- Katılım
- 6 Tem 2017
- Mesajlar
- 188
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
@newvegas ironi yapmış.
D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
İkisi arasındaki fark nedir?
@newvegas ironi yapmış.
D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba,
Geçen süre içerisinde araç hakkında edindiğim bilgileri şöyle topluca ekliyorum.
Aracın motor ve şanzımanı Nissan-Jatco üretimi. Yetkili Renault servisleri bu konuda çok bilgisizler, değişik şehirlerdeki servislerde de gördüm bu durumu.
Motor:
H4M/HR16DE
- Triger zincir ömrü 200.000-250.000 km arası.
- Her 90.000 km civarı sübap açıklık ayarı yapılacak.
- Ortalama motor ömrü 250.000 + km(ve yukarısı) olarak geçmekte.
- Motor yağı 5W/30(bulunduğunuz iklime göre değişir) 4.3 L
• API grade SL or SM, ILSAC grade GF-3 or GF-4, ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, C2 or C3 (*2)
(15k - 1 yıl)
- Soğutma sıvısı Total Glacelf Auto Supra
(150k - 8 yıl, sonrasında 75k - 4 yıl)
- Yağ filtresi OEM Nissan 15208-65F0C, Renault/Samsung 15208-5758R, Bosch 0 986 452 061, Mann W 6025 vb. muadil filtre
(15k - 1 yıl)
- Yağ boşaltım tapası pulu-rondelası 11026-01M02
- Polen filtresi Nissan 27277-1KA0A, 27277-1KA4A, Renault 27 27 749 36R, Mann CUK 1629, Mahle LAK 852 vb. muadil filtre
(30k - 2 yıl)
- Hava filtresi Renault 8200820859 165467751R, Bosch F 026 400 138 vb. muadil filtre
(30k - 2 yıl)
- Bujiler: iridium-tipped type. NGK DILZKAR6A11, NGK PLZKAR6A-11
- Fren hidroliği:
(30k - 2 yıl)
- Alternatör gergi kayışı ve rulmanı set 117201618R, sadece kayış 117209638R
Değişmesi gerekmeyen diğer parçalar:
Yağ boşaltım tapası 11128-01M0B
Karter 11110-eD010
Karter silikon contası 999MP-A7007 liquid RTV
Yağ çubuğu 11140-ED000
Yağ dolum kapağı 15255-1P110
DK0, Jatco JF015E, Jatco CVT7
https://www.jatco.co.jp/english/products/cvt7.html
Şanzıman yağ karter kapağını mutlaka söktürüp içerisindeki iki adet mıknatısı ve kapağı temizletin. Değişim sonrası ara ara şanzıman yağ çubuğundan ve karterden yağ kaçağı olup olmadığını kontrol edin.
1) Karter conta, Mitsubishi 2705A015 = Nissan 31397-3JX0A
2) Filtre, Mitsubishi 2824A006 = Nissan 31726-3JX0A
3) Filtre haznesi oring, Nissan 31526-3JX3A (bulamazsan filtre haznesi ile beraber al, eski kod 31848-3JX0A yeni kod 31848-3JX0C)
4) Metal filtre üzerindeki oring, Mitsubishi 2824A005,
5) Tapa rondelası, Nissan 11026-01M02 (11026-01F10, 11026-01M00, 11026-01M01, 11026-JA00A, 11026-JX00A, 11026-31X00)
6) Nissan NS-3 ya da Elfmatic CVT (üzerinde Approved for NISSAN CVT NS-3 yazmakta) yağ 4.8 lt
7) CVT yağ pompası yağ sayaç verileri sıfırlanacak, CVT fluid deterioration counter (CVTF deterioration date). Renault Clip ile yapılamıyorsa CVTz50 programı ile halledilecek.
Aynı şanzımanın(CVT7) farklı yazılıma sahip sürümünün detaylı yağ-filtre değişim kaydı: [video=youtube;OFAOiX1xuV8]https://www.youtube.com/watch?
v=OFAOiX1xuV8[/video]
Nasıl yani şanzıman türüne göre motordaki triger türü değişik mi oluyor.Niye ironi yapayım arkadaşım.Sadece senin aracın manuel ise senin trigerin yapısı farklı olduğundan aktarılan bilgiler bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlar tarafından yanlış anlaşılmalara sebebiyet verebilir diye söylüyorum.
Triger Kayış Kaç Yılda Değişmelidir?Triger kayış ise kauçuk malzemedeki yıpranmadan dolayı dört veya beş yılda bir değişim yapılması da öngörülebilir. Zincir trigerlerde böyle bir durum söz konusu değildir.
Nasıl yani şanzıman türüne göre motordaki triger türü değişik mi oluyor.
D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bende sizi espri yapıyorsunuz sanmıştım ama yanlış anlamışım. Trigerin şanzımanla bir alakası yok ki. Triger motor serisi kodu türü ile alakalıdır. Arkadaşın arabası 1.5 dci dizel. Bu şekilde araştırma yaptığınızda triger seti kayış çıkar zaten. Sizin araç sanırım 1.6 cvt benzinli model bildiğim kadarıyla da Nissan ortak motoru trigeri zincirli diye biliyorum. Hatta şöyle ki benim kuzenin aracı 2012 megane 3 makyajsız kasa benzinli 4 ileri tam otomatik şanzıman bu motor emin değilim ama Renault motoru diye biliyorum. Serviste bizzat ben değiştirttim 4 ay önce filan trigeri vede kayış lı idi 50 000 km de. Yani motor türüne bağlıdır triger benim bildiğim.Tabiki.Manuel şanzımana sahip Renault araçlarda triger kayışı zincir olmuyor.Otomatik vitese sahip her arçta da triger kayışı zincir olmuyor. Ancak; arkadaşın belirttiği edc şanzıman, otamatik şanzımandır ve trigeri zincirdir.
Bende sizi espri yapıyorsunuz sanmıştım ama yanlış anlamışım. Trigerin şanzımanla bir alakası yok ki. Triger motor serisi kodu türü ile alakalıdır. Arkadaşın arabası 1.5 dci dizel. Bu şekilde araştırma yaptığınızda triger seti kayış çıkar zaten. Sizin araç sanırım 1.6 cvt benzinli model bildiğim kadarıyla da Nissan ortak motoru trigeri zincirli diye biliyorum. Hatta şöyle ki benim kuzenin aracı 2012 megane 3 makyajsız kasa benzinli 4 ileri tam otomatik şanzıman bu motor emin değilim ama Renault motoru diye biliyorum. Serviste bizzat ben değiştirttim 4 ay önce filan trigeri vede kayış lı idi 50 000 km de. Yani motor türüne bağlıdır triger benim bildiğim.
D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Konuyu baştan sona okudum. sizin araç manuel sanırım değil mi? bunun bilgisi yoktu galiba. Bunun yanında ben çok pimpirikli bir insanım, tamam maddi kaygılardan dolayı 4 sene diye bir ömür biçmiş olabilirler ama şöyle düşünüyorum yazın 40 derecenin üstü sıcaklığa, kışında -5 derecelere kadar düşen bir sıcaklık söz konusu bu memlekette. ayrıca motor çalışırken ki deformasyonu da hesap edersek, sanki renault ar-ge si boşuna söylememiştir diye düşünüyorum. ama kuruntu da olabilir tabiki. ama arabanın lastiklerinin kenarında oluşan çatlaklar bu kayışta oluşmayacak değil tabiki. Sonuç itibariyle tavsiye tecrübe ne varsa bekliyorum. teşekkürler.
Bende sizi espri yapıyorsunuz sanmıştım ama yanlış anlamışım. Trigerin şanzımanla bir alakası yok ki. Triger motor serisi kodu türü ile alakalıdır. Arkadaşın arabası 1.5 dci dizel. Bu şekilde araştırma yaptığınızda triger seti kayış çıkar zaten. Sizin araç sanırım 1.6 cvt benzinli model bildiğim kadarıyla da Nissan ortak motoru trigeri zincirli diye biliyorum. Hatta şöyle ki benim kuzenin aracı 2012 megane 3 makyajsız kasa benzinli 4 ileri tam otomatik şanzıman bu motor emin değilim ama Renault motoru diye biliyorum. Serviste bizzat ben değiştirttim 4 ay önce filan trigeri vede kayış lı idi 50 000 km de. Yani motor türüne bağlıdır triger benim bildiğim.
D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi