Hararet müşürü veya termostatı kontrol etmeden değiştirmeniz gerekmez. Bir süre takip edin. Genleşme kabında tahin kıvamı olacak mı? Yalnız bunun için kısa mesafe işe yaramaz. Çünkü termostat açmayacak. O yüzden genleşme kabından su dolaşmaz. Sadece motorun suyu kalorifere gidip döner.
Usta bulmak maalesef zor. Hararet müşürü ve termostatın doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmeliydi. Ayrıca silindir kaçak testi çok basit bir işlem. Contanın yanmış olma ihtimali bence çok zayıf, bu motorlar her hararette conta yakmaz. Eğer contada yeni başlamış bir hasar varsa da onu silindir kaçak testi ile anlaşılır; sadece conta+işçilik ile sorun kökünden çözülür. Eğer conta yanığı devam ederse daha büyük masraflar açar.
- Hararet yapması conta yaktığınız anlamına gelmez Yalnız yüksek sıcaklık ve basınç su kanallarındaki tortuların genleşme kabına taşınmasına neden olabilir. Genleşme kabı da labirent gibidir. Giren tortu bir daha başka bir yere gidemez. Kabı çıkarıp yıkamayı denediğinizde tecrübe edersiniz.
- Son olarak hararet yaptırmadığınıza göre hiç panik yapmaya gerek yok. Kış geliyor diye kalorifer bakımı yaptırdıysanız o tortunun kalorifer peteğinden gelen tortu olma ihtimali de çok yüksek. Ya da yukarıda belirttiğim gibi yüksek sıcaklık ve basıncın etkisiyle kalorifer peteğindeki çamur kaba taşınmış olabilir (Tecrübeyle sabittir. O çamurun o peteğe nasıl girdiğini de anlamış değilim.)
Hararet müşürünü aşağıdaki resimde görebilirsiniz.
http://www.renaultforums.co.uk/14-engines/107883-engine-temp-sensor.html