Megane 1 - Devirdaim sistemi nasıl çalışır ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meganne
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Megane 1 iyidir. Geçen otopazarında bindim megane 1'e şirket aracı 2017 sembol var bizde kalite olarak ferahlık olarak megane 1 o kadar üstünki :)
Git yetkiliye abi Sandık motor attır gel :)

hacı ...ben arabadan anlayan birisi değilim...
25 yaşına kadar da direksiyonuna oturmadım )))

zar zor, kredi, anamın altınlarını bozdurma...
aldım arkadaş bi tane araba..
anlamıyom zaten bişeyden...
20. el mi, 40. el mi bilmem o kadar )))

dokunmasalar 10 senede daha motoru giderdi arkadaş..
alt takımı da superdi...

arkadaş sanayiden çıkamadım arkadaş....
kıl kaptım arkadaş...


kaza yapan arabaları yap..
benim sağlam motorumu bozup neden yarım yarım yapıp bana masraf çıkarttıyon ki..

sandık motor attırma zor işte...ruhsat motor numarası falan oluyor...

bakalım...yetkili servise götürecem:D

olmadı...kendim yaparım ....
bi hafta köye giderim....
torx anahtarı alırım, :D

bunlar da döküyo arabayı...ben de...
bunların benden farklı yaptığı iş yok ki:D

ben de kırarak yapacam...sanayi de adamda arkadaş ..

onun kadar bende ustayım arkadaş:D
 
Son düzenleme:
Egzosdan o kadar su gelmesi normal değildir. Zaten devirdaimde dönecek su kalmıyordur bu yüzden. Araçta ciddi oranda su eksilmesi olması beklenir.
 
Egzosdan o kadar su gelmesi normal değildir. Zaten devirdaimde dönecek su kalmıyordur bu yüzden. Araçta ciddi oranda su eksilmesi olması beklenir.

eksiltmiyo gibi geliyodu bana işte...

benzin de kokuyo egzoztan, yanmış yağ....poturdu...su....
 
megane 1 i olan arkadaşlar...
motor soğukken buradan su gelir mi...
bilen varsa yardım etsin ...

gözünüzü sevem...

lbMYVr.webp
 
Gelmez. Oradan su gelmesi için termostatın açması gerekir.
 
Gelmez. Oradan su gelmesi için termostatın açması gerekir.


hacı anlamadığım bişi var ama...termostat açmadan taşırma kapınının üst borusundan su gelmiyor ise..
taşırma kapının alt borusu neden isiniyor...

benim conta kaçırmasından mı , normali mi böyle acaba ))

madem devirdaim olmuyor...o zaman niye alt borusu sıcak oluyor :soru
 
beyni yakmadan saksıyı çalıştıralım biraz megane 1 ci arkadaşlar...

madem termostat açmayında...üst borudan su akmıyor...
neden o zaman o kabın alt hortumu ve içindeki su ısınıyor..

contadan mı...normali mi böyle:soru
 
İlk olarak sıcaklık konusuna gelelim; benzinli araçlarda dizel araçlardan farklı olarak ısınma çabuk olur, yani senin 5 dakikada 90 dereceye geliyor dediğin an hatta belkide daha kısa bir sürede kaloriferi açtığında aracın içerisine gayet sıcak hava üflemesi gerekiyor. Benzinli araçlarda şehirdışında ortalama 2 -3 km içinde içeriyi ısıtırsın dizel araçlarda ise bu süre daha fazladır. Bu nedenle ek ısıtıcıları vardır. O yüzden benzinli araçlarda 5 dakikada 90 ise normaldir.

İkinci olarak bizim araçlarda motor soğukken üst borudan su gelme şansı hiç yok. Aracı ilk çalıştırdığında radyatörün altındaki soğuk su, radyatörün altındaki soğuk su borusundan devirdaim pompasına geçer oradan motordaki parçaları soğutur ve termostatın alt kısmına geçer.Yeterince ısınmadığı içinde buradan kalorifer peteğine gelir peteğide bir miktar ısıtır daha sonra buradan tekrar soğuk su borusuna olan bağlantıdan devirdaim pompasına geçer bu şekilde uygun sıcaklığa ulaşana kadar devam eder. Ne zamanki uygun sıcaklığa ulaşır işte o zaman termostat açılır ve radyatörün üst borusundan radyatöre sıcak su girişi olur. Daha sonra rüzgardır veya gerekli ise fan açılması ile soğutur ve alttaki soğuk su hortumu ile aynı işlemlere devam eder. Yalnız termostat açıldığında sıcak suyun genleşmesinden dolayı genleşme kabınada az az su akışı başlar ve burada basınç oluşur. Motoru durduğumuzda sıcaklık düşmeye başlayınca termostat kendini kapatır ve genleşme kabındaki basınç vakum etkisiyle suyu aşağıya iter. Yani araç sıcakken genleşme kabındaki su fazladır soğukken azdır bunun nedeni budur.

Şimdi gelelim senin soruna .Peki genleşme kabının alt borusu neden ısınıyor diyorsun onunda nedeni şu; sadece genleşme kabının alt hortumundaki su ısınmaz. Kalorifer peteğinin dönüş borusu, radyatörün alt soğuk su borusunun Te den sonraki kısmı ve genleşme kabının alt borusu hepsi birbirine bağlıdır. Bu 3ü de bir miktar ısınır çünkü termostat kapalıyken bile motorun sıcaklığı ile su ısınıyor. Isınmaması için araya çekvalf konulması gerekir ki bununda bir anlamı yok. Bahsettiğin ısınma normaldir.

Denemek istersen motor soğukken radyatörün sıcak su borusuna eline pompalar gibi basıp çekersen genleşme kabındaki suyun oynadığını görürsün bunun nedenide genleşme kabının üst borusu ile radyatör sıcak su borusunun termostattan önce birleşmesidir. Bu nedenle bizim araçlarda oradan motor soğukken su gelme imkanı yok. K4M motoru bu şekildedir.
 
Son düzenleme:
İlk olarak sıcaklık konusuna gelelim; benzinli araçlarda dizel araçlardan farklı olarak ısınma çabuk olur, yani senin 5 dakikada 90 dereceye geliyor dediğin an hatta belkide daha kısa bir sürede kaloriferi açtığında aracın içerisine gayet sıcak hava üflemesi gerekiyor. Benzinli araçlarda şehirdışında ortalama 2 -3 km içinde içeriyi ısıtırsın dizel araçlarda ise bu süre daha fazladır. Bu nedenle ek ısıtıcıları vardır. O yüzden benzinli araçlarda 5 dakikada 90 ise normaldir.

İkinci olarak bizim araçlarda motor soğukken üst borudan su gelme şansı hiç yok. Aracı ilk çalıştırdığında radyatörün altındaki soğuk su, radyatörün altındaki soğuk su borusundan devirdaim pompasına geçer oradan motordaki parçaları soğutur ve termostatın alt kısmına geçer.Yeterince ısınmadığı içinde buradan kalorifer peteğine gelir peteğide bir miktar ısıtır daha sonra buradan tekrar soğuk su borusuna olan bağlantıdan devirdaim pompasına geçer bu şekilde uygun sıcaklığa ulaşana kadar devam eder. Ne zamanki uygun sıcaklığa ulaşır işte o zaman termostat açılır ve radyatörün üst borusundan radyatöre sıcak su girişi olur. Daha sonra rüzgardır veya gerekli ise fan açılması ile soğutur ve alttaki soğuk su hortumu ile aynı işlemlere devam eder. Yalnız termostat açıldığında sıcak suyun genleşmesinden dolayı genleşme kabınada az az su akışı başlar ve burada basınç oluşur. Motoru durduğumuzda sıcaklık düşmeye başlayınca termostat kendini kapatır ve genleşme kabındaki basınç vakum etkisiyle suyu aşağıya iter. Yani araç sıcakken genleşme kabındaki su fazladır soğukken azdır bunun nedeni budur.

Şimdi gelelim senin soruna .Peki genleşme kabının alt borusu neden ısınıyor diyorsun onunda nedeni şu; sadece genleşme kabının alt hortumundaki su ısınmaz. Kalorifer peteğinin dönüş borusu, radyatörün alt soğuk su borusunun Te den sonraki kısmı ve genleşme kabının alt borusu hepsi birbirine bağlıdır. Bu 3ü de bir miktar ısınır çünkü termostat kapalıyken bile motorun sıcaklığı ile su ısınıyor. Isınmaması için araya çekvalf konulması gerekir ki bununda bir anlamı yok. Bahsettiğin ısınma normaldir.

Denemek istersen motor soğukken radyatörün sıcak su borusuna eline pomalar gibi basıp çekersen genleşme kabındaki suyun oynadığını görürsün bunun nedenide genleşme kabının üst borusu ile radyatör sıcak su borusunun termostattan önce birleşmesidir. Bu nedenle bizim araçlarda oradan motor soğukken su gelme imkanı yok. K4M motoru bu şekildedir.


tşkler hacı...gayet açıklayıcı olmuş....

hani motor soğukken radyator suyunun fongurdaması contadan olurmuş ya..
ben de acaba bu taraftan gazı kaçırıyor, ama çok az kaçırıyor..suyu fongurdatamıyor...sadece ısındırıyor....ondan mı ısınıyor diye kendi kendime böyle bir hipotez kurmuştum ))

tşkler aydınlatıcı bilgilerin için ))
 
Geri
Üst