Megane 2 Radyatör su kabında Tahin kıvamında Tortu görüntüsü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan suavi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Evet. Çok teşekkürler desteğiniz için. Mesajınızı hatırlıyorum. 50 liraya çözüleceğini bilseydim bu kadar beklemezdim :) Ama çözülmesi rahatlattı doğrusu. Şu anda durum maşallah çok çok iyi.

Bu mesajda bahsetmiştim termostatla ilgili olabilir diye öyleymiş çözmenize sevindim

Çok geçmiş olsun böyle uzun açıklama yapmanız gayet normal canınız sıkılmış belliki.Forumda daha önce meganelarda suya yağ karıştırma sıkınıtısı yaşayan bazı arkadaşlar sorun contadan ziyade termostatla ilgili bir parçadan kaynaklandığını tespit etmişlerdi sanırım o parçadan kaçırıp su kabına sızıyordu o konuya da bir eğilebilirsiniz üst kapak açtırmadan önce forumda konusu var çözümü de çok ucuz ve kolaydı inşallah öyledir.
 
Estağfurullah önemli olan sorununuzun çözülmesiydi geçmiş olsun tekrardan
 
Basit gibi görünen ama kafa yoran bir sıkıntı yine basit bir yöntemle çözüme kavuşmuş, konunun anlatılma şekli ve arkadaşların verdiği bilgiler diğer kullanıcılara referans niteliğinde.
Geçmiş olsun...:eyv
 
Aynen belirttiğiniz gibi. Cidden kafa yoran bir mesele. Çünkü bir yanda motor rektefesi gibi oldukça maliyetli bir onarım, diğer yanda ya öyle değilse kuşkusu insanı oldukça yoruyor. Hele ki motor rektefesi konusunda sanayide işin ehli ustayı bulmakta ayrı bir kısır döngü. Halbuki arızanın sebebi çok basitken, kendime şunu soruyorum : Ya gözümü karartıp motor rektefesine girseydim, akabinde termostat yuvası oringi değişmediği için sorun devam ediyor olmuş olsaydı, artık başını vuracak duvar bulmak zor olmayacaktı :D Ne demiş atalarımız? Damdan düşenin halinden damdan düşen anlar :)Bu sebeptendir ki konuyu yarım bırakmadım. İllaki bugün değil yarın belkide başkasının başına gelecek. En azından referans alıp, ağır yükün altına girmeden çok basit ve kısa süren bir oring değişimi ile çözmüş olunur ki, insanın içi de rahat olur. Bende konunun faydalı olduğu kanaatindeyim. 50 lira ile 2000 liradan başlayan rektefe insanın aklını bolca karıştırıyor zaten. Herkese kazasız belasız günler dilerim.

Basit gibi görünen ama kafa yoran bir sıkıntı yine basit bir yöntemle çözüme kavuşmuş, konunun anlatılma şekli ve arkadaşların verdiği bilgiler diğer kullanıcılara referans niteliğinde.
Geçmiş olsun...:eyv
 
Sevgili arkadaşlar, termostat oringini değiştireli yaklaşık 1,5 ay oldu. Organik kırmızı antifiriz konuldu. 1,5 aydır hergün konrol ediyorum. Genleşme kabında (yedek su deposunda) yağlanma yok. Sorun çözülmüştür.

Ayrıca serviste tanışmış olduğum motor teknisyeninden aldığım bilgiyi de aktarayım 1.6 (16V) 2006 yılından sonra üretilen Megane motorlarında çelik conta kullanıldığını, herhangi bir hararet durumunda contanın yanma ihtimalinin çok düşük olduğunu, bunun başlıca sebebinin, termostat yuvasının oringinin en zayıf nokta olduğu için ilk oradaki oringi erittiğini belirtti. Yani termostat yuvası aslında yağ soğutucu vazifesinin yanısıra üst kapak contasınıda korumak için bir emniyet görevi olduğu belirtti. Ben motor teknisyeninin yalancısıyım ama düşündüğümde bana da mantıklı geldi.
 
2006 model sedan dinamik megan 2 aracımda aynı sorun oldu konulan farklı antifrizlerden olabilir dendi Fakat sonradan sorunun kaynağını servisten ayrılarak dükkan açan ustama götürdüğümde uzun siyah şeklindeki termostatan yağın yedek su deposuna karıştığını termostatın değişmesi ile sorunun çözüleceğini söyleyince yedek su deposunu söküp temizledikten sonra termostatı değiştirdik. sorun düzeldi değişimden sonra yedek su deposunun kapağını açtığımda kapağına az miktarda önceden kalan yağların olduğunu görüp temizledim sorun çözüldü.( yedek su deposunun içindeki suyun yüzeyinde balçık gibi görünüyordu ara ara alabildiğim kadar temizliyordum ) inşallah yardımcı olmuşumdur.
 
Geri
Üst