Sabahları geç marş alma sorunu.. Megane 2 1.4 16v aut. lpgli

İyi günler
Aracım 2007 megane 2 1.4 aut. 16 v lpgli. Aracımda sabahları geç marş alma sorunu mevcut. Özel serviste bilgisayara bağlattım ( birinden manyetik kaptör sorunu olabilir diye duymuştum) bilgisayarda sorun çıkmadı özellikle ustaya manyetik kaptör olabilirmi dememe rağmen kaptörde sıkıntı olsaydı sorun bilgisayarda gözükürdü dedi. 10000 bakımını yaptırdım ( filtre yağ vs.) bujileri değiştirttim. Bir ateşleme bobini arızalanmış onuda değiştirttim .(bujilerden olma ihtimalini bir ustada öğrenmiştim.) aracımda halen aynı sorun devam ediyor. Sabah ilk marşta 10 saniye marş motoru çalışıyor ama ateşleme almıyormuş gibi ama sonra çalışıyor. Birde sanki kayış kaçırması gibi bir ses oluşuyor yada bana öyle geliyor. Gün içerisinde herhangi bir sıkıntı yok sadece sabahları veya 10-12 saat aracı çalıştırmazsam mevcut bu sorun. Sİzce ne yapmalıyım. Hangi parça veya parçalardan dolayı bu sorun olabilir. bu arada lpg atiker ve lpg filtresini 2 ay önce değiştirttim bakımlarını yaptırttım.

Bu sorunun aynısı bu gün başıma geldi hatta az önce yeni geldim sevisten sorun tıkanmış benzin filtresinden kaynaklanıyor ve aracınızı bilgisayara bağlasınlar bütün arıza kayıtlarını silsinler problem çözülecektir manyetik kaptörle alakası yok manyetik kaptör olsa kesinlikle arıza gösterir dedi servis ;)
 
Konu eskidi ama ayni sorunu yasayanlar olabilir diye yazma ihtiyaci duydum. Tum sorun lpg enjektorlerinden. Degisince sorun bitti yalniz 6 ay icinde ayni sorun tekrar etti atiker garantiden enjektorleri degistirdi
 
benım arabada 1.6 dınamık aynı sorun var amcanın tekı pazar yerınde plastik camurlugu kırmıstı hazır servıse göturunce sorayım dedim kam mili kaptörü upc ...dıye sıraladılar ne kadara mal olacagı sordum 800 civarı dedı kesın mı cozum dedım yuzde 80 dıyınce anladım kı bunlardan bı nane olmaz böyle kullanıyorum ılk marsta alıyor ama bıraz gec alıyor sadece
 
arkadaşlar manyetik kaptör ile ilgili sorun en dandik makinede bile çıkıyo eğer orjin renaultta çıkmıyorsa sorun kesinlikle manyetik kaptorden değildir aklınızda olsun ...
 
Arkadaşlar aynı sorun bende de vardı aracım 1.6 16v megane diynamique... Araç soğukken zor marş alıyordu... Servis sıraladı benzin filtresi, benzin pompası, vs. saydı saydı... Bir tane ustaya sordum sabah bırak bakalım dedi, o esnada araç lpg de çok sarsıntılı çalışıyor lpg servisine bi göster dedi... Lpg servisine gittim iş ortaya çıktı... Beyinde ki diyafram patlamış o yüzden geç çalışıyormuş... Ustam olayı söyle açıkladı hem ağzından hem burnundan yemek yediğini düşün araba şuan böyle çalışıyor dedi... hepsi içinde 200 tl ye beyini değiştirdik şuan Allaha şükür normale döndü... Lpg li olanlar önce lpg sistemini kontrol ettirirlerse faydalı olur diye düşünüyorum...
 
SORUN ÇÖZÜLDÜ... NE POMPA NE DİYAGRAM ARKADAŞLAR...ONLARDA OLSA GÜN İÇİNDE DE YAPAR..SORUN KESİN ÇÖZÜLDÜ...VİDEOYU TIKLAYIN YETER...BEN ÇOK UĞRAŞTIM...SONUNDA BULDUM...SORUN ENJEKSİYON BEYNİNDEKİ ARIZADAN KAYNAKLANIYOR..MOTOR SOGUKKEN SANKİ MOTOR SICAKMIŞ GİBİ MOTORA AZ YAKIT VERİYOR.. ENJEKSİYON SİSTEMİ YAZILIMI GÜNCELLEMESİ İLE SORUN 30 DK DA GEÇİYOR..ÜSTELİK SERVİS BU İŞLEM İÇİN ÜCRET TALEP ETMEYECEKTİR..SORUN ÜRETİM HATASI OLDUĞU İÇİN RENO GENEL MÜD BİR YAZI YAYINLADI.. SERVİS PARA TALEP EDERSE GENEL MÜD ARAYIN..LİNKTE DE AYRINTILAR VAR..BU ARKADAŞ ÇEKMİŞ..KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜRLER..
https://www.youtube.com/watch?v=EYPMvu6dTsE
 
Bu arada arkadaşlar ben neler yaptım, manyetik kaptör değişimi, benzin pompası değişimi, enjektör temizliği, akü değişimi,buji değişimi yaptırdım..hepsi sağlammış :( bu ustaların allah nasıl bilirse öyle eylesin..düz mantık olaya bakıyorlar..he çalışmıyor mu budur şudur..ezbere birsürü param boşa gitti..haram zıkkım olsun hepsine... yahu her araç farklıdır...
 
Geri
Üst