- Katılım
- 31 Mar 2012
- Mesajlar
- 67
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
ALINTIDIR ARKADAŞLAR.
1001 defa yazdım çizdim EDC şanzıman için yazılımın ve baskı kavrama tanıtımının önemini ama maalesef site üyelerini filtreleyemiyoruz ve çıkıyor işte 1-2 internet bilim adamı ve amaç sadece muhalefet olmaksa karşındakinin bu sefer ne uğraşıcam diyor insan.
arkadaşlar EDC şanzımanda ,DSG şanzımanda aynı manuel gibi anam babam usulü 2 adet baskı balata vardır bu balatalar aşındıkça kavrama noktası değişiyor.
daha iyi algılayaibilmeniz için daha abartılmış 2 adet MANUEL şanzıman örnek verecem.
örnek 1)
araç henüz kapıdan çıkmış sıfır araç,balata dümdüz, ayağınızı debriyajdan çekerken yerden 2-2.5cm içersinde kavramış oluyor pedal
örnek 2)
aynı yukarıdaki araç tek fark araç artık 200,000kmde bu sefer baskı balata aşına aşına değil 2cmde 4-5cmde ancak kavrar oluyor burda sizin yaptığınızda 4-5cmde kavrayacağını bilerekten hareket etmekten öte değil.
2cm yerinde 4cm çektiğinizde biliyorsunuzki baskı kavrayacak. işte EDC'de bilgisayar bunu bilmiyor!!!!
eski tip otomatiklerde torque convertörü var ve bu aşınma olayı yok, manuelde aşınma var ama ona göre ters müdahalede bulunacak insan beyni var, ama bu EDC tip şanzımanlarda aşınma gerçekleştik sıra kavrama noktası değişyor değişiyor ve değişiyor taaaki silkelemeler, sert geçişler, gacırtılar olanadek.
maalesef DSG VW ve Audi grubu bu durumda zekice kavrama notkasını automatic algılayacak sensör yerleştirip buna bilgisayarın müdahale etmesini sağladı fakat EDC'dede durum vahim sayılmaz tek yapılması gereken her 20binde bir bakımlar sırasınca pc ile araca bağlanıp baskı balata kavrama noktası tanıt demesi servisin hiç abartmaksızın bu bildiiğiniz maksimum 10dklık bir işlem ama her halt gibi bunu çok biliyorlar ve gerek yok, ilk defa duyuyorum, olmaz vs gibi saçma sapan yorumlar geliyor.
sonunda ben her seferinde merkezi arayacam,önceden yaptırdım o sıra yalanmı söylendi,siz bilmiyorsunuz demek diye tepkilerde bulundummu yapıyorlar ve yapmalarınıda başında durup izliyorum.
ve istisnasız her yaptığımda araç belirgin şekilde daha kararlı ve yumuşak oluyor.
1001 defa yazdım çizdim EDC şanzıman için yazılımın ve baskı kavrama tanıtımının önemini ama maalesef site üyelerini filtreleyemiyoruz ve çıkıyor işte 1-2 internet bilim adamı ve amaç sadece muhalefet olmaksa karşındakinin bu sefer ne uğraşıcam diyor insan.
arkadaşlar EDC şanzımanda ,DSG şanzımanda aynı manuel gibi anam babam usulü 2 adet baskı balata vardır bu balatalar aşındıkça kavrama noktası değişiyor.
daha iyi algılayaibilmeniz için daha abartılmış 2 adet MANUEL şanzıman örnek verecem.
örnek 1)
araç henüz kapıdan çıkmış sıfır araç,balata dümdüz, ayağınızı debriyajdan çekerken yerden 2-2.5cm içersinde kavramış oluyor pedal
örnek 2)
aynı yukarıdaki araç tek fark araç artık 200,000kmde bu sefer baskı balata aşına aşına değil 2cmde 4-5cmde ancak kavrar oluyor burda sizin yaptığınızda 4-5cmde kavrayacağını bilerekten hareket etmekten öte değil.
2cm yerinde 4cm çektiğinizde biliyorsunuzki baskı kavrayacak. işte EDC'de bilgisayar bunu bilmiyor!!!!
eski tip otomatiklerde torque convertörü var ve bu aşınma olayı yok, manuelde aşınma var ama ona göre ters müdahalede bulunacak insan beyni var, ama bu EDC tip şanzımanlarda aşınma gerçekleştik sıra kavrama noktası değişyor değişiyor ve değişiyor taaaki silkelemeler, sert geçişler, gacırtılar olanadek.
maalesef DSG VW ve Audi grubu bu durumda zekice kavrama notkasını automatic algılayacak sensör yerleştirip buna bilgisayarın müdahale etmesini sağladı fakat EDC'dede durum vahim sayılmaz tek yapılması gereken her 20binde bir bakımlar sırasınca pc ile araca bağlanıp baskı balata kavrama noktası tanıt demesi servisin hiç abartmaksızın bu bildiiğiniz maksimum 10dklık bir işlem ama her halt gibi bunu çok biliyorlar ve gerek yok, ilk defa duyuyorum, olmaz vs gibi saçma sapan yorumlar geliyor.
sonunda ben her seferinde merkezi arayacam,önceden yaptırdım o sıra yalanmı söylendi,siz bilmiyorsunuz demek diye tepkilerde bulundummu yapıyorlar ve yapmalarınıda başında durup izliyorum.
ve istisnasız her yaptığımda araç belirgin şekilde daha kararlı ve yumuşak oluyor.