- Katılım
- 3 Nis 2019
- Mesajlar
- 5
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 39
Merhaba arkadaslar,
Oncelikle bahsedecegim cozumler %100 kesinlik saglamamak ile beraber denenmesinde fayda vardir.
Aracimin sorunlari;
1-2 gecislerindeki kararsizlik
İlk gaz tepkisindeki sertlik ve sonrasinda ayaginizi gazdan cekip tekrar gaza bastiginizda vuruntu yapar gibi hareket etmesi.
Bu sorunlari yasayan arkadaslarin bakacagi ilk yer aku olacak. Fabrikasyon araclarin uzerinde 50 amper aku yer almkata fakat bu aku edc nin cektigi elektrigi tam olarak saglayamadigindan kararsizliga dusmesine neden oluyor. Dolayisi ile bu araclarda 70-75 amper aku olmasi gerekiyor. Bu degerdeki aku sorunun %90 nini ortadan kaldiriyor.
Bir diger onemli konu ise yazilim. Soyle ki bugun ogrendigim bilgiye gore ( ki kendimde bu sayfayi gordum clip cihzindan ) yazilim yuklenebilen renault araclarin omru boyunca 8 kere yeni surum yuklenebiliyor. Bu fabrikanin cikarttigi guncellemeler de dahil toplamda sadece 8 yazilim yuklemesi yapilabiliyor. Yine kendi aracimdan ornek verecek olursam ben bugune kadar 5 kere yazilim yukletmisim ve aracin 3 yazilim hakki kalmis. Yani renault ust uste 4 guncelleme cikartsa 4. Yu alamayacagim ve mevcut surum araca bir kere yuklenebilecek sekilde proglanmis. Yani benim aracimda ariza var yazilim atalim diye servise gittiginizde eger aractaki ve servisin elindeki son surum ise islem yapamiyor yazilimi yukleyemiyor hem clip cihazi hem arac beyni yuklemeye izin vermiyir sadece guncellemeyi alabiliyor.
Gelelim sanzimana etkisine. Ben bu olaylari gordukten sonra ve aracta hem guncel surum oldugunu gorup hemde yeni yazilim yuklenemeyevegini ogrendikten sonra usta debriyaj ayarina bakalim dedi. Yapilan okumada benim aracin 1. Debriyaji ( balatasi ) 8.3mm 2. Debriyaji ( balatasi ) 10.8mm olarak deger verdi. Daha sonra araca yine clip cihazindan tekrar okuma icin komut verildiginde ilk debriyaj 8.5mm ikinci debriyaj 10.5mm olarak okudu ve bunu kayit ettik beyine. Buradaki olay okunan ilk deger arac beynindeki deger yine okunan ikinci deger clip cihazinin okudugu deger. Bizim clip cihazindan cikan degeri aracin beynine kaydetme sebebimiz kalkistaki sertlik ve 1-2 gecislerindeki kararsizligi ortadan kaldirmakti.
Bu islemler sonunda arac hatiri sayilir derecede yumusayarak kalkislar tork konvertorlu sanziman gibi purussuzlesti ve 1-2 geçişlerindeki sacmalik ortadan kalkmis oldu.
Bu islemler oncesinde gerek ara hizlanmalarda gerek ilk kalkislarda aracim bariz sekilde sanki vuruntu yaparak gazi aliyordu. Bu olay ortadan tamamen kalkmadi fakat oranlayacak olursam her 20 gaza basmamda bir defa ve bu bir defayi da yine yumusak bi hareketle yapiyor.
Ozetleyecek olursam; ilk olarak akunuzu 70-75 amper olarak degistirin ( ben daha degistiremedim ilk firsatta onu degistirecegim ) ikinci olarak balatalarin asinma degerlerini mutlaka kontrol ettirip arac beynindeki degeri degilde clip cihazinin okudugu degeri kayit ettirin.
Umarim yardimci olabilir, keyifli forumlar.
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Hocam Faydalı Bilgileriniz İçin Öncelikle Çok Teşekkür Ederim. Ben İzmir'de İkamet Ediyorum Debriyaj Ayarı İçin Yetkili Servisi Aradım Aracın Yazılımını Fabrika Ayarlarına Çevireceklerini Söyledi Biz Tavsiye Etmiyoruz Çünkü Sorun Çıkıyor Biz Beyine Sıfır Baskı Balata Komutlarını Gönderiyoruz Dedi Buda Sizdeki Araçta Baskı Balatanın Eski Olduğundan Dolayı Şanzumanı Kitlemeye Kadar Arızaya Yol Açabileceğini Söyledi Muvaffakat Name İmzaladıktan Sonra Yaparız Dedi Fiyatınada 500tl Gibi Uçuk Bir Rakam Söyledi Bu Yaptırdığınız Debriyaj Ayarını İzmir'de Nerede Yaptırabilirim Bide Fiyatı Hakkında Bilgi Verebilirseniz Çok Sevinirim.