- Katılım
- 3 Eyl 2016
- Mesajlar
- 1,492
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 0
Piyasada orjinal mais diye satılan yağ filtreleri acaba gerçekten orjinal mi diye aklıma takılıp duruyordu.Ilk bakışta aralarında fark yokmuş gibi görünse de karşılaştırınca bir çok fark olduğunu gördüm ve bunu fotoğraflarla sizlerle paylaşmak istedim.
Orijinal olanı mais yetkili servisten aldım yan sanayi olanı ise sanayideki renault parçacısından.Sanayideki satarken yan sanayi olduğunu belirtilse sorun yok ama orjinal diye satıyorsa sahtekarlık olur.
1. Kutu üzerindeki etiketler farklı, orijinallik hologramı gerçek ve sökülmeye çalışınca yırtılması için kesikler var, çakmanınki işe yaldızlı boya gibi.
2. Ters taraflarındaki tarih seri no etiketleri farklı, orijinalinki daha düzgün basılmış.
3. Yan taraf yazılarında çok fark yok orijinalinki biraz daha düzgün.
4. İç kısımlarında ise daha çok farklılıklar var,
orijinalin deliklerinden beyaz görünüyor, en iç kısımdaki cıvata (bypass yeri) üzerinde kırmızı boya gibi bişey var, ve iç kısımdaki süzme delikleri daha sık ve sayisi fazla; yan sanayinin delik içleri siyah, süzme delikleri daha seyrek ve sayisi az.
Bu farklılıklar ise en önemli kısmı; orijinal filtre daha sık delikten dolay akış ve süzme oranı daha fazla ve direnci daha az olduğundan yağ daha iyi süzülüp daha rahat devirdaim eder, ayrıca baypas kısmı çok önemli, bu kısım filtrede tıkanıklık olması halinde basınç artarak bypass valfini açar ve filtreden yağ geçişine izin vererek motorun yağsız kalarak zarar görmesini engeller.yan sanayide bu kısım sağlıklı çalışmazsa motor çok büyük zarar görür.





Bu arada yetkili serviste yağ filtresi fiyatı 36 TL. haberiniz olsun.
Orijinal olanı mais yetkili servisten aldım yan sanayi olanı ise sanayideki renault parçacısından.Sanayideki satarken yan sanayi olduğunu belirtilse sorun yok ama orjinal diye satıyorsa sahtekarlık olur.

1. Kutu üzerindeki etiketler farklı, orijinallik hologramı gerçek ve sökülmeye çalışınca yırtılması için kesikler var, çakmanınki işe yaldızlı boya gibi.
2. Ters taraflarındaki tarih seri no etiketleri farklı, orijinalinki daha düzgün basılmış.
3. Yan taraf yazılarında çok fark yok orijinalinki biraz daha düzgün.
4. İç kısımlarında ise daha çok farklılıklar var,
orijinalin deliklerinden beyaz görünüyor, en iç kısımdaki cıvata (bypass yeri) üzerinde kırmızı boya gibi bişey var, ve iç kısımdaki süzme delikleri daha sık ve sayisi fazla; yan sanayinin delik içleri siyah, süzme delikleri daha seyrek ve sayisi az.
Bu farklılıklar ise en önemli kısmı; orijinal filtre daha sık delikten dolay akış ve süzme oranı daha fazla ve direnci daha az olduğundan yağ daha iyi süzülüp daha rahat devirdaim eder, ayrıca baypas kısmı çok önemli, bu kısım filtrede tıkanıklık olması halinde basınç artarak bypass valfini açar ve filtreden yağ geçişine izin vererek motorun yağsız kalarak zarar görmesini engeller.yan sanayide bu kısım sağlıklı çalışmazsa motor çok büyük zarar görür.





Bu arada yetkili serviste yağ filtresi fiyatı 36 TL. haberiniz olsun.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: