Megane III EDC Vites Kutusu Hararet ve kontrol, Yokuş Kalkış Desteği Kontrol Uyarısı

Merhaba sorunun en kısa sürede ve en az maliyetle çözülmesini dilerim.
 
Aykut abi senin işinde zor valla ama yapacak bir şey yok. hayırlısı diyelim umarım sorunun kaynağı bulunur. son durum nedir?
Pazartesi günü servisin elinde olan bir beyin takıldı. Bunu ay onuna kadar kullanıp her pazartesi bilgisayara bağlayarak hata varmı diye bakılacak. Zaten hata olsa bende görürüm. Eğer hata olmaz ise sorunun beyinden kaynaklandığını kesinleştirip ay sonunda sipariş verilip takılacak. Şuan problem yok. Eski beyindede zaten devamlı hata vermiyordu. Bizi uğraştıranda o zaten.
 
Evet, Çıkma beyin tecrübem bitti. Ve bu süre içerisin de aracım hiç arıza yapmadı.
Şİmdi beyin siparişi verildi.Yeni beyin takılacak çok şükür.
Aracım periyodik bakımları EKSİKSİZ bir şekilde yapıldığından dolayı bu parçanın maliyeti ve işçiliği (3000 TL üzeri ) Mais tarafından karşılanacak.
BU haberi duyunca sevindim.Mais kabul etmese bile değiştirmek zorundaydım.


Şİmdi buradan aracını özel servislere götürenlere sesleniyorum. YAPMAYIN..

Triger zamanı geldiğinden ( ki gerek yoktu ) 4 yıl dolduğu için değiştirdim. Belki bunu bile yapmasaydım Mais ücretsiz beyin değişimini yapmayacaktı. Bu değişimi bile indirimli yapmıştım. Triger+4 balata+ bakım 1300 TL di.Aracımızı herzaman Yetkili serviste bakım ve onarımını yaptırmalıyız. İstisnalar hariç..Ozaman Renault aracın arkasında duruyor.

Ancak ve ancak ne olursa olsun EDC ile ilgili düşüncem halen devam etmekte. Malesef ki Tork konvertörlü otomatik vitesler gibi uzun vadeli bir şanzıman değil.Beyin, şanzıman, Baskı balata patlamaya hazır bir bomba.Ve illaki birinde patlayacak bu. Uzun vade kullanacaksanız EDC almayın.Aldınız mı , Bakımını aksatmayın..

Benim değişecek beyinde 2 yıl garantili olacak. Ben malesef EDC 'den soğudum. Arabayı satılığa da koydum. İstediğim fiyatı veren olursa satacağım .Araba çok güzel. Vites çok güzel. Ama stres bizi yıpratıyor :)
 
Hayırlısı olsun birader.Senden ücret talep etmemeleri sevindirici..1.vitesten 2.vitese geçişteki sıkıntı düzeldi mi peki ?
Yoksa bunun onla alakası yok mu ?
 
Hayırlısı olsun birader.Senden ücret talep etmemeleri sevindirici..1.vitesten 2.vitese geçişteki sıkıntı düzeldi mi peki ?
Yoksa bunun onla alakası yok mu ?

1.ve 2. vites sıkıntısı bende gazıdüşük bir şekilde devir artmasında titreme oluyor. Bu titreme benim diğer arabamda olmuyor. Şanzımandan kaynaklı. Bunu değişmesine gerek yok. o titremeyi yapmaması için gazı biraz seri yapıyorum. o konuda problemim yok.
 
Aynen Aykut hocam bendede yavaş yavaş gaza basıp vites geçişi yaparsam sallantı oluyor ve bende şakır şukur alt taraftan ses geliyor..

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Evet, Çıkma beyin tecrübem bitti. Ve bu süre içerisin de aracım hiç arıza yapmadı.
Şİmdi beyin siparişi verildi.Yeni beyin takılacak çok şükür.
Aracım periyodik bakımları EKSİKSİZ bir şekilde yapıldığından dolayı bu parçanın maliyeti ve işçiliği (3000 TL üzeri ) Mais tarafından karşılanacak.
BU haberi duyunca sevindim.Mais kabul etmese bile değiştirmek zorundaydım.


Şİmdi buradan aracını özel servislere götürenlere sesleniyorum. YAPMAYIN..

Triger zamanı geldiğinden ( ki gerek yoktu ) 4 yıl dolduğu için değiştirdim. Belki bunu bile yapmasaydım Mais ücretsiz beyin değişimini yapmayacaktı. Bu değişimi bile indirimli yapmıştım. Triger+4 balata+ bakım 1300 TL di.Aracımızı herzaman Yetkili serviste bakım ve onarımını yaptırmalıyız. İstisnalar hariç..Ozaman Renault aracın arkasında duruyor.

Ancak ve ancak ne olursa olsun EDC ile ilgili düşüncem halen devam etmekte. Malesef ki Tork konvertörlü otomatik vitesler gibi uzun vadeli bir şanzıman değil.Beyin, şanzıman, Baskı balata patlamaya hazır bir bomba.Ve illaki birinde patlayacak bu. Uzun vade kullanacaksanız EDC almayın.Aldınız mı , Bakımını aksatmayın..

Benim değişecek beyinde 2 yıl garantili olacak. Ben malesef EDC 'den soğudum. Arabayı satılığa da koydum. İstediğim fiyatı veren olursa satacağım .Araba çok güzel. Vites çok güzel. Ama stres bizi yıpratıyor :)

Hadi geçmiş olsun Aykut kardeşim Sorunun çözüldüğüne sevindim. Mais'e de tekrar teşekkürler bu arada. Sattığı malın arkasında duran firmaya saygı duyarım.:eyv

Bu yazacaklarım genele. Bir uçak düştü diye uçağa binmemezlik olmaz. Düşeni de olur uçanı da. Her araç, her makine arıza yapar. Adı üstünde makine. Yaklaşık bir haftadır yollardayım. Yazılan bazı şikayetleri okuyunca ne olacaksa bir an önce olsun dedim ve sanki seyahat değil araç testi yaptım. Hiç adetim olmadığı halde tenha ve müsait yerlerde oldukça sürat yaptım. Hatta kaşınan bir arkadaşı geçerken süratim (meğilli yol) 210 kmh civarıydı. Güneyin tepede güneş 42 derece sıcağında İstanbul'u aratmayacak bayram trafiğinde ve komşu ilçelere yaptığım gezilerde resmen EDC testi yaptım. Sonuç: Tam not. En küçük bir anormallik vs. yaşamadım.

Bu arada şu bilgiyi de vereyim, çok önemli. Renault'da çalışan bir arkadaştan aldığım bilgi şöyle. Evet ilk serilerde bazı araçlarda kullanım şartlarına göre bazı sıkıntılar yaşanmış. Bunu teyit ettiler. Filolara, kiralama firmalarına vs. sürüyle EDC li araç satıyoruz diyor, sorun olsa alırlar mı? Ancak 2012 yılında beyin yazılımında yapılan güncelleme ile bu sorunlar artık ortadan kaldırılmış. 2012 (bir kısmı) ve öncesi EDC sahiplerinin yazılım güncellemesi yaptırmaları gerekiyor. Benim arabamı 2. el olarak almıştım ve önceki sahibinin bu güncellemeyi Ankara Akbuk yetkili servise yaptırdığını öğrendim. Onda da bazen 6 dan 5 e geçerken garip bir ses ve 1-2-1 arası kararsızlık yaşanma olayı olmuş. Ancak güncellemeden sonra inanının ne kendisinin ne de benim en küçük bir şikayetimiz yok. Bir bilgi daha, bakımlarını düzenli yaptırıp aracı hor kullanmazsanız en az 150.000 km ömrü var kavramaların. İçiniz rahat olsun. Herkese keyifli sürüşler dilerim.
 
Hadi geçmiş olsun Aykut kardeşim Sorunun çözüldüğüne sevindim. Mais'e de tekrar teşekkürler bu arada. Sattığı malın arkasında duran firmaya saygı duyarım.:eyv

Bu yazacaklarım genele. Bir uçak düştü diye uçağa binmemezlik olmaz. Düşeni de olur uçanı da. Her araç, her makine arıza yapar. Adı üstünde makine. Yaklaşık bir haftadır yollardayım. Yazılan bazı şikayetleri okuyunca ne olacaksa bir an önce olsun dedim ve sanki seyahat değil araç testi yaptım. Hiç adetim olmadığı halde tenha ve müsait yerlerde oldukça sürat yaptım. Hatta kaşınan bir arkadaşı geçerken süratim (meğilli yol) 210 kmh civarıydı. Güneyin tepede güneş 42 derece sıcağında İstanbul'u aratmayacak bayram trafiğinde ve komşu ilçelere yaptığım gezilerde resmen EDC testi yaptım. Sonuç: Tam not. En küçük bir anormallik vs. yaşamadım.

Bu arada şu bilgiyi de vereyim, çok önemli. Renault'da çalışan bir arkadaştan aldığım bilgi şöyle. Evet ilk serilerde bazı araçlarda kullanım şartlarına göre bazı sıkıntılar yaşanmış. Bunu teyit ettiler. Filolara, kiralama firmalarına vs. sürüyle EDC li araç satıyoruz diyor, sorun olsa alırlar mı? Ancak 2012 yılında beyin yazılımında yapılan güncelleme ile bu sorunlar artık ortadan kaldırılmış. 2012 (bir kısmı) ve öncesi EDC sahiplerinin yazılım güncellemesi yaptırmaları gerekiyor. Benim arabamı 2. el olarak almıştım ve önceki sahibinin bu güncellemeyi Ankara Akbuk yetkili servise yaptırdığını öğrendim. Onda da bazen 6 dan 5 e geçerken garip bir ses ve 1-2-1 arası kararsızlık yaşanma olayı olmuş. Ancak güncellemeden sonra inanının ne kendisinin ne de benim en küçük bir şikayetimiz yok. Bir bilgi daha, bakımlarını düzenli yaptırıp aracı hor kullanmazsanız en az 150.000 km ömrü var kavramaların. İçiniz rahat olsun. Herkese keyifli sürüşler dilerim.
Abi bende aldığımdan beri çözülemeyen 1-2 vites 2-1 vites sarsıntı ve ara ara sesli geçiş var..
Geçen gün İnanlara gittim sağolsun çok ilgilendiler kavrama noktası tanıtımı yapıldı..Kavrama noktaları beyine öğretildi vites geçişleri daha akıcı ve hissiz oldu fakat o sarsıntı ortadan kalkmadı...
Fakat şu var abi o dediğin 150 bin km ömrü diye birşey yok..Kötü kullanıcı ve iyi kullanıcı var benim aracım 48.000 km'de ve aşınmış durumda..
Aynı baskı balata ile 250 bin km gidende var..Adam şirket arabası diye çekmiş el frenini araba viteste ayak doğru düzgün frene basmıyor böyle oluncada kavrama aşınıyor...
Yani ömrü kullanıcı belirliyor..
Bana bu sarsıntıdan kurtulmanın yolunun baskı balata değişimi olduğunu söyledi cotech olan arkadaş..
Artık kafama takmıyorum fakat o arkadaşa şunu soramadım araç gaz pedalına hızlı basıp yüksek devirde vites değiştirince sarsıntıyı neden yapmıyor..
Baskı balata aynı baskı balata değil mi?
Bunu birdahaki sefere soracağım..
Ve servisler baskı balata değiştiremiyor yada hiç değiştirmemiş diye birşeyde yok en azından İnanlar Edc için baskı balata değişimi yapıyormuş haberiniz olsun..
 
Cenker kardeşim otomatik viteslerin hepsinde aslında bazı trafik ortamlarında kararsızlık olur. Trafik bir duruyor bir kalkıyor, milim milim gidiyorsa gaza biraz fazla basınca/çekince vites yükseltme veya düşürme eğilimine girer. Hatta bazı durumlarda manuel moda alıp kullanmak gerekebilir. Bu benim şahsıma ait 3. otomatik aracım. Bundan başka kısa süreli eş dost akraba şirket vs. otomatikleri de kullandım, bu hepsinde var. Ama fazlası varsa sorun tabi. Örneğin yavaş kullanımın ardından özellikle yokuşlarda ısrarla 1 den 2 ye geçmez ancak gaza çok basınca geçer vs. İşte bu sorunu halletmişler. Gerçi onun da çözümü vardı o zaman, geçici olarak manuele geçmek, sonra otomatikle devam etmek. Belki de sendeki normal bir sarsıntıdır sıkışık trafikte. Çok takılmamak lazım bazı şeylere. Ancak sesli geçiş can sıkıcı evet, ona baktırman lazım.

Kullanım elbette önemli. Manuel şanzıman da olsa pati drift vb. şanzımanı mahveder. Gerçi otomatikte zaten pati filan zordur. Gençken otomatik vites neyin bilmezdik biz. Anlarsınız..;)

O 150.000km ömür konusunu yetkili servis teknik danışmanından öğrendim. Benim bölgemin en büyük servislerinden. Dolayısıyla çok araç gelip gidiyor. Onun edindiği izlenim bu. O da aynı şeyi söyledi, her şey biraz kullanıma bağlı aslında. Bu zaten her şey için de böyle değil mi? Bir de şu var. Sonuçta o arabaya binlerce km binilmiş, bir yıpranma/amortisman payı var. 60-80bin TL lik sıfır araç değil. Elbette zamanı gelince de masrafını yapacağız. Dünyanın kanunu böyle:).
 
Arac durdugunda el frenini cekerseniz zarari yoktur. Kavrama ayni frene bastiginiz gibi olur. El frenini indirdiginizi indirdiginizde araba bir anda gitmez. Ayni frenden ceker gibi robotun devriyaji biraktigini. Hissedersiniz. Sistem bu sekilde tasarlanmistir. İsiklarda el frenini gönul rahatligi ile kullanin
 
Geri
Üst