megane 2 otomatik vites küçültme sorunu

lostsnaaper

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eyl 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Arkadaşlar öncelikle kusuruma bakmayın , forumda yeniyim , belki konuyu yanlış yere açmış olabilirim , fakat konuya hakkim üstadların bilgisine ihtiyacım var , ben yurtdışında yaşıyorum , 6 ay önce bir megane 2 aldım , 1.6 otomatik 2005 model , şuan aracımdaki sorunu size şöyle anlatayım , araç vites büyütürken sorun yok fakat , küçültürken sürekli sarsıntı oluyor , bunuda şöyle gözlemledim , bazen ayağımı gazdan çekince araç gazı tam kesmiyor , anlık yakıt tüketim göstergesi normalde ayağı gazdan çekince araç otomatik gaz kestiği için normal şartlarda direk 0 oluyor fakat bazen benim araç ayağımı gazdan çektiğim halde gazı kesmiyor ve anlık tüketim ekranında 3.4 3.5 3.6 gibi değerlerde seyrediyor , ve bu durumda araç vites düşürürken sarsıntı oluyor , yani kısacası araç yavaşladığı halde , gaza basmadığım halde kendiliğinden hafif gaz yediği için vites düşürmeler hep sarsıntılı oluyor , herzaman yapmasada günün çoğu zamanı bu şekilde yapıyor , bazı zamanlara ayağımı gazdan kesince anlık tüketim değerleri sıfır oluyor , yani araç gazı kestiği için vites küçültmeleri çok güzel oluyor , sorunun boğaz kelebeğinden olduğunu sanmıyorum , çünki onu kendim temizledim. umarım sorunumu anlatabilmişimdir , ilgi alakanız için teşekkürler , yardımlarınızı bekliyorum . kolaylıklar dilerim iyi forumlar .
 
Arkadaşlar öncelikle kusuruma bakmayın , forumda yeniyim , belki konuyu yanlış yere açmış olabilirim , fakat konuya hakkim üstadların bilgisine ihtiyacım var , ben yurtdışında yaşıyorum , 6 ay önce bir megane 2 aldım , 1.6 otomatik 2005 model , şuan aracımdaki sorunu size şöyle anlatayım , araç vites büyütürken sorun yok fakat , küçültürken sürekli sarsıntı oluyor , bunuda şöyle gözlemledim , bazen ayağımı gazdan çekince araç gazı tam kesmiyor , anlık yakıt tüketim göstergesi normalde ayağı gazdan çekince araç otomatik gaz kestiği için normal şartlarda direk 0 oluyor fakat bazen benim araç ayağımı gazdan çektiğim halde gazı kesmiyor ve anlık tüketim ekranında 3.4 3.5 3.6 gibi değerlerde seyrediyor , ve bu durumda araç vites düşürürken sarsıntı oluyor , yani kısacası araç yavaşladığı halde , gaza basmadığım halde kendiliğinden hafif gaz yediği için vites düşürmeler hep sarsıntılı oluyor , herzaman yapmasada günün çoğu zamanı bu şekilde yapıyor , bazı zamanlara ayağımı gazdan kesince anlık tüketim değerleri sıfır oluyor , yani araç gazı kestiği için vites küçültmeleri çok güzel oluyor , sorunun boğaz kelebeğinden olduğunu sanmıyorum , çünki onu kendim temizledim. umarım sorunumu anlatabilmişimdir , ilgi alakanız için teşekkürler , yardımlarınızı bekliyorum . kolaylıklar dilerim iyi forumlar .

Aşağıdaki linkte sorunun map sensörü ile ilişkili olabileceği belirtilmiş. Yalnız enjektör problemleri ve kompresyon sorunlarının da benzer belirtileri olduğunu söylüyor. Bu belirtiler arasında motor ısındığında ortaya çıkan benzin kokusu, rölanti dengesizliği, hızlanma ve yavaşlamada sorunlar olarak sıralanmış. Yalnız manifold kaçakları da benzer sorunlara sebep oluyor.
https://www.youtube.com/watch?v=9cj7bWSUTNs
Böyle bir sorunu daha önce eksik manifold civatası nedeniyle yaşamıştım. Civatanın eksik olduğu tarafta hariçten hava çekiyormuş. Sanayideki usta(!) civatayı gereksiz görmüş herhalde.
Çözümü paylaşırsanız yeni bilgiler elde etmiş oluruz.
 
hocam teşekkür ederim cevabın için , fakat şunuda belirtmeliyim ki , benim aracımın gidişinde yavaşlamasında herhangi bir problem yok , tek sorun ayağımı gazdan çektiğim zaman bazen gazı tam kesmiyor , ve gazı tam kesmeyince mesela 80 km/h ile giderken ayağımı gazdan çekip durmak için frene bastığımda araç çok hafif gaz yiyor bu sebepten dolayı tahminimce sanzıman ın kafası karışıyor vites küçültmekle ilgili , çünki hız yavaşlıyor , frene basıyorum ama araç gaz yediği için vitesleri küçültürken sarsıntılı küçültüyor , büyütürken hiç sorun yok ..

Buradan aldığım cevapların neticesinde çözüme ulaşır ulaşmaz buraya detaylı bilgilendrme yapacağım herkesin faydalanması için , fakat hali hazırda hala konuya hakim üstadların yorumlarını bekliyorum .
 
hocam teşekkür ederim cevabın için , fakat şunuda belirtmeliyim ki , benim aracımın gidişinde yavaşlamasında herhangi bir problem yok , tek sorun ayağımı gazdan çektiğim zaman bazen gazı tam kesmiyor , ve gazı tam kesmeyince mesela 80 km/h ile giderken ayağımı gazdan çekip durmak için frene bastığımda araç çok hafif gaz yiyor bu sebepten dolayı tahminimce sanzıman ın kafası karışıyor vites küçültmekle ilgili , çünki hız yavaşlıyor , frene basıyorum ama araç gaz yediği için vitesleri küçültürken sarsıntılı küçültüyor , büyütürken hiç sorun yok ..

Buradan aldığım cevapların neticesinde çözüme ulaşır ulaşmaz buraya detaylı bilgilendrme yapacağım herkesin faydalanması için , fakat hali hazırda hala konuya hakim üstadların yorumlarını bekliyorum .

Abicim fren müşürünü değiştir sorun orda bende de 2008 megane 2 var otomatik sıkıntı ona sebep başıma geldi daha önce


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Abicim fren müşürünü değiştir sorun orda bende de 2008 megane 2 var otomatik sıkıntı ona sebep başıma geldi daha önce


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
----

hocam tam olarak aynı sorunmu vardı sende de ? fren müşürü frene basınca devreye girmiyormu ? Ben gazdan ayağımı çekip frene basmasam da hafif gaz yemeye devam ediyor . sendeki problem tamolarak nasıldı .

cevabın için teşekkür ederim
 
Abicim fren müşürünü değiştir sorun orda bende de 2008 megane 2 var otomatik sıkıntı ona sebep başıma geldi daha önce


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Fren müşürü de yapabilir. Frene basmadan araç çalışıyor muydu ya da frene basmadan park vitesinden çıkılabiliyor muydu? Şu an sorun yaşayan arkadaşa yardımcı olabilir.
 
Fren müşürü de yapabilir. Frene basmadan araç çalışıyor muydu ya da frene basmadan park vitesinden çıkılabiliyor muydu? Şu an sorun yaşayan arkadaşa yardımcı olabilir.


frene basmadan araç çalışmıyor , frene basmadan park vitesinden çıkmıyor hocam
 
frene basmadan araç çalışmıyor , frene basmadan park vitesinden çıkmıyor hocam

Ben uzunidaga için yazmıştım, belki size yardımcı olabilir diye.
Müşürün yayı pedalın basılmadığı durumda sıkışık durumda olur. Frene bastığınızda yay uzar (aslında çalışma mantığı ucundaki manyetik uçta devrenin kapanmasıdır). Yayı iyi çalışmıyorsa seyir halindeyken basıp bıraktığınızda hızlı bir şekilde kapanmıyor olabilir. Ya da yay özelliğini kaybetmiştir (tam kapanmıyordur).
Fren müşürü çok pahalı bir parça değil. Sanırım 20TL civarında. Alıp değiştirebilirsiniz. Yalnız değiştirirken kontağı kapattıktan sonra uzun süre beklemeyin. Bir de aldığınızda müşürün ucuna basıp da kilitlemeyin. Her iki durumda da müşür kilitleniyor. Normalde aracı çalıştırırken kilit kendiliğinden açılıyor fakat ne hikmetse elle kilitlendiğinde sorun çıkarıyor.
 
Ben uzunidaga için yazmıştım, belki size yardımcı olabilir diye.
Müşürün yayı pedalın basılmadığı durumda sıkışık durumda olur. Frene bastığınızda yay uzar (aslında çalışma mantığı ucundaki manyetik uçta devrenin kapanmasıdır). Yayı iyi çalışmıyorsa seyir halindeyken basıp bıraktığınızda hızlı bir şekilde kapanmıyor olabilir. Ya da yay özelliğini kaybetmiştir (tam kapanmıyordur).
Fren müşürü çok pahalı bir parça değil. Sanırım 20TL civarında. Alıp değiştirebilirsiniz. Yalnız değiştirirken kontağı kapattıktan sonra uzun süre beklemeyin. Bir de aldığınızda müşürün ucuna basıp da kilitlemeyin. Her iki durumda da müşür kilitleniyor. Normalde aracı çalıştırırken kilit kendiliğinden açılıyor fakat ne hikmetse elle kilitlendiğinde sorun çıkarıyor.

Tamamdır hocam , bunu deneyeceğim , belki bir faydası olur , her ne kadar oradan kaynaklı olduğunu sanmasamda , peki bu sanzıma selenoid valve lar hakkında ne düşünüyrsonuz ? yada şanzıman kaynaklı olabilirmi ?
 
Tamamdır hocam , bunu deneyeceğim , belki bir faydası olur , her ne kadar oradan kaynaklı olduğunu sanmasamda , peki bu sanzıma selenoid valve lar hakkında ne düşünüyrsonuz ? yada şanzıman kaynaklı olabilirmi ?
Selenoidler basınç düşürmeye yarıyor, ilgisi olabilir.
Selenoidle ilgili olup olmadığını manuel kullanırken anlayabilirsiniz. Örneğin 4. vitesle giderken güvenli bir yerde sert fren yapın. Çok sert değil yalnız. İleride kırmızı ışığı görmüşsünüz gibi düşünün. Hızınız 30 civarına düştüğünde hala vites 4'te ise selenoidlerle ilgili olabilir. Yalnız bu tek başına olmaz; hızlanırken de sorun olur. Yani düz yolda, gaza fazla basmadığınız halde devir 2300'ü geçiyor fakat vites yükselmiyorsa selenoidlerde sorun olabilir. Ya da üst vitese geçişler sarsıntılı olur.
Sizin sorununuz gazın takılı kalması gibi görünüyor. Bunun da çok sebebi var. En başta kelebek boğaz, map sensörü, manifold ısı sensörü, manifold kaçağı (hariçten hava alması), westinghouse arızası, fren merkezinde geri itme yayının bozulmuş olması .... Aklıma gelenler bunlar. Her zaman en basitinden (manifold kaçağı veya map sensörü) başlamak gerekiyor. Ayrıca saydığım diğer arızaların başka belirtileri de olur.
 
Geri
Üst