Megane III EDC Vites Kutusu Hararet ve kontrol, Yokuş Kalkış Desteği Kontrol Uyarısı

Hani biz Türklerin güzel lafları vardır ya :D Sakındığın göze çomak batar diye heh işte tamda öyle bir durum :)
 
Valla ben anlamıyorum. Şirket arabalarında tık yok. Hepsi EDC... Biz özenle kullanıyoruz. Sorun sorun sorun..

sebebi aslında çok belli be Aykut asıl şirket arabalarında sıkıntı çıkmaz .


sorun aracın kmsinin çoğunluğunu yoğun trafikte bekleyerek geçirince sorun çıkıyor üzerine birde bu aracın bakımı 8-10ayda bir olunca , şikayet edip güncelleme, kavrama tanıtımda yapılmayınca oluyor kapuutt.


şirket araçlarında ise kiralık firma zaten bilgili ve servise firma çalışanı,satışcı aracı bırakınca talimat veriyor güncelleme,kavrama tanıtımı vs.


ondan dahada önemlisi şirket araçları hızla km doldurur ve çok daha çabuk bakıma girerler ve en ama en önemlisi şirket araçlarının kmsi alır yüzdesele vurursan anlarsınki onlar normal insanlar masabaşıdnayken dışarıda trafik yokken gezen adamlar özetle araçların kmsi çok daha az oranda trafikte vakit geçiyor.


ama buna rağmen sanmaki edc veya powershiftlerin vs (yani bu marka/model şanzımanların tümü) şirket araçlarında arıza çıkarmıyor.

bugün benim çalıştığım Volvo firmasının en büyük rakibi Enka Pazarlama'dır yani Hitachi iş makinaları ve onlardaki şirket aracı Citroen C4 E-hdi comfort otomatik ve emin ol neredeyse yemek yediğim tüm rakiplerimle muhabet arasında duyduğum onlarda baya ama baya arıza veriyor :(
 
Ben daha önce subaru kullanıyordum, İzmir de bayraktar otomotiv aynı zamanda Citroen i getiren ve satan firma , subaru ile servisleri ortak. Servis full nerdeyse, duyduğum ve gördüğüm kadarıyla son derece sorunlu araçlar. Bende Captur İcon 1,5 EDC aldım umarım anlattığınız gibi sorun çıkarmaz gerçi 5 seneye uzattırdım garantisini.
 
Değerli dostlar benim de arabam şu an 41.000km de. Çok şükür bir sorunum yok. İleride olmaz mı? Elbet olabilir. Sonuçta insan yapısı. Ama şunu da düşünmek lazım, bu vitese sahip araçlardan şu an dünyada yüzbinlerce belki milyonlarca kullanılıyor. İçinde illa ki arıza yapanlar çıkacaktır. Önemli olan bunun oranı. Bu aracı alırken internette olsun, bizzat kullananlardan olsun inanın araştırdım ve öyle aldım. Mesela açın bakın şikayetvar.com a. edc diye aratın toplam (an itibariyle) 88 şikayet var. dsg diye aratın 276 şikayet. Satılmış binlerce EDC li araba içinde bu çok normal bence. Manuel şanzımanda arıza yapar bu kadar. Bugün dünyada hangi ürün arıza yapmıyor ki? Aklınıza gelen her markayı yazın, tonla şikayet. https://www.sikayetvar.com/

Bu nedenle öncelikle sorun yaşayan arkadaşlarımızı anlıyorum, canları çok sıkkın. Benim de başıma gelse ben de elbette çok üzülürüm mutlaka. Ama diğer arkadaşların endişelenmesine veya onları araçlarından soğutacak şekilde mesajlar vermeye gerek yok arkadaşlar. Kaldı ki müşteri memnuniyeti diye bir şansımız da var bizim. Böyle bir şansızlık yaşadığımızda garantisi dolmuş bile olsa asgari zararla veya hiç zararsız kurtulabiliyoruz. Daha geçende cam düğmem arıza yaptı, komple paneli ücretsiz değişiyorlar (fiyatı 350 TL) garantim bittiği halde. Yarın sabah kısmetse değiştirmeye gideceğim servise. Bunu kaç firma yapıyor?
 
arkadaşlar,



bu şanzımanı düzgünce kullanabilmek için önce şanzımanı tanımanız bilmeniz lazımki ona göre hareket edesiniz. bu şanzımanın içinde 2 adet baskı balata var ve bunu robot seçip karar veriyor bundan başka manuel şanzımandan tek farkı birde yağsız çalışması.


bu sebeble dikkatli olmanız gerekenler ve sebebleri:


1) ful otomatik şanzıman sanarak ağır trafikte yavaş yavaş ilerlemekten kaçınmak, frenden ayağınızı çektiğinizde araç ilerliyor ya o hızda vs ilerlemek

sebebi:

tekrar ediyorum bu şanzımanın içinde torque convertörü yoktur, baskı balata vardır, siz düz vitesli arabayı nasıl kullanırsınız? hiç düz vitesli bir arabayı saatde 2-3km/h da tuttunuzmu? o anda araç hissedilir derecede ya gaz ver bana istop edecem yoksa der, yada titrer yada gaz alır ama çok çok zorlanır.

işte aracımızda tamda bu oluyor ve müdalede edemiyoruz çünkü herşey otomatik, şanzımandaki balata bırak beni ya adam gibi ilerle diyor yada bırak beni rahat boşa at diyor ama beyin bunu yapmıyor ve olan baskı balataya oluyor.


aracınız 800-900 devir ile rodaj devrinde döner, hesabını yaparsanız aslında hiç gaz vermeseniz bile 1inci viteslerin oranları hesap ederek bunun saatde 7km hız yapması gerektiğini anlarsınız. ki oda hiç gaz vermesiniz, yani 1200rpm baz alsanız oda saatde 11km gibi bir değer yapar.


özetle saatde 7-11km/h den az bir hızda her geçirdiğiniz sn nemi oluyor? motor 800-900rpmde dönüyor ama karşılığı olan şanzımandaki oran buna yetmiyor, şöför olan siz diyorsunuzki hayır önümde araba var 5 ile git , motor diyorki hayır efendim ben 800 rpmden aşağı inmem ve olan herşey baskı balataya oluyor çünkü aslında 5km/h ile giderken motordaki eşdeğeri 550rpm olması lazımken motor 800rpmde ve yavaş yavaş o baskı balatayı aşındıyıror.

yani siz siz olun ağır trafikten kaçınmaya çalışın, trafikli 20km gideceğinize farklı bir yolda saatde 30km ile bile olsa 20 değil 40km mesafede olsa orayı tercih edin.


ve en önemlisi sırf 1-2mt gitcem diye gaz vermeyin bırakın önünüzdeki araç 5-10mt uzaklaşsın bu sayede 1 dk da 20 değil 5 defa şanzıman mtoor buluşun ve aşınma sayısı,süresini azaltmış olun.



2) bu şanzıman yarım debriyaj yapma eğilimi var, bu sebeble frene bastığınıza çok ama çok emin olun, siz frene yeteri kadar sert basmadığınız her an / sn aslında şanzıman/baskı balata ile motor yarımda olsa buluşmuş şekildedeir ve çok büyük bir hız ile aşınıyor.

bu sebeble önce aracınızı test edin, gidin sessiz bir yere alın aracınızı P'ye ve araç çalışır haldeyken frene basın, basın dahada sert basın belli bir noktada şanzımandan tık diye ses gelecek, işte o anda şanzıman kendini ayırır.

bu noktadır baz almanız gereken nokta, işte trafikte durmuşken o noktadaki kadar sert bastığınıza emin olunuz yada N'ye alınızki baskı balata aşınmasın.



3) çok uzun beklemelerde hiç araç yürümüyorsa çok ağır trafik,kaza vs durumlarında, mutlaka ama mutlaka N konumuna alınız.

şanzıman bu sayede rahat edecek,baskı balata temas edecek kadar yakın tutulup yarım debriyaj yapmayacak,aşınmayacaktır.



4) aracınızın şanzımanı robot tarafından komut edilerek yönetiliyor, bu robot baskı balata aşınmış ise düzgünce,sağlıklı şekilde hareket edemiyor

bu sebeble her servise ama mutkala her fırsatda şanzıman baskı balata kavrama tanıtın, bu her anlamda sizin için sadece daha iyi olacak bir durumdur,
bu sayede robot aaa evet demekki balatam 3mm aşınmış o halde bende 3mm öne kaymalıyım diyecektir ve daha sağlıklıca çalışacaktır.

bu yapılacak işlem baskı balatanın ömrü için kritiktir.
 
Değerli dostlar benim de arabam şu an 41.000km de. Çok şükür bir sorunum yok. İleride olmaz mı? Elbet olabilir. Sonuçta insan yapısı. Ama şunu da düşünmek lazım, bu vitese sahip araçlardan şu an dünyada yüzbinlerce belki milyonlarca kullanılıyor. İçinde illa ki arıza yapanlar çıkacaktır. Önemli olan bunun oranı. Bu aracı alırken internette olsun, bizzat kullananlardan olsun inanın araştırdım ve öyle aldım. Mesela açın bakın şikayetvar.com a. edc diye aratın toplam (an itibariyle) 88 şikayet var. dsg diye aratın 276 şikayet. Satılmış binlerce EDC li araba içinde bu çok normal bence. Manuel şanzımanda arıza yapar bu kadar. Bugün dünyada hangi ürün arıza yapmıyor ki? Aklınıza gelen her markayı yazın, tonla şikayet. https://www.sikayetvar.com/

Bu nedenle öncelikle sorun yaşayan arkadaşlarımızı anlıyorum, canları çok sıkkın. Benim de başıma gelse ben de elbette çok üzülürüm mutlaka. Ama diğer arkadaşların endişelenmesine veya onları araçlarından soğutacak şekilde mesajlar vermeye gerek yok arkadaşlar. Kaldı ki müşteri memnuniyeti diye bir şansımız da var bizim. Böyle bir şansızlık yaşadığımızda garantisi dolmuş bile olsa asgari zararla veya hiç zararsız kurtulabiliyoruz. Daha geçende cam düğmem arıza yaptı, komple paneli ücretsiz değişiyorlar (fiyatı 350 TL) garantim bittiği halde. Yarın sabah kısmetse değiştirmeye gideceğim servise. Bunu kaç firma yapıyor?
Çok açıklayıcı yazmışsın eline sağlık hiç araştırmadan full+full görünce zıpladım 4 sene boş+boşa binince :D ama ilk defa Reno araç kullanırken zevk aldım böylede konforlu yapmışlar hele ki şanzıman mükemmel illaki arıza verir hata yapar kul yapısı canınızı sıkmaya soğumaya gerek yok elbet düzelir.
 
Sizin durum ne oldu ? Düzeldi mi tamamen ?

Bendeki sorun şu an için düzeldi görünüyor. Sanırım sıkıntı EDC beyninde imiş. Ayrıca araçtan kesinlikle yakınmıyorum 7. arabam (daha önce bir tane daha megane 3 aldım sattım) en sorunsuz araclarım renaultlar oldu. Kul yapısı bu bozulacak illaki ..

Aykut beyin değişimi işinden ne haber ?
 
Bendeki sorun şu an için düzeldi görünüyor. Sanırım sıkıntı EDC beyninde imiş. Ayrıca araçtan kesinlikle yakınmıyorum 7. arabam (daha önce bir tane daha megane 3 aldım sattım) en sorunsuz araclarım renaultlar oldu. Kul yapısı bu bozulacak illaki ..

Aykut beyin değişimi işinden ne haber ?

Benim önümüzdeki haftaya kadı. Devamlı arıza yapmadığından parçaları deniyoruz. Beyinden şüpheleniyoruz.Pazartesi günü bir beyin takılıp test edilecek. Durumu buraya hemen yazacağım zaten.. Siz beyini direk al tak yapmadınız dimi tanıtım filan oluyordur?
 
Benim önümüzdeki haftaya kadı. Devamlı arıza yapmadığından parçaları deniyoruz. Beyinden şüpheleniyoruz.Pazartesi günü bir beyin takılıp test edilecek. Durumu buraya hemen yazacağım zaten.. Siz beyini direk al tak yapmadınız dimi tanıtım filan oluyordur?
Sıfır beyin alındıgında programlama oluyor ancak ben çıkma beyin aldım ve herhangi bir proglamlamaya gerek kalmadı .
 
Benim önümüzdeki haftaya kadı. Devamlı arıza yapmadığından parçaları deniyoruz. Beyinden şüpheleniyoruz.Pazartesi günü bir beyin takılıp test edilecek. Durumu buraya hemen yazacağım zaten..
Aykut abi senin işinde zor valla ama yapacak bir şey yok. hayırlısı diyelim umarım sorunun kaynağı bulunur. son durum nedir?
 
Geri
Üst