- Katılım
- 24 Kas 2012
- Mesajlar
- 345
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 0
Merhaba arkadaşlar. Başta Fluence sahibi ve EDC vitesli tüm modellerde görülen ve tabiki Renault un kabul etmediği kronik arızadan bahsetmek istiyorum.
Arıza arada bir durduk yere ortaya çıkan (özellikle sıcak havalarda ve şanzımanın çok çalıştığı zamanlarda) ve aracı durdurduktan bir süre sonra hiç birşey olmamış gibi kullanmaya devam ettiğiniz şu meşhur belli viteslerin çalışmama problemlemi. Kimisinde 2-4-6, kimisinde 1-3-5 bir türlü çalışmıyor ve bu şekilde devam edersek "Vites Kutusu Hararet" uyarısıyla araç gaz yemez duruma geliyor. Bazen de vites değil de, yolda giderken bir vuruntu yapıp 2000 devri geçmeyecek şekilde kalıyor ve ne kadar arıza uyarısı varsa yazıyor. Tabi bu da aracı 15-20dk dinlendirdikten sonra düzeliyor.
Şahsen şunu söyleyeyim; ben elektrik teknikeriyim, elektronikle de iç içeyim. Elektrikte; birşey bozulursa onun kendi kendine düzelme durumu olmaz. Yani gri yoktur. Elektronikt de şöyle bir durum vardır; devre de herhangi bir lehim hatası olabilir, aşırı ısınmaktan anlık şaşırmalar (ki soğuyunca düzelir), buna benzer örnek olarak telefonlarınız; bilgisayarlarınızı düşünebilirsiniz. Aşırı kastırırsanız, ısınıp kendini korumak adına birçok şey olabilmekte: Yeniden başlayan sistem, tıkanan sistem, saçmalayan sistem... Geleceğim nokta şu; ne yetkili servis, ne de gittiğim birçok özel servis ikna edici çözüm önerileri sunamadılar. Çözümü geçtim, teknik olarak ihtimallerden yola çıkarak sebebin ne olabileceğini açıklayamadılar. Bir çoğu yıllarca birbirlerinden öğrendikleri ezbere bilgilere dayarak "kestirip atarcasına" beyin değişecek deyip bitiriyorlar. Malum beyini de gördüm. Öyle pandoranın kutusu da değil. Piyasada bunu açıp tamir edebilecek liyakatte bir yer de yok! İşte yine liyakat'in önemi... Renault'nun yetkili servisi ise gelen her müşteriyi cahil gibi karşılamakta. "Ne de olsa anlamaz, salla gitsin" tavrında muameleler.
Bakın sadece şikeyetvar sitesinde bile konuyla alakalı yüzlerce şikayet var ve Renault ile bu vb sorun için ne zaman konuşsam dalga geçer gibi "bu tip bir sorunla ilk kez siz geliyorsunuz, daha önce hiç karşılaşmadık" yalanı dillerine pelesenk olmuş, habire bunu demekteler. Sırf toplu geri çağırma olmasın da kol gibi masraf çıkmasın diye! Hadi bunu geçtim; artık sorunun Renault' bir ayıbı olduğu aşikarken, 10000 lira civarı masraf istemeleri yok mu! Gerçekten de bu ülkede tüketici hakları diye birşey yok! Olsa idi; yüzlerce şikayet üzerine hala bu denli rahat davranamazlardı herhalde!
Renault'nun bu "pervasız" tavrı artık iyice sinir bozmaya başladı. Evet, her markada bu tip sorunlar çıkabilir, sonuçta kul yapımıdır, lakin sinir bozan şey; markanın "sattım bitti, ne halin varsa gör" tavrıdır!
Haydi Clio 4 deki rüzgar sesi sorunu bir tehlikeye yol açacak durum değildi de çağırmadın! Yahu bu sorun şanzımanla alakalı! Araç yolda giderken oluyor! Neyi bekliyorsun!?
Tabi bulmuş böyle hakkını aramaktan aciz bir toplumu, kanunların markaları gözettiği bir ülkeyi! Daha ne olsun!
Renault'yu ülkenin yegane topluluğu olarak elimizden geldiğince "ciddi" bir şekilde uyarmamız gerek. Lütfen özellikle bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar; Renault nun ulaşabileceğimiz en üst kademelerine durumu tek bir ağızdan bildirelim, uyaralım! Sonuçta az buz bir sıkıntı değil bu durum!
MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Arıza arada bir durduk yere ortaya çıkan (özellikle sıcak havalarda ve şanzımanın çok çalıştığı zamanlarda) ve aracı durdurduktan bir süre sonra hiç birşey olmamış gibi kullanmaya devam ettiğiniz şu meşhur belli viteslerin çalışmama problemlemi. Kimisinde 2-4-6, kimisinde 1-3-5 bir türlü çalışmıyor ve bu şekilde devam edersek "Vites Kutusu Hararet" uyarısıyla araç gaz yemez duruma geliyor. Bazen de vites değil de, yolda giderken bir vuruntu yapıp 2000 devri geçmeyecek şekilde kalıyor ve ne kadar arıza uyarısı varsa yazıyor. Tabi bu da aracı 15-20dk dinlendirdikten sonra düzeliyor.
Şahsen şunu söyleyeyim; ben elektrik teknikeriyim, elektronikle de iç içeyim. Elektrikte; birşey bozulursa onun kendi kendine düzelme durumu olmaz. Yani gri yoktur. Elektronikt de şöyle bir durum vardır; devre de herhangi bir lehim hatası olabilir, aşırı ısınmaktan anlık şaşırmalar (ki soğuyunca düzelir), buna benzer örnek olarak telefonlarınız; bilgisayarlarınızı düşünebilirsiniz. Aşırı kastırırsanız, ısınıp kendini korumak adına birçok şey olabilmekte: Yeniden başlayan sistem, tıkanan sistem, saçmalayan sistem... Geleceğim nokta şu; ne yetkili servis, ne de gittiğim birçok özel servis ikna edici çözüm önerileri sunamadılar. Çözümü geçtim, teknik olarak ihtimallerden yola çıkarak sebebin ne olabileceğini açıklayamadılar. Bir çoğu yıllarca birbirlerinden öğrendikleri ezbere bilgilere dayarak "kestirip atarcasına" beyin değişecek deyip bitiriyorlar. Malum beyini de gördüm. Öyle pandoranın kutusu da değil. Piyasada bunu açıp tamir edebilecek liyakatte bir yer de yok! İşte yine liyakat'in önemi... Renault'nun yetkili servisi ise gelen her müşteriyi cahil gibi karşılamakta. "Ne de olsa anlamaz, salla gitsin" tavrında muameleler.
Bakın sadece şikeyetvar sitesinde bile konuyla alakalı yüzlerce şikayet var ve Renault ile bu vb sorun için ne zaman konuşsam dalga geçer gibi "bu tip bir sorunla ilk kez siz geliyorsunuz, daha önce hiç karşılaşmadık" yalanı dillerine pelesenk olmuş, habire bunu demekteler. Sırf toplu geri çağırma olmasın da kol gibi masraf çıkmasın diye! Hadi bunu geçtim; artık sorunun Renault' bir ayıbı olduğu aşikarken, 10000 lira civarı masraf istemeleri yok mu! Gerçekten de bu ülkede tüketici hakları diye birşey yok! Olsa idi; yüzlerce şikayet üzerine hala bu denli rahat davranamazlardı herhalde!
Renault'nun bu "pervasız" tavrı artık iyice sinir bozmaya başladı. Evet, her markada bu tip sorunlar çıkabilir, sonuçta kul yapımıdır, lakin sinir bozan şey; markanın "sattım bitti, ne halin varsa gör" tavrıdır!
Haydi Clio 4 deki rüzgar sesi sorunu bir tehlikeye yol açacak durum değildi de çağırmadın! Yahu bu sorun şanzımanla alakalı! Araç yolda giderken oluyor! Neyi bekliyorsun!?
Tabi bulmuş böyle hakkını aramaktan aciz bir toplumu, kanunların markaları gözettiği bir ülkeyi! Daha ne olsun!
Renault'yu ülkenin yegane topluluğu olarak elimizden geldiğince "ciddi" bir şekilde uyarmamız gerek. Lütfen özellikle bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar; Renault nun ulaşabileceğimiz en üst kademelerine durumu tek bir ağızdan bildirelim, uyaralım! Sonuçta az buz bir sıkıntı değil bu durum!
MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi