R12 tl yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ömer61
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
sağolasın..
 
eyvallah hoşbulduk..
 
Öncelıkle ailemize hoşgeldin abi allah yarımcın olsun projende zor bir yola girmişsin...
eklediğin fotodaki şöyle izah edeyim sol taraftaki kalorifer kademe düğmesi yani (sıcak soğuk şiddeti )ortada işaretlediğin düğme ise iyotlu far düğmesidir yanlız şöyle bir durum var 1974 yılına kadar olan modellerde iyotlu far yoktur İyotlu far adıyla bilinen bu far tipi Cibie firması tarafından üretilmiş.bu farlar Türkiye`de sadece Renault 12 TS otomobillerine monte edilmiş ve 1970 li
yıllarında kullanılmıştır.Farın iç kısmında ilave olarak ikinci bir ampul daha bulunmaktadır.
Ampul tipi 12 Volt 45 Watt, iyotlu far ampulü ise H1 tipi 12 Volt 55 wattlıktır Görüş açısından fayda sağlamaktadır.Belki bu amaçla eklenmiş olabilir Yıllara göğüs çok farklılık gösterıyo 73 e kadar olan modellerde silecek kolu yok onun için düğme olarak silecekler açılıp kapanıyo dikdörtgen olan düğme o amaçla kullanılıyo en sağdaki kısımda ise park ampulu açma kapama diye biliyorum ben sana 71 den 74 e kadar olan ve 12 lerın göğüs şemasını ekliyorum ayrıca senın aracının göğüs fotosunu eklersen daha detaylı inceleriz yani aracın seri olarak değişiklik gösterebılıyo illa şu düğme şurda diyemıyoruz maalesef kı oynanmışta olabılır mutlaka
p1305121843.jpg


5v55s.jpg


1-Far ve klakson kumanda kolu
2-Isıtma ve havalandırma tertibatı
3-Sigara çakmağı
4-Sinyal lambaları kumanda kolu
5-Ön cam yıkayıcısı pompası
6-Motor kaputu açma düğmesi
7-Jikle
8-Gösterge aydınlatması ışık şiddeti ayarlama düğmesi
9-Park aydınlatmaları açma-kapatma düğmesi
10-Kontak
11-Küllük
12-Kalorifer sıcak-soğuk musluğu kolu
13-Ön cam sileceği kumanda düğmesi
14-Benzin göstergesi
15-Kilometre saati ve sayacı
16-Günlük kilometre sayacı
17-Akü şarj göstergesi
18-Boş anahtar
19-Boş anahtar
20-Yağ ve su ikaz lambası
21-Kontak ikaz lambası
22-Sinyal ikaz lambası
23-Boş
24-Boş
25-Uzun huzme far ikazı
26-Boş
27-El freni ikaz lambası
28-Konsola monteli el freni
 
Son düzenleme:
Dürbün torpido renault 12ler hakkında hiç bir şey bilmiyormuşum :D
Çok değişikmiş bunlar :S
 
Dürbün torpido renault 12ler hakkında hiç bir şey bilmiyormuşum :D
Çok değişikmiş bunlar :S
şu şurda diyemıyorum gecen 71 model vardı hurdalıkta kontağın olduğu kısımdakı düğmeyı adam dörtlü açma kapama takmış yanı orjınal olan fotoğraftakı ama yıllar geçmiş o oraya değişmiş o oraya takılmış belkıde bilemıyoruz
 
Ben normal göğüs olanlarla aynı sanıyordum ama bunlar gerçekten değişik .
Zamanla çok çok değişiklik yapanlar olmuştur .

Zaten düğme boyutları aynı ," cam rezitansı , dörtlüler , kalorifer , arka silecek " adamlar parça bulamayınca uydurmuşlardır .
 
şöylede bir durum var ayrıca araca TL demişsiniz ama 1978 den sonraki modellerde buyük tip stoplar kullanılmış daha öncesinde küçük stoplar vardı eklediğim fotodakı tip 78 e kadar olan stoplar sizin aracınıda ise yeni tip buyuk stoplar var yanı aracınızın arkasındakı stoplar ve arka panel kazadan veya başka nedenle değiştirilmiş mi bılgınız varmı bu konuda ?
Renault_12_TL.jpg
 
Aramıza hoşgeldiniz, aracınız hayırlı olsun, şimdiden başarılar dilerim, orijinal parçaları bulabilmeniz tam bir mucize :)

Evvelden Faz I R12 sahibi olan birisi olarak gördüğüm bazı durumlardan acizane bahsetmek isterim...

Aynalar - ön ve arka tampon, stoplar, ön panjur orijinal değil, taşırma kabınızın orijinali cam olması lazım...

çizdiğiniz resimdeki 2-4-6-8.. yazan ayar kalorifer sıcak-soğuk ayarı, yanındaki boş düğme benim arabamda dörtlü flaşördü, onun da hemen yanında far yükseklik ayarı vardır (tabii çalışıyorsa)

Eskiden faal olan bir R12 forumumuz vardı, orada belgeleriyle birçok bilgiye ulaşabilirdin ama şimdi maalesef eser kalmadı...

Dürbün göğüs gerçekten başkadır...

Detaylı iç fotoğraflarını da bekleriz :)
 
veriğiniz bilgiler için hepinize çok teşekkür ederim...keşke daha önce üye olsaydım çok şey kaçırmışım, sizleri tanımak güzel.
 
bu arada araçtaki tespitleriniz çok doğru. tamponlar, arka stoplar,ön panjur su taşırma kabı,tavan olukları, arka çamurluk havadanlıkları,kaynakla kapatılıp,ve tabiki arka panel yeni modele çevrilmiş,eski izleri boya kazınınca fark ettik. herşeyi eski haline getimeye çalışıyoruz.torpidosu çok kötüydü bulması zor oldu fakat sıfırını getirttik.ben dahil 3 kaportacı uğraşıyoruz,ALLAH,ın izniyle fabrikadan çıktığı gibi olacak..
 
Geri
Üst