Kronik EDC Şanzıman Arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mstdrms
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar. Başta Fluence sahibi ve EDC vitesli tüm modellerde görülen ve tabiki Renault un kabul etmediği kronik arızadan bahsetmek istiyorum.

Arıza arada bir durduk yere ortaya çıkan (özellikle sıcak havalarda ve şanzımanın çok çalıştığı zamanlarda) ve aracı durdurduktan bir süre sonra hiç birşey olmamış gibi kullanmaya devam ettiğiniz şu meşhur belli viteslerin çalışmama problemlemi. Kimisinde 2-4-6, kimisinde 1-3-5 bir türlü çalışmıyor ve bu şekilde devam edersek "Vites Kutusu Hararet" uyarısıyla araç gaz yemez duruma geliyor. Bazen de vites değil de, yolda giderken bir vuruntu yapıp 2000 devri geçmeyecek şekilde kalıyor ve ne kadar arıza uyarısı varsa yazıyor. Tabi bu da aracı 15-20dk dinlendirdikten sonra düzeliyor.
Şahsen şunu söyleyeyim; ben elektrik teknikeriyim, elektronikle de iç içeyim. Elektrikte; birşey bozulursa onun kendi kendine düzelme durumu olmaz. Yani gri yoktur. Elektronikt de şöyle bir durum vardır; devre de herhangi bir lehim hatası olabilir, aşırı ısınmaktan anlık şaşırmalar (ki soğuyunca düzelir), buna benzer örnek olarak telefonlarınız; bilgisayarlarınızı düşünebilirsiniz. Aşırı kastırırsanız, ısınıp kendini korumak adına birçok şey olabilmekte: Yeniden başlayan sistem, tıkanan sistem, saçmalayan sistem... Geleceğim nokta şu; ne yetkili servis, ne de gittiğim birçok özel servis ikna edici çözüm önerileri sunamadılar. Çözümü geçtim, teknik olarak ihtimallerden yola çıkarak sebebin ne olabileceğini açıklayamadılar. Bir çoğu yıllarca birbirlerinden öğrendikleri ezbere bilgilere dayarak "kestirip atarcasına" beyin değişecek deyip bitiriyorlar. Malum beyini de gördüm. Öyle pandoranın kutusu da değil. Piyasada bunu açıp tamir edebilecek liyakatte bir yer de yok! İşte yine liyakat'in önemi... Renault'nun yetkili servisi ise gelen her müşteriyi cahil gibi karşılamakta. "Ne de olsa anlamaz, salla gitsin" tavrında muameleler.

Bakın sadece şikeyetvar sitesinde bile konuyla alakalı yüzlerce şikayet var ve Renault ile bu vb sorun için ne zaman konuşsam dalga geçer gibi "bu tip bir sorunla ilk kez siz geliyorsunuz, daha önce hiç karşılaşmadık" yalanı dillerine pelesenk olmuş, habire bunu demekteler. Sırf toplu geri çağırma olmasın da kol gibi masraf çıkmasın diye! Hadi bunu geçtim; artık sorunun Renault' bir ayıbı olduğu aşikarken, 10000 lira civarı masraf istemeleri yok mu! Gerçekten de bu ülkede tüketici hakları diye birşey yok! Olsa idi; yüzlerce şikayet üzerine hala bu denli rahat davranamazlardı herhalde!

Renault'nun bu "pervasız" tavrı artık iyice sinir bozmaya başladı. Evet, her markada bu tip sorunlar çıkabilir, sonuçta kul yapımıdır, lakin sinir bozan şey; markanın "sattım bitti, ne halin varsa gör" tavrıdır!

Haydi Clio 4 deki rüzgar sesi sorunu bir tehlikeye yol açacak durum değildi de çağırmadın! Yahu bu sorun şanzımanla alakalı! Araç yolda giderken oluyor! Neyi bekliyorsun!?
Tabi bulmuş böyle hakkını aramaktan aciz bir toplumu, kanunların markaları gözettiği bir ülkeyi! Daha ne olsun!

Renault'yu ülkenin yegane topluluğu olarak elimizden geldiğince "ciddi" bir şekilde uyarmamız gerek. Lütfen özellikle bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar; Renault nun ulaşabileceğimiz en üst kademelerine durumu tek bir ağızdan bildirelim, uyaralım! Sonuçta az buz bir sıkıntı değil bu durum!

MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kendi aracımda silecek kumanda kolu yandı ( yandı derken resimdeki halı aldı ) yetkili servise gittim aracıma sonradan hız sabitleyici takıldığı için onu bahane ettiler . Aynı kolu kullanan 3 araçta son 1 ay içinde şikayet te bulunmuş tâbi şikayet var a yazmayanlarda var . İşleri yalan ile milleti kandırmak . Otomatik vites sorunu ile karşılaşan onlarca kullanıcı var . Yardımcı olma niyeti ile yaklaşıldığını düşünmüyorum maksat müşteriye yardımcı oluyor görünmek kabahat sizde şanzıman sorunlu değil kafasindalar
69d2c3c02fde036cc09ac6bcb2f43152.webp
 
EDC şanzıman ile alakalı bu sorunu hiç duymadım şimdiye kadar. Sadece Fluence'de mi bu sorun? Bende 1.2 TCe EDC Captur var. Aracım 30000 Km oldu, buna benzer bir durum görmedim. "EDC Kronik" denince herkeste olan bir sorun varmış gibi algıladım bir an ama ben şahit olmadım bu güne kadar. Aracı ilk aldığım zaman dikkatimi çeken şuydu 30 ila 60 Km/h hız aralığında çok hafif dişli ötme sesi duyuluyor. Servise gittim, test sürüşü yaptık, "EDC'de bu ses normal" dediler. Test aracı ile de bir sürüş yaptık, o sesi ondan da alınca "normal" olduğuna ikna oldum. Gerçi ilk zamanlar biraz rahatsız olmuştum ama "normal" denince bu duyguyu bastırdım. Babam sanayicidir ve arabalardan anlar. Onunla epey yol gittik aracımla. "Anormal ve rahatsız edici bir ses var mı düşük hızlarda" diye sordum. "Yoo, herşey normal gibi" dedi. Belki de sadece ben dikkat ediyorumdur bu sese. Bilemedim. Aile fertlerinden de kimse fark edemedi bu sesi şu ana kadar. Durum böyle olunca üstünde durmadım. Google'da "Renault EDC şanzıman sesi" diye arattım, sonuç alamadım. Demek ki gerçekten normal deyip kendimce konuyu kapattım.
 
EDC şanzıman ile alakalı bu sorunu hiç duymadım şimdiye kadar. Sadece Fluence'de mi bu sorun? Bende 1.2 TCe EDC Captur var. Aracım 30000 Km oldu, buna benzer bir durum görmedim. "EDC Kronik" denince herkeste olan bir sorun varmış gibi algıladım bir an ama ben şahit olmadım bu güne kadar. Aracı ilk aldığım zaman dikkatimi çeken şuydu 30 ila 60 Km/h hız aralığında çok hafif dişli ötme sesi duyuluyor. Servise gittim, test sürüşü yaptık, "EDC'de bu ses normal" dediler. Test aracı ile de bir sürüş yaptık, o sesi ondan da alınca "normal" olduğuna ikna oldum. Gerçi ilk zamanlar biraz rahatsız olmuştum ama "normal" denince bu duyguyu bastırdım. Babam sanayicidir ve arabalardan anlar. Onunla epey yol gittik aracımla. "Anormal ve rahatsız edici bir ses var mı düşük hızlarda" diye sordum. "Yoo, herşey normal gibi" dedi. Belki de sadece ben dikkat ediyorumdur bu sese. Bilemedim. Aile fertlerinden de kimse fark edemedi bu sesi şu ana kadar. Durum böyle olunca üstünde durmadım. Google'da "Renault EDC şanzıman sesi" diye arattım, sonuç alamadım. Demek ki gerçekten normal deyip kendimce konuyu kapattım.
Dostum sıkıntı beyinde... Senin bahsettiğin mekanik durumlar. Bu beyin sorunu çıktımı da her zaman olan birşey değil. Birkaç ayda bir de oluyor, haftada bir de, hergünde... Olay da; belli viteslere geçmemesi. sikayetvar.com da EDC şanzıman sorunu, Renault vites kutusu diye aratın, o bulamadığımız sorunların yüzlercesini bulabilirsiniz.

MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Dostum sıkıntı beyinde... Senin bahsettiğin mekanik durumlar. Bu beyin sorunu çıktımı da her zaman olan birşey değil. Birkaç ayda bir de oluyor, haftada bir de, hergünde... Olay da; belli viteslere geçmemesi. sikayetvar.com da EDC şanzıman sorunu, Renault vites kutusu diye aratın, o bulamadığımız sorunların yüzlercesini bulabilirsiniz.

MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Anladım. Hayret. Bu güne kadar denk gelmedim hiç.
 
Arkadaşlar bir konuyu açıklığa kavuşturmakta fayda var. Bence edc kronik sorunu diye bahsi geçen konu 1-2 / 2-1 sarsintili ve sallantili gecisi ve tek veya çift viteslerin calismadigi durumlardaki sorun. Sanzimanin sesli calismasi cark sesinin gelmesi çok normal bir durum cunku balatalarda yag yok yani kuru kavramadir. Kuru çift kavramalarin tamaminda bu vardır. Dsg de dahil olmak üzere. Bir arizanin kronik sayilabilmesi için satış adedinin belli oraninda arıza orani olması gerekir ki yine bence forumlardan ve internetten arastirdigim kadarı ile edc de bu durum kroniktir. Özellikle megane3 kasa ve fluence araçlarda yukarida bahsettigim iki durumun ilki sıklıkla ikincisi de azimsanamayacak şekilde goruluyor. Yine arkadasin da bahsettiği gibi servisler minimum 10.000 tl gibi bir rakama konmak adına tamamina müşteri hatasi yaklasimiyla bakıyor. Sanayi ayrı bir dert zaten oraya hiç girmiyorum. Ben de bu sorunu yaşayan biri olarak artık renault fabrika ile defalarca goruserek gerek gayet sakin gerek yerin dibine sokarak emin olun hiç bir sonuç alamadim.

Bu olayin cozumune gelirsek en pahali yontem ile baski balata degisimi. %95 ihtimalle tum beyinler sağlam. Bu sorunlu diye sinifldigimiz araclarin beyinlerinde değil baskilarinda sorun var. Baski balata degisimi cozum mu? Kesinlikle değil cunku araç bu baski ile 60-70.000 km yol yaptiktan sonra daha erken de olabilir mutlaka ve mutlaka aynı olayı tekrarliyor. Ben en son servise gittigimde gorustugum teknisyene araçta surus yaptirdim ve bu durumun cozumu için yukarida soylediklerimi soyledi ve ek olarak sanzimanimin degerlerine göre bu şekilde kullanmamin sorun olmayacagini yaklaşık 300-350.000 km ye kadar kullanilabilir olduğunu da ekledi.

Sonuç olarak sanzimanin bu hatalarini göz ardi edersek ( ilk sorunun calisma duzenine etkisi yok fakat ikinci sorun çok ciddi ) genel anlamda sağlam ve uzun omurlu diyebilirim. Bu sorunlar ortaya ciktiginda anlik olarak sinir bozsada alistiktan sonra yapacak bir şey kalmıyor.

Diğer yandan vw grup garantisi bitmis fakat servis bakimli araçta benzer durumlarda hiç ikiletmeden baski ve kavramayi ücretsiz degistirip sadece iscilik ucreti alıyor musterisinden. Yaklaşık 1.000-1.200 tl gibi. Fakat renaultun bunu yaptigini ne duydum ne gördüm. İkisi farklı marka kiyaslamak yanlış olur diyenler olabilir fakat ben marka kalitesi ve fiyatına değil yapilan ise bakarım. Servis tarafinda her zaman ve hemen her sorunda renault fabrika olarak iyi olabilir fakat bor tek servisi adam gibi calismiyor. İslerine nasıl gelirse musteriden nasıl para kopartabilorse o şekilde işlem yapıyor. Çoğu zaman garanti islemlerini bile durte durte zorla yaptiriyoruz hepimizin basina geliyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Arkadaşlar bir konuyu açıklığa kavuşturmakta fayda var. Bence edc kronik sorunu diye bahsi geçen konu 1-2 / 2-1 sarsintili ve sallantili gecisi ve tek veya çift viteslerin calismadigi durumlardaki sorun. Sanzimanin sesli calismasi cark sesinin gelmesi çok normal bir durum cunku balatalarda yag yok yani kuru kavramadir. Kuru çift kavramalarin tamaminda bu vardır. Dsg de dahil olmak üzere. Bir arizanin kronik sayilabilmesi için satış adedinin belli oraninda arıza orani olması gerekir ki yine bence forumlardan ve internetten arastirdigim kadarı ile edc de bu durum kroniktir. Özellikle megane3 kasa ve fluence araçlarda yukarida bahsettigim iki durumun ilki sıklıkla ikincisi de azimsanamayacak şekilde goruluyor. Yine arkadasin da bahsettiği gibi servisler minimum 10.000 tl gibi bir rakama konmak adına tamamina müşteri hatasi yaklasimiyla bakıyor. Sanayi ayrı bir dert zaten oraya hiç girmiyorum. Ben de bu sorunu yaşayan biri olarak artık renault fabrika ile defalarca goruserek gerek gayet sakin gerek yerin dibine sokarak emin olun hiç bir sonuç alamadim.

Bu olayin cozumune gelirsek en pahali yontem ile baski balata degisimi. %95 ihtimalle tum beyinler sağlam. Bu sorunlu diye sinifldigimiz araclarin beyinlerinde değil baskilarinda sorun var. Baski balata degisimi cozum mu? Kesinlikle değil cunku araç bu baski ile 60-70.000 km yol yaptiktan sonra daha erken de olabilir mutlaka ve mutlaka aynı olayı tekrarliyor. Ben en son servise gittigimde gorustugum teknisyene araçta surus yaptirdim ve bu durumun cozumu için yukarida soylediklerimi soyledi ve ek olarak sanzimanimin degerlerine göre bu şekilde kullanmamin sorun olmayacagini yaklaşık 300-350.000 km ye kadar kullanilabilir olduğunu da ekledi.

Sonuç olarak sanzimanin bu hatalarini göz ardi edersek ( ilk sorunun calisma duzenine etkisi yok fakat ikinci sorun çok ciddi ) genel anlamda sağlam ve uzun omurlu diyebilirim. Bu sorunlar ortaya ciktiginda anlik olarak sinir bozsada alistiktan sonra yapacak bir şey kalmıyor.

Diğer yandan vw grup garantisi bitmis fakat servis bakimli araçta benzer durumlarda hiç ikiletmeden baski ve kavramayi ücretsiz degistirip sadece iscilik ucreti alıyor musterisinden. Yaklaşık 1.000-1.200 tl gibi. Fakat renaultun bunu yaptigini ne duydum ne gördüm. İkisi farklı marka kiyaslamak yanlış olur diyenler olabilir fakat ben marka kalitesi ve fiyatına değil yapilan ise bakarım. Servis tarafinda her zaman ve hemen her sorunda renault fabrika olarak iyi olabilir fakat bor tek servisi adam gibi calismiyor. İslerine nasıl gelirse musteriden nasıl para kopartabilorse o şekilde işlem yapıyor. Çoğu zaman garanti islemlerini bile durte durte zorla yaptiriyoruz hepimizin basina geliyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Geçen haftadan randevu aldım ve 4 gün önce de şikayetvar.com a yazılan yüzlerce şikayetin yanına benimkini de ekledim ve servise dün sabah arabayı bıraktım, soruna, test turuna çıktığımız usta da şahit oldu, akşama aradılar. Beyin değişecek dediler. Fakat tuhaf birkaç durum çıktı ortaya; yazın başında da kontrol ettirmiştim, 7500tl+İşçilik diyen servis şimdi herşey dahil 4680tl demekte... Nasıl oldu da 10000 TL civarındaki masraf yarıya indi??

MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Hepimiz aldığımız araçların çift kavramalı, EDC olduğunu bilerek aldık. Bu şanzımanın da bazı kullanma kriterleri var. Mesela rampa yukarı çıkarken dur-kalk şeklinde çıkıyorsak otomatik seçeneğinde kullanılması bir süre sonra şanzımanın ve kavramanın ısınmasına sebep oluyor. Bu gibi durumlarda manuel olarak kullanılması gerekiyor. Mesela ben kendi adıma konuşayım. Soğuk havalarda sabahları ilk çalıştırmada ve bahsettiğim trafik durumlarında kısa bir süre manuel olarak kullanıyorum. Şanzımana yardımcı oluyorum.

O zaman neden otomatik aldık. Keyfini süremeyecek miyiz. Elbette süreceğiz. Ama ne kullandığımızı da bilmemiz gerekir. Mesela Tork konvertörlü şanzımana ve CVT şanzımana sahip araçlar dur-kalk trafikte ısınma problemi yaşatmıyor. Her türlü yol şartlarında kullanılabiliyor. Yokuş, iniş trafik sıkışıklığı farketmiyor. Ama onların da bazı durumlarda bazı dezavantajları var.

Arkadaşım var. Opel Astra kullanıyor. Çift kavramalı. Böyle şeyleri bilmiyor. Allah ne verdiyse kullanıyor. Sürekli otomatikte kullanıyor. Yokuş, iniş, trafik sıkışıklığı filan. Şanzımanı bana mısın demiyor. Ben bunları ona söylediğim zaman da şunu diyor.

Bırak abicim yaa. Bu kadar kasma. Otomatik arabanın keyfini çıkarmaya bak. 2. el aldım. 80.000 km'dir kullanıyorum. Araç 120.000 km'de. Ne kavrama değiştirdim. Ne yağ değiştirdim. Aynen devam.

diyor.

Zaten böylelerinin arabasına bişey olmuyor. Üzerine titreyene de her şey oluyor.
 
Geri
Üst