Megane 1 far sensörü

megane 1 'e hız sabitleme cidden yapan varmı ? merak ettim.

megane 1 değil abi başka arabayaydı.
düğme yeri falan yok diyorsun ya abi, hani sol tarafta far ayarı falan varya oralara çıkmacıdan düğme eklemebilir. düğme yeri sorun değil yani
 
megane 1 değil abi başka arabayaydı.
düğme yeri falan yok diyorsun ya abi, hani sol tarafta far ayarı falan varya oralara çıkmacıdan düğme eklemebilir. düğme yeri sorun değil yani
Aynen değerli kardeşim düğme yeri hiç problem değil. asıl önemli sorun direksiyondaki düğmeler. Bende geçenlerde bir yerde bir mucidin acayip bir icadını okumuştum. ŞÖYLEKİ : manuel olarak konsola bizim havalandırma ızgara rolon'u gibi bir rolon yapmış. bunuda konsol içinden bir makara ile yaylı şekilde yapmış. ve gaz pedalına çelik tel ile bağlamış. sürücü ayagı ile gaz verdiğinde yay vasıtasıyla hareket ediyor. ayagını gazdan çekince konsoldaki rolonu yukarı aşağı çevirdikçe gaz pedalını aşagı/yukarı hafif hareket ediyor.ve araç sanki gaz veriyormuş gibi pedala kumanda ediyor.. Resim yoktu vatandaşın aynen anlattıkarı bu şekilde idi. dediğine göre hala kullanıyormuş. sıra dışı. uygulanabilirmi ? bilemem . gerçekten yapmışmıdır ? yaptığını varsayarsak helal olsun . ne olursa olsun beğensekte beğenmesekte veya bize çok uçuk gelsede bir emek vermiş vatandaş. araba ne idi hatırlayamadım. sen uygularmısın deseniz ? HAYIR . Birşeyler yapmayı ; küçük meblaglar ile orjinalini bozmadan bişeyler yapmayı / üretmeyi seviyorum.Aracı çok değişiklik yapmadan her zaman orjinallikten yanayım.
 
abi aslında yapılabilir gaz teline servo motor ile hareket verdirilip lcd ekrandanda anlık hız gösterimi ve ayarlanan hız seçimi gibi değerler gösterilip hız sabitleyici yapılabilinir fren müşüründende fren yapınca devreden çıkması sağlanır. ama düzgün çalışması için düz ve uzun yol olması gerek. rampada vitesten dolayı tam sonuç vermeyebilir. imkansız değil yapılabilir bir uygulama. şu sınav hazırlıklarım olmasa onunda başına geçerim ama önceliğim hayatımı garantiye alabilmek tabi :) ama sınavdan sonra yani eylülden sonra çalışmalara başlayabilirim tabi o zamana kadar arabayı değiştirmezsen abi qw
 
Bence de çok sağlıklı olmaz. çünkü düz yolda arabayı sabit hızda tutmak kolayda rampa aşağı veya rampa yukarı ayarlanan hızda tutabilmek özellikle de bizim gibi küçük hacimli turbosuz araçlarda çok daha zor. bildiğim kadarıyla focus bir önceki kasa otomatikleri hiç bir usta önermiyor. sebebi de araba rampada otomatik şanzıman devir artırmada sürekli bocalamasıymış. yani Koskoca ford firması bile rampada otomatik şanzımanı bocalarken(sınıfta kalmışken) bizim 1.4 sedan turbosuz arabayı rampada hızı sabit tutabilmek bence çok ama çok zor. Hani turbo veya dizel torku yüksek olsa neyse de bizim arabalarda çok zor gibi.
 
rampa aşağı frene müdehale edebilirim abs beyni aracılığıyla düz oldada sabit tutabilirim ama rampa yukarı ister istemez devirden dolayı stabil çalışmaz ama düz yolda ve inişte hız sabitleyici konforu yaşanabilir. tahmin ediyorum ki orjinalinde olanlardada devirden dolayı stabil çalışmıyor sonuçta vites düşürmek gerek ve araç otomatik vites değilse bu sorun onlardada mevcut. eniştemin düz vites focusundada hız sabitleyici rampada hızı artıramıyor ve ister istemez şöför müdehale etmek zorunda kalıyor
 
hergün 300-500 km yol yapsam gerekli...hem uyutur o adamı...fren gaz depriyaj. bu 3 öğe olacak o gadar :) otomatikleri de araba diye görmem ben oyuncaktır gözümde...
 
valla abi hız sabitleyici değilde adaptif hız kontrolü olsa dadından yinmez valla :hehe

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
bu adaptif hız kontolü dediğin öndeki araca göre yavaşlama hızlanma olayı galiba.
hani arnıld şivazzanegerin bir filmi vardı ya gerçeğe çağrı. orada otomatik taksi şoförü vardı.
aynı öyle olacak sonumuz bu gidişle.
 
O noktaya az kaldı zaten abi

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
yusuf bey piyasada hazır satılanlar uymazmı far sensörü
 
Geri
Üst