Otomatik Vitesi Manuele Çevirme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Meqqy_19
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Meqqy_19

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
1,205
Tepkime puanı
6
Puanları
38
Selamlar arkadaşlar otomatik şanzımanı manuele çeviren oldu mu hiç ?
Ruhsat, proje, muayene masrafları tahmini ne kadar oluyor ?

Bilgisi olanlar destek olursa sevinirim şimdiden teşekkürler 🙋‍♂️
 
Hocam herkes manuel aracını otomatik yapmanın derdindeyken sizinki biraz heyecan aramak gibi olmuş... Sorunlar nedeniyle değişiklik düşünüyorsanız ruhsat vs derken biraz fazla ücret gidebilir çıkma şanzıman bakabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Meqqy_19
Astarı yüzünden pahalıya gelir derler ya hani, otomatik şanzımanınızda sıkıntı yoksa macera aramayın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Meqqy_19
Merhaba. Sadece şanzıman değişmez tahminimce. Otomatiği çıkardım. Manueli koydum. Çalıştırdım. Yürüttüm şeklinde olacağını zannetmiyorum.
 
Hocam herkes manuel aracını otomatik yapmanın derdindeyken sizinki biraz heyecan aramak gibi olmuş... Sorunlar nedeniyle değişiklik düşünüyorsanız ruhsat vs derken biraz fazla ücret gidebilir çıkma şanzıman bakabilirsiniz.
ustam eski ve renault marka araçlarda maalesef dediğiniz olmuyor. Bende otomatik kullanmayı isteyen birisiyim ama maalesef renaultun otomatiği mi bir daha tövbe 😊
 
Merhaba. Sadece şanzıman değişmez tahminimce. Otomatiği çıkardım. Manueli koydum. Çalıştırdım. Yürüttüm şeklinde olacağını zannetmiyorum.

Hocam akisler kulaklar vites mekanızması değişiyor onu biliyorum da başka hangi parçalar değişcek öğrenmem gerekiyor
 
Astarı yüzünden pahalıya gelir derler ya hani, otomatik şanzımanınızda sıkıntı yoksa macera aramayın...
Abi otomatik şanzıman revizyonuna 50 civarı fiyat veriyorlar manuelde aşağı yukarı aynı fiyata geliyor. Aracın piyasası artıyor en azından revizyondan sonra otomatikteki gibi arızaların devam etme riski düşük.
 
ustam eski ve renault marka araçlarda maalesef dediğiniz olmuyor. Bende otomatik kullanmayı isteyen birisiyim ama maalesef renaultun otomatiği mi bir daha tövbe 😊
Vitesi değiştireceğinize arabayı değiştirseniz. Manuel vitesli alın. Orijinalinden manuel olsun. Manuele çevrilmiş bir arabadan %100 performans alınacağını zannetmiyorum.

Ben Megane 4 otomatik aldıktan sonra tüm otomatik vites çeşitlerini inceledim. Almadan değil de, aldıktan sonra inceledim. Otomatik vitesler konusunda neredeyse profesör oldum diyebilirim. Çift kavramalar içinde bence EDC en iyilerinden biri. DSG ve DCT ısınma meselesini hala aşamadı. Sıkışık trafikte ısınıyorlar ve araba orada kalıyor. Kavramanın soğumasını bekliyorsunuz. Yoksa araba gitmiyor. Bunda vites geçişlerinin hızlı olmasının ve kullanılan malzemenin kalitesinin etken olduğunu düşünüyorum. Herkes DSG hızlı der ama böyle de dezavantajı var.

CVT şanzıman en sorunsuzu ama hızlanmak sıkıntı. Ard arda 5 araçlık bir konvoyu sollarken bildiğiniz tüm duaları size okutur. Hatta hatim indirirsiniz. Dip gaz yaptığınızda araba 4500 devire çıkar ama hızlanması yavaş yavaş olur. Bu arada motor elektrik süpürgesi gibi bağırmaya devam eder. Sakin kullanılması gereken bir şanzıman. Şimdi bazılarına kademeler koymuşlar. Motorun bağırmasını engellemişler. Sanki bir vites varmış gibi olmuş.

Tork konvertör olan ise en iyi şanzıman ama her iyinin bir de kusuru oluyor. Bu şanzımanın düşük yakıt tükettirmek gibi bir derdi yok. Performanslı araçlar bu vitesi tercih ediyor. Mercedes'in yüksek asaları ve BMW'ler bu vitesi kullanıyor. Mercedes'in A, B, ve C kasalarında çift kavrama var.

Renault'un otomatik vitesine tövbe dediğiniz için bunları yazdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA
Vitesi değiştireceğinize arabayı değiştirseniz. Manuel vitesli alın. Orijinalinden manuel olsun. Manuele çevrilmiş bir arabadan %100 performans alınacağını zannetmiyorum.

Ben Megane 4 otomatik aldıktan sonra tüm otomatik vites çeşitlerini inceledim. Almadan değil de, aldıktan sonra inceledim. Otomatik vitesler konusunda neredeyse profesör oldum diyebilirim. Çift kavramalar içinde bence EDC en iyilerinden biri. DSG ve DCT ısınma meselesini hala aşamadı. Sıkışık trafikte ısınıyorlar ve araba orada kalıyor. Kavramanın soğumasını bekliyorsunuz. Yoksa araba gitmiyor. Bunda vites geçişlerinin hızlı olmasının ve kullanılan malzemenin kalitesinin etken olduğunu düşünüyorum. Herkes DSG hızlı der ama böyle de dezavantajı var.

CVT şanzıman en sorunsuzu ama hızlanmak sıkıntı. Ard arda 5 araçlık bir konvoyu sollarken bildiğiniz tüm duaları size okutur. Hatta hatim indirirsiniz. Dip gaz yaptığınızda araba 4500 devire çıkar ama hızlanması yavaş yavaş olur. Bu arada motor elektrik süpürgesi gibi bağırmaya devam eder. Sakin kullanılması gereken bir şanzıman. Şimdi bazılarına kademeler koymuşlar. Motorun bağırmasını engellemişler. Sanki bir vites varmış gibi olmuş.

Tork konvertör olan ise en iyi şanzıman ama her iyinin bir de kusuru oluyor. Bu şanzımanın düşük yakıt tükettirmek gibi bir derdi yok. Performanslı araçlar bu vitesi tercih ediyor. Mercedes'in yüksek asaları ve BMW'ler bu vitesi kullanıyor. Mercedes'in A, B, ve C kasalarında çift kavrama var.

Renault'un otomatik vitesine tövbe dediğiniz için bunları yazdım.
ustam edc yeni serilerden olduğu için tabiki tork konvertörlü al4 lerden iyidir ama bilemiyorum o da güven vermedi şahsi tanıdıklarımdan duyduğum arızalar sonucu söylüyorum bunu.

Satıp manuel alma konusunda da aracı böyle satmak içime sinmiyor. Keçeden yağ kaçırıyor dediler yaptırınca garantisi var mı yok. Böyle satmaya kalksam ölü parası verirler. Arızayı yaptırıp birisine kakalamış gibi de görünmek istemiyorum.
 
Yeni bir konu açmadan buradan sorayım.

Benim arabam 1.5 DCI 110 beygir. EDC 6 vitesli. Kuru kavramalı. Daha üst modelleri 1.5 BlueDCI. 115 beygir ve 7 vitesli. Islak veya yağlı kavramalı.

Bu bilgiler ışığında 6 vitesli bir arabaya 7 vitesli şanzıman konur mu?
 
Geri
Üst