Sabahları geç marş alma sorunu.. Megane 2 1.4 16v aut. lpgli

Manyetik Captor ve Benzin pompası bu arızanın başlıca sebebi ve bilgisayarda görünmüyor.
Captor değiştikten sonra aynı arızayı vermeye devam ediyorsa benzin pompası olma ihtimali çok yüksek,500 lira civarında parça fiyatı var,onu değiştirirken Oring contasının da değişmesi gerekiyormuş (75 TL)...
Aşağıdaki konu sana yardımcı olabilir...

http://www.renaultfanclub.com/megane-2-fan-club-megane-2-kulubu/65295-benzin-pompasi.html

Linkteki yazıyı okudumda bendeki sorundan farklı zira yakıt pompası olsaydı çoktan yolda kalmış olmam gerekirdi.
 
Manyetik Captor ve Benzin pompası bu arızanın başlıca sebebi ve bilgisayarda görünmüyor.
Captor değiştikten sonra aynı arızayı vermeye devam ediyorsa benzin pompası olma ihtimali çok yüksek,500 lira civarında parça fiyatı var,onu değiştirirken Oring contasının da değişmesi gerekiyormuş (75 TL)...
Aşağıdaki konu sana yardımcı olabilir...

http://www.renaultfanclub.com/megane-2-fan-club-megane-2-kulubu/65295-benzin-pompasi.html

Benzinle ve lpg ile aynı sorun devam ediyor. Bu sabah 3-4 defa kontak aç kapa yaptım sonra çalıştırdım geçiktirmesiz marş yaptı. Benzin pompası veya başka bir yerden olabilirmi .
 
Benzinle ve lpg ile aynı sorun devam ediyor. Bu sabah 3-4 defa kontak aç kapa yaptım sonra çalıştırdım geçiktirmesiz marş yaptı. Benzin pompası veya başka bir yerden olabilirmi .

ihtimal var tabi. Ben zin pompasınıda kontrol etmek kadar zor bir şey yok ya.. en basitinden ilk kontak açıldığı anda pompaya elektrik gidiyor mu ona bakabilirsin. arka koltuğa biri geçsin koltuk altına doğru kulağını yakın tutsun kontağı açınca dikkatlice dinleyin bakalım arka koltuk altına doğru "zzztt" diye bir ses geliyor mu? eğer kontağı ilk açtığında gelmezse yada bir kaç denemden sonra gelirse benzin pompası arızalı olabilir. bunun dışında pompa bozuktur demek için pompanın değişmesi lazım. bu da çok maliyetli bir şey. belki çıkma bir pompa ile deneme yapabilirsin. bir iki gün kullanıp.
 
benzin pompasına giren soketin oksitlendiğinden bahsediliyordu onu kontrol etmekte fayda var
 
Enjeksiyona giden benzin hortumunu çıkart o sırada biri marşa basıp bıraksın,hortumdan benzin fışkırıyorsa pompa sağlam demektir...
 
bendende acizane bir tavsiye. benim aracımda 2003 megane 1.4 16V Autantic (benzin +lpg) . bende de yakın zamanda aynı sıkıntı vardı. arkadaşın bahsettiğinin birebir aynısı. çözüm ise : benzinimin ışığı yanmaya başlayınca bu sıkıntı başlamıştı. bende benzini iyice bitirene degin benzinde kullandım. sonra çeyrek depo benzin aldım. çok şükür bu problem düzeldi. sabahları hemen marş basıyor. bende nerden öğrendim diye sorarsanız ; sanayide tesadüf bir ustanın yanında iken bir aracın yakıt deposunu sökerken denk geldim. neden söktün diye sorduğumda araç sahibi hep dibinde azcık benzin bıraktığını azalıncada çok az ilave yaptığını sonrada arabanın sabahları ilk çalıştırmada çok zorlandığını söyledi. arkadaşların bahsettiği kaptör, benzin pompa ,buji v.s değiştirmesine ragmen sorunu çözemediğini en son depo içine baktığında ise yakıtın adeta çamur halini aldığını görmüşler. bu yüzdende depoyu temizliyorlardı. basit bir yöntem olarakta benzin iyice bitene kadar kullan ve sonra yarım depo benzin al düzelir dedi. azaldığı zaman çok az ilaveler çamur hale gelmiş yakıta hiç bir faydası yok dedi. asla benzin ışığını uzun süre yaktırmayacaksın dedi. hatta her zaman çeyrek depo benzin olması hem deponu korur hemde benzin pompasının ısınmasını önler demişti. burdan aklımda kaldı. bu işlemi yapınca sıkıntıdan eser kalmadı.denemenizi tavsiye ederim.
 
bendende acizane bir tavsiye. benim aracımda 2003 megane 1.4 16V Autantic (benzin +lpg) . bende de yakın zamanda aynı sıkıntı vardı. arkadaşın bahsettiğinin birebir aynısı. çözüm ise : benzinimin ışığı yanmaya başlayınca bu sıkıntı başlamıştı. bende benzini iyice bitirene degin benzinde kullandım. sonra çeyrek depo benzin aldım. çok şükür bu problem düzeldi. sabahları hemen marş basıyor. bende nerden öğrendim diye sorarsanız ; sanayide tesadüf bir ustanın yanında iken bir aracın yakıt deposunu sökerken denk geldim. neden söktün diye sorduğumda araç sahibi hep dibinde azcık benzin bıraktığını azalıncada çok az ilave yaptığını sonrada arabanın sabahları ilk çalıştırmada çok zorlandığını söyledi. arkadaşların bahsettiği kaptör, benzin pompa ,buji v.s değiştirmesine ragmen sorunu çözemediğini en son depo içine baktığında ise yakıtın adeta çamur halini aldığını görmüşler. bu yüzdende depoyu temizliyorlardı. basit bir yöntem olarakta benzin iyice bitene kadar kullan ve sonra yarım depo benzin al düzelir dedi. azaldığı zaman çok az ilaveler çamur hale gelmiş yakıta hiç bir faydası yok dedi. asla benzin ışığını uzun süre yaktırmayacaksın dedi. hatta her zaman çeyrek depo benzin olması hem deponu korur hemde benzin pompasının ısınmasını önler demişti. burdan aklımda kaldı. bu işlemi yapınca sıkıntıdan eser kalmadı.denemenizi tavsiye ederim.

Şimdi araçtaki son durum şu; servise bıraktım sorun bulunamadı ısrar edince aksamdan bırakın dediler hafta sonu bıraktım aksamdan sabah ilk marş onlar bastı sorun yok dediler sizin söylediğinizi söyleyip gönderdiler(yakıtı daha bitiremedim, çok yol yapmadığım için halen çeyrek depo benzinim var.) Yalnız aracımda şöyle bir sıkıntıda var. Aracı çalıştırıyorum jikle devrede 1200-1500 devir civarı rolanti (şu anki soğuklarda) 6-7 km gidiyorum ama boştaki rolanti hemen düşmüyor. Geçen kış aynı sorundan servise götürdüğümde boğaz temizlenip enjektör beyni programlanmıştı sorun kalmamıştı. son bu marş geç alma sorunundan yine enjektörü programlattım ama marş sorunu gibi buda değişmedi.(araç tamamen ısındıktan sonra herhangi bir sorun yok ama ilk çalışmada çok sinir bozucu oluyor.)
 
bendende acizane bir tavsiye. benim aracımda 2003 megane 1.4 16V Autantic (benzin +lpg) . bende de yakın zamanda aynı sıkıntı vardı. arkadaşın bahsettiğinin birebir aynısı. çözüm ise : benzinimin ışığı yanmaya başlayınca bu sıkıntı başlamıştı. bende benzini iyice bitirene degin benzinde kullandım. sonra çeyrek depo benzin aldım. çok şükür bu problem düzeldi. sabahları hemen marş basıyor. bende nerden öğrendim diye sorarsanız ; sanayide tesadüf bir ustanın yanında iken bir aracın yakıt deposunu sökerken denk geldim. neden söktün diye sorduğumda araç sahibi hep dibinde azcık benzin bıraktığını azalıncada çok az ilave yaptığını sonrada arabanın sabahları ilk çalıştırmada çok zorlandığını söyledi. arkadaşların bahsettiği kaptör, benzin pompa ,buji v.s değiştirmesine ragmen sorunu çözemediğini en son depo içine baktığında ise yakıtın adeta çamur halini aldığını görmüşler. bu yüzdende depoyu temizliyorlardı. basit bir yöntem olarakta benzin iyice bitene kadar kullan ve sonra yarım depo benzin al düzelir dedi. azaldığı zaman çok az ilaveler çamur hale gelmiş yakıta hiç bir faydası yok dedi. asla benzin ışığını uzun süre yaktırmayacaksın dedi. hatta her zaman çeyrek depo benzin olması hem deponu korur hemde benzin pompasının ısınmasını önler demişti. burdan aklımda kaldı. bu işlemi yapınca sıkıntıdan eser kalmadı.denemenizi tavsiye ederim.

hocam sana bi kaç sorum olacak benim araç biraz gürültülü çalışıyor(yada bana öyle geliyor sanki dizel gibi bi tıkırdama mevcut 700-750 devir rolantisi ). dizel kadar çok değil ama yinede kıllandırıyor beni. birde aracın üstte yazdığım sorunu var. Sende de benzer sorunlar varmı ve megane2 lerde (1,4 16v) bu yüksek ses normal mi. birde sanki egzoza eğilip dinleyince çok derinden sanki bir şıkırtı sesi gibi ses geliyor yada ben iyice bu marş almama olayından kafayı sıyırdım.:-D
 
sorun çözüldü

Shell akaryakıt yerine opet yakıta geçince sorunda ortadan kalktı.( bu arada depodaki tüm yakıtıda bitirdim)
 
Shell akaryakıt yerine opet yakıta geçince sorunda ortadan kalktı.( bu arada depodaki tüm yakıtıda bitirdim)
Geçmiş olsun demek ki yakıttaymış sıkıntı ,geç çalışma insanı üzüyor, misal acele işin var bas bas çalışmıyor sıkıntı. Geçen yıl bizim bro geç çalışıyordu ateşleme bobini değişti şimdi istediği kadar soğuk olsun tek seferde maşallah.
 
Geri
Üst