğraftaki gibi beyaz renkli iki adet kabloya bağlıyoruz.
Modüldeki ince yeşil kablo ise +12v kontağa bağlanması gerekiyor. Benim önceden kontaktan ayırdığım hattım olduğu için o da kolay oldu. Bu ise aracı açtığınızda kontağı çevirdiğiniz gibi sistemi kapatıp sislerin boşuna yanmasını engelliyor.
Siyah kablo - , kırmızı kablo ise +12v direkt aküye bağlanıyor. +12v üzerinde sigortası var.
Sarı kablo ise her iki sis farınında + sından çektiğim kabloya bağlanıyor.
En soldaki yeşil kablo ise ışık sensörü. Gündüz gereksiz çalışmaması için bunuda önceden çektiğim hatlardan yedek hattıma bağladım ve ön camın sol üst köşesine monte ettim.
Modülde birde park lambalarını yakmak içinde kablo vardı ben follow me home da parkların yanmasını sevmediğimden park lambalarından hiç hat çekmedim.
Yaptığım işlerin hepsinde bez bant kullandım ve kesinlikle makaron hortum içinden geçirdim, ne olur ne olmaz kabloları korumak lazım.
En sondaki video yu aşağıya inmeye üşendiğimden balkondan çektim idare edin lütfen.








https://www.youtube.com/watch?v=MfykVkNUDYA