Otomatik vites geri kaçırma sorunu

Bu araçlarda Torkkonvertör yok ki?

Bu araçların kavrama mekanizması bildiğimiz debriyajlı sistemin robotize edilmiş hali.Tork konvertör başka bir mantıkla çalışan ve genel itibarı ile tam otomatik ve CVT viteslerde kullanılan bir teknoloji.


o zmn ne ısınacak arakdaş d konumunda ısınma yapacak ömrü azalacak dedi ben konvertor sistemindeki gibi devamlı basınc olcagını anladım oyuzden
 
o zmn ne ısınacak arakdaş d konumunda ısınma yapacak ömrü azalacak dedi ben konvertor sistemindeki gibi devamlı basınc olcagını anladım oyuzden

Hocam DSG veya EDC gibi sistemlerde ısına bizati Balataların kendisi ve Baskı bilyası.Sistem (çift kavramalarda) bir vites için kavramayı bağlarken diğer kavrama bir üst vites için hazır bekliyor.Yani Baskı balata gibi tamamen boşta kalma durumları yok kabaca.Aslında normal debriyaj sisteminde de çok aşırı dur kalk yapıp debriyaja her saniye basıp vites atıp tekrar bassanız bir süre sonra onlarda ısınır ve koku gelir.

EDC gibi kavramalı vites sistemlerinde bilinmesi gereken ilk özellik debriyaj kısmının iki kavrama ile robotize olarak ayrılıp kavrandığıdır.İkinci kısım olan vites kutusu ise ayrı bir dünyadır ve oda ECU dan gelen bilgiye göre önündeki kavrama kısmı ile senkronize vites atar.

Yani (biraz kabaca olaracak ama) EDC ve DSG gibi sistemler bildiğimiz manuel sistemlerin çalışma şekli ve ana parçalarının değişmeksizin sadece aktüatör denilen parçalarla vites atmasıdır.Manuel vitesi sizin yerinize başka biri kullanıyor gibi bir şey.

Tork konvertör ise kavrama ve hareket aktarma işini arada mekanik bir bağlantı olmadan (Baskı-Balata gibi) yağın bir parçadan diğer parçaya fırlatılarak yapıldığı sistem.Kabaca da karşılıklı iik vantilatör koyup birinin rüzgarı ile diğerini döndürmek gibi.Tork konvertörde bu işi rüzgar değilde yağ yapıyor.

Ayrıca Tam otomatik vites kutularının çalışma şeklide bildiğimiz vites kutuları gibi değildir.Herhangi bir dişli ayrılması ve birleştirilmesi yoktur.Daha uzun ömürlü dayanıklı ve konforlu viteslerdir ama maliyetli ve çift kavramalar kadar seri değillerdir ve Tork konvertörden kaynaklı bir verim kaybı söz konusudur.
 
Manuel de hakimiyet sende. Otomatik arıza yapınca 17.000 masrafı çıkınca üstelik tekrar tekrar arızalınca arabandan soğunca o zaman anlarsın. Otomatik arabayı kullanmayı bilmeyen acemiler için. Bayan işi

SCALE bak ne buldum.

[h=2]Garanti kapsamında 30Kda değişen EDC Şanzıman[/h] Herkese selamlar,

İkinci el garantili olarak aldığım 2014 model 2015 trafiğe çıkışlı Scenic aracımı şanzıman arızası sebebi ile servise götürdüm. Arada sırada sadece 2 4 ve 6. Viteselere geçip şanzımanı kontrol ettirin diyordu. Servis inceledi ve bana şanzıman da sıkışmalar olduğunu belirttiler garanti kapsamında komple şanzımanı değiştirdiler faturası 22 bin ve oda ekte usta 1000 de 1 olacak fabrikasyon bir hata dedi ama bilemiyorum. Bunların dışında ağlatmadan dosdoğru direk şanzımanı 3 günde değiştiren ve ikame aracı anında veren Atılgan Sultanbeyli Renault servisine teşekkür ediyorum. Umarım tekrar sorun olmaz.

http://www.renaultfanclub.com/sceni...ti-kapsaminda-30kda-degisen-edc-sanziman.html
 
SCALE bak ne buldum.

[h=2]Garanti kapsamında 30Kda değişen EDC Şanzıman[/h] Herkese selamlar,

İkinci el garantili olarak aldığım 2014 model 2015 trafiğe çıkışlı Scenic aracımı şanzıman arızası sebebi ile servise götürdüm. Arada sırada sadece 2 4 ve 6. Viteselere geçip şanzımanı kontrol ettirin diyordu. Servis inceledi ve bana şanzıman da sıkışmalar olduğunu belirttiler garanti kapsamında komple şanzımanı değiştirdiler faturası 22 bin ve oda ekte usta 1000 de 1 olacak fabrikasyon bir hata dedi ama bilemiyorum. Bunların dışında ağlatmadan dosdoğru direk şanzımanı 3 günde değiştiren ve ikame aracı anında veren Atılgan Sultanbeyli Renault servisine teşekkür ediyorum. Umarım tekrar sorun olmaz.

http://www.renaultfanclub.com/sceni...ti-kapsaminda-30kda-degisen-edc-sanziman.html

Ne güzel işte ; garantisi Allah'tan bitmeden arıza vermiş değiştirmişler. Benim dediğim arıza bu işte oto vites sistemi 17.000 lira ama arıza 22.000 lira dikkatli ve prensibine göre kullanılırsa sıkıntı Yok. O zaman tadından yenmez oto vitesin . Aynı fikirdeyim
 
Ne güzel işte ; garantisi Allah'tan bitmeden arıza vermiş değiştirmişler. Benim dediğim arıza bu işte oto vites sistemi 17.000 lira ama arıza 22.000 lira dikkatli ve prensibine göre kullanılırsa sıkıntı Yok. O zaman tadından yenmez oto vitesin . Aynı fikirdeyim

Olay senin dediğin fiyatlardaymış.Ama arıza durumunda garantideyse karşılıyorlar.Bugün servisi aradım garanti süresi boyunca kullanıcı hatası muhabbeti olmadan değiştiriyoruz sonraki dönemde de duruma bağlı olarak iyi niyet garantisini devreye sokabiliyoruz dediler.
 
Olay senin dediğin fiyatlardaymış.Ama arıza durumunda garantideyse karşılıyorlar.Bugün servisi aradım garanti süresi boyunca kullanıcı hatası muhabbeti olmadan değiştiriyoruz sonraki dönemde de duruma bağlı olarak iyi niyet garantisini devreye sokabiliyoruz dediler.

Bende öyle diyorum .iyi niyet garantisiyle 4.000 liraya kadar inilebiliyor
 
Yalnız bu durum çok ekstra bir durum, zaten servisteki usta da "1000 de 1" bir ihtimal demiş, yani otomatik vites almamayı gerektirecek bir durum değildir. Sizin kullandığınız manuel aracın hangi marka-model olduğunu bilmiyorum ama muhtemelen o aracı da araştırsak "1000 de 1" ihtimalle çıkan bir fabrikasyon arızası vardır. Ayrıca söylenildiği gibi; eğer servis bakımı devam ederse çoğu marka garanti bitse bile iyi niyet garantisini yapıyor.
 
Yalnız bu durum çok ekstra bir durum, zaten servisteki usta da "1000 de 1" bir ihtimal demiş, yani otomatik vites almamayı gerektirecek bir durum değildir. Sizin kullandığınız manuel aracın hangi marka-model olduğunu bilmiyorum ama muhtemelen o aracı da araştırsak "1000 de 1" ihtimalle çıkan bir fabrikasyon arızası vardır. Ayrıca söylenildiği gibi; eğer servis bakımı devam ederse çoğu marka garanti bitse bile iyi niyet garantisini yapıyor.

1000 de 1 dediğine bakma sonuçta servis öyle diyecek. Aynı arızadan yüzlerce araba var; sonuçta markasını karalamak istemez
 
Merhaba, Konuyu okudum ama bende de aynı sorun var. Öncelikle tecrübeli kullanıcıyım. 3. EDC'm farklı otomatikleri de kullandım. Son 3-4 sefer rampaya kafa yukarda parkettiğimde. abah aracı çalıştırdığımda geri kaçıyor. Eskiden böyle değildi. Aynı rampaya aynı şekilde 50 kere parkettim.


Park ederken: yanaşma sonrası N konumuna alıp el frenini çekip frenden çekerim. El frenine oturur araba. Sonra P konumuna alıp motoru kapatıp çıkarım

Parkettiğim yer dik bir yokuş. Orta dik yokuşta da denedim sorun aynı.

Kalkış sırasında: Genelde en az 2 saat geçmiş olur. Motoru çalıştırıp frene de sıkı basarım. Vitesi D konumuna alıp gaza bastığımda da el freni bırakıyor araç geri kayıyor. Sıkı basmazsam devam ediyor fakat her seferinde 30-40 cm kayıyor. Tehlikeli de kısaca. Eco ve normal modda denedim durum aynı.

Sonraki denemem de rampada deneyeceğim ama arabayı deneme yanılmayla bulmak istemiyorum. MEsela vitese oturtup el frenini sonra çekip deneyeceğim.

Önerisi olan var mı?

1,2 Tsi, 2017 Megane 4, EDC.
 
Merhaba, Konuyu okudum ama bende de aynı sorun var. Öncelikle tecrübeli kullanıcıyım. 3. EDC'm farklı otomatikleri de kullandım. Son 3-4 sefer rampaya kafa yukarda parkettiğimde. abah aracı çalıştırdığımda geri kaçıyor. Eskiden böyle değildi. Aynı rampaya aynı şekilde 50 kere parkettim.


Park ederken: yanaşma sonrası N konumuna alıp el frenini çekip frenden çekerim. El frenine oturur araba. Sonra P konumuna alıp motoru kapatıp çıkarım

Parkettiğim yer dik bir yokuş. Orta dik yokuşta da denedim sorun aynı.

Kalkış sırasında: Genelde en az 2 saat geçmiş olur. Motoru çalıştırıp frene de sıkı basarım. Vitesi D konumuna alıp gaza bastığımda da el freni bırakıyor araç geri kayıyor. Sıkı basmazsam devam ediyor fakat her seferinde 30-40 cm kayıyor. Tehlikeli de kısaca. Eco ve normal modda denedim durum aynı.

Sonraki denemem de rampada deneyeceğim ama arabayı deneme yanılmayla bulmak istemiyorum. MEsela vitese oturtup el frenini sonra çekip deneyeceğim.

Önerisi olan var mı?

1,2 Tsi, 2017 Megane 4, EDC.

Hocam selamlar, soeunu çözebildiniz mi?
 
Geri
Üst