Otomatik vites geri kaçırma sorunu

manuel oto amelelikten başka bişey değilmiş. otomatik alınca anladım.

Otomatik araçlar manuellerden ortalama 4-5bin tl daha pahalı olduğu için biraz da ekonomiye bağlı olarak manuel seçenler azımsanamaz.Bu sebeple amelelik değil de ,rahatlık diyelim.Forumdaki manuel kullanan arkadaşlara ayıp olmasın. :)
Büyük konuşmak gibi olmasın ama otomatiğin rahatlığını tattıktan sonra ,mecbur kalmadıkça daha manuele kolay kolay binmem gibi görünüyor.
 
ben konuda bağsettiğiniz olayı anladım vites d de iken frene basma ile alakası yok arac geri gidiyor rolanti cekmesi gerekirken cekmiyor
 
Manuel de hakimiyet sende. Otomatik arıza yapınca 17.000 masrafı çıkınca üstelik tekrar tekrar arızalınca arabandan soğunca o zaman anlarsın. Otomatik arabayı kullanmayı bilmeyen acemiler için. Bayan işi
 
Manuel de arabanın tadına varırsın. Dersen şayet; ben tembelim , sadece araba gitsin dersen o zaman al. Ama belki 300 belki 2000 km de arızayı yaşayıp devamlı servis yoluna raZı isen.. birde servis arızayı şişirip bunda birşey Yok deyip; her 1-2 vites geçişlerinde belirsiz kafası karışan vitesleri ve motor bas bas bağırıp , oto vites atmadığı zaman kafayı yemeyi kabul edersen sıkıntı Yok :)
 
benim aracım da icon edc.geri kaydırma sorunu bende de vardı.yanlız bunun sorun olmadığını servisin bize bilgi vermemesinden kaynaklı bir kullanım hatası olduğunu fark ettim.Araç hafif yada dik rampa farketmeden,start stop ta devrede iken,frene tam basılı duruyorken,frene uyguladığımız basıncı çok hafif bir şekilde azalttığımız zaman araç çaışıyor ve hill holder da devreye giriyor.geri kaydırma diye birşey de yapmıyor.bilginize..
 
benim aracım da icon edc.geri kaydırma sorunu bende de vardı.yanlız bunun sorun olmadığını servisin bize bilgi vermemesinden kaynaklı bir kullanım hatası olduğunu fark ettim.Araç hafif yada dik rampa farketmeden,start stop ta devrede iken,frene tam basılı duruyorken,frene uyguladığımız basıncı çok hafif bir şekilde azalttığımız zaman araç çaışıyor ve hill holder da devreye giriyor.geri kaydırma diye birşey de yapmıyor.bilginize..

İyide megane 4 de frene sonuna basmadan hill holder çalışması gerekir. Öyle sonuna kadar kökleme vb . Şeyler bir önceki modellerde oluyordu. Yeni teknolojiyle frene hafif basmak yeterli. Eğer böyle değilse problemdir .
 
Manuel de hakimiyet sende. Otomatik arıza yapınca 17.000 masrafı çıkınca üstelik tekrar tekrar arızalınca arabandan soğunca o zaman anlarsın. Otomatik arabayı kullanmayı bilmeyen acemiler için. Bayan işi

Üstad 10 tane farklı marka-model otomatik vites aracım oldu, hepsine yaklaşık 1 er yıl bindim, daha bir tanesine bile 1 TL masraf etmedim. Ayrıca hangi marka aracın hangi arızayı çıkaracağı da bellidir, orta sınıf markalarda 17 bin lira arıza açacak bir araç yoktur muhtemelen, şanzımanı komple değiştirsen bile bu kadar kesinlikle tutmaz ki bizim araçlar yarı otomatik, en fazla olacak şey baskı-balata yani kavrama problemidir ki o da muhtemel 150-200 bin km aralığında olur (bazen olmaz bile)
 
Manuel de arabanın tadına varırsın. Dersen şayet; ben tembelim , sadece araba gitsin dersen o zaman al. Ama belki 300 belki 2000 km de arızayı yaşayıp devamlı servis yoluna raZı isen.. birde servis arızayı şişirip bunda birşey Yok deyip; her 1-2 vites geçişlerinde belirsiz kafası karışan vitesleri ve motor bas bas bağırıp , oto vites atmadığı zaman kafayı yemeyi kabul edersen sıkıntı Yok :)

Bu bahsettiğiniz aracın marka-modelini çok merak ettim...
 
Polemiğe girmek istemiyorum. Dediğin gibi 1 er yıl bindim denk gelmemiş..ben çift kavrama dan bahsediyoruz. Şuanda kullanılan 6 vitesli sistem ; daha öncese modellerde de kullanılan ile aynı ..Bu çift kavramanın değişimi 5.000-20.000-50.000 dede kullanıma bağlı olarak değişir. Siz prensibine göre kullandığından kısa sürede arıza yapmamış.
 
Geri
Üst