Vitesi değiştireceğinize arabayı değiştirseniz. Manuel vitesli alın. Orijinalinden manuel olsun. Manuele çevrilmiş bir arabadan %100 performans alınacağını zannetmiyorum.
Ben Megane 4 otomatik aldıktan sonra tüm otomatik vites çeşitlerini inceledim. Almadan değil de, aldıktan sonra inceledim. Otomatik vitesler konusunda neredeyse profesör oldum diyebilirim. Çift kavramalar içinde bence EDC en iyilerinden biri. DSG ve DCT ısınma meselesini hala aşamadı. Sıkışık trafikte ısınıyorlar ve araba orada kalıyor. Kavramanın soğumasını bekliyorsunuz. Yoksa araba gitmiyor. Bunda vites geçişlerinin hızlı olmasının ve kullanılan malzemenin kalitesinin etken olduğunu düşünüyorum. Herkes DSG hızlı der ama böyle de dezavantajı var.
CVT şanzıman en sorunsuzu ama hızlanmak sıkıntı. Ard arda 5 araçlık bir konvoyu sollarken bildiğiniz tüm duaları size okutur. Hatta hatim indirirsiniz. Dip gaz yaptığınızda araba 4500 devire çıkar ama hızlanması yavaş yavaş olur. Bu arada motor elektrik süpürgesi gibi bağırmaya devam eder. Sakin kullanılması gereken bir şanzıman. Şimdi bazılarına kademeler koymuşlar. Motorun bağırmasını engellemişler. Sanki bir vites varmış gibi olmuş.
Tork konvertör olan ise en iyi şanzıman ama her iyinin bir de kusuru oluyor. Bu şanzımanın düşük yakıt tükettirmek gibi bir derdi yok. Performanslı araçlar bu vitesi tercih ediyor. Mercedes'in yüksek asaları ve BMW'ler bu vitesi kullanıyor. Mercedes'in A, B, ve C kasalarında çift kavrama var.
Renault'un otomatik vitesine tövbe dediğiniz için bunları yazdım.