Klima soğutmuyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mert0606
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Abim aracı malatya servise goturdu klima kopresöründen beri degiştirdiler ancak yine aynı durum.Sivas servise sordugumda bu araçların kliması böyle çslışıyor dediler orda fuluence nin icon modelini denedim oda aynı şekilde çalışmakta malesef klima tam olarak sogutmuyor.
Arkadaşlar clio 4 fluence sandero aracında klimanın sık sık devreye girip çıkma hele bazen soğuk hava içeriye girmeden devreden çıkan klima probleminiz varsa klimacılarda boşuna gezmeyin paranızı yedirirsiniz sadece klimacılar sadece gaz basıyorlar onuda yanlış basıyorlar neyse bu kronik problem sizinde başınıza geldiyse ve paranızı aç gözlü yamyamlara yedirmek istemiyorsanız eğer gaz pedalının sağ tarafındaki halıfleksi kaldırın aşağı doğru eğin tam karşınızda kelebek somun tarzında plastik bir parça göreceksiniz yarım tur sola çevirin ve yerinden çekerek çıkarın yaklaşık 10 cm civarı uzunluğunda bir plastik parça çıkacak o parçayı çıkardıktan sonra klimanızı açın deneyin yine devreye girip çıkıyormu parçanın ucundaki mercimek tanesi gibi olan kısmı iki parmağınızın arasına alın vücut sıcaklığınızı algılasın ters orantılı olarak direnç değerini düşürecek klimanın devrede kalmasını sağlayacaksınız bunu yaparak tespit etmeye çalışın genelde bu ucundaki ntc ismi verilen parça ya komple arızalanıyor ölçü aleti ile değer okuyamıyorsunuz yada normal gibi değer okuyorsunuz en çok burada yanıltır sağlam dediğiniz anda direnç değeri anlık olarak kohm den mohm lere çıkıyor ve klimayı anlık olarak devreden çıkartıp tekrar devreye sokuyor buda sinir bozucu birşey klimanızı kullanmanız gereken sıcak günlerde kullanamıyorsunuz bana klima motorunun arızalı olduğunu söyleyenler dahi oldu insanları keriz yerine koymak isteyen kendine usta diyen piyasada bir sürü dolandırıcı söktakçı adam var dikkat edin neyse gelelim bu parça bozuksa ne yapacağız bu 10 cm lik parçanın sadece ucundaki o sarı mercimek büyüklüğündeki ntc ismi verilen parça iş yapıyor gerisi plastikten ibaret biraz araştırısanız bu parçanın fiyatını parçacılarda satılmamakla beraber sadece mais tarafından satılıyor ve yan sanayii falanda yok orjinal fiyatı 560 tl civarıydı bir klimacıda buldum internet üzerinden aynı ürünü fotoğrafını koymuş lakin poşette falan değildi yani 100 lira vermeye güvenemedim sordum sıfır dediler ama dediğim gibi poşetinde değildi sizin yapmanız gereken iş aracın üzerinden çıkan sondanın yada sensörün ikiside aynı parça ucundaki ntc nin değerini ölçerek aynı değerde ntc almak ben bursada elektronikçileri gezdim ama nafile sadece özdisan da bulabildim oda tam aradığım değer değil fakat çalışmasına mani olmayacak değerdeydi çıkan oda sıcaklığında yani 25 derecede 2.5 kohm değer verirken benim bulabildiğim 2.8 kohm du ama dediğm gibi engel teşkil etmeyecek derecede bir fark.aracım 2013 sandero 1.2 16 v lpg li ambiance bizimkinin değeri bu yani siz ölçerek bulabilirsiniz oda sıcaklığında kaç verirse direnci kohm olarak değeri o.neyse plastik sağlam malzemeden üretilmiş biraz zorladı uç kısmına doğru kalınlaşan plastik bölgeyi kazıdım ek yeride orada zaten yeni ntc yi lehimleyerek aynı yere yatırdım üzerini silikon ile kapattım donduktan sonra bağlantılarını yaparak zaten iki kablosu var yönü falan yok yani karışırmı hangi ucu hangisine bağlayacağım falan diye aklınıza takılmasın daha sonra kabloları bantlayıp sondayı yuvaya sokun ve çevirip kilitleyin Bismillah diyerek marşa basın başta fanı çalıştırın sonra klima a.c. Düğmesine basın aracın kaputundan çıt diye sesi duyacaksınız o anda klima devreye girer ve devir saati bir hareketlenir zaten.
Ve mutlu son klimanız sorunsuz olarak dolandırıcılara para kaptırmadan sadece 1 tl lik bir ntc ile 560 tl lik masraftan kurtuldunuz hayırlı olsun yardımcı olabildiysem ne mutlu bana arkadaşlar çünkü çok fazla mesaj okudum aynı sorun ile alakalı.
 
fluenceler megan 2 ve megan 3 klima aynı calısmakta ancak kendini sogutmakta bu aracların hepsinin arızalı oldugunu dusunuyorum ne sacma bir sistem klimanın kendini surekli açıp kapaması acıp kaperken verımı dusuyor sogutmuyor bu konuda ne yapmak lazım
araçlarınızda evoparatör sondası arızası var.bu arıza clio 4,fluence,megane 3 ve dacia sandero araçlarda kronik.parçanın 5 tl civarı tutuyor.özelden yazan olursa yardımcı olurum
 
araçlarınızda evoparatör sondası arızası var.bu arıza clio 4,fluence,megane 3 ve dacia sandero araçlarda kronik.parçanın 5 tl civarı tutuyor.özelden yazan olursa yardımcı olurum


Hayırlı akşamlar 2013 fluence var bende. Aynı sorundan muzdaripim. Yardımcı olabilir misiniz?
 
Merhabalar. Aynı sorundan bende müzdariptim klima sürekli devreye girip çıkıyordu. Evaporatör sondası arızalı diyerekten sıfr bir tane bulduk ve denedik.. Rölantideyken problemsiz çalıştı. Fakat gaz verip bıraktıkça devreye girip çıkmaya çıkmaya başladı. Klimacı bu seferde kompresör arızalı dedi. Bende kalsın dedim. Soğutması yeterli seviyede ne kadar devreye girip çıksada.
 
Bende komresor degistirdiler yeni pistonlu taktilar ama Antalya sicaginda yeterli sogutmuyor bu ntc parcasini nereden temin edebilirim benim sorunu cözermi
 
açıklama bilgilendiröeniz için çok teşekkür ederim kendi adıma. umarım gereksiz birçok yorum ve tartışmanın yerine sizler gibi bilgi sahiplerinin paylaşımları artar...
 
Arkadaşlar clio 4 fluence sandero aracında klimanın sık sık devreye girip çıkma hele bazen soğuk hava içeriye girmeden devreden çıkan klima probleminiz varsa klimacılarda boşuna gezmeyin paranızı yedirirsiniz sadece klimacılar sadece gaz basıyorlar onuda yanlış basıyorlar neyse bu kronik problem sizinde başınıza geldiyse ve paranızı aç gözlü yamyamlara yedirmek istemiyorsanız eğer gaz pedalının sağ tarafındaki halıfleksi kaldırın aşağı doğru eğin tam karşınızda kelebek somun tarzında plastik bir parça göreceksiniz yarım tur sola çevirin ve yerinden çekerek çıkarın yaklaşık 10 cm civarı uzunluğunda bir plastik parça çıkacak o parçayı çıkardıktan sonra klimanızı açın deneyin yine devreye girip çıkıyormu parçanın ucundaki mercimek tanesi gibi olan kısmı iki parmağınızın arasına alın vücut sıcaklığınızı algılasın ters orantılı olarak direnç değerini düşürecek klimanın devrede kalmasını sağlayacaksınız bunu yaparak tespit etmeye çalışın genelde bu ucundaki ntc ismi verilen parça ya komple arızalanıyor ölçü aleti ile değer okuyamıyorsunuz yada normal gibi değer okuyorsunuz en çok burada yanıltır sağlam dediğiniz anda direnç değeri anlık olarak kohm den mohm lere çıkıyor ve klimayı anlık olarak devreden çıkartıp tekrar devreye sokuyor buda sinir bozucu birşey klimanızı kullanmanız gereken sıcak günlerde kullanamıyorsunuz bana klima motorunun arızalı olduğunu söyleyenler dahi oldu insanları keriz yerine koymak isteyen kendine usta diyen piyasada bir sürü dolandırıcı söktakçı adam var dikkat edin neyse gelelim bu parça bozuksa ne yapacağız bu 10 cm lik parçanın sadece ucundaki o sarı mercimek büyüklüğündeki ntc ismi verilen parça iş yapıyor gerisi plastikten ibaret biraz araştırısanız bu parçanın fiyatını parçacılarda satılmamakla beraber sadece mais tarafından satılıyor ve yan sanayii falanda yok orjinal fiyatı 560 tl civarıydı bir klimacıda buldum internet üzerinden aynı ürünü fotoğrafını koymuş lakin poşette falan değildi yani 100 lira vermeye güvenemedim sordum sıfır dediler ama dediğim gibi poşetinde değildi sizin yapmanız gereken iş aracın üzerinden çıkan sondanın yada sensörün ikiside aynı parça ucundaki ntc nin değerini ölçerek aynı değerde ntc almak ben bursada elektronikçileri gezdim ama nafile sadece özdisan da bulabildim oda tam aradığım değer değil fakat çalışmasına mani olmayacak değerdeydi çıkan oda sıcaklığında yani 25 derecede 2.5 kohm değer verirken benim bulabildiğim 2.8 kohm du ama dediğm gibi engel teşkil etmeyecek derecede bir fark.aracım 2013 sandero 1.2 16 v lpg li ambiance bizimkinin değeri bu yani siz ölçerek bulabilirsiniz oda sıcaklığında kaç verirse direnci kohm olarak değeri o.neyse plastik sağlam malzemeden üretilmiş biraz zorladı uç kısmına doğru kalınlaşan plastik bölgeyi kazıdım ek yeride orada zaten yeni ntc yi lehimleyerek aynı yere yatırdım üzerini silikon ile kapattım donduktan sonra bağlantılarını yaparak zaten iki kablosu var yönü falan yok yani karışırmı hangi ucu hangisine bağlayacağım falan diye aklınıza takılmasın daha sonra kabloları bantlayıp sondayı yuvaya sokun ve çevirip kilitleyin Bismillah diyerek marşa basın başta fanı çalıştırın sonra klima a.c. Düğmesine basın aracın kaputundan çıt diye sesi duyacaksınız o anda klima devreye girer ve devir saati bir hareketlenir zaten.
Ve mutlu son klimanız sorunsuz olarak dolandırıcılara para kaptırmadan sadece 1 tl lik bir ntc ile 560 tl lik masraftan kurtuldunuz hayırlı olsun yardımcı olabildiysem ne mutlu bana arkadaşlar çünkü çok fazla mesaj okudum aynı sorun ile alakalı.
çok değerli açıklama ve bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim kendi adıma. umarım gereksiz birçok yorum ve tartışmanın yerine sizler gibi bilgi sahiplerinin paylaşımları artar...
 
klima ıcın sunlara baktırın gaz ve yag oranı normalse borular soguyormu dıye bakın. genelde klımacılar fıltre ve radyatorlerı de temızletmeyı onerırler.
arac buyuk ama gecen sene canavar sogutan bu sene bende de gaz basmaya ragmen yeterlı gelmıyor.

bu sebepten kucuk arabaları arıyoruz getz varken polo varken derece kısar soguktan korunurduk sımdı en soguk halıyle bır yerlerımızı terletmesın dıye ugrasıyoruz.
 
değerli bilgilendirmeleriniz için teşekkürler...
Bendeki sorun şu : motor soğukken sabah yaklaşık 7-8 km sonra anca soğutmaya başlıyor , derece ile ölçümler yaptım , en az 6 dereceye falan düşüyor. ve ışıklarda ya da market önü durunca üflediği hava hemen 15-20 lere çıkıyor. 3 yıl önce kompresör değişmişti sorun düzelmişti . Yüksek devirde devreye sokup y a da kapatmamama rağmen , bu sorun tekrar başladı. Klimacılar bakıyr bir sorun yok diyor , acaba bende de evaporatör sondası sorunlu olabilir mi?
 
bilgiendirme için teşekkürler
Arkadaşlar clio 4 fluence sandero aracında klimanın sık sık devreye girip çıkma hele bazen soğuk hava içeriye girmeden devreden çıkan klima probleminiz varsa klimacılarda boşuna gezmeyin paranızı yedirirsiniz sadece klimacılar sadece gaz basıyorlar onuda yanlış basıyorlar neyse bu kronik problem sizinde başınıza geldiyse ve paranızı aç gözlü yamyamlara yedirmek istemiyorsanız eğer gaz pedalının sağ tarafındaki halıfleksi kaldırın aşağı doğru eğin tam karşınızda kelebek somun tarzında plastik bir parça göreceksiniz yarım tur sola çevirin ve yerinden çekerek çıkarın yaklaşık 10 cm civarı uzunluğunda bir plastik parça çıkacak o parçayı çıkardıktan sonra klimanızı açın deneyin yine devreye girip çıkıyormu parçanın ucundaki mercimek tanesi gibi olan kısmı iki parmağınızın arasına alın vücut sıcaklığınızı algılasın ters orantılı olarak direnç değerini düşürecek klimanın devrede kalmasını sağlayacaksınız bunu yaparak tespit etmeye çalışın genelde bu ucundaki ntc ismi verilen parça ya komple arızalanıyor ölçü aleti ile değer okuyamıyorsunuz yada normal gibi değer okuyorsunuz en çok burada yanıltır sağlam dediğiniz anda direnç değeri anlık olarak kohm den mohm lere çıkıyor ve klimayı anlık olarak devreden çıkartıp tekrar devreye sokuyor buda sinir bozucu birşey klimanızı kullanmanız gereken sıcak günlerde kullanamıyorsunuz bana klima motorunun arızalı olduğunu söyleyenler dahi oldu insanları keriz yerine koymak isteyen kendine usta diyen piyasada bir sürü dolandırıcı söktakçı adam var dikkat edin neyse gelelim bu parça bozuksa ne yapacağız bu 10 cm lik parçanın sadece ucundaki o sarı mercimek büyüklüğündeki ntc ismi verilen parça iş yapıyor gerisi plastikten ibaret biraz araştırısanız bu parçanın fiyatını parçacılarda satılmamakla beraber sadece mais tarafından satılıyor ve yan sanayii falanda yok orjinal fiyatı 560 tl civarıydı bir klimacıda buldum internet üzerinden aynı ürünü fotoğrafını koymuş lakin poşette falan değildi yani 100 lira vermeye güvenemedim sordum sıfır dediler ama dediğim gibi poşetinde değildi sizin yapmanız gereken iş aracın üzerinden çıkan sondanın yada sensörün ikiside aynı parça ucundaki ntc nin değerini ölçerek aynı değerde ntc almak ben bursada elektronikçileri gezdim ama nafile sadece özdisan da bulabildim oda tam aradığım değer değil fakat çalışmasına mani olmayacak değerdeydi çıkan oda sıcaklığında yani 25 derecede 2.5 kohm değer verirken benim bulabildiğim 2.8 kohm du ama dediğm gibi engel teşkil etmeyecek derecede bir fark.aracım 2013 sandero 1.2 16 v lpg li ambiance bizimkinin değeri bu yani siz ölçerek bulabilirsiniz oda sıcaklığında kaç verirse direnci kohm olarak değeri o.neyse plastik sağlam malzemeden üretilmiş biraz zorladı uç kısmına doğru kalınlaşan plastik bölgeyi kazıdım ek yeride orada zaten yeni ntc yi lehimleyerek aynı yere yatırdım üzerini silikon ile kapattım donduktan sonra bağlantılarını yaparak zaten iki kablosu var yönü falan yok yani karışırmı hangi ucu hangisine bağlayacağım falan diye aklınıza takılmasın daha sonra kabloları bantlayıp sondayı yuvaya sokun ve çevirip kilitleyin Bismillah diyerek marşa basın başta fanı çalıştırın sonra klima a.c. Düğmesine basın aracın kaputundan çıt diye sesi duyacaksınız o anda klima devreye girer ve devir saati bir hareketlenir zaten.
Ve mutlu son klimanız sorunsuz olarak dolandırıcılara para kaptırmadan sadece 1 tl lik bir ntc ile 560 tl lik masraftan kurtuldunuz hayırlı olsun yardımcı olabildiysem ne mutlu bana arkadaşlar çünkü çok fazla mesaj okudum aynı sorun ile alakalı.
 
Geri
Üst