Rot Ayarı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan berc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

berc

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2019
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Herkese merhaba geçen yıl fluence aldım 2016 touch edc şuan 53 bin km de 4-5 bin km öncede yeni lastik aldım rot balans ayarıda yaptırdım fakat direksiyonu düz tutunca araba hafifte olsa sağa doğru kayıyor araba düz gidiyor ama direksiyon ayarı düz değil istanbul anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz bir yer varmıdır
 
Bende de aynı sıkıntı var. Nedendir bilinmez forumda fluence ile bol miktarda aracın sağa-sola çekmesiyle ilgili sıkıntı yaşayan arkadaş var.
 
Benim kanim aslında aorunun direksiyon kutusundan olabilecegi. Zira kronik demek belki yanlış olur ama hatırı sayılır olcude hatali olupta degisen direksiyon kutusu var ve evet aynı çekme dikkat ettim saga veya sola egimli yollarda yolun egimli tarafina bende de yapıyor. Ama egimsiz yolda çekme yok. Ayrıca direksiyona baktigimda çok minimal olcude sapka var tam düz durmuyor. Bu sorun aracı aldığımdan beri var. Hatta iki kere sırf bu yüzden rot ayari yaptirdim ama duzelmedi.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bende 2 kere rot balans yaptırdım ama hicbir değişiklik yok direksiyondaki sapmayı düzeltemediler dediğiniz gibi yola göre çok fazla tepki veriyor ok gibi düz gitmiyor
 
Aracın salıncaklarına baktırın isterseniz. Ya gevşemiş ya da kullanılamaz hale gelmiş olabilir. Salıncaklarına da problem varsa yüksek hızda direksiyonu zaptetmeye çalışırken tehlike yaşabilirsiniz
 
Herkese merhaba geçen yıl fluence aldım 2016 touch edc şuan 53 bin km de 4-5 bin km öncede yeni lastik aldım rot balans ayarıda yaptırdım fakat direksiyonu düz tutunca araba hafifte olsa sağa doğru kayıyor araba düz gidiyor ama direksiyon ayarı düz değil istanbul anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz bir yer varmıdır

Bende de aynı sorun var ben bu sorunu çok araştırdım klasik rot balansla asla düzelmiyor. Sebebi "elektrikli direksiyon". İstediğin kadar rot balans yaptır balans sırasında elektrikli direksiyon kalibrasyonu da yapılmıyor açı sensörü sıfırlanmıyorsa rot balans sonrası direksiyon o aklında kalan sıfır noktasına çekmeye çalışıyor sürekli. O yüzden çekme yapıyor. Rot balans sırasında direksiyon tekerler ayarlandıktan sonra hiç cihazdan inmeden açı sensörü de o anki düz konuma göre sıfırlanmalı ki kendi aklında kalan sıfır noktasına dönmeye uğraşmasın. Bunu yapabilen rot balanscı da çok az. Hepsi iyi ki bi makine alıp 2 civata sıkıyor rotcuyum diye geziyor. Bursada bi yer gördüm yapan bi hafta sonu hem gezmeye hem ayara oraya gideceğim.

 
Son düzenleme:
Bende de aynı sorun var ben bu sorunu çok araştırdım klasik rot balansla asla düzelmiyor. Sebebi "elektrikli direksiyon". İstediğin kadar rot balans yaptır balans sırasında elektrikli direksiyon kalibrasyonu da yapılmıyor açı sensörü sıfırlanmıyorsa rot balans sonrası direksiyon o aklında kalan sıfır noktasına çekmeye çalışıyor sürekli. O yüzden çekme yapıyor. Rot balans sırasında direksiyon tekerler ayarlandıktan sonra hiç cihazdan inmeden açı sensörü de o anki düz konuma göre sıfırlanmalı ki kendi aklında kalan sıfır noktasına dönmeye uğraşmasın. Bunu yapabilen rot balanscı da çok az. Hepsi iyi ki bi makine alıp 2 civata sıkıyor rotcuyum diye geziyor. Bursada bi yer gördüm yapan bi hafta sonu hem gezmeye hem ayara oraya gideceğim.


Ustat bu bahsettiğiniz olay olabilir ama bildigim kadarı ile benim araç (joy) hidrolik direksiyon var elektrikli yok galiba.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ustat bu bahsettiğiniz olay olabilir ama bildigim kadarı ile benim araç (joy) hidrolik direksiyon var elektrikli yok galiba.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Fluencelerin hepsi elektrikli direksiyonlu diye biliyorum.
 
Aracın salıncaklarına baktırın isterseniz. Ya gevşemiş ya da kullanılamaz hale gelmiş olabilir. Salıncaklarına da problem varsa yüksek hızda direksiyonu zaptetmeye çalışırken tehlike yaşabilirsiniz

4 bin km önce kemal tepretoglunda bakım yaptırdım bakım için bıraktığımda orda da rot balans yaptırdım bırakırken şikayetimide bildirdim eskimeye başlayan ne varsa da değiştirttim balata disk vs herhangi bişey demediler salıncaklarla veya rotlarla ilgili
 
Fluencelerin hepsi elektrikli direksiyonlu diye biliyorum.

elektrikli mi yada hidrolik mi herhangi bir bilgim yok ama sanki hidrolikmiş gibi geliyor bana direksiyon daha önce golf ve a3 um olmuştu sanki onların direksiyonları daha elektrikli gibi hissiyatı vardı istanbul anadolu da bu sizin b dediğiniz şekilde yaptırabileceğimiz bir yer varmıdır acaba
 
Geri
Üst