- Katılım
- 10 Eki 2012
- Mesajlar
- 51
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
Merhabalar,
1.4 T LPG'li kullanıcısıyım ve bazı sorunlar yaşıyorum bu aralar. Maddeler hâlinde sıralamak gerekirse.
1-Aracı yeni çalıştırdığımda ilk 5 km sürekli tekleme gazın saniyelik kesilmesi ve tekrar normale dönmesi sorunu vardı. Araç soğuk olmuyordu ve devirli de kullanmıyordum. Tam bu konu için ustaya gitmeye karar vermişken sorun kendiliğinden çözüldü ve bir daha yaşamadım. Tekrar yaşama ihtimaline karşın sormak istedim. Sebebi hakkında küçük bir fikrim var. En son bakımını özel servise yaptırmıştım. Şimdi isim vermek istemiyorum ama Ankara'da epey övülen bir servisti. Ankara'da ilk bakımım olduğu için gittim. Bakım yapılırken ilk defa 1.4 T bakımı yaptıklarını hareketlerinden anladım açıkçası. Bakım bittikten sonra da emin oldum. Nasıl mı? Bakımda bujilerin de değişmesi gerektiğini, üzerinde fabrika çıkış bujilerinin olduğunu söylediler. Ben de kabul ettim. Sonradan kullanma kılavuzuna baktığımda 1.4 T'lerin bujilerinin 120.000 km'de bir değişmesi gerektiğinin yazdığını gördüm. Aracım 90.000'deydi. Dikkatimden kaçmayan bir duruma şahit oldum akabinde. Araçtan çıkan bujilerle taktıkları bujilerin kodu aynı değildi. Usta sorun olmaz dedi. Aslına bakarsanız olmadı da ama bakımın üzerinden 6000 km geçtikten sonra yukarıda bahsettiğim tekleme sorununu 1 hafta kadar yaşadım. Buji kaynaklı olabilir mi veya neden yapmış olabilir?
2-Havaların soğumasıyla birlikte yavaş yavaş kaloriferi kullanmaya başladım ama geçen sene ki performansından oldukça uzak. Normalde 2-3 km gittikten sonra ısıtmaya başlardı ama en son takip ettim, evden çıktıktan 15 km sonra sıcak hava üflemeye başladı. Sebebi ne olabilir?
3- Gelelim en büyük soruna. Bugün işten çıktım ve malum akşam trafiğine daldım. Bir süre sonra aracım belki de ilk defa radyatör fanını açtı. Bu alışkın olmadığım sesi duyar duymaz gözüm göstergeye gitti. Bi baktım ki hararet ibresi sona dayanmış. Hemen kenara çektim ve stop ettim. Kaputu açtım ve radyatör suyu haznesini kontrol ettiğimde olması gereken seviyedeydi ama kaynıyordu. Dikkatli bir şekilde kapağı açtım ve bayağı bir su boşaldı kaynama etkisiyle. Büfeden su alıp tekrar olması gereken seviyeye kadar tamamladım. Tahminen 1 LT kadar su aldı. Akabinde İstanbul'da ki ustamı aradım. Kendisi aracı tekrar çalıştırmamı söyledi, hararet yükselirse kapatmamı belirterek. Hararet yükselmedi. Aracın klimasını en düşük dereceye getirerek max seviyede çalıştırmamı ve klima motorunun çalışıp çalışmadığını kontrol etmemi istedi. Klima motoru çalışmadı. Bakılması lazım, bir sorun var dedi ve Ankara'da bir arkadaşına yönlendirdi. Ben tekrar yola çıktım ve bir daha hararet yükselmedi. Sorun yine ortadan kayboldu gibi.
Ama inanılmaz huzursuzum şuan. Son bir ayda başıma bu kadar sorunla karşılaşmak ister istemez araca bindiğimde huzursuz olmama sebep oluyor. 1-2 gün içinde yönlendirdiği ustaya gideceğim ama size de sormak istedim. Bunların sebebi ne olabilir? Bir de aklıma şu ihtimal geldi. Ben kontrol ettiğimde aracın suyu normal seviyedeydi ama acaba araç su eksiltmiş ve bu yüzden hararet yükselmiş olabilir mi? Hatta kaloriferin verimsiz çalışmasının sebebi de bu olabilir mi? Sorun büyük müdür?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
1.4 T LPG'li kullanıcısıyım ve bazı sorunlar yaşıyorum bu aralar. Maddeler hâlinde sıralamak gerekirse.
1-Aracı yeni çalıştırdığımda ilk 5 km sürekli tekleme gazın saniyelik kesilmesi ve tekrar normale dönmesi sorunu vardı. Araç soğuk olmuyordu ve devirli de kullanmıyordum. Tam bu konu için ustaya gitmeye karar vermişken sorun kendiliğinden çözüldü ve bir daha yaşamadım. Tekrar yaşama ihtimaline karşın sormak istedim. Sebebi hakkında küçük bir fikrim var. En son bakımını özel servise yaptırmıştım. Şimdi isim vermek istemiyorum ama Ankara'da epey övülen bir servisti. Ankara'da ilk bakımım olduğu için gittim. Bakım yapılırken ilk defa 1.4 T bakımı yaptıklarını hareketlerinden anladım açıkçası. Bakım bittikten sonra da emin oldum. Nasıl mı? Bakımda bujilerin de değişmesi gerektiğini, üzerinde fabrika çıkış bujilerinin olduğunu söylediler. Ben de kabul ettim. Sonradan kullanma kılavuzuna baktığımda 1.4 T'lerin bujilerinin 120.000 km'de bir değişmesi gerektiğinin yazdığını gördüm. Aracım 90.000'deydi. Dikkatimden kaçmayan bir duruma şahit oldum akabinde. Araçtan çıkan bujilerle taktıkları bujilerin kodu aynı değildi. Usta sorun olmaz dedi. Aslına bakarsanız olmadı da ama bakımın üzerinden 6000 km geçtikten sonra yukarıda bahsettiğim tekleme sorununu 1 hafta kadar yaşadım. Buji kaynaklı olabilir mi veya neden yapmış olabilir?
2-Havaların soğumasıyla birlikte yavaş yavaş kaloriferi kullanmaya başladım ama geçen sene ki performansından oldukça uzak. Normalde 2-3 km gittikten sonra ısıtmaya başlardı ama en son takip ettim, evden çıktıktan 15 km sonra sıcak hava üflemeye başladı. Sebebi ne olabilir?
3- Gelelim en büyük soruna. Bugün işten çıktım ve malum akşam trafiğine daldım. Bir süre sonra aracım belki de ilk defa radyatör fanını açtı. Bu alışkın olmadığım sesi duyar duymaz gözüm göstergeye gitti. Bi baktım ki hararet ibresi sona dayanmış. Hemen kenara çektim ve stop ettim. Kaputu açtım ve radyatör suyu haznesini kontrol ettiğimde olması gereken seviyedeydi ama kaynıyordu. Dikkatli bir şekilde kapağı açtım ve bayağı bir su boşaldı kaynama etkisiyle. Büfeden su alıp tekrar olması gereken seviyeye kadar tamamladım. Tahminen 1 LT kadar su aldı. Akabinde İstanbul'da ki ustamı aradım. Kendisi aracı tekrar çalıştırmamı söyledi, hararet yükselirse kapatmamı belirterek. Hararet yükselmedi. Aracın klimasını en düşük dereceye getirerek max seviyede çalıştırmamı ve klima motorunun çalışıp çalışmadığını kontrol etmemi istedi. Klima motoru çalışmadı. Bakılması lazım, bir sorun var dedi ve Ankara'da bir arkadaşına yönlendirdi. Ben tekrar yola çıktım ve bir daha hararet yükselmedi. Sorun yine ortadan kayboldu gibi.
Ama inanılmaz huzursuzum şuan. Son bir ayda başıma bu kadar sorunla karşılaşmak ister istemez araca bindiğimde huzursuz olmama sebep oluyor. 1-2 gün içinde yönlendirdiği ustaya gideceğim ama size de sormak istedim. Bunların sebebi ne olabilir? Bir de aklıma şu ihtimal geldi. Ben kontrol ettiğimde aracın suyu normal seviyedeydi ama acaba araç su eksiltmiş ve bu yüzden hararet yükselmiş olabilir mi? Hatta kaloriferin verimsiz çalışmasının sebebi de bu olabilir mi? Sorun büyük müdür?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.