- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 21 Eyl 2017
- Mesajlar
- 9
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
Selenoidler basınç düşürmeye yarıyor, ilgisi olabilir.
Selenoidle ilgili olup olmadığını manuel kullanırken anlayabilirsiniz. Örneğin 4. vitesle giderken güvenli bir yerde sert fren yapın. Çok sert değil yalnız. İleride kırmızı ışığı görmüşsünüz gibi düşünün. Hızınız 30 civarına düştüğünde hala vites 4'te ise selenoidlerle ilgili olabilir. Yalnız bu tek başına olmaz; hızlanırken de sorun olur. Yani düz yolda, gaza fazla basmadığınız halde devir 2300'ü geçiyor fakat vites yükselmiyorsa selenoidlerde sorun olabilir. Ya da üst vitese geçişler sarsıntılı olur.
Sizin sorununuz gazın takılı kalması gibi görünüyor. Bunun da çok sebebi var. En başta kelebek boğaz, map sensörü, manifold ısı sensörü, manifold kaçağı (hariçten hava alması), westinghouse arızası, fren merkezinde geri itme yayının bozulmuş olması .... Aklıma gelenler bunlar. Her zaman en basitinden (manifold kaçağı veya map sensörü) başlamak gerekiyor. Ayrıca saydığım diğer arızaların başka belirtileri de olur.
çok teşekkür ederim hocam , yarın manuel modunda deneyeceğim dediğinizi , sanırım öyle bir durum yok aracımda ama genede emin olmak için deneyeceğim , orada problem yok ise dediğiniz gibi ufaktan başlayacağım manifold map vs vs