- Katılım
- 18 Ara 2018
- Mesajlar
- 20
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 56
2009-2012 arası Megane 3 gündüz farı çalıştırma.
Malzemeler 5 metre 0,50 kablo... 4-5 adet dişi kablo ucu ve muhafazası, 1 adet 5 ayaklı röle, elektrikçi bandı.
Bu aralıktaki Megane 3/fluencelerde far içinde ampul ve tesisat olmasına rağmen; gündüz farına giden elektrik hattı ve röle olmadığı için olan ampuller yanmıyor..
Şimdi adım adım 35 TL ye kendimiz gündüz farlarına hat çekerek; kontak ile yakıp, far yanması ile sönecek şekilde ve kontak kapatılınca da yaklaşık 5 sn kadar FOLLLOW ME gibi yandıktan sonra kapanacak şekilde ayarlayalım.
1.Ekli videodaki gibi ön farların ikisini de sökelim. https://www.youtube.com/watch?v=SE1i4_TITMg Arkasında yer alan far soketini (tırnağına dikkat ederek) çıkaralım.
2. Bu sokette resimde görülen yeşil tıpayı bir yan keski ya da tornavida yardımı ile çıkaralım. Resim 1
3. Çıkardığımız alana bakınca bir delik göreceğiz.
4. Kablonun ucunu yaklaşık 2.5 cm sıyıralım ve döndürerek çoklu kabloyu tek hale getirelim.Şimdi bu 2,5 cm lik çıplak kısmı çıkardığımız yeşil tıpanın yerine ittirerek yerleştirelim. Yerleştirme sonrası kabloyu diğer kablolara bant ile sabitleyelim. Bir farın kablo işi tamam.
5. İkinci far soketine de ikinci bir kabloyu aynı şekilde monte edelim.
6. Uygun bir alanda bu kabloların diğer uçlarını birleştirerek tek bir kablo olacak şekilde başka bir kabloya ekleyelim.Bunu uçlarını sıyırarak ve sonrasında izole elektrikçi bandı ile sararak yapabildiğimiz gibi klemens yardımı ile de yapabiliriz. Elde ettiğimiz tek kablonun ucuna dişi kablo ucu ve muhafazası uygulayalım. Bu uç Rölenin 30 ucuna takılacaktır.
7. Şimdi 3 adet daha kablo hazırlayalım. Bu kablolar; birer ucu dişi kablo ucu ve muhafazası olacak şekilde,bir ucu sıyrılmış olarak kullanılacaktır.
8. Şimdi geldi, sisteme elektrik vermeye ve röleyi bağlamaya..
9. Motor bölümündeki sigorta kutusu kapağını tırnak ve sürgülerini kaydırarak açalım. İkinci bir kutu göreceksiniz. Bu kutuyu da yine tırnaklarına dikkat ederek çok zorlamadan altını görecek şekilde çevirelim.
10. Ekteki resmi göreceksiniz.Bu resimde en üstte yer alan iki adet KIRMIZI 10 A lik sigorta Far sigortarıdır. Bunlardan birini sökelim. Bunun için aparat iç sigorta kutusu içinde mevcut.Sonradan hazırladığımız bir kabloyu kutunun kablo çıkış deliğinden içeri ittirerek bu sigorta ayağının olduğu yere sokup, üzerine tekrar sigortayı takalım. Hafif çekiştirerek sağlamlığını test edelim. çıkmıyorsa sıkıntı yok.
Bu kablo rölenin 85 ucuna takılacaktır. Resim 2
11. Hazırladığımız kablolardan birini daha diğer kablonun yanından sigorta kutusuna sokalım. Bunu gündüz farlarına akım almada kullanacağız. resimde görülen AÇIK MOR ya da LİLA diyebileceğimiz kablonun uygun yerini hafiften sıyırarak açalım.(kesinlikle kablo kesmiyoruz). Bu alana sokmuş olduğumuz ikinci kablonun sıyrılmış ucunu yine elektrikçi bandı ile iyice sararak birleştirelim. Bu kablonun dışarıda kalan soketli ucunu rölenin 87A ucuna takalım.
12.Şimdi elimizde bir tane bir ucu soketli bir ucu sıyrılmış kablo kaldı. Bu kablonun soketini rölenin 86 ucuna takınız. Sıyrılmış ucunu ise farı sabitleyen cıvataların birinin altına sıkıştırınız. Amacımız şasi sağlamak. Şemaya bakınız. Resim 3
13. İşimiz bitti: Test edelim... Neler olacak...
a. Araçta kontak açılınca ya da motor çalıştırınca GÜNDÜZ FARLARI otomatik yanacak..
b. FAR lar ister manuel ister otomatik olarak devreye girdiğinde GÜNDÜZ FARLARI sönecek.
c. PARK lar yandığında GÜNDÜZ FARLARI sönecek.
d. Araç stop ettirildiğinde farlar açık değilse, GÜNDÜZ FAR ları 5 sn daha açık kalacak ve kendisi sönecek.
e. Araç stop ettirildiğinde farlar açıktı ise; GÜNDÜZ farları,farların sönmesi ile tekrar yanıp, 5 sn sonra yine sönecektir.
14. Güle Güle Kullanınız.
Malzemeler 5 metre 0,50 kablo... 4-5 adet dişi kablo ucu ve muhafazası, 1 adet 5 ayaklı röle, elektrikçi bandı.
Bu aralıktaki Megane 3/fluencelerde far içinde ampul ve tesisat olmasına rağmen; gündüz farına giden elektrik hattı ve röle olmadığı için olan ampuller yanmıyor..
Şimdi adım adım 35 TL ye kendimiz gündüz farlarına hat çekerek; kontak ile yakıp, far yanması ile sönecek şekilde ve kontak kapatılınca da yaklaşık 5 sn kadar FOLLLOW ME gibi yandıktan sonra kapanacak şekilde ayarlayalım.
1.Ekli videodaki gibi ön farların ikisini de sökelim. https://www.youtube.com/watch?v=SE1i4_TITMg Arkasında yer alan far soketini (tırnağına dikkat ederek) çıkaralım.
2. Bu sokette resimde görülen yeşil tıpayı bir yan keski ya da tornavida yardımı ile çıkaralım. Resim 1
3. Çıkardığımız alana bakınca bir delik göreceğiz.
4. Kablonun ucunu yaklaşık 2.5 cm sıyıralım ve döndürerek çoklu kabloyu tek hale getirelim.Şimdi bu 2,5 cm lik çıplak kısmı çıkardığımız yeşil tıpanın yerine ittirerek yerleştirelim. Yerleştirme sonrası kabloyu diğer kablolara bant ile sabitleyelim. Bir farın kablo işi tamam.
5. İkinci far soketine de ikinci bir kabloyu aynı şekilde monte edelim.
6. Uygun bir alanda bu kabloların diğer uçlarını birleştirerek tek bir kablo olacak şekilde başka bir kabloya ekleyelim.Bunu uçlarını sıyırarak ve sonrasında izole elektrikçi bandı ile sararak yapabildiğimiz gibi klemens yardımı ile de yapabiliriz. Elde ettiğimiz tek kablonun ucuna dişi kablo ucu ve muhafazası uygulayalım. Bu uç Rölenin 30 ucuna takılacaktır.
7. Şimdi 3 adet daha kablo hazırlayalım. Bu kablolar; birer ucu dişi kablo ucu ve muhafazası olacak şekilde,bir ucu sıyrılmış olarak kullanılacaktır.
8. Şimdi geldi, sisteme elektrik vermeye ve röleyi bağlamaya..
9. Motor bölümündeki sigorta kutusu kapağını tırnak ve sürgülerini kaydırarak açalım. İkinci bir kutu göreceksiniz. Bu kutuyu da yine tırnaklarına dikkat ederek çok zorlamadan altını görecek şekilde çevirelim.
10. Ekteki resmi göreceksiniz.Bu resimde en üstte yer alan iki adet KIRMIZI 10 A lik sigorta Far sigortarıdır. Bunlardan birini sökelim. Bunun için aparat iç sigorta kutusu içinde mevcut.Sonradan hazırladığımız bir kabloyu kutunun kablo çıkış deliğinden içeri ittirerek bu sigorta ayağının olduğu yere sokup, üzerine tekrar sigortayı takalım. Hafif çekiştirerek sağlamlığını test edelim. çıkmıyorsa sıkıntı yok.
Bu kablo rölenin 85 ucuna takılacaktır. Resim 2
11. Hazırladığımız kablolardan birini daha diğer kablonun yanından sigorta kutusuna sokalım. Bunu gündüz farlarına akım almada kullanacağız. resimde görülen AÇIK MOR ya da LİLA diyebileceğimiz kablonun uygun yerini hafiften sıyırarak açalım.(kesinlikle kablo kesmiyoruz). Bu alana sokmuş olduğumuz ikinci kablonun sıyrılmış ucunu yine elektrikçi bandı ile iyice sararak birleştirelim. Bu kablonun dışarıda kalan soketli ucunu rölenin 87A ucuna takalım.
12.Şimdi elimizde bir tane bir ucu soketli bir ucu sıyrılmış kablo kaldı. Bu kablonun soketini rölenin 86 ucuna takınız. Sıyrılmış ucunu ise farı sabitleyen cıvataların birinin altına sıkıştırınız. Amacımız şasi sağlamak. Şemaya bakınız. Resim 3
13. İşimiz bitti: Test edelim... Neler olacak...
a. Araçta kontak açılınca ya da motor çalıştırınca GÜNDÜZ FARLARI otomatik yanacak..
b. FAR lar ister manuel ister otomatik olarak devreye girdiğinde GÜNDÜZ FARLARI sönecek.
c. PARK lar yandığında GÜNDÜZ FARLARI sönecek.
d. Araç stop ettirildiğinde farlar açık değilse, GÜNDÜZ FAR ları 5 sn daha açık kalacak ve kendisi sönecek.
e. Araç stop ettirildiğinde farlar açıktı ise; GÜNDÜZ farları,farların sönmesi ile tekrar yanıp, 5 sn sonra yine sönecektir.
14. Güle Güle Kullanınız.
Son düzenleme: