Otomatik vites geri kaçırma sorunu

Üstad 10 tane farklı marka-model otomatik vites aracım oldu, hepsine yaklaşık 1 er yıl bindim, daha bir tanesine bile 1 TL masraf etmedim. Ayrıca hangi marka aracın hangi arızayı çıkaracağı da bellidir, orta sınıf markalarda 17 bin lira arıza açacak bir araç yoktur muhtemelen, şanzımanı komple değiştirsen bile bu kadar kesinlikle tutmaz ki bizim araçlar yarı otomatik, en fazla olacak şey baskı-balata yani kavrama problemidir ki o da muhtemel 150-200 bin km aralığında olur (bazen olmaz bile)

''Bu problem filan değil arkadaşlar bence tam aksine güzel bi özellik, çünkü diyelim ki hafif bir trafiktesiniz ve ara sıra dur-kalk oluyor, bu durumda 2-3 saniye durduğunuz zamanlarda frene sert basmadığınızda start-stop devreye girmemiş olur, daha önceki aracımda böyle bir özellik yoktu ve bu tarz trafiklerde sstart-stopu devre dışı bırakmak zorunda kalıyordum. Çok kısa süreli dur-kalk larda start-stop u çalıştırmamak bence daha iyidir. Üstelik megane 4 lerin start-stopu çok geç stop edip aynı şekilde geç çalıştığı için 3-5 saniyelik durmalarda frene az basmak bence daha iyi.''

Yukarıdaki mesajınız gayet açıklayıcı olmuş fakat silmişsiniz.Bu yorumunuza bende katılıyorum.
 
''Bu problem filan değil arkadaşlar bence tam aksine güzel bi özellik, çünkü diyelim ki hafif bir trafiktesiniz ve ara sıra dur-kalk oluyor, bu durumda 2-3 saniye durduğunuz zamanlarda frene sert basmadığınızda start-stop devreye girmemiş olur, daha önceki aracımda böyle bir özellik yoktu ve bu tarz trafiklerde sstart-stopu devre dışı bırakmak zorunda kalıyordum. Çok kısa süreli dur-kalk larda start-stop u çalıştırmamak bence daha iyidir. Üstelik megane 4 lerin start-stopu çok geç stop edip aynı şekilde geç çalıştığı için 3-5 saniyelik durmalarda frene az basmak bence daha iyi.''

Yukarıdaki mesajınız gayet açıklayıcı olmuş fakat silmişsiniz.Bu yorumunuza bende katılıyorum.

Ben olayı yanlış anlamışım onun için sildim 😂😂😂 arkadaşlar hillholder dan bahsetmiş ben de start-stop dan bahsedildiğini sanarak bu cevabı yazmıştım, sonra da alakasız olduğunu düşünüp sildim 😀
 
Polemiğe girmek istemiyorum. Dediğin gibi 1 er yıl bindim denk gelmemiş..ben çift kavrama dan bahsediyoruz. Şuanda kullanılan 6 vitesli sistem ; daha öncese modellerde de kullanılan ile aynı ..Bu çift kavramanın değişimi 5.000-20.000-50.000 dede kullanıma bağlı olarak değişir. Siz prensibine göre kullandığından kısa sürede arıza yapmamış.
Hocam tamam da kavrama arızasının dediğiniz km lerde olması çok zor ve çok düşük ihtimal, hatta bence %1 bile değildir. Örneğin şu an forumda megane 4 edc kullanan 500 kişi vardır be bunların yarısı 20 bin km ye yaklaşmıştır ve daha hiç bu şikayette bulunan yok. Kavrama bütün yarı otomatik şanzımanlı markalarda vardır ve hepsinde belli bir km de değişir. Citroen-Peugeot da tek kavramadır ve değişim 3 bin tl civarında tutar, Edc , Dsg , PowerShift gibi çift kavramalı şanzımanlar da 6-7 bin lira tutar belki de daha az, ancak citroen ve Peugeot da 90-120 bin km aralığındaki araçların % 60-70 i değişim ister, bizim araçlarda bu değişim km si çok daha yüksektir. Diyelim ki 10-20 bin km lerde araç arıza verdi, zaten o zaman araç garantide olacağı için kavrama garantiden değişir ve para vermezsiniz. Yani 17 bin liralık kavrama ben duymadım şimdiye kadar.
Yani otomatik vites hamallıktır ya da otomatik kesin arıza açar 17 bin harcarsınız düşüncesi bence yanlıştır. Siz sevmeyebilirsiniz o ayrı bir konu...
 
merhaba, konuya hakim olduğunu düşündüğüm arkadaşlar var sanırım. benim soruma da cevap verebilirseniz sevinirim. diğer bölümlerde cevap bulamadım. 1. viteste giderken, (yani vites değişiminden bahsetmiyorum) frene az basıp araç tam duracakken durmayıp da gaza basınca sanki bir boşluk varmış gibi lık diye bir vurma gibi birşey oluyor. ilk kalkışta olmuyor bu. veya start stopta araç çalışmaya başlarken gaza basınca da oluyor bu. Servis normal dedi. ama 18000 km de olmaya başladı. Sizce gerçekten normal mi?
 
Hocam tamam da kavrama arızasının dediğiniz km lerde olması çok zor ve çok düşük ihtimal, hatta bence %1 bile değildir. Örneğin şu an forumda megane 4 edc kullanan 500 kişi vardır be bunların yarısı 20 bin km ye yaklaşmıştır ve daha hiç bu şikayette bulunan yok. Kavrama bütün yarı otomatik şanzımanlı markalarda vardır ve hepsinde belli bir km de değişir. Citroen-Peugeot da tek kavramadır ve değişim 3 bin tl civarında tutar, Edc , Dsg , PowerShift gibi çift kavramalı şanzımanlar da 6-7 bin lira tutar belki de daha az, ancak citroen ve Peugeot da 90-120 bin km aralığındaki araçların % 60-70 i değişim ister, bizim araçlarda bu değişim km si çok daha yüksektir. Diyelim ki 10-20 bin km lerde araç arıza verdi, zaten o zaman araç garantide olacağı için kavrama garantiden değişir ve para vermezsiniz. Yani 17 bin liralık kavrama ben duymadım şimdiye kadar.
Yani otomatik vites hamallıktır ya da otomatik kesin arıza açar 17 bin harcarsınız düşüncesi bence yanlıştır. Siz sevmeyebilirsiniz o ayrı bir konu...

Yazdıklarınıza saygı duyuyorum . Tabi herkesin yorumu farklı umarım sorun çıkmadan aracınızı kullanırsınız
 
Kırşehir Yetkili servisinden dosyam açılmıştı, geçen hafta aradılar, yazılım beklendiği ve beni arayacaklarını söylediler. Ustabaşı test etti ve durumu o da far ketti...
 
Kırşehir Yetkili servisinden dosyam açılmıştı, geçen hafta aradılar, yazılım beklendiği ve beni arayacaklarını söylediler. Ustabaşı test etti ve durumu o da far ketti...

Sonucu bekliyoruz.
 
Yazdıklarınıza saygı duyuyorum . Tabi herkesin yorumu farklı umarım sorun çıkmadan aracınızı kullanırsınız

daha önceki yorumlarınıza, test edip gördüklerim.

kavrama olayında ben test ettim torkconvertor fren basılı iken çalışmıyor aracın deviri belli ediyor. ışık beklerken el frenini acarsanız ve freneni bırakırsanız ozmn devir düşüyor arac ileri gitmek istiyor fren tutuyor burda bir ısınma olur tamam da kimse kolay kolay bunu yapmaz. start stop devredeyken motor stop ediyor zaten.

bence bu konuda firma gerekli önlemleri almış. şanzumanın rahat 100bin gideri var bence şanzuman garatisi varmı bilmiyorum aracın ama daha öncede dediğim gibi garanti kapsamına dava ile yine sokturacagımı düşünüyorum arıza durumunda.
 
daha önceki yorumlarınıza, test edip gördüklerim.


kavrama olayında ben test ettim torkconvertor fren basılı iken çalışmıyor aracın deviri belli ediyor. ışık beklerken el frenini acarsanız ve freneni bırakırsanız ozmn devir düşüyor arac ileri gitmek istiyor fren tutuyor burda bir ısınma olur tamam da kimse kolay kolay bunu yapmaz. start stop devredeyken motor stop ediyor zaten.

bence bu konuda firma gerekli önlemleri almış. şanzumanın rahat 100bin gideri var bence şanzuman garatisi varmı bilmiyorum aracın ama daha öncede dediğim gibi garanti kapsamına dava ile yine sokturacagımı düşünüyorum arıza durumunda.

Anlıyorum hayırlısı olsun
 
daha önceki yorumlarınıza, test edip gördüklerim.

kavrama olayında ben test ettim torkconvertor fren basılı iken çalışmıyor aracın deviri belli ediyor. ışık beklerken el frenini acarsanız ve freneni bırakırsanız ozmn devir düşüyor arac ileri gitmek istiyor fren tutuyor burda bir ısınma olur tamam da kimse kolay kolay bunu yapmaz. start stop devredeyken motor stop ediyor zaten.

bence bu konuda firma gerekli önlemleri almış. şanzumanın rahat 100bin gideri var bence şanzuman garatisi varmı bilmiyorum aracın ama daha öncede dediğim gibi garanti kapsamına dava ile yine sokturacagımı düşünüyorum arıza durumunda.

Bu araçlarda Torkkonvertör yok ki?

Bu araçların kavrama mekanizması bildiğimiz debriyajlı sistemin robotize edilmiş hali.Tork konvertör başka bir mantıkla çalışan ve genel itibarı ile tam otomatik ve CVT viteslerde kullanılan bir teknoloji.
 
Geri
Üst