Renault edc sorunu ve basit cozumleri.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tanseler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
saglikli hicbir sanzumanda catir cutur ses gelmez. sanzimanda vuruntu, vites gecislerinde disli sesi catirti cuturtu v.s geliyorsa bu bazi sorunlarin ,su an olmasa da ,habercisidir..Servis der ki su an bir sikinti yok, evet su an yok, fakat olacak demektir ,bu tip anormallikler de bunun habercisidir..eski aracimda bir kez komple sanzuman tamiri yaptirmistim (al4 sanzuman) tamirden sonra basincla devir dusurmesi gereken sanzuman dusurmuyordu mesela servis bunlar boyle calisir diyordu :) bilmesek kekleyecek. sonradan israr edince goruldu ki tamiratta valfler beyine tanitilmamis v.s
Kisaca demek istedigim her anormallik bir belirtidir ve ciddiye alinmalidir.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Emrecaglar99 senin yaşadığın durum bugün benimde başıma geldi manurlde kullanıyordum vitesi araç dolu ve rampadayım diye tam tepeye yaklaşırken aracı bire düşürdüm yüklendim almadı vites yürümedi frenledim yüklendim almadı stop eder gibi oldu frene bastım sonra bi p bi d yaptım devam ettim bunu başka şekilde de yaşadım bi iki kez bu sorunun vites beyni 1 e geçişte bazen şaşırıyor 2 de kalıyor araba bundan kaynaklı olduğunu yami böyle bi durum olduğunu düşünüyorum aracı 1 göstersede ekranda bire almıyor çünkü iki kezde başıma araç manuelde 1 de gösterirken titreyerek ilerleyip titreme kesildiği an ekranda 2. Vites yazısı çıkmıştı yani aslında 2 de kalıp 1 gibi gösteriyor ve beyin allak bullak oluyor sanırım :) ayrıca sormak istediğim benim aracım geri viteste geri doğru yokuşsa hafif bile titreme yapıyor baskıdan mıdır acaba 146 bin kmde araç
 
Emrecaglar99 senin yaşadığın durum bugün benimde başıma geldi manurlde kullanıyordum vitesi araç dolu ve rampadayım diye tam tepeye yaklaşırken aracı bire düşürdüm yüklendim almadı vites yürümedi frenledim yüklendim almadı stop eder gibi oldu frene bastım sonra bi p bi d yaptım devam ettim bunu başka şekilde de yaşadım bi iki kez bu sorunun vites beyni 1 e geçişte bazen şaşırıyor 2 de kalıyor araba bundan kaynaklı olduğunu yami böyle bi durum olduğunu düşünüyorum aracı 1 göstersede ekranda bire almıyor çünkü iki kezde başıma araç manuelde 1 de gösterirken titreyerek ilerleyip titreme kesildiği an ekranda 2. Vites yazısı çıkmıştı yani aslında 2 de kalıp 1 gibi gösteriyor ve beyin allak bullak oluyor sanırım :) ayrıca sormak istediğim benim aracım geri viteste geri doğru yokuşsa hafif bile titreme yapıyor baskıdan mıdır acaba 146 bin kmde araç

Benim aracımda aynı kilometrede sayılır 142xx bin kmde bana göre bence baskı balata bitmek uzere son demlerini yaşıyor. Yeni bi kavrama setide 5 6bin tl neye biniyoruzda bu kadar para vericez ben anlamıyorum. DSG sanzıman kavrama seti 2 3 bin tl aradaki farka bakarmısınız ya cidden nerden bulaştım bu illet edcye allah belasını versin yapanında yaptıranında
 
Bence bu şekilde bakmayalım tabiki sizin düşünceniz fakat, sonuçta bu ekstra bir konfor ve bizlerde ne kadar özel konfora gireraek o kadar faLa para ödüyoruz ki ayrıca 5 6 bin tl dediğiniz serviste bu durum dsg içinde aynı he dışarıda yaptırmak isterseniz edc de dsg de ortalama 2500 3500 arazı halledilebiliyor buda çift debriyajdan kaynaklı yani baktığınızda manuelin 2 kez debriyaj değişimide oetalama 2000 2500 bin civarı kaliteli malzemelerle ve otomatik vites manuelden iki kat fazla gidiyor baskı olarak yani düşünüldüğünde yine aynı meblalara geliyor ikiside aslında. Bize fazla gelen ise işte tek seferde bu ücreti ödemek. Sorunumuza gelirsek bu gün tekrar yaşadım aynı duruöu ve bu sefer tamamaen az kalsın stop ediyordu sebebi bence yine dediğim gibi baskı değil çünkü ben manuelde kullanırken durmadan 1 e çekince aracı gazı hemen almıyor araç biraz beklemek yada durmak gerek sebep bu, eğer manurle almadan zorlanıp kendisinin 1 e atmasını denerseniz göreceksiniz ki araç stop etmemek için önden gaz verip ileri fırlıyor rampada 2 den 1 e düşürkern fakat biz manuelde gaz vermeden düşürüp sonra gaz verince beyin hemen algılayamıyor sebep bundan kaynaklı yine düşüncem olarak bu durumun baskıyla alakası olmadığını düşünüyorum, tamamen kullanım ve beynin programlamasından kaynaklı
 
Manuel kullanmayın sapıtıyor.
 
Liqui moly şanzıman yağı bütün sesleri keser 1.7lt tavsiye ediyorlar, benim usta 4.5lt koymuş eline sağlık dedim kullanıyorum.
Aracımı geçen hafta ilk satın aldığımda karşıdan gelirken vites kutusunu kontrol ettirin uyarısı aldım. 2-4-6 iptal oldu sağa çektim kapatıp açtım düzeldi. Aküyü 72 aküyle değiştim. (inci almayın radyo bozuldu ona bağlıyorum). Şanzıman yağını değiştim. Hem manuel hem otomatik kullanıyorum. Hiç sorunsuz, daha hiç birşeyi değişmedi.
Ancak silkleme=volan. Araç ilk kalkarken torpidoyu sallar, vites geçişlerinde zıplatır ve bunu her viteste yapar. Özellikle devirli geçişlerde. Volana girince baskı balataya da girmek gerekir, zaten yağ da değişir, uzun süre vitesle sorun yaşamazsın. Beyin robot yazılım sorun olduğunu düşünmüyorum
 
Merhaba, aracınızın modeli kilometresi nedir. yağ değişimini nerede yaptırdınız?

QUOTE=fcakiroglu;1082263]Liqui moly şanzıman yağı bütün sesleri keser 1.7lt tavsiye ediyorlar, benim usta 4.5lt koymuş eline sağlık dedim kullanıyorum.
Aracımı geçen hafta ilk satın aldığımda karşıdan gelirken vites kutusunu kontrol ettirin uyarısı aldım. 2-4-6 iptal oldu sağa çektim kapatıp açtım düzeldi. Aküyü 72 aküyle değiştim. (inci almayın radyo bozuldu ona bağlıyorum). Şanzıman yağını değiştim. Hem manuel hem otomatik kullanıyorum. Hiç sorunsuz, daha hiç birşeyi değişmedi.
Ancak silkleme=volan. Araç ilk kalkarken torpidoyu sallar, vites geçişlerinde zıplatır ve bunu her viteste yapar. Özellikle devirli geçişlerde. Volana girince baskı balataya da girmek gerekir, zaten yağ da değişir, uzun süre vitesle sorun yaşamazsın. Beyin robot yazılım sorun olduğunu düşünmüyorum[/QUOTE]
 
2012'den beri fluence sahibiyim. aldıktan 3 sene sonra ekranda "vites kutusunu kontrol ettirin" yazısı belirmeye başladı. yazı çıktığı anda vites 2'ye geçip takılı kalıyor, ne vites yükseltebiliyor, ne de düşürebiliyorsunuz. sadece parketmek istediğinizde geri vitese geçebiliyorsunuz.


bu arıza ile karşılaştığımda aracı sağa çekip stop ediyordum, tekrar çalıştırdığımda her şey normale dönüyordu. yaklaşık 4 senedir 3-4 ayda bu şekilde hata veriyordu. forumlara baktım, bazı kişilerin de aynı hata ile karşılaştığını öğrendim. arızayı 3-4 ayda bir aldığım için çok önemsemedim. yazılımsal olduğunu düşündüm.


fakat, yaklaşık 3 aydır arıza sıklığı arttı. bir gün hiç vermediği oluyor, başka bir gün 10 defa üst üste arızaya geçiyor. yine forumları okumaya başladım. bazısı akü kaynaklı olduğundan (aküyü güçlü olsun diye 72 amper taktırmıştım), bazısı şanzıman yağından olabileceğinden, bazısı baskı balata zamanla aşındığından şanzıman beyinine kalibrasyon yapılması gerektiğinden, bazısı da şanzıman beyninin değiştirilmesi gerektiğinden (şanzıman beyni 4000 tl şu an) bahsediyordu.


iyice kafam karıştı. ustamı aradım. akü alakalı olmadığını söyledi, ama arızanın şanzıman beyni ile alakalı olabileceğini ve gerekirse değiştirilmesinin gerekebileceğini belirtti.


bir yol gösteren olursa sevinirim.
 
Son düzenleme:
2012 dci edc 110luk 138000de, yağ herşeydir herşey, sanayide herhangi bir ustaya değiştirtebilirsin
 
Geri
Üst