Megane 2 Radyatör su kabında Tahin kıvamında Tortu görüntüsü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan suavi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Çok geçmiş olsun böyle uzun açıklama yapmanız gayet normal canınız sıkılmış belliki.Forumda daha önce meganelarda suya yağ karıştırma sıkınıtısı yaşayan bazı arkadaşlar sorun contadan ziyade termostatla ilgili bir parçadan kaynaklandığını tespit etmişlerdi sanırım o parçadan kaçırıp su kabına sızıyordu o konuya da bir eğilebilirsiniz üst kapak açtırmadan önce forumda konusu var çözümü de çok ucuz ve kolaydı inşallah öyledir.
 
Teşekkür ederim Miraç. Bahsettiğiniz konuyu arattırayım. İnşallah dediğiniz gibi ekonomik bir yolla çözüme ulaşır. Keyif kaçırmayacak bir durum da değil ki "amaan boşver" diyeyim :) Böyle durumlarda insanın çenesi düşüyor :) şu konuya bir bakayım neredeymiş?

Çok geçmiş olsun böyle uzun açıklama yapmanız gayet normal canınız sıkılmış belliki.Forumda daha önce meganelarda suya yağ karıştırma sıkınıtısı yaşayan bazı arkadaşlar sorun contadan ziyade termostatla ilgili bir parçadan kaynaklandığını tespit etmişlerdi sanırım o parçadan kaçırıp su kabına sızıyordu o konuya da bir eğilebilirsiniz üst kapak açtırmadan önce forumda konusu var çözümü de çok ucuz ve kolaydı inşallah öyledir.
 
Su kabini sökup iyice temizleyin ayrica radyotor giris ve cikis hortum baglantilarini da sökup hortumu sokun temiz su akana kadar suyu devirdaim yapin .aynisi ni imkan varsa kalorifer radyotoru icin de yapin.ayrica termostati da kontrol edin bu pislik onun calismasini etkileyebilir.
 
Bu işlemi ustayla konuştuk aslında, ilk mesajda usta tavsiyesinde soğutma suyu hattını temizleyen bir cihazımız var, bunu takıp su kanallarını temizleriz dedi, fakat bunu baharda yapalım, yeni antifiriz doldurdu. Eskisinden çok çok daha temiz şu anda. Ama sizin önerinizi kendimde yapabilirim. Olmazsa haftasonu yedek depodaki antifirizi çekip, o kabı yerinden çıkarayım. Kabı bir güzel temizleyip yerine takayım. Aslında böylece yeni kirlenmenin olup olmadığını ve bu durumun boyutunu görmüşte olurum. Radyatör temizliği için kullanılan birtakım solüsyonlar var. Biri Abro korozyon temizleyici ilaç, diğeri Arexons marka. Fiyatları 25-35 TL civarı.

Sizin mesajınızdan şunuda algılıyorum, bi temizlik yapın, bakalım tekrar aynı kirlilik oluşuyor mu? Ona göre adım atarız. Çok maliyetli bir işlem değil. Denemey değer, tabi bu aracın termostatını anlıyorum ki muhakkak değiştirtmek gerek, hararet müşürünü de sağlam olup olmadığına bakmaksızın yenilemek gerek.

Su kabini sökup iyice temizleyin ayrica radyotor giris ve cikis hortum baglantilarini da sökup hortumu sokun temiz su akana kadar suyu devirdaim yapin .aynisi ni imkan varsa kalorifer radyotoru icin de yapin.ayrica termostati da kontrol edin bu pislik onun calismasini etkileyebilir.
 
Hararet müşürü veya termostatı kontrol etmeden değiştirmeniz gerekmez. Bir süre takip edin. Genleşme kabında tahin kıvamı olacak mı? Yalnız bunun için kısa mesafe işe yaramaz. Çünkü termostat açmayacak. O yüzden genleşme kabından su dolaşmaz. Sadece motorun suyu kalorifere gidip döner.

Usta bulmak maalesef zor. Hararet müşürü ve termostatın doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmeliydi. Ayrıca silindir kaçak testi çok basit bir işlem. Contanın yanmış olma ihtimali bence çok zayıf, bu motorlar her hararette conta yakmaz. Eğer contada yeni başlamış bir hasar varsa da onu silindir kaçak testi ile anlaşılır; sadece conta+işçilik ile sorun kökünden çözülür. Eğer conta yanığı devam ederse daha büyük masraflar açar.

- Hararet yapması conta yaktığınız anlamına gelmez Yalnız yüksek sıcaklık ve basınç su kanallarındaki tortuların genleşme kabına taşınmasına neden olabilir. Genleşme kabı da labirent gibidir. Giren tortu bir daha başka bir yere gidemez. Kabı çıkarıp yıkamayı denediğinizde tecrübe edersiniz.

- Son olarak hararet yaptırmadığınıza göre hiç panik yapmaya gerek yok. Kış geliyor diye kalorifer bakımı yaptırdıysanız o tortunun kalorifer peteğinden gelen tortu olma ihtimali de çok yüksek. Ya da yukarıda belirttiğim gibi yüksek sıcaklık ve basıncın etkisiyle kalorifer peteğindeki çamur kaba taşınmış olabilir (Tecrübeyle sabittir. O çamurun o peteğe nasıl girdiğini de anlamış değilim.)

Hararet müşürünü aşağıdaki resimde görebilirsiniz.
http://www.renaultforums.co.uk/14-engines/107883-engine-temp-sensor.html

%7B861E5A4C-4B2C-48BF-86B1-1D68D2C2D37A%7D.jpeg
 
Son düzenleme:
10 dk önce arabayı parkettim, sabah giderkende, akşam dönerkende gözüm hararet göstergesindeydi. Orta seviyeden yukarı çıkmadı. Geldim ve mesajınızı okudum. İçim biraz rahatladı. İnşallah dediğiniz gibi çıkar. Haftasonuna az kaldı ustamızın yanına tekrar gideyim. Bu arada ilginize çok teşekkür ediyorum. Çok sağolun. Bakalım bu serüven nasıl son bulacak :)

Hararet müşürü veya termostatı kontrol etmeden değiştirmeniz gerekmez. Bir süre takip edin. Genleşme kabında tahin kıvamı olacak mı? Yalnız bunun için kısa mesafe işe yaramaz. Çünkü termostat açmayacak. O yüzden genleşme kabından su dolaşmaz. Sadece motorun suyu kalorifere gidip döner.

Usta bulmak maalesef zor. Hararet müşürü ve termostatın doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmeliydi. Ayrıca silindir kaçak testi çok basit bir işlem. Contanın yanmış olma ihtimali bence çok zayıf, bu motorlar her hararette conta yakmaz. Eğer contada yeni başlamış bir hasar varsa da onu silindir kaçak testi ile anlaşılır; sadece conta+işçilik ile sorun kökünden çözülür. Eğer conta yanığı devam ederse daha büyük masraflar açar.

- Hararet yapması conta yaktığınız anlamına gelmez Yalnız yüksek sıcaklık ve basınç su kanallarındaki tortuların genleşme kabına taşınmasına neden olabilir. Genleşme kabı da labirent gibidir. Giren tortu bir daha başka bir yere gidemez. Kabı çıkarıp yıkamayı denediğinizde tecrübe edersiniz.

- Son olarak hararet yaptırmadığınıza göre hiç panik yapmaya gerek yok. Kış geliyor diye kalorifer bakımı yaptırdıysanız o tortunun kalorifer peteğinden gelen tortu olma ihtimali de çok yüksek. Ya da yukarıda belirttiğim gibi yüksek sıcaklık ve basıncın etkisiyle kalorifer peteğindeki çamur kaba taşınmış olabilir (Tecrübeyle sabittir. O çamurun o peteğe nasıl girdiğini de anlamış değilim.)

Hararet müşürünü aşağıdaki resimde görebilirsiniz.
http://www.renaultforums.co.uk/14-engines/107883-engine-temp-sensor.html

%7B861E5A4C-4B2C-48BF-86B1-1D68D2C2D37A%7D.jpeg
 
Bugün aracı farklı farklı 3 özel servise gösterdim. Soğutma suyu sisteminin temizlenmesi gerek cevabını aldım. Motor yağı seviyesinin normal olduğunu ve su olmadığını, su tesisatındaki tortunun da temizlikten sonra giderileceğini söylediler. Lakin termostat çevresindeki sızıntı değil terlemeymiş. Genel kanı şu, temizlik işlemi için erken, 2017 mayıs ayı uygun dediler. Bende karar verdim, genleşme kabını temizleyeceğim. Eğer tekrar kirlenme olursa üst kapak contasından şüpheleneceğim.

Bugün otobana çıktım, çekiş ve performans konusunda azalma varmı diye, kısa bir mesafede 170 km ye kadar yüklendim, sonra emniyet şeridine çekip 4 lüleei yakıp, kaputu açtım, araç genleşme tankında baloncuk varmı, yada hortumların durumu nasıl diye baktım, herşey normal. Hararet göstergesi orta çizgiden oynamadı bile, aracı kontrol ederken fan çalıştı. Yani herşey normal görünüyor, egzozda normal. Sanırım evham yapıyorum. Ama bu işi sonuna kadar takip edeceğim ve paylaşacağım.

Yarın genleşme tankı temizliği uygulamasını sizinle paylaşırım. Şimdilik durum stabil. İlk mesajda belirttiğim antifiriz değişimiyle berraklaşan su hala temiz. Buda beni sevindiriyor.
 
Kabı temizledikten sonrada bir miktar yağ gelebilir diye düşünüyorum sistemde bu yağ başka yerlerde de mevcuttur.( Kalorifer peteği gibi)
 
Bugün radyatör genleşme kabını çıkartmak için uğraştım fakat başarısız oldum. Bu kabın yerinden nasıl çıkarılacağı konusunda bilgi sahibi olan varsa yardımcı olursa sevinirim. 1 Tane cıvata tutuyor fakat, bulunduğu bölgeden çıkmasını engelleyen unsurlar var. Biri motor kulağı, diğeri ise çamurluk tarafındaki pul çıkıntıları. Bunu yerinden çıkarmak için ön tampon mu sökülüyor? Bilgisi olan varsa yardımınızı rica ediyorum.

Herşeye rağmen hortum bağlantılarını kelepçelerinden ayırıp sadece kabın içini musluk suyuyla yıkadım fakat içi dört dörtlük temizlenmedi. İçi dediğiniz gibi bir labirente benziyor. Sanırım sebebi kir ve tortuyu tutsun diye böyle. Uzun bir tornavida ile ulaşabildiğim kadarıyla bezle sildim. Ama dediğim gibi 10 numara bir temizlik olmadı.

Tahliye tapasından antifirizi temiz bir kaba aktardım. Bunun için 500ml pet şişe kullandım. Genleşme tankında 1500ml antifiriz varmış. 3 pet şişeyi dolduğunda genleşme kabı boşaldı.

Bu dar alanda ne kadar mümkünse o kadar temizledim. Antifiriz'in durumunu ve önceki-sonraki temizlik durumunu aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz. Çoşkun beyin dediği gibi bu kalıntılar tüm soğutma suyu hattına sıvandığı için, genleşme tankının temizlenmiş olması pekte anlam ifade etmeyecek. Bunu ustalarında dediği gibi bahara ertelemeye karar verdim. O zamana kadar bir sıkıntı olmamasını dilemekten başka yapacak birşeyim yok, çünkü götürdüğüm ger usta aciliyetli bir durum olmadığını söylüyor. Temizlikte baharda yapılır diyorlar. Ama ben bu işi irdelemeye devam edeceğim. :) Takipteyim gelişmeleri paylaşacağım.

https://goo.gl/photos/vMXfWf19oTQATeHM6
 
Geri
Üst