Rot Ayarı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan berc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
elektrikli mi yada hidrolik mi herhangi bir bilgim yok ama sanki hidrolikmiş gibi geliyor bana direksiyon daha önce golf ve a3 um olmuştu sanki onların direksiyonları daha elektrikli gibi hissiyatı vardı istanbul anadolu da bu sizin b dediğiniz şekilde yaptırabileceğimiz bir yer varmıdır acaba

İstanbulda bilmiyorum ama illa vardır sanayiye gidip tek tek rot balansçılara sorun ben ankarada üşendim normal rotçular baydı geze geze bi hafta sonu bu videosunu koyduğum bursa inegöldeki arkadaşlara gideceğim
 
Bende de aynı sorun var ben bu sorunu çok araştırdım klasik rot balansla asla düzelmiyor. Sebebi "elektrikli direksiyon". İstediğin kadar rot balans yaptır balans sırasında elektrikli direksiyon kalibrasyonu da yapılmıyor açı sensörü sıfırlanmıyorsa rot balans sonrası direksiyon o aklında kalan sıfır noktasına çekmeye çalışıyor sürekli. O yüzden çekme yapıyor. Rot balans sırasında direksiyon tekerler ayarlandıktan sonra hiç cihazdan inmeden açı sensörü de o anki düz konuma göre sıfırlanmalı ki kendi aklında kalan sıfır noktasına dönmeye uğraşmasın. Bunu yapabilen rot balanscı da çok az. Hepsi iyi ki bi makine alıp 2 civata sıkıyor rotcuyum diye geziyor. Bursada bi yer gördüm yapan bi hafta sonu hem gezmeye hem ayara oraya gideceğim.


Bunu daha önce neden aklımıza gelmedi. Araca sağa sola çekiyor diye 3 defa rot yaptırdım hatta rotcu değiştrdim 2 defa kavga ettim işi bilmiyorlar diye😂 pcden direksiyon ayarlarını rot sonrası sıfırlatmak aklıma gelmedi demek sorun ondan2 hafta önce izmire gittim yolda delirdim sürekli sağ sol sağ sol yapmaktan
 
Bunu daha önce neden aklımıza gelmedi. Araca sağa sola çekiyor diye 3 defa rot yaptırdım hatta rotcu değiştrdim 2 defa kavga ettim işi bilmiyorlar diye😂 pcden direksiyon ayarlarını rot sonrası sıfırlatmak aklıma gelmedi demek sorun ondan2 hafta önce izmire gittim yolda delirdim sürekli sağ sol sağ sol yapmaktan

Sorma böyle bişey varmış işte hidrolik direksiyondan geçince elektrikliye herkezi 1 tur aptal edip rot balansçılarla akraba ediyor.
 
Clip cihazı olan bir özel renault servisi buldum orda direksiyonumu düz tutup kalibrasyon işlemini yaptırdım sonra gidip tekrar rot balans yaptırdım çekme olayından kurtuldum. Direksiyonum milimetrik düzmü! değil! ama en azından sürekli bir tarafa çekmeye uğraşmıyor böyle katlanacağım artık. Başka markalar da aynı sorunu yaşıyormu bilmiyorum zira bu sıkıntı o kadar canımı sıktı ki günlerce Renaulttan soğudum resmen. Eğer aracımı olur da satarsam Talisman falan alayım diyordum fakat şansımı bide Opel İnsignia'dan yana deneyebilirim kısmet artık.
 
Clip cihazı olan bir özel renault servisi buldum orda direksiyonumu düz tutup kalibrasyon işlemini yaptırdım sonra gidip tekrar rot balans yaptırdım çekme olayından kurtuldum. Direksiyonum milimetrik düzmü! değil! ama en azından sürekli bir tarafa çekmeye uğraşmıyor böyle katlanacağım artık. Başka markalar da aynı sorunu yaşıyormu bilmiyorum zira bu sıkıntı o kadar canımı sıktı ki günlerce Renaulttan soğudum resmen. Eğer aracımı olur da satarsam Talisman falan alayım diyordum fakat şansımı bide Opel İnsignia'dan yana deneyebilirim kısmet artık.
Sakına girme insignia isine o paraya octavia bak daha iyi. Flunence den sonra insignia seni yorar

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İnsigniaya bende bakıyorum fakat 2.0 motorlari sıkıntılı. Ayrıca kronik olarak far beyni arızası varmış araçta ki kallavi bedel karsiligi duzeliyormus. Bu olaylari duyduktan sonra bende uzak durma karari aldım insignia dan. Bu bahsettiğim son kasa değil tabi ki son guncel kasanın bir altı. Renaulttan açıkçası trim sesleri yuzunden biraz canım yandi. Canım yandi derken maddi olarak değil de ruhsal olarak yordu beni. Bu aracı sattiktan sonra toyota hybrid veya focus dizel düşünüyorum. Bu modellere de bakabilirsiniz. Hybrid model özellikle dizelden de az yakiyor ve benzinli olması sebebi ile maliyet acisindan hem alırken hem kullanirken dizelden nerdeyse yari yariya daha avantajli.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
O zaman 1.6cdti dizel Insignia'dan vazgeçip bundan sonrası için yeni kasa makyajlı olanlarından temiz bir Octavia düşünebilirim. Temiz boyasız, değişensiz, hatasız, hasar kayıtsız dizel otomatik ekstralı icon fluence arayan var mı ^_^
 
O zaman 1.6cdti dizel Insignia'dan vazgeçip bundan sonrası için yeni kasa makyajlı olanlarından temiz bir Octavia düşünebilirim. Temiz boyasız, değişensiz, hatasız, hasar kayıtsız dizel otomatik ekstralı icon fluence arayan var mı ^_^
Bende 2015-2016 octavia düşünüyorum çok konforlu araba fluence den tek eksiği bu kadar atak değil
 
Herkese merhaba geçen yıl fluence aldım 2016 touch edc şuan 53 bin km de 4-5 bin km öncede yeni lastik aldım rot balans ayarıda yaptırdım fakat direksiyonu düz tutunca araba hafifte olsa sağa doğru kayıyor araba düz gidiyor ama direksiyon ayarı düz değil istanbul anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz bir yer varmıdır

Aynı sorun benim arabada var... Düz yolda sireksiyonu olması gereken konuma getiriyorum sağa doğru çekmeye başlıyor. Geçen hafta bende sol rot başı ve sağ ön rulmanı değiştirdim ön düzen yapıldı fakat direksiyon düzelmedi. Sordum şuan sapma yok dediler aracınızın. Komik...
 
Bunu daha önce neden aklımıza gelmedi. Araca sağa sola çekiyor diye 3 defa rot yaptırdım hatta rotcu değiştrdim 2 defa kavga ettim işi bilmiyorlar diye😂 pcden direksiyon ayarlarını rot sonrası sıfırlatmak aklıma gelmedi demek sorun ondan2 hafta önce izmire gittim yolda delirdim sürekli sağ sol sağ sol yapmaktan

Bu bilgi inanılmaz yardımcı oldu... Paylaşım için teşekkür ederiz
 
Geri
Üst