megane 2 otomatik vites küçültme sorunu

Selenoidler basınç düşürmeye yarıyor, ilgisi olabilir.
Selenoidle ilgili olup olmadığını manuel kullanırken anlayabilirsiniz. Örneğin 4. vitesle giderken güvenli bir yerde sert fren yapın. Çok sert değil yalnız. İleride kırmızı ışığı görmüşsünüz gibi düşünün. Hızınız 30 civarına düştüğünde hala vites 4'te ise selenoidlerle ilgili olabilir. Yalnız bu tek başına olmaz; hızlanırken de sorun olur. Yani düz yolda, gaza fazla basmadığınız halde devir 2300'ü geçiyor fakat vites yükselmiyorsa selenoidlerde sorun olabilir. Ya da üst vitese geçişler sarsıntılı olur.
Sizin sorununuz gazın takılı kalması gibi görünüyor. Bunun da çok sebebi var. En başta kelebek boğaz, map sensörü, manifold ısı sensörü, manifold kaçağı (hariçten hava alması), westinghouse arızası, fren merkezinde geri itme yayının bozulmuş olması .... Aklıma gelenler bunlar. Her zaman en basitinden (manifold kaçağı veya map sensörü) başlamak gerekiyor. Ayrıca saydığım diğer arızaların başka belirtileri de olur.

çok teşekkür ederim hocam , yarın manuel modunda deneyeceğim dediğinizi , sanırım öyle bir durum yok aracımda ama genede emin olmak için deneyeceğim , orada problem yok ise dediğiniz gibi ufaktan başlayacağım manifold map vs vs
 
çok teşekkür ederim hocam , yarın manuel modunda deneyeceğim dediğinizi , sanırım öyle bir durum yok aracımda ama genede emin olmak için deneyeceğim , orada problem yok ise dediğiniz gibi ufaktan başlayacağım manifold map vs vs
Sonucunu ben de merakla bekliyorum. Güvendiğiniz bir tamirci varsa (benim yok maalesef) aracı kullanarak veya bilgisayarda test edip daha net cevaplar verebilir. Burada elimizden ancak bu kadarı geliyor.
 
Sonucunu ben de merakla bekliyorum. Güvendiğiniz bir tamirci varsa (benim yok maalesef) aracı kullanarak veya bilgisayarda test edip daha net cevaplar verebilir. Burada elimizden ancak bu kadarı geliyor.
ilginiz için teşekkür ederim , yurtdışındayım , güvendiğim tamirci yok bu sebepten dolayı sizlerin bilgisine başvurdum , neticeleri buraya yazacağım
 
hocam bende ilk selenoid valf diye düşündüm ama müşhürü değişince hersey haloldu.müşhür arızalı olunca araç kendinden hızlanma ve hız kesme gibi sıkıntıları yapar ki bende de o sıkıntı vardı tam sollamaya cıktıgım anda hız kesiyordu veya par için yanasırken aniden gaz veriyordu kendılıgınden.müşhürü değiş sorun bitecek
 
hocam bende ilk selenoid valf diye düşündüm ama müşhürü değişince hersey haloldu.müşhür arızalı olunca araç kendinden hızlanma ve hız kesme gibi sıkıntıları yapar ki bende de o sıkıntı vardı tam sollamaya cıktıgım anda hız kesiyordu veya par için yanasırken aniden gaz veriyordu kendılıgınden.müşhürü değiş sorun bitecek

fren müşürü sorunu çözmedi , birde eklemek istediğim bir şey daha var , araç N konumunda yani boşta iken yapmıyor bu gaz bırakmama durumunu , D de iken yapıyor , 1200 devirde kalıyor , N ye alınca normale dönüyoor
 
ilginiz için teşekkür ederim , yurtdışındayım , güvendiğim tamirci yok bu sebepten dolayı sizlerin bilgisine başvurdum , neticeleri buraya yazacağım

ben de yurtiçindeyim...benimde güvendiğim tamirci yok hehe
 
Arkadaşlar öncelikle kusuruma bakmayın , forumda yeniyim , belki konuyu yanlış yere açmış olabilirim , fakat konuya hakkim üstadların bilgisine ihtiyacım var , ben yurtdışında yaşıyorum , 6 ay önce bir megane 2 aldım , 1.6 otomatik 2005 model , şuan aracımdaki sorunu size şöyle anlatayım , araç vites büyütürken sorun yok fakat , küçültürken sürekli sarsıntı oluyor , bunuda şöyle gözlemledim , bazen ayağımı gazdan çekince araç gazı tam kesmiyor , anlık yakıt tüketim göstergesi normalde ayağı gazdan çekince araç otomatik gaz kestiği için normal şartlarda direk 0 oluyor fakat bazen benim araç ayağımı gazdan çektiğim halde gazı kesmiyor ve anlık tüketim ekranında 3.4 3.5 3.6 gibi değerlerde seyrediyor , ve bu durumda araç vites düşürürken sarsıntı oluyor , yani kısacası araç yavaşladığı halde , gaza basmadığım halde kendiliğinden hafif gaz yediği için vites düşürmeler hep sarsıntılı oluyor , herzaman yapmasada günün çoğu zamanı bu şekilde yapıyor , bazı zamanlara ayağımı gazdan kesince anlık tüketim değerleri sıfır oluyor , yani araç gazı kestiği için vites küçültmeleri çok güzel oluyor , sorunun boğaz kelebeğinden olduğunu sanmıyorum , çünki onu kendim temizledim. umarım sorunumu anlatabilmişimdir , ilgi alakanız için teşekkürler , yardımlarınızı bekliyorum . kolaylıklar dilerim iyi forumlar .

boğaz kelebeğinin ayarı var...ondan yapabilir...boğaz kelebeğinin ayarı bozuk ise temiz olmasının önemi yoktur..

hatta benzin 0 olayından başka...anlık yakıt sarfiyatını da göstermez o ayar bozuksa...yol bilgisayarı sapıtır..

map sensörü de böyle silkelemeler yapar..bilgisayar bağlatmanız lazım..


boğaz kelebeği ayarı sağ alttaki vida

x5_449754162gw3.jpg
 
pc ye bağladınca map sensöründe sorun yoksa...ki yoktur..
bağlatma ...para verme boşuna...
map sensörünü balata spreyi, tiner ile temizlemelisin...
düzelmezse boğaz kelebeği ayarını kurcalamalısın
 
söylemeyim diyorum da :D
fren müşürüyle ne alaka ya.. D:

fren müşürü dediğin şey...fren lambasını açar kapar..

sonuçları bekliyorum kardeş :D
 
boğaz kelebeğinin ayarı var...ondan yapabilir...boğaz kelebeğinin ayarı bozuk ise temiz olmasının önemi yoktur..

hatta benzin 0 olayından başka...anlık yakıt sarfiyatını da göstermez o ayar bozuksa...yol bilgisayarı sapıtır..

map sensörü de böyle silkelemeler yapar..bilgisayar bağlatmanız lazım..


boğaz kelebeği ayarı sağ alttaki vida

x5_449754162gw3.jpg

2006 1.6 otomatik megane gaz kelebeği otomatiktir. Resimdeki gaz kelebek gibi ayar yapılmaz. Aşağıdaki linkte doğru olanı var.
https://www.otoerdem.com/megane-2-gaz-kelebegi-16-16-valf-benzinli-8200171134-urun-1460.html

Fren müşürü sadece fren ışığını yakmaz. Otomatik viteslilerde fren müşürü arızalıysa (frene basıldığını algılamıyorsa) vites park konumundan çıkmaz. Frene basılmadığı halde sürekli frene basıldığını ECU'ya bildirirse ECU'nun gaz ve vites ayarlaması da ona göre yapılır. Yani otomatik viteslerde durum biraz farklı.
Arkadaşın yaşadığı sorunun ihtimalleri arasında fren müşürü olabilir (bana göre daha önce saydığım ihtimallerin en sonunda yer alır)
 
Geri
Üst