Megane 4 şanzıman muamması?

Bende çok üzüldüm ve şaşırdım. Servise yokuş kalkış desteği için gittim. Hiçir şey yok denilerek geri geldik, bu 2. kez bu şikayetten dosya açılması oldu. Yüzde 3 eğim altında devreye girmiyormuş. Araç bildiğin kaçırıyor, aynı yerde Golf, C200d kalıp gibi duruyor, milim kaydırmıyor bizim araç kaçırınca yüzde 3 tölerans oluyor. Ön iki far değişti, arka iki amortisör değişti, kapı kilidi değişti, tavandan çıtır çıtır ses kesilmedi, çok fazla kronik var... Üstüne bir de bu şanzıman aldatmacası gelince sinirleniyor insan, ben yağlı tip diyerek aldım çünkü bana üstüne basa basa öyle denildi...

Kronik söylemlerinize katılmıyorum. Kronik diye belirttiğiniz arızaların hiçbiri bende meydana gelmedi ve forumda da bir sürü kullanıcıdan çok nadir saydığınız sıkıntılardan mevcut. Mesela far değişimi ya da kapı kilidi ya da tavandan ses gelmesi v.s... Amortisörü bir kaç kişiden duydum o kadar.

Yokuş kalkışta da aracın belli bir eğime kadar geri kaçırması normaldir, yani bir arızadan dolayı değil, bunu 100 kere de gitseniz çözemezsiniz çünkü bu aracın ve daha bir sürü marka model aracın yokuş kalkış desteği böyle yani belli bir eğim olmadan devreye girmiyor. Ancak bu konu üzerinde çok durulmaması gereken bir konu çünkü zaten fazla eğim yok ve yokuş kalkış devreye girmemiş araç deli gibi geriye kaçacak hali yok çünkü zaten fazla bir eğim yoktur :)) eğer yokuşsa zaten yokuş kalkış devrededir ve korkmaya gerek yok. Kullandığım fransız araçların hepsinin yokuş kalkış mantığı aynıydı. Aynı yerde golf ün kaçırmaması sistemlerinin farklı olmasından kaynaklanıyor, golf te autohold var, araç her durduğunda otomatikmen aracı tutuyor. bu arada golf tabiki daha kaliteli bir araç ama fiyat farkı var, şu an ikinci el 2016 megane icon edc 90 binden başlıyor, ikinci el 2016 golf highline dsg 110 binden başlıyor, madem bu kadar pimpirikli birisiniz golf alsaydınız!!!
 
Kronik söylemlerinize katılmıyorum. Kronik diye belirttiğiniz arızaların hiçbiri bende meydana gelmedi ve forumda da bir sürü kullanıcıdan çok nadir saydığınız sıkıntılardan mevcut. Mesela far değişimi ya da kapı kilidi ya da tavandan ses gelmesi v.s... Amortisörü bir kaç kişiden duydum o kadar.

Yokuş kalkışta da aracın belli bir eğime kadar geri kaçırması normaldir, yani bir arızadan dolayı değil, bunu 100 kere de gitseniz çözemezsiniz çünkü bu aracın ve daha bir sürü marka model aracın yokuş kalkış desteği böyle yani belli bir eğim olmadan devreye girmiyor. Ancak bu konu üzerinde çok durulmaması gereken bir konu çünkü zaten fazla eğim yok ve yokuş kalkış devreye girmemiş araç deli gibi geriye kaçacak hali yok çünkü zaten fazla bir eğim yoktur :)) eğer yokuşsa zaten yokuş kalkış devrededir ve korkmaya gerek yok. Kullandığım fransız araçların hepsinin yokuş kalkış mantığı aynıydı. Aynı yerde golf ün kaçırmaması sistemlerinin farklı olmasından kaynaklanıyor, golf te autohold var, araç her durduğunda otomatikmen aracı tutuyor. bu arada golf tabiki daha kaliteli bir araç ama fiyat farkı var, şu an ikinci el 2016 megane icon edc 90 binden başlıyor, ikinci el 2016 golf highline dsg 110 binden başlıyor, madem bu kadar pimpirikli birisiniz golf alsaydınız!!!

Ben uydurduğum için o parçalar değişti ve Kırşehir Yetkili servisi yokuş kalkış desteği ile sorun olduğunu sisteme kaydetti :) Mekanik parçalar, tüm araçlarda aynı olmayabiliyor. Golf alacak olsaydım alırdım zaten bunu size sormaz alırdım.
 
Kronik söylemlerinize katılmıyorum. Kronik diye belirttiğiniz arızaların hiçbiri bende meydana gelmedi ve forumda da bir sürü kullanıcıdan çok nadir saydığınız sıkıntılardan mevcut. Mesela far değişimi ya da kapı kilidi ya da tavandan ses gelmesi v.s... Amortisörü bir kaç kişiden duydum o kadar.

Yokuş kalkışta da aracın belli bir eğime kadar geri kaçırması normaldir, yani bir arızadan dolayı değil, bunu 100 kere de gitseniz çözemezsiniz çünkü bu aracın ve daha bir sürü marka model aracın yokuş kalkış desteği böyle yani belli bir eğim olmadan devreye girmiyor. Ancak bu konu üzerinde çok durulmaması gereken bir konu çünkü zaten fazla eğim yok ve yokuş kalkış devreye girmemiş araç deli gibi geriye kaçacak hali yok çünkü zaten fazla bir eğim yoktur :)) eğer yokuşsa zaten yokuş kalkış devrededir ve korkmaya gerek yok. Kullandığım fransız araçların hepsinin yokuş kalkış mantığı aynıydı. Aynı yerde golf ün kaçırmaması sistemlerinin farklı olmasından kaynaklanıyor, golf te autohold var, araç her durduğunda otomatikmen aracı tutuyor. bu arada golf tabiki daha kaliteli bir araç ama fiyat farkı var, şu an ikinci el 2016 megane icon edc 90 binden başlıyor, ikinci el 2016 golf highline dsg 110 binden başlıyor, madem bu kadar pimpirikli birisiniz golf alsaydınız!!!

Renaultun yokus kalkis sistemi arizali calisabiliyor. Ornegin capturun tuttugu yerde benim arac tutmuyor. Defalarca denedik bunu ve yazilimla duzeldi. Golfteki sistem biraz daha farkli. Autohold olmasa da araci bir bir bucuk saniye kadar tutuyor. Ayrica awd sanzimanli golflerde yokus kalkis destegi bulunmuyor. Ayaginizi gazdan cektiginiz anda egim farketmeksizin arac ileri dogru hareketleniyor. Renaultta da vardir belki bilemiyorum.

Ozetle renault yazilim konusunda belli sikintilari olan bir marka ve guncellemeler cok gec geliyor. Ozellikle benim kullandigim arac fluence ve yakin zamanda turkiyede bitti ve dolayisi ile iki uc guncelleme almasi gerekirken ( aracin yazilimsal bariz hatalari var bunlari kast ederek soyluyorum ) bir guncelleme alabildi ve sorunlar cozulmek yerine daha kesmekes bir hale geldi. Bir onceki guncellemeyi tekrar yuklemek durumunda kaldik ve sonuc yine degismedi haliyle. Bir cok model var hangi biri ile ilgilenilecek veya yetismek zor diyebilirsiniz ama arac gibi ciddi bir konuda uretim hattiniz varsa belli seylerid dusunerek bu ise girmeniz gerekir.

Ayrica servis konusunda renaultun yaklasimi malumunuz bilgisizligi ve umursamamazligi sonuna kada veriyor kullanicisina. Ama renault merkez cephesinde durum farkli da ( kullanici lehine ) turkiye servisleri bize bunu yansitmiyor ise bu da ayri bir sorun.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ben uydurduğum için o parçalar değişti ve Kırşehir Yetkili servisi yokuş kalkış desteği ile sorun olduğunu sisteme kaydetti :) Mekanik parçalar, tüm araçlarda aynı olmayabiliyor. Golf alacak olsaydım alırdım zaten bunu size sormaz alırdım.

size uydurdunuz diyen yok, dediğim şey sizin araçta bazı parçalar değişince bu kronik bir arıza olmuyor, megane 4 lerin genelinde bir arıza olduğunda o zaman kronik dersiniz. sizin şikayetçi olduğunuz hiç bir konuda ben şikayetçi değilim mesela. Golf alsanız tabii ki bana sormazsınız ama rrenault forumuna gelip renaultu kötüleyip golf ü mercedes i övünce bu biraz garip geliyor insana.
 
Renaultun yokus kalkis sistemi arizali calisabiliyor. Ornegin capturun tuttugu yerde benim arac tutmuyor. Defalarca denedik bunu ve yazilimla duzeldi. Golfteki sistem biraz daha farkli. Autohold olmasa da araci bir bir bucuk saniye kadar tutuyor. Ayrica awd sanzimanli golflerde yokus kalkis destegi bulunmuyor. Ayaginizi gazdan cektiginiz anda egim farketmeksizin arac ileri dogru hareketleniyor. Renaultta da vardir belki bilemiyorum.

Ozetle renault yazilim konusunda belli sikintilari olan bir marka ve guncellemeler cok gec geliyor. Ozellikle benim kullandigim arac fluence ve yakin zamanda turkiyede bitti ve dolayisi ile iki uc guncelleme almasi gerekirken ( aracin yazilimsal bariz hatalari var bunlari kast ederek soyluyorum ) bir guncelleme alabildi ve sorunlar cozulmek yerine daha kesmekes bir hale geldi. Bir onceki guncellemeyi tekrar yuklemek durumunda kaldik ve sonuc yine degismedi haliyle. Bir cok model var hangi biri ile ilgilenilecek veya yetismek zor diyebilirsiniz ama arac gibi ciddi bir konuda uretim hattiniz varsa belli seylerid dusunerek bu ise girmeniz gerekir.

Ayrica servis konusunda renaultun yaklasimi malumunuz bilgisizligi ve umursamamazligi sonuna kada veriyor kullanicisina. Ama renault merkez cephesinde durum farkli da ( kullanici lehine ) turkiye servisleri bize bunu yansitmiyor ise bu da ayri bir sorun.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

golf 7 1.6tdi dsg, e-hdi c4 , peugeot 508 e-hdi ve peugeot 308 bluehdi otm araçlarım oldu. golf hariç hepsinin yokuş kalkış sistemi aynıydı, belli bir eğimden sonra devreye giriyor ama sizin gibi ölçüm yapmadım tabi hangisi hangi eğimde devreye giriyor diye, ama dikkatimi çeken şey şu ki; hepsi de gereken yerde devreye giriyordu, eğer devreye girmiyorsa zaten ciddi bir yokuş değildi.

awd diye bahsettiğiniz şanzımanın hangisi olduğunu bilmiyorum (ben awd yi 4x4 çekiş sistemi diye biliyorum) ama yeni 308 dizelde tam otomatik şanzıman var ve frenden çektiğinizde ileriye doğru atıyor evet ama çok dik yokuşta şanzımanın gücü aracı tutmaya yetmiyor geri kaçıyordu tabi, bu dik yokuşta da yine megane la aynı mantık yokuş kalkış desteği devreye giriyordu.
 
size uydurdunuz diyen yok, dediğim şey sizin araçta bazı parçalar değişince bu kronik bir arıza olmuyor, megane 4 lerin genelinde bir arıza olduğunda o zaman kronik dersiniz. sizin şikayetçi olduğunuz hiç bir konuda ben şikayetçi değilim mesela. Golf alsanız tabii ki bana sormazsınız ama rrenault forumuna gelip renaultu kötüleyip golf ü mercedes i övünce bu biraz garip geliyor insana.
Benim işim görülürdükten sonra kronik olması veya olmaması umrumda olmaz. Bana amortisörlerin kronik olacağını servis söyledi, 1 talisman, bir kaç megane 4 amortisör değiştirdik dedi. Aldığım, 10 küsür bin km'dir bindiğim bir aracı neden kötüleyim, forumda onlarca mesajım var okuyabilirsiniz. Bir sorun yazdım, çözüm bulanamayan, çözüm olarak cep telefonuna su terazisi kurup bana eğim gösteren bir servis...
 
golf un düşük eğimde kaçırmadığını söyleyen yalan söyler 5 tane farklı golf kullandım kaçırdı. hatta yokuş aşağı duruyordum geri ye taktım ayağımı frenden çekmem ile araba aşagı doğru hareket etti ve söylediğim araçlar sıfır araçlardır. Audi bile arada sırada kaçırıyor kaçırmıyor falan diyene inanmam çift kavramalı şanzımanlı araçlarda arada kaçırır oda normal birşey sonuçta otomatik araç kullanmıyoruz.
 
diğer firmaları gözümüzde çokmu devleştiriyoruz banamı öyle geliyor hımm

Volkswagen son 1 yıldır aldığı şikayetler doğrultusunda sattığı 384.181 aracı, DSG şanzıman sorununu gidermek üzere geri çağırıyor.

Volkswagen'in merkez ofisinde görevli Kalite Kontrol yöneticileri tarafından doğrulanan geri çağırma, 2 Nisan tarihinde başlayacak ve Passat, Jetta, Golf, Touran da dahil olmak üzere satılan 21 modeli kapsayacak. Ayrıca montajı VW tarafından Şubat 2010 ve Ocak 2011 tarihleri arasında montajı Çin'de yapılan Audi A3 modeli de yine şanzıman problemi sebebiyle geri çağırma kapsamına alındı.

Volkswagen otomobilleri geri çağırma kararını olağan genel kurulun hemen ardından açıkladı. Geri çağırma kararında DSG şanzımanın sürüş sırasında aracı yavaşlatıp hızlandırdığını kanıtlamasının da büyük etkisi olduğu düşünülüyor.

Volkswagen yaptığı bir diğer basın açıklaması ile DSG şanzımandaki problemin kontrol ünitesindeki elektrik hatası ve güç kaybına sebep olan şanzıman mekatroniğindeki yağın eksilmesinden dolayı ortaya çıktığını iletirken, bu problemin araçlarda kontrol veya fren sistemine etki etmediğinin altını çizdi.


VW satışa sunduğu 6 vitesli DSG araçların yanı sıra 7 vitesli DSG şanzımanlı araçları da geri çağırdı. Bu problemlerin çözümü ile kasasından araç başına $483 ile $1.610 arası bir rakam çıkacak olan VW, en iyi ihtimalle 618 Milyon Dolar maliyetle karşı karşıya kalacak. VW geçtiğimiz yılın Mayıs ayında benzer sorunlar nedeniyle çift kavramalı şanzımana sahip araçlarında garanti süresini 2 yıldan 10 yıla çıkarma kararı almıştı.
 
konu şanzıman muammasıydı yani hangi şanzıman var acep hangi bilgi doğruydu döndü döndü vw kaydırması oluverdi yazılanların %70i konu ile pek alakalı değil be arkadaşlar?


yalan söylemim ben çok ama çok araba kiralıyorum sürekli yurtdışındayım iş gereği ve bmw,vw ve audi ve bahsi geçen yeni japon üretimi tam otomatik şanzımana sahip 120lik hdi 308'e bindim bunlardan birinin bir kere bile geriye kaçırdığı görmedim kaçıyorsada ciddi bir oran değilmişki ciddiye almamışım en azından..
 
Geri
Üst