megane 2 otomatik vites küçültme sorunu

2006 1.6 otomatik megane gaz kelebeği otomatiktir. Resimdeki gaz kelebek gibi ayar yapılmaz. Linkteki doğru olanı.
Fren müşürü sadece fren ışığını yakmaz. Otomatik viteslilerde fren müşürü arızalıysa (frene basıldığını algılamıyorsa) vites park konumundan çıkmaz.

https://www.otoerdem.com/megane-2-gaz-kelebegi-16-16-valf-benzinli-8200171134-urun-1460.html

otomatik viteste park konumu görevide varmış...ama yine bi alaka kuramadım , gazdan ayağını çekince silkeleme olayına...

o zaman bunlarda hava debimetre mi diyorlar...onu temizliyorlar..
benzinde de gazda da aynısını yapıyorsa ben yine boğaz kelebeği diye düşünüyorum...başka bişey aklıma gelmiyo...
sadece benzinde yapıyorsa benzin filtresi diyorum...

başka da bişi gelmiyo aklıma...
 
otomatik viteste park konumu görevide varmış...ama yine bi alaka kuramadım , gazdan ayağını çekince silkeleme olayına...

o zaman bunlarda hava debimetre mi diyorlar...onu temizliyorlar..
benzinde de gazda da aynısını yapıyorsa ben yine boğaz kelebeği diye düşünüyorum...başka bişey aklıma gelmiyo...
sadece benzinde yapıyorsa benzin filtresi diyorum...

başka da bişi gelmiyo aklıma...

Hava debimetre, rölanti valfi de yok. Hani tamamen otomatik diyebiliriz. Hava miktarını map sensörü kontrol ediyor, hava ısısını da manifoldun önünde hava ısı sensörü... Yani rölantiyi ayarlama işi tamamen ECU'ya ait. O da map, hava ısı sensörü, soğutma suyu ısı sensörü (meşhur ısı müşürü), hız sensörü, oksijen sensörü (motor soğukken sadece manifoldun önündeki oksijen sensörü, sıcak olduğunda her iki oksijen sensörü) bilgilerinden yararlanıyor. Bu sensörlerden alınan bilgilerle ECU yakıt/hava karışımını ayarlar. Havayı gaz kelebek vanasını açıp kapatarak ayarlıyor.
 
Son düzenleme:
Hava debimetre, rölanti valfi de yok. Hani tamamen otomatik diyebiliriz. Hava miktarını map sensörü kontrol ediyor, hava ısısını da manifoldun önünde hava ısı sensörü... Yani rölantiyi ayarlama işi tamamen ECU'ya ait. O da map, hava ısı sensörü, soğutma suyu ısı sensörü (meşhur ısı müşürü), hız sensörü, oksijen sensörü (motor soğukken sadece manifoldun önündeki oksijen sensörü, sıcak olduğunda her iki oksijen sensörü) bilgilerinden yararlanıyor. Bu sensörlerden alınan bilgilerle ECU yakıt/hava karışımını ayarlar. Havayı gaz kelebek vanasını açıp kapatarak ayarlıyor.

ne kaldı ki...o zaman beyin bozuk :D

ben yine boğaz kelebeği diyorum...boğaz kelebeğinde tps vardır demi sonuçta
 
ne kaldı ki...o zaman beyin bozuk :D

ben yine boğaz kelebeği diyorum...boğaz kelebeğinde tps vardır demi sonuçta
Boğaz kelebeği olabilir. O da ya mekanizmanın paslanmış veya aşırı kirlenmiş olması veya yan tarafındaki elektrik motorundaki takılma gibi sorunlardan olabilir. Böyle bir sorun varsa kelebek anlık değişimi gerçekleştirmez. Gecikir veya takılır..
TPS (Throttle position sensor) de olabilir. O da kelebeğin konumunu yanlış algılıyorsa sorunlar yaşatır.
Beyin bozuk değildir. Fakat tüm sensörleri okuyup diğer mekanikleri ayarladığından sensörlerden yanlış bilgi geldiğinde o da yanlış yönlendirme yapar. Yani biz bozuk zannederiz.

Edit: Bu arada bugün aracımı sattım. Şimdiye kadarki tecrübelerimle yardımcı olmaya çalıştım. Bir süre daha yardımcı bilgi ve tecrübemi paylaşmaya çalışırım. O bilgiler de yakın zamanda unutulur. O yüzden forumdan uzak kalabilirim.
 
Son düzenleme:
Boğaz kelebeği olabilir. O da ya mekanizmanın paslanmış veya aşırı kirlenmiş olması veya yan tarafındaki elektrik motorundaki takılma gibi sorunlardan olabilir. Böyle bir sorun varsa kelebek anlık değişimi gerçekleştirmez. Gecikir veya takılır..
TPS (Throttle position sensor) de olabilir. O da kelebeğin konumunu yanlış algılıyorsa sorunlar yaşatır.
Beyin bozuk değildir. Fakat tüm sensörleri okuyup diğer mekanikleri ayarladığından sensörlerden yanlış bilgi geldiğinde o da yanlış yönlendirme yapar. Yani biz bozuk zannederiz.

Edit: Bu arada bugün aracımı sattım. Şimdiye kadarki tecrübelerimle yardımcı olmaya çalıştım. Bir süre daha yardımcı bilgi ve tecrübemi paylaşmaya çalışırım. O bilgiler de yakın zamanda unutulur. O yüzden forumdan uzak kalabilirim.

hayırlı olsun...ne almayı düşünüyorsun
 
Attan inip eşeğe binmek gibi olacak ama Fiorino 1.4 safeline almaya niyetim var. Eski model aracın sorunlarıyla uğraşmaktan bıktım. 0 olsun sorunsuz olsun diyorum. Kampanya fiyatı da iyi görünüyor. Kampanya bitimine birkaç gün kaldı ama henüz karar veremedim.
 
inceledim o arabaları...hiç te eşeğe benzemiyo :D
mis gibi araba...

renault.... megane 1 ve megane 2 leri sanayide parçalatarak çok müşteri kaybetti...
çünkü yeni araba üretemiyo...

sen arkadaş benim arabamı servisine götürmedim diye niye parçalattıyon ya....
beni motor ustası yapıon...

yolda 3-4 tane megane 1-2 gördüm...trigerini dağıtmış :D

yeni araba üretsede amacı sanayiden veya servisten çıkarmamak..

sanayiciler boşuna torosla gezmiyo demi...
masrafı yok ki arabanın...

adamların parası mı yok..en aşşağı 15-20 bin kazanıyo sanayideki tamirciler ayda.....

toyota veya fiat alacaksın alacaksan...

toyota corolla terra falan fistan var...
onlarda güzel araba...fiat fiorina da güzelmiş...iilk defa gördüm
 
söylemeyim diyorum da :D
fren müşürüyle ne alaka ya.. D:

fren müşürü dediğin şey...fren lambasını açar kapar..

sonuçları bekliyorum kardeş :D

otomatik araçlarda fren müşürü sadece o işe yaramaz aracın gaz almasını ve hızlanmasını vitesin p den diğer viteslere geçişini sağlar .Fren müşürü arızalı bir aracı çalıstırdıgın zaman hareket ettiremezsin çünkü park freninden çıkartamazsın.Fren müşürü bu alaka.
 
Geri
Üst