Otomatik vites araçta 30 saniye gibi duraklamalarda vitesi N konumuna almak gerekir mi?

Edc lerde boşa almaya gerek yok. Zaten durmaya yakın boşa alıyor ve ışıklarda bekleme anında star stop var ise stop ediyor araç. Üreticininde tavsiyesi uzun dur kalklarda öndeki araç ile mesafe açmak yada m1 de kullanmak uzun rampa tırmanışlarda manuel e geçmek.
 
Edc iyi güzel şanzıman, fakat bir Dsg değil. Dsg yi arıyorum.
Hocam.

Kusura bakmayın. Ama EDC iyi ki bir DSG değil. Bunu yürekten söylüyorum. Sırf DSG biraz daha hızlı geçişler yapıyor diye yere göğe sığdırılamıyor. İşin aslı şu: DSG ilk kalkıştan itibaren 4 km hıza çıkınca 2. vitese geçiyor. Araç durmadıkça bir daha kolay kolay 1. vitese inmiyor. Sürekli 2. viteste kalıyor. Araç iyice yavaşladığında DSG yarım gaz, yarım debriyaj çalışmaya başlıyor. Vag grubu bunun sürüş konforunu artırdığını söylüyor. Buda kavramadan yiyor. Zaten sıkışık trafikte DSG'lerin aşırı ısınması bundan kaynaklanıyor.

Megane 4 sahibiyim. Araba ilk kalkıştan sonra 10 km hıza çıkınca şanzıman 2. vitese geçiyor. 10 km'nin altına düşerse 1. vitese iniyor. DSG gibi yarım gaz, yarım debriyaj olayı EDC'de çok fazla değil. O sebeple EDC'nin kavraması kolay kolay ısınmıyor.

Aynı şartlarda, aynı trafikte aynı sınıfta bir tane DSG, bir tane EDC şanzımanlı arabayı uzun süre kullanın. EDC bir kavrama eskitene kadar DSG iki tane eskitir.

3 ay boyunca tüm otomatik vitesli araç videolarını seyrettim. Hatta bulabildiğim bazı yazıları da okudum.
 
bende alıyorum N ye sürekli, bir ustamız tavsiye etmişti alın diye
Hocam. N pozisyonuna alın. Yeşil yandığını gördüğünüz anda D pozisyonuna alın. ama 1 saniye sonra hareket edin. Beyin D pozisyonuna alındığını anlayıp vites değiştirme robotunu hazırlasın. Bunu da 1 saniye olmadan yapıyor. Beynin uzun ömürlü olması için bunu yapın.
 
Geri
Üst