Megane EDC Triger

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan must82
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Dizeller icin 1.5 dci larin hepsinde triger kayistir, 1.6 DCI 130 beygirlik olanda zincirdir.

burada degisim 5 yil veya 150.000 km, bence cok uzun, 75bin de degistirdim kayisin uzerinde bayagi cizik yara vs vardi. Yapan usta (yapmadan once cok erken diyordu) iyi ki degismisiz dedi.
 
Dizeller icin 1.5 dci larin hepsinde triger kayistir, 1.6 DCI 130 beygirlik olanda zincirdir.

burada degisim 5 yil veya 150.000 km, bence cok uzun, 75bin de degistirdim kayisin uzerinde bayagi cizik yara vs vardi. Yapan usta (yapmadan once cok erken diyordu) iyi ki degismisiz dedi.

Şu an bende aynı durumdayım. Ustaların çoğu 40 bindeki araba için gerekmez vs. şeklinde konuşuyorlar. ama mart ayında inşallah değiştireceğim.
 
Dizeller icin 1.5 dci larin hepsinde triger kayistir, 1.6 DCI 130 beygirlik olanda zincirdir.

burada degisim 5 yil veya 150.000 km, bence cok uzun, 75bin de degistirdim kayisin uzerinde bayagi cizik yara vs vardi. Yapan usta (yapmadan once cok erken diyordu) iyi ki degismisiz dedi.


iyide bu söylediğiniz farazi benim kardeşim renault güven altan da çalışıyor tekniker triger için gelenlerin 4-5 seneliklerin hepsinin (80 bin km yi aşmayan ) inanılmaz gereksiz olduğunu ve para tuzağını söylüyor hatta geçenlerde 68 bin de 5 yaşında fluence den çıkan kayışını yakın çekim forosunu atmış hiçte sizin dediğiniz gibi yara bere yok gayet temiz ve yani alınmış gibi duruyordu
 
iyide bu söylediğiniz farazi benim kardeşim renault güven altan da çalışıyor tekniker triger için gelenlerin 4-5 seneliklerin hepsinin (80 bin km yi aşmayan ) inanılmaz gereksiz olduğunu ve para tuzağını söylüyor hatta geçenlerde 68 bin de 5 yaşında fluence den çıkan kayışını yakın çekim forosunu atmış hiçte sizin dediğiniz gibi yara bere yok gayet temiz ve yani alınmış gibi duruyordu

dogru olabilir dedigi (zaten Turkiyedeki bakimlarda 80bin de degisim gosteriyolar sanirim) - kayis iyi durumda olabilir - eskimis hasarlanmis vs olabilir, kullanim kosullarinin da etkisi oldugu soyleniyor. Bu durumda iyi durumda olsa dahi (ki degistirmeden anlamak pek kolay olmayacaktir) soylenen kilometreden once degistirmekte zarar gormuyorum sahsen, kayisin kopmasi ve benzeri durumlarda motor hasar riski yuksek oldugundan onlem olarak biraz daha erken degistirmek kafanizin rahat etmesi icin en saglami - benim fikrimdir.

Yabanci forumlarda da takip ettigim siteler var yaklasik 100 bin km civarinda kayisi kopanlar var ve cogu ornekte yeni motor takilmasi gerekiyor. Gordugum orneklere gore benim dusuncem 70-80 i gecirmek riskin artmasi demektir.

Son hatirladigim konulardan birinde megane 3 en son 3.5 yil once degistirilmis ve reno`da belirtilen degisim limitine 35000 km kala arac stop ediyor ve tekrar calismiyor. Servise cekilen arac kontrol edilince kayisin koptugu goruluyor.

Benim arac 75 bin km de degisti dedigim gibi, cikan orjinal kayisi da gostermisti usta bircok cizik ve yara bere vardi. Arac benden once leasingdeymis, genel olarak uzun yol seyahati icin kullanilmis.
 
dogru olabilir dedigi (zaten Turkiyedeki bakimlarda 80bin de degisim gosteriyolar sanirim) - kayis iyi durumda olabilir - eskimis hasarlanmis vs olabilir, kullanim kosullarinin da etkisi oldugu soyleniyor. Bu durumda iyi durumda olsa dahi (ki degistirmeden anlamak pek kolay olmayacaktir) soylenen kilometreden once degistirmekte zarar gormuyorum sahsen, kayisin kopmasi ve benzeri durumlarda motor hasar riski yuksek oldugundan onlem olarak biraz daha erken degistirmek kafanizin rahat etmesi icin en saglami - benim fikrimdir.

Yabanci forumlarda da takip ettigim siteler var yaklasik 100 bin km civarinda kayisi kopanlar var ve cogu ornekte yeni motor takilmasi gerekiyor. Gordugum orneklere gore benim dusuncem 70-80 i gecirmek riskin artmasi demektir.

Son hatirladigim konulardan birinde megane 3 en son 3.5 yil once degistirilmis ve reno`da belirtilen degisim limitine 35000 km kala arac stop ediyor ve tekrar calismiyor. Servise cekilen arac kontrol edilince kayisin koptugu goruluyor.

Benim arac 75 bin km de degisti dedigim gibi, cikan orjinal kayisi da gostermisti usta bircok cizik ve yara bere vardi. Arac benden once leasingdeymis, genel olarak uzun yol seyahati icin kullanilmis.


Katılıyorum. Bizim ülkeminde her ne kadar mali sebepler ön planda tutulsa da (yani şu söylemler; ya adam arabayı satmakla kalmıyor servisten de kazanacak) Reno'nun bu konuyla ilgili ar-ge'sinin bir sonucu olarak, periyodik ve ağır bakımların yıl - km. cetvelini kafalarına göre yaptıklarını düşünmüyorum. Sonuç itibarıyla Mart ayı içinde yapılan işlermleri buraya maliyetleriyle birlikte vereceğim. Sadece trgiger değil tabiki motor soğutma sıvısı fren hidroliği vb. birkaç işlemde yaptıracağım.
 
Tekrar merhaba arkadaşlar;

Bugün itibariyle konunun açılışında paylaştığım fotoğraftaki işlemler tamamlandı. Sabah 09:00 da bıraktım akşam 18:00 da aracımı aldım.

İşçilik olarak 300 tl verdim.

Yapılan işlemler;

Triger değişimi,
Alternatör Kayışı,
Devirdaim,
Antifriz değişimi (komple ekleme değil)
Fren hidroliği Değişimi
Hava, yağ, polen, yakıt filtresi değişimi,
Motor Yağı değişimi,
Fren balataları ön arka değişimi.

İşçilik -----------------------------------------------300 tl
Mann hava filtresi ----------------------------------55 tl
Mann yağ filtresi ----------------------------------25 tl
Delphi mazot Filtresi-------------------------------95 tl
Triger, devirdaim ve alternatör kayışı (mais)---- 590 tl
Fredo ön, arka balata -----------------------------215 tl
Motul 5w30 rn0720 yağ 5lt.----------------------290 tl
Würth organik antifriz 4 lt------------------------100 tl
Fredo Dot 4 1 lt fren hidroliği---------------------60 tl

toplam 1730 tl
 
Hayırlı olsun. Polen filtresinin fiyatı yok birde nereden temin ettiniz parçaları.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hayırlı olsun. Polen filtresinin fiyatı yok birde nereden temin ettiniz parçaları.

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Merhaba;

Evet polen filtresinin fiyatını yazmadım, çünkü önceki rutin bakımdan kalma fazladan bir tane almıştım. orjinali 110 tl gibi bir fiyattı. Önce tüm parçaların kodlarını temin ettim. sonra sanayiye giderek renault parçacılarından pazarlık ederek internetteki fiyatlardan ucuza alma şansım oldu.

yazdığım fiyatları bir de toplamda 3 taksit yaptırdım vade farksız.
 
yag cok pahaliymis.

hayirli olsun, bir sure kafaniz rahat edecektir. fren hidroligi 1 litre mi aliyor?
 
yag cok pahaliymis.

hayirli olsun, bir sure kafaniz rahat edecektir. fren hidroligi 1 litre mi aliyor?

Evet maalesef yağ pahalıydı.


Tam 1 litre almıyor, ortalama olarak 750 ml. dersek daha doğru olur.
 
Geri
Üst